«Dogville» στο Ακροπόλ: ο Τρίερ και η Σκαφιδά

Με τη Γιούλικα Σκαφιδά στο ρόλο της μοιραίας Γκρέις ανεβαίνει στo Ακροπόλ το «Dogville», η κινηματογραφική αλληγορία του νεωτεριστή κινηματογραφιστή Λαρς φον Τρίερ για την έννοια του καλού και του κακού.

«Dogville» στο Ακροπόλ: ο Τρίερ και η Σκαφιδά

Με τη Γιούλικα Σκαφιδά στο ρόλο της μοιραίας Γκρέις ανεβαίνει στo Ακροπόλ το «Dogville», η κινηματογραφική αλληγορία του νεωτεριστή κινηματογραφιστή Λαρς φον Τρίερ για την έννοια του καλού και του κακού.

«Dogville» στο Ακροπόλ: ο Τρίερ και η Σκαφιδά - εικόνα 1

«Σε αυτό το μέρος τα ουράνια δεν συνηθίζουν να βρέχουν δώρα, μέχρι τη νύχτα που θα φανερωθεί μπροστά τους η Γκρέις, η όμορφη φυγάς. Κυνηγημένη από γκάνγκστερς, θα αναζητήσει καταφύγιο και σε αντάλλαγμα οι κάτοικοι της πόλης θα επωφεληθούν απ’ την εργασία της». Κάπως έτσι ξεκινά η ιστορία του «Dogville», με την οποία ο νεωτεριστής Λαρς φον Τρίερ άφησε οριστικά τη στάμπα του στην ιστορία του κινηματογράφου.

Ο Δανός σκηνοθέτης, αντλώντας έμπνευση από το λεγόμενο επικό θέατρο του Μπρεχτ, έστησε μια φιλοσοφική αλληγορία, με την οποία αποδεικνύει πως, όσο κι αν προσπαθεί κανείς να φτιάξει έναν καλύτερο κόσμο, αυτό που κατορθώνει τελικά να δημιουργήσει δεν είναι παρά μια διαφορετική μορφή καταπίεσης. Όλη η ταινία εξελίσσεται σε ένα μίνιμαλ πλατό.

Γραμμές από κιμωλία οριοθετούν τα σπίτια των κατοίκων, ενώ απεικονίζονται μόνο όσα αντικείμενα εμπλέκονται άμεσα στην ερμηνευτική διαδικασία. Μια σκηνική πρόταση σχεδόν έτοιμη, θα έλεγε κανείς, για να χρησιμοποιηθεί στη θεατρική μεταφορά του έργου. Στην πρώτη μεταφορά του επί ελληνικού εδάφους το 2004 από το Εθνικό Θέατρο, ο Αντώνης Καλογρίδης έδωσε κινηματογραφική χροιά στο θέατρο, χρησιμοποιώντας περιστρεφόμενες πλατφόρμες για θέσεις, που έδιναν την αίσθηση πανοράματος, πολύ κοντά στην κινηματογραφική.

Είναι ένα στοίχημα τι είδους σκηνικό περιβάλλον θα δημιουργήσει η σκηνοθέτις Έφη Γούση στο νέο ανέβασμα του έργου, σε συνεργασία με τη σκηνογράφο Ήρα Σπαγαδώρου. Δεν είναι εύκολο να μεταγράψεις το σεναριακό στόρι σε θεατρικό λόγο και να δώσεις με έναν τρόπο υπόσταση στο νοηματικό βάθος των εικόνων. Η Γούση δεν αφέθηκε στη σιγουριά γνωστών πρωταγωνιστών, αλλά επέλεξε νέους ηθοποιούς για την παράστασή της. Ευχόμαστε να της δώσουν την ώθηση για μια φρέσκια ανάγνωση, που να αναδεικνύει την ουσία και την πολυσημία των συμβολισμών (από 20/11).

