"Τρίπτυχο. Σπουδή στην αδράνεια": Μια περφόρμανς για μια νέα Αποκάλυψη

Η «Micrographia» παρουσιάζει στο Πρώην Βιομηχανικό Πάρκο ΠΛΥΦΑ μια ερευνητική δουλειά που εξετάζει τις κοινωνικές παθογένειες της εποχής, με διεισδυτική ματιά αλλά και χιούμορ.

Τρίπτυχο. Σπουδή στην αδράνεια Ελίνα Γιουνανλή

Βασισμένη στο μυθιστόρημα της Μαργαρίτας Καραπάνου "Ο Υπνοβάτης" η παράσταση με τίτλο "Τρίπτυχο. Σπουδή στην αδράνεια", παρουσιάζεται στο Πρώην Βιομηχανικό Πάρκο ΠΛΥΦΑ, έως 26 Φεβρουαρίου από τη νεοσύστατη Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρεία "Micrographia". Πρόκειται για μια ερευνητική δουλειά που εξετάζει τις κοινωνικές παθογένειες της εποχής, με διεισδυτική ματιά αλλά και χιούμορ σε δραματουργική επεξεργασία και σκηνοθεσία της Δήμητρας Δερμιτζάκη. Σε αυτό το σκηνικό πείραμα συμμετέχουν οι ηθοποιοί Άγγελος Αλαφογιάννης Ελένη Γεωργίου, Zoé Lemmonier, Γιάννης Μανιατόπουλος, Γιάννης Σανιδάς.

Τρίπτυχο. Σπουδή στην αδράνεια
© Ελίνα Γιουνανλή

Η υπόθεση

Σε έναν άτυπο προθάλαμο του Παραδείσου, σε ένα σύγχρονο Καθαρτήριο, συντελείται μια νέα Αποκάλυψη με πρωταγωνιστές μια ομάδα καλλιτεχνών που αναζητούν έναν νέο Μεσσία. Και τον βρίσκουν. Το πρόβλημα είναι πως ο κόσμος για άλλη μια φορά δεν θα τελειώσει. Κι εκείνοι θα πρέπει να ζήσουν με τον Μεσσία. Με έναν Μεσσία σε ρόλο αστυνομικού, που παρακολουθεί, τιμωρεί και λυτρώνει. "Καθένας ευχόταν κάτι να συμβεί", λένε οι πρωταγωνιστές. Και οι ευχές τους μεταφράζονται από τον "Θεό" κατά βούληση. 

Σε έναν κόσμο που κάθε μέρα τελειώνει, σε έναν κόσμο που κάθε μέρα εξαγγέλλεται μια νέα αυτόεκπληρούμενη προφητεία, σε έναν κόσμο, όπου ο Θεός μοιάζει απών ή "κουρασμένος", θα έλεγε κανείς πως οι άνθρωποι θα έφταναν στα όρια τους, θα συναντούσαν τον ενεργοποιημένο εαυτό τους. Θα ξεχύνονταν με λύσσα προς οποιαδήποτε λύση θα εξασφάλιζε τη σωτηρία τους. Ή μήπως όχι…

Τρίπτυχο. Σπουδή στην αδράνεια
© Ελίνα Γιουνανλή

Η σκηνοθέτρια σημειώνει

"Τα τελευταία δύο χρόνια, παλεύω με αυτό το έργο. Η πρόκληση δεν ήταν μόνο να αποδοθεί σκηνικά αυτό το δαιδαλώδες από άποψη πλοκής μυθιστόρημα, αλλά να τεθούν τα ζητήματα που με ταλαιπωρούν. Η αναμονή, το νέο δίπολο "αισθητική ή βαρβαρότητα", η αδυναμία να μεταβολίσουμε το παρόν και η ανάγκη ή δίψα για έναν Μεσσία. Μια ιδιότυπη ελληνικότητα μέσα από τα στόματα ξένων ηρώων. Αυτά με οδήγησαν στη δημιουργία της συγκεκριμένης δραματουργίας και στη συνέχεια της σκηνοθεσίας. Πρόκειται για σύγχρονο καθαρτήριο. Ένας προθάλαμος, ένας χώρος αναμονής, στο λιμάνι ενός ελληνικού νησιού, όπου πέντε ξένοι καλλιτέχνες καταφθάνουν για να αναζητήσουν καταφύγιο, αλλά από το οποίο πολύ σύντομα επιθυμούν να φύγουν, είναι ο χώρος στον οποίο εκτυλίσσεται η ιστορία του "Τρίπτυχου". Οι ξένοι μπερδεύονται με τους ντόπιους και όλοι μαζί σθεναρά συνεχώς εύχονται κάτι να συμβεί. Κι ό, τι κι αν συμβαίνει δεν είναι αρκετό. Συνεχώς χρειάζονται κάτι πιο ισχυρό για να πιστοποιήσουν ότι τελειώνει ο κόσμος. Ακόμα κι όταν ο ήλιος τους καίει ζωντανούς. Είναι μια σπουδή στην αδράνεια".

