
Οι διακοπές σου μπορούν να αποκτήσουν και θεατρική διάσταση! Από την Κρήτη και τις Κυκλάδες μέχρι την Πελοπόννησο και τα νησιά του Ιονίου, μπορείς να βρεις δεκάδες σκηνές, φώτα, ιστορίες και τοπικά πολιτιστικά φεστιβάλ. Είτε χαλαρώνεις στα σοκάκια των νησιών, είτε απολαμβάνεις το βουνό ή ένα παραθαλάσσιο χωριό, υπάρχει πάντα μια παράσταση που "κουμπώνει" στο πρόγραμμά σου από 17 έως 27 Αυγούστου. Εμείς συγκεντρώσαμε δέκα αθηναϊκές θεατρικές παραστάσεις που αυτές τις μέρες περιοδεύουν σε διαφορετικά μέρη ανά την Ελλάδα και αξίζει να τις παρακολουθήσεις σε έναν θεατρικό χώρο πέρα από τα δικά σου καθιερωμένα.
Μικρά tips για μια θεατρική εξόρμηση
-Κλείσε εγκαίρως εισιτήρια, γιατί οι παραστάσεις στα φημισμένα θέατρα γεμίζουν γρήγορα.
-Προετοίμασε ένα μαξιλαράκι για άνετο κάθισμα στα αρχαία θέατρα, όπως στην Επίδαυρο και στους Φιλίππους.
-Μην ξεχάσεις ένα μπουκαλάκι νερό!

Κρήτη
"Ανδρομάχη" σε σκηνοθεσία Μαρίας Πρωτόπαππα
-Κυρ. 17 & Δευτ. 18/8 – Κηποθέατρο "Νίκος Καζαντζάκης", Ηράκλειο
-Τρ. 19/8 – Θέατρο "Ερωφίλη", Φορτέτζα Ρεθύμνου
-Τετ. 20/8 – Θέατρο Ανατολικής Τάφρου, Χανιά

Σαλαμίνα
"Ο θάνατος του εμποράκου" σε σκηνοθεσία Γιώργου Νανούρη
-Τρ. 19/8 – Ευριπίδειο Θέατρο Σαλαμίνας

Θεσσαλονίκη - Χαλκιδική - Καβάλα - Αλεξανδρούπολη
"Ο υπηρέτης δύο αφεντάδων" από τον Γιάννη Κακλέα
Δευτ. 18/8 – Ανοιχτό Θέατρο Νέων Μουδανιών, Νέα Μουδανιά, Χαλκιδική
Τρ. 19/8 – Αμφιθέατρο Σίβηρης, Κασσάνδρα, Χαλκιδική
Τετ. 20/8 – Αρχαίο Θέατρο Φιλίππων, Καβάλα
Πέμ. 21/8 – Θέατρο Αλτιναλμάζη, Αλεξανδρούπολη
"Μια άλλη Θήβα" σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου
Σάβ. 23/8 – Θέατρο Αλτιναλμάζη, Αλεξανδρούπολη
Κυρ. 24/8 – Αρχαίο Θέατρο Φιλίππων, Καβάλα
"Εκείνος κι Εκείνος" σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Ρήγα
Τρ. 19/8 – Κηποθέατρο Αλκαζάρ, Λάρισα
Τετ. 20/8 – Ανοιχτό Θέατρο Νέων Μουδανιών, Νέα Μουδανιά, Χαλκιδική

"Ούτε μπρος ούτε πίσω" των Μιχάλη Ρέππα - Θανάση Παπαθανασίου
Σάβ. 23/8 – Αμφιθέατρο Σίβηρης, Κασσάνδρα, Χαλκιδική
Δευτ. 25/8 – Θέατρο Δάσους, Θεσσαλονίκη

"ζ – η – θ, Ο Ξένος" από τον Μιχαήλ Μαρμαρινό
Σάβ. 23/8 – Ανοιχτό Θέατρο Νέων Μουδανιών, Νέα Μουδανιά, Χαλκιδική

"Δάφνες και πικροδάφνες" σε σκηνοθεσία Μάνου Καρατζογιάννη
Τετ. 27/8 – Ανοιχτό Θέατρο Συκεών "Μάνος Κατράκης", Θεσσαλονίκη

