Χάρης Ρώμας: «Το θέατρο πρέπει να επιβιώσει και στην Covid εποχή»

Με αμεσότητα και ειλικρίνεια μίλησε ο Χάρης Ρώμας για όλα όσα σχεδιάζει στην Περιφέρεια Αττικής, για την επερχόμενη συνεργασία του με τον Γκόραν Μπρέγκοβιτς, καθώς και για άλλα καλλιτεχνικά σχέδια.

Χάρης Ρώμας: «Το θέατρο πρέπει να επιβιώσει και στην Covid εποχή»

Με αμεσότητα και ειλικρίνεια μίλησε ο Χάρης Ρώμας για όλα όσα σχεδιάζει στην Περιφέρεια Αττικής, για την επερχόμενη συνεργασία του με τον Γκόραν Μπρέγκοβιτς, καθώς και για άλλα καλλιτεχνικά σχέδια.

Είστε περιφερειακός σύμβουλος Αττικής στον Κεντρικό Τομέα Αθηνών και έχετε οριστεί εντεταλμένος σύμβουλος θεατρικών και μουσικών εκδηλώσεων. Είναι αλήθεια ότι, ενώ είναι έμμισθη η θέση σας, δεν παίρνετε μισθό;
Ήταν απόφαση μου να μην πάρω μισθό. Σκέφτηκα ότι είναι τίμιο, καθώς είμαι εν ενεργεία καλλιτέχνης και δεν μπορώ να βρίσκομαι στο γραφείο όλες τις ώρες. Ο κόσμος με ψήφισε και μπήκα στην πολιτική για να στηρίξω τον πολιτισμό. Δεν θέλω να γίνω πολιτικός. Ο κόσμος δικαίως έχει στο πίσω μέρος του μυαλού του ότι πολλές φορές οι πολιτικοί εκμεταλλεύονται καταστάσεις για να βάλουν χρήματα στην τσέπη και, εν μέρει, αυτό είναι αλήθεια, αλλά δεν ισχύει για όλους. Με ενοχλεί να βλέπω τη λογική του δημοσίου υπαλλήλου ‒με την κακή έννοια‒ και την αλαζονεία της εξουσίας.

Τι θαυμάζετε στον Γιώργο Πατούλη;
Με τον Γιώργο Πατούλη υπήρχε μια συμπάθεια από την εποχή που ήμασταν συμφοιτητές στην ιατρική σχολή Αθηνών. Εκείνον τον ενδιέφεραν από τότε τα κοινά κι εγώ ήξερα πως ήθελα να γίνω ηθοποιός. Μάλιστα με φώναζαν Άμλετ. Είναι από τους πιο ικανούς ανθρώπους που έχω γνωρίσει με μια φοβερή ευστοχία να «διαβάζει» τους ανθρώπους.

«Είμαι πολύ χαρούμενος και ικανοποιημένος στην προσωπική και στην επαγγελματική μου ζωή. Πλέον δεν με πτοεί εύκολα μια αποτυχία. Είμαι μεγάλος πια για να μην την αποδέχομαι. Ξέρω ότι δεν μπορώ να αρέσω σε όλο τον κόσμο και είμαι πολύ καλύτερα με τον εαυτό μου.»

