Ο Δημήτρης Καραντζάς οδηγεί την Μπέττυ Αρβανίτη σε ένα "Ταξίδι μεγάλης μέρας μέσα στη νύχτα"

Το αυτοβιογραφικό αριστούργημα του Γιουτζίν Ο’ Νιλ έρχεται στο θέατρο της Οδού Κεφαλληνίας.

Μακρύ ταξίδι ημέρας

Ύστερα από την επιτυχημένη συνεργασία τους στον "Γυάλινο κόσμο", ο Δημήτρης Καραντζάς σκηνοθετεί ξανά την Μπέττυ Αρβανίτη με αφορμή ένα ακόμη έργο του κλασικού αμερικανικού ρεπερτορίου. Στο "Ταξίδι μεγάλης μέρας μέσα στη νύχτα", που του χάρισε το τέταρτο Πούλιτζερ της καριέρας του, ο Ο 'Νιλ μεταγράφει τα αυτοβιογραφικά του βιώματα στην ιστορία της δυσλειτουργικής οικογένειας των Τάιρον˙ τα μέλη της  παλεύουν με τις εξαρτήσεις από τις ουσίες και, κυρίως, από τους προσωπικούς του δαίμονες, από το αλκοόλ, τη μορφίνη, τις ψευδαισθήσεις, την αποτυχημένη καριέρα ή τη σκιά των γονιών. Γράφτηκε στις αρχές της δεκαετίας του ’40 αλλά είδε τα φώτα της σκηνής μία δεκαπενταετία αργότερα, ενώ παρουσιάστηκε πρώτα στην Ευρώπη (Σουηδία) κι έπειτα στις ΗΠΑ. Η Αρβανίτη θα ερμηνεύσει τη μητέρα της οικογένειας, Μέρι Τάιρον, και την εκλεκτή διανομή συμπληρώνουν ο Αλέξανδρος Μυλωνάς στο ρόλο του Τζέιμς Τάιρον, ο Βασίλης Μαγουλιώτης και ο Αινείας Τσαμάτης στους ρόλους των δύο γιων, καθώς και η Ελίνα Ρίζου στο ρόλο της οικονόμου Κάθλιν.

Μακρύ ταξίδι ημέρας

Ο Δημήτρης Καραντζάς σημειώνει: Τα μέλη της οικογένειας Τάιρον  ξεφλουδίζουν το τραύμα τους, σ' ένα σκηνικό στο οποίο επικρατούν η ομίχλη και οι ψευδαισθήσεις. Ένα τοπίο γεμάτο αντανακλάσεις επεκτείνεται σε όλο το θέατρο και ανάμεσα στους θεατές. Ο Έντμοντ -ή αλλιώς ο ίδιος ο Ο' Νιλ-  ανοίγει τον αναπαραστατικό χώρο που το τραύμα θα αναβιωθεί και τα μέλη της οικογένειας θα αποπειραθούν να συγχωρέσουν ο ένας τον άλλο.  Τα οικογενειακά τραπέζια, οι εξαρτήσεις, οι εθισμοί και όλες οι κρυφές πλευρές των προσώπων παίζονται σ’ αυτόν τον αναπαραστατικό χώρο της μνήμης, τα φορτία του παρελθόντος αρχίζουν σιγα σιγά να "ξεθολώνουν", τα πρόσωπα προσεγγίζουν την αλήθεια και τα "φαντάσματα" ζωντανεύουν προκειμένου να κλείσουν την πληγή και να συμφιλιωθούν με τις ανεπάρκειές τους.

Η πρεμιέρα θα γίνει στο Θέατρο της Οδού Κεφαλληνίας, στις 9 Μαρτίου. Η μετάφραση είναι του Νίκου Γκάτσου, το σκηνικό της Ελένης Μανωλοπούλου, τα κοστούμια της Ιωάνας Τσάμη και η μουσική του Γιώργου Πούλιου.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Ενέργειες για τη διάσωση της ιστορικής συλλογής του Θεάτρου Τέχνης Καρόλου Κουν

H Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού Λίνα Μενδώνη και η Καλλιτεχνική Διευθύντρια του Θεάτρου Tέχνης Καρόλου Κουν Μαριάννα Κάλμπαρη υπέγραψαν Μνημόνιο Συνεργασίας προκειμένου να προχωρήσουν οι σχετικές δράσεις.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
03/02/2023

Πρόσκληση για την Πολιτιστική Επιχορήγηση δράσεων σύγχρονου πολιτισμού από το ΥΠΠΟΑ

Οι δράσεις θα πραγματοποιηθούν εντός του 2023, στο πλαίσιο της στήριξης και ανάδειξης εκδηλώσεων πολιτιστικών φορέων.

"Έκτο πάτωμα": Μιούζικαλ-θρύλος ελληνικής κοπής

Με τη μουσική του Σταμάτη Κραουνάκη, τους στίχους της Λίνας Νικολακοπούλου και τους χαρακτήρες του Αλφρέντ Ζερί που μετέγραψε στην ελληνική πραγματικότητα ο Γιώργος Βάλαρης, αυξάνεται η προσμονή για την πρεμιέρα του θρυλικό έργου "Το έκτο πάτωμα" στο Ακροπόλ.

Ο "Συνεργός" του Γιώργου Χριστοδούλου συνεχίζεται με τον ίδιο σε πρωταγωνιστικό ρόλο

Με μια αλλαγή στην υποκριτική ομάδα συνεχίζεται η παράσταση σε κείμενο και σκηνοθεσία του γνωστού ηθοποιού, με τον ίδιο να αντικαθιστά τον Γιώργο Τριανταφυλλίδη στη σκηνή του θεάτρου Επί Κολωνώ.

"Η κυρία δεν πενθεί": Το Θέατρο Πρόβα παρουσιάζει την σπαρταριστή κωμωδία του Κώστα Μουρσελά

Ο Σωτήρης Τσόγκας σκηνοθετεί και μοιράζεται τη σκηνή με τη Μαίρη Ραζή και τέσσερις ακόμη ηθοποιούς στο σατιρικό έργο που καθρεφτίζει τη σύγχρονη εποχή.

Θεατρικές πρεμιέρες: Έξι νέες παραστάσεις της εβδομάδας

Συγκεντρώσαμε έξι από τις παραστάσεις που σηκώνουν αυλαία από 2 έως 8 Φεβρουαρίου και ξεχωρίζουν.

"Ρέκβιεμ" στο Άττις με τις Σοφία Χιλλ και Αγλαϊα Παππά

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος σκηνοθετεί δυο ακαταμάχητες πρωταγωνίστριες τη Σοφία Χιλλ και την Αγλαϊα Παππά στο "Ρέκβιεμ".