Πελοπόννησος
"Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου
22 & 23/8 – Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου
"Ηλέκτρα" του Σοφοκλή από τον Δημήτρη Τάρλοου
Κυρ. 17/8 – Ανοιχτό Θέατρο Καλαμάτας
Δευτ. 18/8 – Θέατρο Φλόκα, Αρχαία Ολυμπία

"Μόνος με τον 'Άμλετ" σε σκηνοθεσία Αιμίλιου Χειλάκη - Μανώλη Δούνια
Τετ. 20/8 – Ανοιχτό Θέατρο Καλαμάτας
"Ο θάνατος του εμποράκου" σε σκηνοθεσία Γιώργου Νανούρη
Κυρ. 24/8 – Ανοιχτό Θέατρο Καλαμάτας

Λευκάδα, Ζάκυνθος & Κέρκυρα
"Ο παππούς έχει πίεση" σε σκηνοθεσία Χρήστου Τριπόδη
Τρ. 19/8 – Υπαίθριο Δημοτικό Θέατρο Ζακύνθου
Τετ. 20/8 – Ανοιχτό Θέατρο Λευκάδας
"Εκείνος κι Εκείνος" σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Ρήγα
Σάβ. 23 & Κυρ. 24/8 – Θέατρο Μον Ρεπό "Ρένα Βλαχοπούλου" - Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Κέρκυρας

Λάρισα & Δίον
"Ο υπηρέτης δύο αφεντάδων" από τον Γιάννη Κακλέα
Κυρ. 17/8 – Αρχαίο Θέατρο Δίον, Φεστιβάλ Ολύμπου, Πιερία
"Εκείνος κι Εκείνος" σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Ρήγα
Τρ. 19/8 – Κηποθέατρο Αλκαζάρ, Λάρισα
"Ηλέκτρα" του Σοφοκλή από τον Δημήτρη Τάρλοου
Σάβ. 23/8 – Αρχαίο Θέατρο Δίον, Φεστιβάλ Ολύμπου, Πιερία

Σίφνος - Πάρος - Σάμος - 'Άνδρος - Μυτιλήνη
"Η αφηγήτρια ταινιών" με την Κάτια Γέρου, σε σκηνοθεσία Μάγιας Πολιτάκη
Κυρ. 17/8 – Αμφιθέατρο Μουσείου Φυσικής Ιστορίας - Απολιθωμένο Δάσος Λέσβου

"Χούγια ή θάνατος" με τη Σοφία Μουτίδου
Δευτ. 18/8 – Προαύλιος Χώρος 1ου & 2ου Γυμνασίου - Βαθύ

"Η Θάλασσα και ο Γέρος" με τον Τάσο Νούσια, σε διασκευή - σκηνοθεσία Μαρλέν Καμίνσκι
Τρ. 19/8 – Θέατρο Κάστρου Μυτιλήνης
"Ηλέκτρα" του Σοφοκλή από τον Δημήτρη Τάρλοου
Τετ. 20/8 – Θέατρο Αρχίλοχος, Πάρκο Πάρου, Νάουσα
Πέμ. 21/8 –Ανοιχτό Θέατρο Χώρας Άνδρου

"Ο Γιάννης το βούδι" της Ευαγγελίας Γατσωτή, σε σκηνοθεσία Παναγιώτη Λιαρόπουλου
Δευτ. 25/8 – Θέατρο Αρχίλοχος, Πάρκο Πάρου, Νάουσα

