Ο Θανάσης Ζερίτης γράφει για την επιθεώρηση "Ω παίδες Ελλήνων"

Θανάσης Ζερίτης

"Είναι αλήθεια. Τα πράγματα δεν πάνε καλά. Καθόλου καλά. Ίσως γι’ αυτό νιώθουμε την ανάγκη να μιλήσουμε για όσα συμβαίνουν άμεσα. Ξεμπροστιασμένα.  Κάπως έτσι φτάσαμε και στην επιθεώρηση. Η ιδέα ανήκει στη Νεφέλη Μαϊστράλη, η οποία έχει αναλάβει  τη δραματουργική επεξεργασία της παράστασης "Ω παίδες Ελλήνων" και έχει γράψει και το μεγαλύτερο ποσοστό των κειμένων. Ωστόσο πρόκειται όντως για μια ομαδική δουλειά από την αρχή μέχρι το τέλος της. Κι αυτό είναι και το πιο συγκινητικό. Γιατί όταν τα πράγματα δεν πάνε καλά έχουμε τις ομάδες και τις συλλογικότητες για να προσπαθήσουμε να τα κάνουμε καλύτερα. Ή έστω να τα καταδείξουμε. Να κάνουμε κι εμείς αυτό που μας αναλογεί. Με τον τρόπο μας.


Η επιθεώρηση είναι σίγουρα ένα Π.Ο.Π. προϊόν και ως 4Frontal έχουμε ένα θέμα με αυτά που παράγουμε ως έθνος. Με όλα όσα παράγουμε. Τη βία, την αγία ελληνική οικογένεια, την οικογενειοκρατία, την κατασπατάληση των δημόσιων πόρων, τον φασισμό, την πατριαρχία και τόσα άλλα εγχώρια προϊόντα. Κατά καιρούς ασχολούμαστε με όλα αυτά με κάθε τρόπο και συνήθως προσπαθούμε να τα προσεγγίσουμε μέσω των παραστάσεων μας. Αν κάτι μας αφορά συνήθως βρίσκουμε την αφορμή σε ένα κείμενο που μας συγκινεί και το ανεβάζουμε στη σκηνή. Φέτος όμως ακολουθήσαμε έναν άλλο δρόμο. Βρήκαμε τις θεματικές που μας απασχολούν και επιδιώξαμε να δημιουργήσουμε μια δραματουργική γραμμή που τα εξυπηρετεί με συρραφές κειμένων ή πρωτότυπα υλικά που προέκυψαν στο πλαίσιο των προβών. Θελήσαμε να δοκιμάσουμε μια μη κειμενοκεντρική προσέγγιση, όπως συνηθίζαμε μέχρι πρότινος και με αυτόν τον τρόπο, που πια μπορώ να πω ότι έχει λιγότερες δικλείδες ασφαλείας, κληθήκαμε να γίνουμε ακόμη περισσότερο δημιουργοί και μ’ έναν τρόπο να μεγαλώσουμε.

Ω ΠΑΙΔΕΣ_ΕΛΛΗΝΩΝ

Ως 4frontal φέτος διανύουμε την δέκατη μας χρόνια και βρισκόμαστε σε μια πολύ δημιουργική περίοδο. Με δεδομένο ότι το θέατρο είναι μια δυναμική διαδικασία, τολμήσαμε να δοκιμάσουμε νέες φόρμες για να μιλήσουμε γι’ αυτά που μας απασχολούν. Δεν ξέρω αν θα είναι επιτυχείς και δεν νομίζω ότι αυτό είναι και το ζητούμενο που πρέπει να μας απασχολεί , στην παρούσα φάση. Η αγωνία μας ήταν να μην βολευτούμε σε ό,τι ξέρουμε και γίνουμε γραφικοί. Η συνήθεια είναι μεγάλος φόβος και πολλές φορές, είναι δύσκολο να την πάρεις χαμπάρι. Με την παράσταση " Ω, Παίδες Ελλήνων" επιδιώξαμε να κολυμπήσουμε σε αχαρτογράφητα νερά. Έτσι, φτιάξαμε μια παράσταση επιθεωρησιακού χαρακτήρα με δραματουργικό πυρήνα την δύσκολη πολιτική κατάσταση που βιώνουμε. Δεν πρόκειται για κάποια πρωτοτυπία. Η επιθεώρηση στις καλές τις εκδοχές, παραδοσιακά αυτό επιδιώκει, να καυτηριάσει, να σατιρίσει και να καταδείξει. Αυτό προσπαθήσαμε κι εμείς. Μέσω του χιούμορ, να προσεγγίσουμε την ζοφερή κοινωνικοπολιτική κατάσταση που μας περιβάλλει και δεν δείχνει κανένα σημάδι βελτίωσης. Όσο λοιπόν, υπάρχει ακόμη ελευθερία του λόγου και μπορούμε να εκφραζόμαστε, δεν βλέπω άλλο δρόμο απ’ το να προσπαθούμε να κάνουμε παραστάσεις που μιλάνε γι’ αυτά που ζούμε. Ξεμπροστιασμένα πιά".