Τρίπτυχο. Σπουδή στην αδράνεια
©Ελίνα Γιουνανλή

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Τρίπτυχο. Σπουδή στην αδράνεια

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 80 '

Βασισμένη στο μυθιστόρημα της Μαργαρίτας Καραπάνου «Ο υπνοβάτης», η παράσταση εξετάζει τις κοινωνικές παθογένειες με διεισδυτική ματιά αλλά και χιούμορ, με φόντο έναν άτυπο προθάλαμο του Παραδείσου.

ΠΛΥΦΑ

Κορυτσάς 39

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Το ιστορικό θέατρο του Λυκαβηττού ανοίγει ξανά το καλοκαίρι

Τη διαχείριση του θεάτρου θα έχει πλέον η Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
27/03/2023

Πέντε audiobooks που πρέπει να ακούσετε την Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στις 27 Μαρτίου, προτείνουμε μερικά best sellers που έχουν ανέβει στο σανίδι κερδίζοντας τις καρδιές των θεατών.

Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου 2023: "Το θέατρο βασίζεται στην πραγματική ουσία της ανθρωπότητας"

Η διακεκριμένη Αιγύπτια ηθοποιός Samiha Ayoub μιλά για την ουσία του θεάτρου και τη σημασία της τέχνης σε δύσκολους και αβέβαιους καιρούς στο μήνυμα της Παγκόσμιας Ημέρας Θεάτρου 2023.

"Ψηλά απ’ τη γέφυρα": Αντίστροφη μέτρηση για την παράσταση των 45.000 θεατών

Τελευταίες παραστάσεις στο Θέατρο Βεάκη για την παράσταση του σκηνοθέτη Γιώργου Νανούρη πάνω στο έργο του Άρθουρ Μίλερ με πρωταγωνιστή τον Πυγμαλίωνα Δαδακαρίδη στο πλευρό μιας δυνατής ερμηνευτικής ομάδας.

"Ο Γεώργιος Λαμπάκης ταξιδεύει…" στο Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο

Ένα θεατρικό δρώμενο σε σκηνοθεσία της Όλγας Ποζέλη που συνδυάζεται με ξενάγηση πραγματοποιείται εντός του χώρου της περιοδικής έκθεσης "Η Σμύρνη στις αρχές του 20ου αιώνα μέσα από τα μάτια του βυζαντινολόγου Γεωργίου Λαμπάκη".

"Ένα σπίτι φωτεινό σαν μέρα": Επανεκκίνηση για το Εθνικό Θέατρο

Ξεκινά η παράσταση πάνω στο έργο του Τόνι Κούσνερ για την ευθύνη μας απέναντι στην Ιστορία σε σκηνοθεσία του καλλιτεχνικού διευθυντή Γιάννη Μόσχου μετά την λήξη της κατάληψης στο κτίριο Τσίλερ.

Μαρία Πρωτόπαππα: "Οι περισσότεροι ρόλοι έχουν γραφτεί από άνδρες και αναπαράγουν σεξιστικά στερεότυπα"

Με μια συναισθηματικά φορτισμένη και γενναία τοποθέτηση στο πλαίσιο της ημερίδας "Women Who Dare - Η Θέση της Γυναίκας στην Ελλάδα του Σήμερα. Ιδέες και Δράσεις για ένα Καλύτερο Αύριο", μίλησε για την ανισότητα στο χώρο του θεάτρου και για τα εσωτερικευμένα στερεότυπα της γενιάς της.