Ποια σχέδια κάνετε για τον πολιτισμό;
Δεν θα τα χαρακτήριζα μεγαλεπήβολα αλλά σίγουρα είναι φιλόδοξα και συνεργάζομαι άψογα μαζί με την αντιπεριφερειάρχη Ελένη Δανδουλάκη. Ένα από τα βασικά θέματα για το οποίο δουλεύουμε, σε συνεργασία με το Υπουργείο Πολιτισμού, είναι το άνοιγμα του Λυκαβηττού, ενός εμβληματικού θεάτρου. Δουλεύουμε επίσης πάνω στη δημιουργία ενός φεστιβάλ συγγραφής και παρουσίασης νεοελληνικού έργου. Θα δώσουμε την ευκαιρία σε νέους συγγραφείς να γράψουν πρωτότυπα έργα, μια επιτροπή θα τα αξιολογήσει και στη συνέχεια θ’ ανέβουν με μικρό κόστος από νέους καλλιτέχνες σε παραστάσεις που θα φιλοξενηθούν χωρίς εισιτήριο στο Αττικό Άλσος. Πρέπει το νέο ελληνικό έργο αλλά και το σενάριο να βγουν στην επιφάνεια. Το θέατρο πρέπει να επιβιώσει και στην Covid εποχή.
Η Περιφέρεια βλέποντας τη δράση των Support Art Workers αποφάσισε να βοηθήσει τους ανθρώπους να δουλέψουν, κι έτσι, στηρίζει το ιστορικό Φεστιβάλ στους Βράχους των δήμων Βύρωνα-Υμηττού, καθώς και επιλεγμένες παραστάσεις. Σε συνεργασία με το Υπουργείο Εσωτερικών και το Υπουργείο Εργασίας, προσπαθούμε ακατάπαυστα να βρούμε Ε.Σ.Π.Α., για να τρέξουμε προγράμματα επιδότησης εργαζομένων στα θέατρα το χειμώνα. Αυτό το ζήτημα με καίει και θέλω διακαώς να λυθεί. Όταν με πήρε τηλέφωνο ο Δημήτρης Λιγνάδης και μου είπε ότι κάνουν πολύ μεγάλη προσπάθεια ως Εθνικό Θέατρο για να παιχτούν οι παραστάσεις τους, σκέφτηκα να κάνουμε την πρώτη συνεργία του Εθνικού με την Περιφέρεια ανοίγοντας το Αττικό Άλσος, με δικό μας προσωπικό ασφαλείας και τις προδιαγραφές ενός εθνικού θεάτρου, συνδυάζοντάς το με τα δυόμισι χιλιάδες χρόνια από την Ναυμαχία της Σαλαμίνας. Έτσι, στο Αττικό Άλσος θα παιχτούν οκτώ παραστάσεις των «Περσών».

Χάρης Ρώμας: «Το θέατρο πρέπει να επιβιώσει και στην Covid εποχή» - εικόνα 1

Από την αποδοχή αντλείτε δύναμη και όρεξη για όλα όσα προγραμματίζετε;
Λειτουργώ πάντα καλά όταν λειτουργώ υπό πίεση και σίγουρα μου δίνει δύναμη η αναγνώριση. Αυτή η αναγνώριση της δουλειάς με γέμισε με χαρά στην Αθηναϊδα και πήγαμε για δυο χρόνια με τον «Αγαπητικό της κυρίας» καταφέρνοντας να δώσουμε ένα νέο στίγμα στο συγκεκριμένο θέατρο και να το γεμίσουμε. Ήρθε όμως η στιγμή για το επόμενο βήμα σε ένα μεγαλύτερο θέατρο. Με τα νέα δεδομένα του κορονοϊού χρειάζεται να έχουμε περισσότερες ωφέλιμες θέσεις και το όμορφα ανακαινισμένο Alhambra μας επιτρέπει να έχουμε 200, ενώ έχει όλες τις προδιαγραφές σε σχέση με τον εξαερισμό.

Πού θα σας δούμε να παίζετε το ερχόμενο διάστημα;
Το χειμώνα θ’ ανεβάσω στο «Alhambra» την κωμωδία των Νίκου Τσιφόρου και Πολύβιου Βασιλειάδη «Ο Κλέαρχος, η Μαρίνα και ο κοντός» σε μια δική μου διασκευή που θα πραγματεύεται το politically correct με έναν άλλο τρόπο και θα περνάει ένα αισιόδοξο μήνυμα. Τον Αύγουστο θα συμμετέχω στα γυρίσματα ενός αγγλικού σίριαλ ερμηνεύοντας έναν μικρό ρόλο και ετοιμάζω για το επόμενο καλοκαίρι τη «Λυσιστράτη» με μουσική Γκόραν Μπρέγκοβιτς. Εγώ θα ερμηνεύω τον ρόλο της Λυσιστράτης και μαζί μου θα έχω τον Γεράσιμο Σκιαδαρέση και μάλλον τον Αντώνη Λουδάρο. Στο χορό θα συμμετέχουν τραγουδιστές μαζί με ηθοποιούς, οι Cosa Nostra, οι οποίοι παίζουν χάλκινα και γνωρίζουν τον βαλκανικό ήχο, και οι αδερφές Βουγιουκλή, η Σουζάνα και η Ελένη, ως κορυφαίες του γυναικείου χορού.