Περισσότερες πληροφορίες

Ω παίδες Ελλήνων

  • Επιθεώρηση
  • Διάρκεια: 90 '

Η γνωστή ομάδα καταπιάνεται για πρώτη φορά με την επιθεώρηση και ανεβάζει στη σκηνή από εκπρόσωπους Τύπου μέχρι επαναστάτες για να σχολιάσει την κοινωνικοπολιτική κατάσταση.

Bios

Πειραιώς 84

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Το Άρμα Θέσπιδος καλεί σε ακρόαση νέους ηθοποιούς

Ηθοποιούς σκηνικής ηλικίας 25-30 ετών, για την επερχόμενη θεατρική παραγωγή "Του Κουτρούλη ο Γάμος" του Αλέξανδρου Ρίζου Ραγκαβή, σε σκηνοθεσία Χρήστου Στρέπκου αναζητά το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
31/01/2023

O Γιώργος Κουτλής σκηνοθετεί τον Γιάννη Τσορτέκη σε περφόρμανς στην Εθνική Πινακοθήκη

Το ρόλο του Κωνσταντίνου Παρθένη θα ερμηνεύσει ο Γιάννης Τσορτέκης στην περφόμανς που σκηνοθετεί ο Γιώργος Κουτλής στο πλαίσιο αναδρομικής έκθεσης για τον Κωνσταντίνο Παρθένη στην Εθνική Πινακοθήκη.

"Πανεπιστήμιο - Ομόνοια": Ένα νέο ελληνικό έργο για τη βία που δεν είναι πάντα ορατή

Ο Γιάννης Οικονόμου σκηνοθετεί το θεατρικό του με φόντο ένα βαγόνι της κόκκινης γραμμής του μετρό στο θέατρο Άβατον.

Η "Βελανιδιά" είναι μια τολμηρή θεατρική πρόκληση με έναν διαφορετικό καλεσμένο κάθε βράδυ

Σε κάθε παράσταση ένας διαφορετικός guest star ανεβαίνει στη σκηνή του Bios χωρίς πρόβα και έρχεται αντιμέτωπος με την υπνωτίστρια Μαρίνα Αργυρίδου.

"Η ράβδος": Ο Δημήτρης Καταλειφός στο ιστορικό "Αμφιθέατρο" με έργο του Μαρκ Ρέιβενχιλ

Το θεατρικό του επιδραστικότερου εκπροσώπου του "in-yer-face theatre" για τη βία, την εξουσία, τον εκφοβισμό και πολλά ακόμη σημαντικά θέματα, επέλεξε να ανεβάσει ο Γιώργος Σκεύας με πρωταγωνιστή τον σπουδαίο ηθοποιό.

"Meursault": Ο "Ξένος" του Καμί μέσα από ένα μινιμαλιστικό σύμπαν στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης

Η σκηνοθέτις Ελένη Παππά, απόφοιτη του πρώτου τμήματος σκηνοθεσίας του Εθνικού Θεάτρου ανεβάζει τη δική της εκδοχή πάνω στο λογοτεχνικό αριστούργημα του νομπελίστα συγγραφέα.

Η Λάρισα επιμένει πολιτιστικά

Βρεθήκαμε για μία ημέρα στη Λάρισα με αφορμή την παράσταση του Θεσσαλικού Θεάτρου "Ο επιθεωρητής" και αναμεταδίδουμε.