"Μίξερ" της Ζέτης Φίτσιου, σε σκηνοθεσία Κώστα Σιλβέστρου
Δευτ. 25/8 – Θεατράκι του Φάρου, Σίφνος
'Όλες οι θεατρικές παραστάσεις που παίζονται στην Αττική σε περιοδεία στον οδηγό θεάτρου του "α"
Περισσότερες πληροφορίες
Μια άλλη Θήβα
Ένας συγγραφέας επισκέπτεται με ειδική άδεια στη φυλακή έναν 21χρονο, τον Μαρτίν, καταδικασμένο σε ισόβια για πατροκτονία. Ο συγγραφέας έχει σκοπό, μέσα από τις συναντήσεις του με τον ισοβίτη, να γράψει ένα έργο με επίκεντρο την πατροκτονία, που θα παρουσιαστεί στο θέατρο με ερμηνευτές τον ίδιο τον πατροκτόνο και τον συγγραφέα. Παρά την αρχική άδεια όμως, το Υπουργείο Δικαιοσύνης απαγορεύει στον Μαρτίν να παίξει στην παράσταση. Έτσι ο συγγραφέας βρίσκει έναν νέο ηθοποιό, τον Φεδερίκο, που θα ερμηνεύσει το ρόλο του πατροκτόνου στο θέατρο. Οι σχέσεις των προσώπων πρόκειται να σημαδέψουν τις ζωές τους και να δοκιμάσουν τις βεβαιότητές τους, στην παράσταση που συνεχίζεται για τρίτη χρονιά με δύο εξαιρετικές ερμηνείες.
Ο θάνατος του εμποράκου
Γραμμένο το 1949, το έργο αυτό θεωρείται το κορυφαίο του Άρθουρ Μίλερ. Πραγματεύεται τη ζωή του Γουίλι Λόμαν, ο οποίος είναι ένας πλανόδιος πωλητής, που ζει μπερδεμένος ανάμεσα στο παρόν και το παρελθόν. Ο Γουίλι αισθάνεται εγκλωβισμένος στις επιταγές του ᾱπατηλού αμερικανικού ονείρου, το οποίο υπόσχεται την επιτυχία. Το κυνήγι της επιβίωσης είναι για αυτόν δυσβάσταχτο, καθώς τον αναγκάζει να ζει και να προσπαθεί συνεχώς να εκπληρώνει τα πρότυπα τα οποία του επιτάσσει η άκρως καπιταλιστική κοινωνία της εποχής του. Η κατάσταση αυτή τον οδηγεί σταδιακά και με έναν παραληρηματικό τρόπο προς την πλήρη διάλυση ολόκληρης της ζωής του. Το έργο του Αμερικανού συγγραφέα ανεβαίνει σε μία ατμοσφαιρική παράσταση με δυναμικό ρυθμό που φωτίζει τις αποχρώσεις του και μεταδίδει συναισθήματα υψηλής θερμοκρασίας στην πλατεία. Το κορυφαίο έργο αναδείχθηκε μέσα από την επιτυχημένη παράσταση που έχουν παρακαλουθήσει πάνω από 150.000 θεατές.
Εκείνος και εκείνος
Σε αυτή την εμβληματική «αλήτικη» κωμωδία, κεντρικοί ήρωες είναι ο Λουκάς και ο Σόλων, που, μέσα από ένα ταξίδι στους δρόμους της πόλης, αντιμάχονται ιδέες, ανθρώπους και θεούς. Αυτοί οι δύο μποέμ, αντισυστημικοί άστεγοι σαρκάζουν, αυτοσαρκάζονται και θέτουν ερωτήματα για όλα αυτά που τους καίνε τον εγκέφαλο στην καθημερινότητα και στην αιωνιότητα. Μαζί με τα φώτα της πόλης, οι δυο τους σπάνε τα στερεότυπα, σπάνε την καθεστηκυία τάξη, σπάνε «το αυγό», όπως οι ίδιοι ονομάζουν το σύστημα. Σατιρίζουν τα κακώς κείμενα της κοινωνίας μας και επιθυμούν να είναι ελεύθεροι χωρίς τίποτα να τους εμποδίζει στο ταξίδι της ελευθερίας τους.
Ηλέκτρα
