"The Internationals": Μία θεατρική σάτιρα για τον πόλεμο και το έθνος

Το έργο του Κοσοβάρου Γιετόν Νεζίραϊ παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, σε μετάφραση και σκηνοθεσία Ακτίνας Σταθάκη.

The internationals

Ο χώρος τέχνης 1927, παρουσιάζει για πρώτη φορά στην Ελλάδα, κάθε Σαββατοκύριακο από τις 11 Φεβρουαρίου μέχρι τις 12 Μαρτίου, το έργο του Κοσοβάρου Γιετόν Νεζίραϊ "The Internationals" (πρωτότυπος τίτλος: "Η Κάρλα ντελ Πόντε πίνει βανίλλα τσάι λάτε σ’ ενα Στάρµπακς στην Πρίστινα”). Πρόκειται για μια αναρχική σάτιρα για τον πόλεµο, το "έθνος”, αυτούς που χάνουν κι αυτούς που κερδίζουν με τους Αναστασία Κατσιναβάκη, Βιβή Πέτση και Αριάννα Χατζηγαλανού.

Τι γεύση έχει ο βανίλλα τσάι λάτε στην Πρίστινα; Τι είπε στο τηλέφωνο η Μητέρα Τερέζα στον Μπιλ Κλίντον; Πόσο δύσκολο είναι να αγοράσει κανείς ένα νεφρό; Πού ήταν η Μαντλίν Ολµπράιτ όταν έπεσε η πρώτη βόµβα στη Σερβία; Κι αν το νεφρό ανήκει στην Μαρίνα Αµπράµοβιτς; Γνωρίζετε πώς δηµιουργήθηκε το Κόσοβο;

Γιετόν Νεζίραϊ
Γιετόν Νεζίραϊ 

Ο Γιετόν Νεζίραϊ  είναι από τους σηµαντικότερους Βαλκάνιους θεατρικούς συγγραφείς, η γραφή του οποίου "σε κάθε της αποστροφή µας φέρνει αντιµέτωπους µε τον εφησυχασµό µας” (Los Angeles Times). Μια αναρχική, ανελέητη σάτιρα για τον πόλεµο, το "έθνος”, αυτούς που χάνουν κι αυτούς που κερδίζουν. Σε µία σειρά από βινιέτες, όπου παρελαύνουν ο Μπιλ Κλίντον, η Μητέρα Τερέζα, η Μαντλίν Ολµπράιτ, η Μαρινα Αµπράµοβιτς αλλα και ανώνυµοι πολίτες, ο Γιετόν Νεζίραϊ  διαπραγµατεύεται την δηµιουργία του κράτους του Κοσόβου µε µια αιχµηρή σατιρική µατιά απέναντι στα παιχνίδια εξουσίας που συνιστούν ένα "κράτος”. Με αφορμή το σκάνδαλο εµπορίας οργάνων στο Κόσοβο και το χαρακτήρα της Κάρλα Ντελ Πόντε, ανώτατης δικαστή στη Χάγη, ο Νεζίραϊ "συνθέτει µια αντιπολεµική σάτιρα που 6 χρόνια αφότου γράφτηκε µοιάζει και πάλι τραγικά επίκαιρη για την Ευρώπη. "Η ειρωνία µε βοηθά να επιβιώσω σε αυτόν τον κόσµο και σε αυτή την κοινωνία ως άνθρωπος και ως συγγραφέας. Με την ειρωνεία µπορείς να καταδείξεις πολλά, ο κόσµος γελάει και ταυτόχρονα µπορεί να γυρίσει σπίτι του να σκεφτεί για όλα όσα είδε". (Γ. Νεζίραϊ ). Πληροφορίες από το www.1927online.art.blog

Περισσότερες πληροφορίες

The Internationals

  • Performance
  • Διάρκεια: 60 '

Ο Μπιλ Κλίντον, η Μητέρα Τερέζα και η Μαρίνα Αμπράμοβιτς πρωταγωνιστούν στο έργο που μιλάει για τον πόλεμο στο Κόσοβο και το ρόλο της διεθνούς κοινότητας στην οικοδόμηση του νέου έθνους.

1927 Χώρος Πολιτισμού

Κυψέλης 35 (1ος όροφος)

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Οι "Βρικόλακες" επιστρέφουν στο Εθνικό Θέατρο

Επανεκκίνηση κάνει η Κεντρική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου με τους ιψενικούς "Βρικόλακες" δια χειρός Σταμάτη Φασουλή.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
23/03/2023

Εθνικό Θέατρο: Νέα ανακοίνωση από τον καλλιτεχνικό διευθυντή

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου, Γιάννης Μόχος, με επιστολή του ανακοινώνει επισήμως την επανέναρξη των παραστάσεων στην πρώτη σκηνή της χώρας και παίρνει θέση πάνω στο θέμα της κατάληψης και του αγώνα των καλλιτεχνών.

"Βάκχες" σκηνοθετεί η Έλενα Μαυρίδου και οργανώνει ακρόαση

Μια νέα σκηνοθετική άποψη των "Βακχών" του Ευριπίδη θα δούμε το καλοκαίρι από την Έλενα Μαυρίδου, η οποία οργανώνει ακρόαση για τους ηθοποιούς που θα στελεχώσουν το Χορό.

Το κινηματογραφικό "Τσίου" γίνεται παράσταση

Ο κινηματογραφιστής Μάκης Παπαδημητράτος συγκεντρώνει τον Τσίου και την παρέα του και δίνει θεατρική μορφή στην cult ταινία που τον καθιέρωσε.

Ποιοι είναι οι φιλέλληνες του 21ου αιώνα; Η απάντηση στο Από Μηχανής Θέατρο

Ένα κωμικό θρίλερ για το τέλος του κόσμου είναι η παράσταση "Εμείς, οι ημιάνθρωποι του πουθενά (Philellines #21ος)" που σκηνοθετεί η Ελένη Μποζά, αντλώντας από το μυθιστόρημα της Μιμίκας Κρανάκη, "Φιλέλληνες, Είκοσι τέσσερα γράμματα μιας Οδύσσειας".

Την Τρίτη στο σούπερ μάρκετ

Ο Φαίδων Καστρής σκηνοθετεί και ερμηνεύει συγκινητικά το μονολογικό έργο του Εμανουέλ Νταρλέ, που εστιάζει στη σχέση μιας τρανς γυναίκας με τον πατέρα της.

Ο Ρέιφ Φάινς σε απευθείας δορυφορική μετάδοση στο Μέγαρο Μουσικής

Ο βραβευμένος με BAFTA και Tony Ρέιφ Φάινς πρωταγωνιστεί στο "Straight Line Crazy" του Ντέιβιντ Χέαρ, δίνοντας ένα υποκριτικό ρεσιτάλ.