Ποιο είναι το πιο σημαντικό που σας έχει μάθει η δουλειά σας;
Προσπαθώ να κρατάω μία ισορροπία και να έχω στο μυαλό μου το πιο σοφό γνωμικό που έχει ειπωθεί ποτέ: «παν μέτρον άριστον». Αυτός είναι ο κανόνας της ζωής μου κι ας μην μπόρεσα να τον ακολουθήσω με επιτυχία λόγω του έντονου ταπεραμέντο μου. Κατάλαβα επίσης πως καμιά φορά, στη ζωή του ανθρώπου ανοίγει μία πύλη φωτός και για μένα αυτή η πύλη έχει ανοίξει. Είμαι πολύ χαρούμενος και ικανοποιημένος στην προσωπική και στην επαγγελματική μου ζωή. Πλέον δεν με πτοεί εύκολα μια αποτυχία. Είμαι μεγάλος πια για να μην την αποδέχομαι. Ξέρω ότι δεν μπορώ να αρέσω σε όλο τον κόσμο και είμαι πολύ καλύτερα με τον εαυτό μου.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Σ’ εσάς που με ακούτε": Η επιτυχία του ΚΘΒΕ κατεβαίνει Αθήνα

Μετά την επιτυχία που γνώρισε στη Θεσσαλονίκη, το έργο της Λούλας Αναγνωστάκη σε σκηνοθεσία Χρήστου Θεοδωρίδη έρχεται για λίγες παραστάσεις στο Αμφι-Θέατρο Σπύρου Ευαγγελάτου.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
26/04/2024

Η "Μαύρη σαμπούκα" γίνεται Grande και επιστρέφει για καλοκαίρι

Μετά από αμέτρητες "τελευταίες παραστάσεις" και 2 sold out περιοδείες, η κωμωδία με τους Τόλη Παπαδημητρίου και Αντώνη Στάμο έρχεται στο Άλσος για μία και μοναδική φορά.

"Βάτραχοι": Γιάννος Περλέγκας και Κι όμως κινείται συνδυάζουν Αριστοφάνη με escape room

Η ομάδα Ελλήνων ακροβατών και χορευτών συνεργάζεται για πρώτη φορά με τον ηθοποιό και ανεβάζει την αρχαία κωμωδία χρησιμοποιώντας τη σκηνική σύνθεση ενός ζωντανού δωματίου απόδρασης.

Ποια είναι η νέα παράσταση που έρχεται το Μάιο στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου;

Ο Γιώργος Παύλου, απόφοιτος του Τμήματος Σκηνοθεσίας της Δραματική Σχολής του Εθνικού Θεάτρου, ανεβάζει το πιο βιωματικό και ίσως και το ωριμότερο έργο του Χρήστου Βακαλόπουλου για μια γενιά που συνθηκολόγησε και μια Αθήνα που χάθηκε ανάμεσα στους συρμούς.

Τελευταία ευκαιρία για να δεις τον "Τυχαίο θάνατο ενός αναρχικού" (και το καλοκαίρι!)

Η παράσταση "φαινόμενο" αποχαιρετά τη σεζόν και το θεατρόφιλο κοινό με λίγες καλοκαιρινές παραστάσεις και με την αρχική dream team διανομή της πρώτης χρονιάς πριν περάσει στο πάνθεον των παραστάσεων που έγραψαν ιστορία.

Λένα Κιτσοπούλου: Αντίστροφη μέτρηση για το "Και λέγε λέγε", τη νέα της παράσταση στο Θέατρο Τέχνης

Γιάννης Κότσιφας, Ιωάννα Μαυρέα, Πάνος Παπαδόπουλος, Θοδωρής Σκυφτούλης και Γαλήνη Χατζηπασχάλη ανεβαίνουν στη σκηνή μαζί τη σκηνοθέτιδα και δημιουργό σε μια παράσταση που δημιουργήθηκε από τον συνδυασμό διαφορετικών τεχνών και μιλάει για τον έρωτα, την πατριαρχία και πολλά ακόμη.

Το Αγγέλων Βήμα συνεχίζει δύο παραστάσεις του και μετά το Πάσχα

Τα θεατρικά "Ανατολικά της Εδέμ" και "Ιστορίες για ανθρώπους γενναιόδωρους" παρατείνονται για όσους δεν τα πρόλαβαν μόνο για 4 τελευταίες ημερομηνίες.