Σε έναν κόσμο βίας και αυταρχισμού, η ερμηνεία της σοφόκλειας Ηλέκτρας εγείρει κρίσιμα ηθικά διλήμματα. Η ηρωίδα παραμένει έξω από το παλάτι, σκεπτόμενη αν αξίζει να γίνει μέρος ενός κόσμου που μισεί. Ο σκηνοθέτης αναρωτιέται αν η βίαιη κάθαρση είναι λύση ή αν η ουσιαστική αντίσταση βρίσκεται στην άρνηση του αίματος. Ο Σοφοκλής δεν προσφέρει απαντήσεις-οι θεοί σιωπούν, η ενοχή αποσιωπάται. Η Ηλέκτρα δεν πράττει, αλλά στέκει μετέωρη, σημάδι της ηθικής αμφιταλάντευσης. Μια σπαρακτική τραγωδία που θέτει το ερώτημα: τι μένει όταν οι τύραννοι εκλείπουν;
Ο παππούς έχει πίεση
Ένας παππούς, τρεις εξωφρενικές εγγονές, ένας μπάτσος, ένας ιδεολόγος νεαρός, ένας «φόνος» και ένα ρομαντικό δείπνο με φακές οδηγούν μια θεότρελη ελληνική οικογένεια σε ξεκαρδιστικές καταστάσεις. Τρεις αδελφές σε σημείο καμπής στη ζωή τους, η αναρχική Πόπη, που «πέφτει» στον έρωτα ενός «μπάτσου», η φοβισμένη Φώφη, που κηρύσσει την προσωπική της επανάσταση και θέτει νέους όρους και κανόνες στη ζωή της και, η καριερίστα Μαρία, που έχει στόχο να γίνει επιτέλους μάνα, μπλέκονται σε ανεξέλεγκτες παρεξηγήσεις. Συνδετικός κρίκος όλων, ο αριστερός και με άνοια Παππούς, ο οποίος γίνεται η ιδεολογική έμπνευση για την ίδρυση του νέου πολιτικού κινήματος, με το όνομα «Ψάξου». Το κίνημα που δημιουργήθηκε από τον Χάρη, τον σύντροφο της Μαρίας, φιλοδοξεί να γίνει η φωνή της νεότερης γενιάς των Ελλήνων.
Ορέστεια
Ο σημαντικός θεατράνθρωπος, στην πρώτη του συνεργασία με το Εθνικό Θέατρο, ανέβασε την τριλογία «Αγαμέμνων», «Χοηφόροι», «Ευμενίδες», σε μια ιστορική παράσταση, που επαναλαμβάνεται. Tο 458 π.Χ., σε μια εποχή βίαιων κοινωνικών και πολιτικών ανατροπών, o Αισχύλος παρουσιάζει στη γιορτή των Διονυσίων την Ορέστεια (“Αγαμέμνων”, “Χοηφόροι”, “Ευμενίδες”), τη μοναδική σωζόμενη τριλογία αρχαίου δράματος. Κεντρικός άξονας της τριλογίας είναι το τραγικό βραχυκύκλωμα του Ορέστη που διαχέεται σε όλα τα πρόσωπα του δράματος και στον χορό μέσα από διαδοχικά στάδια: από την αποσταθεροποίηση στο αδιέξοδο, στην τρέλα. Στα δύο πρώτα μέρη της τριλογίας, στον “Αγαμέμνονα” και τις “Χοηφόρους”, οι δολοφονίες που βάζουν τέλος στις τυραννικές εξουσίες του Αγαμέμνονα και της Κλυταιμνήστρας αποτελούν την κορύφωση μιας νέας περιόδου κρίσης και αποσταθεροποίησης που αντανακλάται στις “Ευμενίδες”. Οι Ερινύες, οι χθόνιες θεότητες, εκπροσωπώντας τα ένστικτα και τις παρορμήσεις διαφυλάσσουν τη μνήμη. Η Αθηνά προσπαθεί με κάθε τίμημα να συνάψει «σύμφωνο ειρήνης» ανάμεσα στους θεούς και εκείνες, προσφέροντας ανταλλάγματα και προνόμια. Για να πετύχει τη συνθηκολόγηση, μεταφέρει τη βία στο πεδίο της γλώσσας. Οι Ερινύες υποκύπτουν με τη θέλησή τους, ανακηρύσσονται σε Ευμενίδες και οδηγούνται στη λήθη. Το δημοκρατικό πολίτευμα έχει εγκαθιδρυθεί. Ό,τι είναι ασύμβατο με το νέο καθεστώς –το μέρος του ζωντανού σώματος που συνδέεται με τη μνήμη, τα ένστικτα, τη ζωική ορμή– έχει εξοριστεί. Η παράσταση αυτή σηματοδοτεί την πρώτη συνεργασία του Εθνικού Θεάτρου με τον Θεόδωρο Τερζόπουλο.
