«Ιοκάστη post mortem» και «Lady R» έρχονται για να σου ξυπνήσουν τα καλλιτεχνικά σου ένστικτα και τις φιλοσοφικές σου αναζητήσεις.
«Ιοκάστη post mortem»
Από τα λιγοστά ελληνικά θέατρα που συμμετέχουν στη διεθνή οργάνωση, το Άττις του Θόδωρου Τερζόπουλου παρουσιάζει την περφόρμανς «Ιοκάστη post mortem» στο πλαίσιο της documenta 14 για μια τελευταία βραδιά, στις 18/6. Μονόλογος ποιητικός και μετα-δραματικός, γραμμένος από τον πρόωρα χαμένο ποιητή, δραματουργό και σκηνοθέτη Γιάννη Κοντραφούρη (1968-2007), το έργο «Ιοκάστη» που είδαμε στο θέατρο Άττις προ πενταετίας, ανεβαίνει, στο πλαίσιο της documenta 14 σε νέα εκδοχή, υπό τον τίτλο «Ιοκάστη post mortem», πάντα σε σκηνοθεσία και σκηνική εγκατάσταση Θεόδωρου Τερζόπουλου, με τον ίδιο παρόντα επί σκηνής να συνοδεύει τη μοναδική Σοφία Χιλλ. Η τελευταία βυθίζεται σε μια ιδιότυπη εικαστική εγκατάσταση, ένα στρώμα-κουκούλι, που συμβολίζει την άνομη συνεύρεση της Ιοκάστης με τον γιο της Οιδίποδα, ενώ ο σκηνοθέτης τη συντροφεύει επί σκηνής τραγουδώντας της μοιρολόγια και… σπάζοντας πιάτα! Όλα αυτά στο Θέατρο Άττις, σε μια παράδοξη περφόρμανς με αφορμή το κύκνειο άσμα του πρόωρα χαμένου ποιητή, συγγραφέα, ηθοποιού και σκηνοθέτη, έναν στοχασμό πάνω στον ανθρώπινο πόνο, που εξερευνά τα όρια του λόγου και τα απογυμνωμένα κατάλοιπα του νοήματος.
«Lady R.»
Σοφία Μαυραγάνη όπως λέμε μια νέα… Ρόζα Λούξενμπουργκ; Μετά από δύο επιτυχημένες παραστάσεις, η ταλαντούχα χορογράφος έρχεται ξανά στην πλατεία Αυδή στο Μεταξουργείο, με μία οne-woman περφόρμανς που ακολουθεί τις σκέψεις της Λούξενμπουργκ λίγο πριν την σύλληψη και την εκτέλεσή της. Οι ίδιες λέξεις αναβιώνουν μέσα από μία σύγχρονη γυναίκα, στα πλαίσια του έργου δημόσιας τέχνης «Μνημείο στην Επανάσταση» της Κροάτισσας καλλιτέχνιδας Sanja Iveković. Σε μία γειτονιά- ορόσημο για την αθηναϊκή εκβιομηχάνιση ξεκινάει ένας ανοιχτός διάλογος για τα δικαιώματα των εργατών και των γυναικών, ένας διάλογος για την ταξική πάλη. Πρωταγωνιστεί η Χαρά Κότσαλη. Η φωνητική - μουσική σύνθεση είναι της Μάρθας Μαυροειδή (Πλατεία Αυδή, 26/5 ώρα 9.30 μ.μ.)
Περισσότερες πληροφορίες
Ιοκάστη
Ο παραληρηματικός μονόλογος, με επιρροές από τον Σοφοκλή και τον Χάινερ Μίλερ, αφορά τη μητέρα και σύζυγο του Οιδίποδα