Αίγλη, λάμψη και αυθεντική ατμόσφαιρα θεάτρου ανέδιδε η μεγάλη βραδιά της «Θεατρομανίας» στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών την Τρίτη 6 Νοεμβρίου, με την απονομή των θεατρικών βραβείων που εσείς, οι θεατρόφιλοι αναγνώστες του «α», αποφασίσατε. Για μία ακόμη χρονιά, το Haig υπήρξε ο μεγάλος χορηγός της βραδιάς, με υποστηρικτή φέτος και το Tραμ. Παρακάτω θα διαβάσετε τους νικητές της σεζόν 2006-2007, ενώ για την επόμενη εβδομάδα σάς φυλάξαμε το αναλυτικό ρεπορτάζ με τα παραλειπόμενα και τα πιο χαρακτηριστικά ενσταντανέ της λαμπερής βραδιάς.
Ο Ηλίθιος
«Αγνοήστε την πολύωρη διάρκεια κι επιτρέψτε στον εαυτό σας αυτή την παράσταση-εμπειρία» σας προτρέπαμε και φαίνεται πως συμφωνήσατε μαζί μας (1ο βραβείο καλύτερης παράστασης). Οι λάτρεις του καλού θεάτρου δεν πτοήθηκαν από την εξάωρη διάρκεια της μεταφοράς του εμβληματικού μυθιστορήματος του Φιόντορ Ντοστογιέφσκι από τον Στάθη Λιβαθινό (2ο βραβείο σκηνοθεσίας) και το θίασο της Πειραματικής Σκηνής του Εθνικού Θεάτρου κι επιβράβευσαν ακόμη την Ελένη Μανωλοπούλου (1ο βραβείο σκηνογραφίας και 3ο βραβείο ενδυματολογίας) για το Russian folklore chic σκηνικό της καθώς και τον Αλέκο Αναστασίου (2ο βραβείο φωτισμών).
2Ήταν το γεγονός της χρονιάς, ο απόλυτος πόλος έλξης για κάθε θεατρόφιλο Αθηναίο, το χοροθέαμα που άνοιξε το ανακαινισμένο Παλλάς (2ο βραβείο καλύτερης παράστασης). Για πρώτη φορά, ένας χορογράφος –όχι βέβαια κάποιος τυχαίος, αλλά ο σούπερ σταρ Δημήτρης Παπαϊωάννου– παίρνει το 1ο βραβείο σκηνοθεσίας και μια χοροθεατρική performance σαρώνει τα βραβεία της «Θεατρομανίας» (1ο βραβείο μουσικής στον Κωνσταντίνο Βήτα, 1ο βραβείο φωτισμών στον Αλέκο Γιάνναρο και 3ο βραβείο σκηνογραφίας στη Λιλή Πεζανού).
Νύχτα Ραδιο-φόνων
Μια παράσταση «με καρδιά», γενναιόδωρες ερμηνείες και γοργή, κεφάτη σκηνοθεσία σε ρυθμούς βιντεοκλίπ κατέκτησε τις καρδιές των θεατρόφιλων (3ο βραβείο καλύτερης παράστασης και 3ο βραβείο σκηνοθεσίας στον Γιάννη Κακλέα). Η Ελένη Ράντου, απ' την άλλη, ως νευρωτική πρωταγωνίστρια σαπουνόπερας που διαπράττει κατά λάθος ένα φόνο στην κρεβατοκάμαρά της, αποσπά το 2ο βραβείο γυναικείου ρόλου.
Τσινετσιτά«Είμαστε εδώ για να προσφέρουμε παραμύθια» μας έλεγαν σε συνέντευξή τους στο «α» οι Θανάσης Παπαθανασίου-Μιχάλης Ρέππας και, βλέποντάς τους να τιμώνται με το βραβείο συγγραφής νεοελληνικού έργου, φαίνεται πως τα καταφέρνουν πολύ καλά ως new age παραμυθάδες. Η αστραφτερή παράστασή τους απέσπασε, επίσης, εύσημα για τις μελωδίες της Αφροδίτης Μάνου (2ο βραβείο μουσικής), για τα 200 κοστούμια-κομψοτεχνήματα της Έβελυν Σιούπη (2ο βραβείο ενδυματολογίας) αλλά και για τα 25 εντυπωσιακά σκηνικά του Γιώργου Γαβαλά (2ο βραβείο σκηνογραφίας).
Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ;Ο Γιώργος Νινιός (1ο βραβείο ανδρικού ρόλου) έκλεψε την παράσταση στο θρυλικό έργο του Έντουαρντ Άλμπι: ο Τζορτζ του ήταν απόλυτα έγκυρος, απόλυτα θεατρικός και απόλυτα ανθρώπινος.
Με τη σιωπήΕρμηνεύοντας την ονειροπόλα γεροντοκόρη Ελισέα, που περιμένει μάταια τον αγαπητικό της να επιστρέψει στο ατμοσφαιρικό έργο του Αλεσάντρο Κασόνα, η Μίρκα Παπακωνσταντίνου κατέθεσε μια ισχυρή, κλασική δραματική ερμηνεία που συγκίνησε (1ο βραβείο γυναικείου ρόλου).
Ερρίκος ο Δ΄
Ο Ερρίκος, ως αχαλίνωτος ιππέας, ξεριζώνει την αυλαία και την κάνει μανδύα: υπήρχαν εικόνες που έχουν ακόμη μείνει στη μνήμη όσων είδαμε το έργο του Λουίτζι Πιραντέλο, πέρυσι, στο Εθνικό Θέατρο. Ποιος φιλοτέχνησε τη μνημειώδη εικονοπλασία; Μα, βέβαια, ο μετρ του είδους Διονύσης Φωτόπουλος (1ο βραβείο ενδυματολογίας). Εξίσου όμως επικές ήταν και οι συνθέσεις του Στάθη Σκουρόπουλου (3ο βραβείο μουσικής).
ΝταΜε ξεχωριστή θέρμη και πυγμή έπλασε ο Γιώργος Μιχαλακόπουλος (2ο βραβείο ανδρικού ρόλου) τον ιδιοσυγκρασιακό, θερμόαιμο Ιρλανδό θετό πατέρα στη γλυκόπικρη κωμωδία ηθών του Χιου Λέοναρντ.
Η επιστροφήΙδανικός ήταν ο Γιάννης Φέρτης (3ο βραβείο ανδρικού ρόλου) για το ρόλο του αριστοκράτη Λονδρέζου αστού, ο οποίος βρίσκεται ξαφνικά αντιμέτωπος με το αδιέξοδο του γάμου του στη θεατρική μεταφορά της νουβέλας του Τζόζεφ Κόνραντ.
ΜαυροπούλιΜε ένα βλέμμα που έκαιγε και μια φωνή ικανή να ξεστομίζει λόγια φοβερά, προκλητική όσο και ταπεινή, η Μαρία Καλλιμάνη (3ο βραβείο γυναικείου ρόλου) πέτυχε μια γερή ερμηνεία, δίχως ίχνος ναρκισσευόμενου ακκισμού, στο σκληρό –περί παιδοφιλίας– έργο του Ντέιβιντ Χάροουερ.
BugΟι φωτισμοί του Βασίλη Κλωτσοτήρα (3ο βραβείο) –από τους πιο ενδιαφέροντες που έχουμε δει τελευταία– προσέδιδαν μια κινηματογραφική, άκρως ατμοσφαιρική χροιά στο καθηλωτικό σύγχρονο έργο με θέμα την παράνοια εξαιτίας της… τρομοκρατίας.