Ανδρομάχη
Η τραγωδία του Ευριπίδη αναδεικνύει τη σύγκρουση ανάμεσα στην εξουσία και την ανθρώπινη αξιοπρέπεια. Η Ανδρομάχη, η οποία ερμηνεύεται από άνδρα ηθοποιό, αιχμάλωτη πολέμου και μητέρα ενός παιδιού από βιασμό, αρνείται να σιωπήσει μπροστά στην κοινωνική αδικία και καταπίεση. Η αντίστασή της αποκαλύπτει την ηθική φτώχεια των ισχυρών και καταρρίπτει τις ψευδαισθήσεις ανωτερότητας. Ο Ευριπίδης παρουσιάζει τη Νέμεση ως αναγκαία αποκατάσταση της ισορροπίας, όταν η ανθρώπινη δικαιοσύνη αποτυγχάνει. Μέσα από τη φωνή της Ανδρομάχης, προβάλλεται η δύναμη του πνεύματος και η ανάγκη για αλήθεια, ελευθερία και δικαιοσύνη.
ζ – η – θ, Ο Ξένος
Ερευνητικό εγχείρημα που φιλοδοξεί να ανοίξει νέους δρόμους στην απόδοση των ομηρικών επών στη σκηνή. Ο σκηνοθέτης Μιχαήλ Μαρμαρινός παρουσιάζει μια δραματουργική σύνθεση βασισμένη στις ραψωδίες ζ, η και θ της «Οδύσσειας», εστιάζοντας στον Οδυσσέα ως ξένο και περιπλανώμενο. Η παράσταση έχει τον υπότιτλο: «Μια επιστροφή στις πηγές: Επίσκεψη σε τρεις ραψωδίες της Οδύσσειας».
Ο υπηρέτης δύο αφεντάδων
Η γνωστή βενετσιάνικη κωμωδία με τον δαιμόνιο βιοπαλαιστή υπηρέτη Τρουφαλντίνο, που δουλεύει για δύο αφεντικά, μπλέκει την ενέργεια της κομέντια ντελ άρτε με το αιχμηρό κοινωνικό σχόλιο. Στη διαχρονική σάτιρα που ανανέωσε το είδος μέσα από πολυδιάστατους χαρακτήρες και την καταιγιστική πλοκή, η απόφαση του υπηρέτη να μην αποκαλύψει σε κανέναν την απάτη, οδηγεί σε μια αλληλουχία από ανατροπές, παρεξηγήσεις και ξεκαρδιστικές καταστάσεις, ενώ ταυτόχρονα το έργο σχολιάζει με σαρκασμό και χιούμορ τη διαφθορά, την υποκρισία και τις ταξικές αντιθέσεις.
Μόνος με τον Άμλετ
Η τολμηρή σκηνική προσέγγιση του σαιξπηρικού «Άμλετ» που αγαπήθηκε από το κοινό, επιστρέφει οκτώ χρόνια μετά, με τον Αιμίλιο Χειλάκη να ερμηνεύει όλους τους ρόλους -Άμλετ, Οφηλία, Κλαύδιος, Γερτρούδη, Πολώνιος, Λαέρτης, Οράτιος, το Φάντασμα του βασιλιά-, με όχημα τη διαχρονική μετάφραση του Γιώργου Χειμωνά. Συνειδητοποιώντας πως το σύστημα αξιών στο οποίο πίστευε και η επίπλαστη ευδαιμονία που απολάμβανε έχουν πεθάνει, ο Άμλετ πασχίζει να διατηρήσει την αξιοπρέπεια και τα ιδανικά του μέσα σε μια κοινωνία που ιδεολογικά καταρρέει. Η παράσταση θέτει το ερώτημα αν είναι προτιμότερο να ζει κανείς άπραγος ή να πεθαίνει πράττοντας, αντίστοιχα με τον «να ζει κανείς ή να μη ζει».
Ούτε μπρος ούτε πίσω
Η νέα σατιρική κωμωδία του καλλιτεχνικού διδύμου Παπαθανασίου-Ρέππας εμπνέεται από την παράνοια της σύγχρονης ελληνικής πραγματικότητας, σχολιάζοντας την ιλιγγιώδη ταχύτητα των εξελίξεων στην κοινωνία, την τεχνολογία, την πολιτική. Κομμάτια και αποσπάσματα ζωής και ιστορίες καθημερινής τρέλας, ό,τι μας ενώνει και ό,τι μας χωρίζει ως Νεοέλληνες, μπλέκονται με μουσικές και τραγούδια.