«dogville» σε 3 πρόσωπα

«Dogville» στο Ακροπόλ: ο Τρίερ και η Σκαφιδά - εικόνα 2

Λαρς φον Τρίερ
Το «Dogville» είναι το πρώτο μέρος της τριλογίας του Δανού σκηνοθέτη στην οποία καθρεφτίζεται η αμερικάνικη κοινωνία την εποχή του οικονομικού κραχ – που όμως δεν διαφέρει πολύ από τη σημερινή όψη της.

«Dogville» στο Ακροπόλ: ο Τρίερ και η Σκαφιδά - εικόνα 3

Έφη Γούση
Είναι 31 ετών, έχει σκηνοθετήσει για το θέατρο, έλαβε μέρος στο Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους στη Θεσσαλονίκη και, λόγω της ιδιαίτερης σχέσης της με τη φωτογραφία, ποτίζει τα έργα της με ένα ιδιαίτερο φως, παίζοντας με τις σκιές.

«Dogville» στο Ακροπόλ: ο Τρίερ και η Σκαφιδά - εικόνα 4

Γιούλικα Σκαφιδά Ως Γκρέις έχει τη δύσκολη αποστολή να αναμετρηθεί με την ερμηνεία της Νικόλ Κίντμαν στην ταινία. Η μετάλλαξή της από θύμα σε θύτη είναι από τις πλέον δύσκολες μεταβολές που έχει να αντιμετωπίσει μια ηθοποιός.

Περισσότερες πληροφορίες

Dogville

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 80 '

Θεατρική μεταφορά της σινεφίλ αλληγορίας με κυρίαρχο το ζήτημα της ανθρώπινης θηριωδίας

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Στην "Κόκκινη κλωστή" "συνεργάζονται" αντικείμενα κοινής χρήσης και μουσικές νότες

Η ιστορία της απόδρασης μιας γυναίκας από το αφιλόξενο Εδώ και Τώρα και ο πολυτάραχος βίος της ξετυλίγονται σαν όνειρο σε μια μοναδική περφόρμανς.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
30/09/2022

"Τι είδε ο μπατλερ" στο θέατρο Άλμα;

Μια ξέφρενη κωμωδία γεμάτη γέλιο και ανατροπές, που σατιρίζει με καυστικό τρόπο τα ήθη της σύγχρονης κοινωνίας.

Η εκφραστικότητα της γλώσσας της σιωπής στην παράσταση "Τα δεκανίκια ή πώς ξέμαθα να περπατώ" στο Olvio

Μια από τις πιο ιδιαίτερες, γοητευτικές και απολαυστικές παραστάσεις των τελευταίων ετών επανέρχεται τον Οκτώβριο στο Θέατρο Olvio.

"Κανονική δουλειά": O Στέλιος Ανατολίτης επιστρέφει με την τρίτη του σόλο παράσταση

Κείμενα για τη δουλειά, κουβέντα με τον κόσμο, ευτράπελα σε δημόσιες υπηρεσίες και μουσική κωμωδία.

"Κάποιος να με προσέχει": Για πρώτη φορά στη χώρα μας σε σκηνοθεσία της Αθανασίας Καραγιαννοπούλου

Με μια ισχυρή τριανδρία: Αντίνοος Αλμπάνης, Δημήτρης Μάριζας, Πήτερ Ραντλ, ανεβάζει για πρώτη φορά στη χώρα μας το "Κάποιος να με προσέχει" του Φράνκ Μακ Γκίνες η Αθανασία Καραγιαννοπούλου.

Η "Ζιζέλ" από την Οδησσό στη σκιά της Ακρόπολης

Το όνειρο κάθε χορεύτριας είναι να ερμηνεύσει τη "Ζιζέλ" του Αντόλφ Αντάμ. Το χορογραφικό αριστούργημα της ρομαντικής περιόδου, ζωντανεύει από το Μπαλέτο και την Ορχήστρα της Εθνικής Όπερας της Οδησσού στο Ηρώδειο, την πρώτη μέρα του Οκτωβρίου.

Καταιγισμός θεατρικών επαναλήψεων στις σκηνές της Αθήνας

Συγκεντρώσαμε τις 23 παραστάσεις που σηκώνουν ξανά αυλαία αυτή την εβδομάδα (29/9-5/10) και αξίζει να τις αναζητήσετε.