Με αφετηρία το Ηρώδειο, στα πλαίσια του Φεστιβάλ Αθηνών 2014, το μουσικό σχήμα Χαΐνηδες και η ομάδα χορού και ακροβατικών «Κι όμΩς κινείται» ξαναδιάβασε τον Ερωτόκριτο του Βιτσέντζου Κορνάρου και δημιούργησε μία παράσταση που συνδυάζει το χορό και τη μουσική, πατώντας στη μουσική φόρμα και τη μορφή της γλώσσας του ιαμβικού δεκαπεντασύλλαβου. Φέτος δίνει ραντεβού στο χώρο των παλιών «Λιπασμάτων» στη Δραπετσώνα την Κυριακή 29 Ιουλίου.
Ο «Ερωτόκριτος» αποτελεί ένα από τα πιο εμβληματικά έργα της κρητικής λογοτεχνίας και της λαϊκής μας παράδοσης συνολικά, γιατί όμως παραμένει επίκαιρος; Οι Χαΐνηδες και η ομάδα «Κι όμΩς κινείται» δίνουν την απάντηση, αναδεικνύοντας την πανανθρώπινη θεματική που φέρνει το έργο από τον 17ο αιώνα στο σήμερα, σε μιά τραγουδαφήγηση που μιλάει για τον έρωτα, τον ηρωισμό, τη φιλία, τη γενναιότητα, την αξιοπρέπεια, τον πόνο, το σωστό, το λάθος.
Δεν παύει παράλληλα να είναι μία συγκινητική ιστορία που όπως δηλώνει ο Δημήτρης Αποστολάκης, ένα από τα πρώτα μέλη του μουσικού σχήματος Χαΐνηδες: «δεν είναι ούτε ποίημα, ούτε τραγούδι, ούτε θεατρικό έργο, απαιτεί άλλη στάση, άλλη ευθύνη, άλλη απεύθυνση, άλλη πίστη και εντέλει, άλλη αναπαράσταση». Μία αναπαράσταση που στηρίζεται στη δύναμη, την πίστη και την τέχνη της λύρας συνδυασμένης με τα rap vibes. Διαφορετικά μουσικά όργανα και φωνές αλληλοσυμπληρώνονται με την παρουσία του χορού και των ακροβατικών και αλληλεπιδρούν με τη θεατρική πτυχή του έργου.
Η πιο ασυνήθιστη ανάγνωση του «Ερωτόκριτου» δεν θα μπορούσε παρά να συνδυαστεί μ’ έναν ιδιαίτερο χώρο όπως είναι το παλιό εργοστάσιο «Λιπασμάτων» στη Δραπετσώνα, με τις διατηρητέες εγκαταστάσεις, τη χαρακτηριστική πανύψηλη καμινάδα και την αίσθηση του «στοιχειωμένου», κυριολεκτικά πάνω στη θάλασσα, στα πλαίσια του «Φεστιβάλ στη Θάλασσα 2018» που διοργανώνει για δεύτερη συνεχή χρονιά ο Δήμος Κερατσινίου – Δραπετσώνας.
Περισσότερες πληροφορίες
Ερωτόκριτος
Μια νέα ανάγνωση του «Ερωτόκριτου», διαφορετική από τις συνηθισμένες, σε μια μουσική παράσταση βασισμένη στην κορυφαία έμμετρη μυθιστορία του Βιτσέντζου Κορνάρου.