Άκης Βλουτής: «Ο Μάκβεθ είναι ένας σκοτεινός Άμλετ»

H Εταιρεία Θεάτρου Συν-Επί (+, Χ) ανεβάζει τον «Μάκβεθ» του Ουίλιαμ Σαίξπηρ στο Από Μηχανής Θέατρο. Ψυχή του θεάτρου ο ηθοποιός Άκης Βλουτής μιλήσει στη Μαρία Κρύου για τον ομώνυμο ρόλο, τον οποίο ερμηνεύει και την πυκνογραμμένη τραγωδία.

Άκης Βλουτής: «Ο Μάκβεθ είναι ένας σκοτεινός Άμλετ»

H Εταιρεία Θεάτρου Συν-Επί (+, Χ) ανεβάζει τον «Μάκβεθ» του Ουίλιαμ Σαίξπηρ στο Από Μηχανής Θέατρο. Ψυχή του θεάτρου ο ηθοποιός Άκης Βλουτής μιλήσει στη Μαρία Κρύου για τον ομώνυμο ρόλο, τον οποίο ερμηνεύει και την πυκνογραμμένη τραγωδία.

Άκης Βλουτής: «Ο Μάκβεθ είναι ένας σκοτεινός Άμλετ» - εικόνα 1

Με ποιον ρόλο από τους ρόλους που ερμηνεύσατε μέχρι σήμερα, έχετε ταυτιστεί περισσότερο;
Δεν νιώθω πως έχω ταυτιστεί με κάποιον ρόλο από αυτούς που έπαιξα. Τους αγαπώ όλους. Κάθε φορά ξεκινάω από την αρχή, τον στηρίζω μέσα μου όσο πιο βαθιά μπορώ, τον ζω επί σκηνής όσο πιο έντονα, και ξανά από την αρχή, τον επόμενο.
Τι σας οδήγησε στην επιλογή του «Μάκβεθ»;
Νομίζω πως οι ρόλοι με πλησιάζουν. Έρχεται μια στιγμή που νιώθεις ότι αυτό πρέπει να κανείς τώρα. Μου παίρνει κάποιο χρόνο να βεβαιωθώ ότι καλά κατάλαβα, το δέχομαι μέσα μου και προχωρώ. Παίζοντας τον Αρχιμάστορα Σόλνες, ένιωσα τον Μακβεθ να με πλησιάζει.
Πόσο σημαντική είναι η σχέση που χτίζει ο Σαίξπηρ ανάμεσα στον ήρωα του και τους θεατές;
Ο Σαίξπηρ ονομάζει το έργο του «Μάκβεθ», από μόνο του αυτό είναι πολύ ισχυρό. Ο Μάκβεθ απευθύνει τους μονολόγους του στους θεατές - κατά κάποιο τρόπο τους "χρησιμοποιεί" στην προσπάθεια του να καταλάβει ο ίδιος, αλλά και οι θεατές, έννοιες όπως ο φόνος, το έγκλημα, ο θάνατος, το εδώ και το τώρα, το αύριο, το χθες, τον φόβο, το τίποτε.

Ακόμα και το στέμμα δεν μπορεί να ησυχάσει τη συνείδησή του βασιλιά, ποιοι είναι οι πραγματικοί δαίμονες που τον κατατρέχουν;
Νομίζω πως το βασικό του θέμα δεν είναι το στέμμα. Αλλά η γνώση. Αυτή η γνώση που είναι πέρα από τα όρια της γνώσης των ανθρώπων. Για αυτήν την γνώση βγαίνει έξω από κάθε " κοινωνικό" όριο. Ο Μάκβεθ είναι ένας σκοτεινός Άμλετ.
Η Λαίδη Μάκβεθ είναι μια δαιμόνισα;
Η λαίδη Μάκβεθ είναι μια γυναίκα. Όχι οποιαδήποτε, είναι το άλλο μισό του Μάκβεθ, η σχέση τους είναι μοναδική. Αυτό το δίπολο χαρακτηρίζει τον δυϊσμό που επικρατεί σε όλο το έργο^ μέρα-νύχτα, φως-σκοτάδι, αρσενικό-θηλυκό, καλό-κακό, άνθρωπος-θεός, θεός-διάβολος. Αυτός θέλει αλλά έχει ηθικές αναστολές - αυτή θέλει άλλα δεν έχει ηθικές αναστολές. Η Λαίδη Μάκβεθ είναι πιο κοντά στον κόσμο των ενστίκτων, πιο κοντά στη φύση, πιο κοντά στο χάος, στην σεξουαλικότητα. Στον εκ πολιτισμένο μας δυτικό κόσμο, αυτό μοιάζει δαιμονικό. Και τελικά γίνεται ο βοηθός που χρειάζεται ο Μάκβεθ για να φτάσει στην γνώση που αναζητά, θυσιάζοντας την.
Έχετε ξανά συναντηθεί με την Κωνσταντίνα Τάκαλο και τον σκηνοθέτη Θάνο Παπακωνσταντίνου στο θέατρο;
Παρότι παρακολουθώ και τους δυο, είναι η πρώτη φορά που συναντιόμαστε στην σκηνή. Είναι πολύ ωραίο να συναντιέσαι με ανθρώπους παθιασμένους με το θέατρο, με έναν τρόπο δικαιώνει τους αγώνες σου.

Πως είναι διαμορφωμένο το σκηνικό περιβάλλον;
Κινούμαστε σε ένα περίκλειστο κουτί, χωρίς διαφυγή από πουθενά, με κυρίαρχο το κόκκινο σαν αίμα χρώμα, σαν μαριονέτες στα χέρια κάποιου θεού; Δαίμονα; Σε ένα παιχνίδι της μοίρας. Σε έναν εφιάλτη που δεν θα τελειώσει ποτέ. Τα ρούχα έχουν σαφείς αναφορές εποχής.
Ετοιμάζεται κάτι ακόμα για αργότερα;
Τον Μάιο θα παρουσιάσω με την Καρυοφυλλιά Καραμπέτη τον «Στρόχαϊμ» του Δημήτρη Δημητριάδη.
Από τη θέση του θιασάρχη, ποιες σκέψεις κάνετε μπροστά στον μεγάλο, πλέον, αριθμό παραστάσεων που ανεβαίνουν στην Αθήνα;
Μάλλον θα είναι αποτέλεσμα της εποχής μας. Για να συμβαίνει, κάποιος λόγος θα υπάρχει. Αν είναι για καλό ή κακό, θα το δούμε στην πορεία του χρόνου.

Περισσότερες πληροφορίες

Μάκβεθ

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 90 '

Με τον Άκι Βλουτή στον ομώνυμο ρόλο και την Κ. Τάκαλου σε εκείνον της λαίδης Μάκβεθ παρακολουθούμε τις ραδιουργίες και τα φονικά στο βασίλειο του αμφιταλαντευόμενου βασιλιά, ο οποίος καταδυναστεύεται τόσο από τους φόβους όσο και από τη σύζυγό του

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Η Πειραματική κερνά τα τελευταία "Μπατόν σαλέ"

Η δημοσιογράφος που συμμετείχε στην αποκάλυψη του σκανδάλου Predator είναι η τελευταία καλεσμένη των ζωντανών συνεντεύξεων σε ελαφριά ατμόσφαιρα τις οποίες συντονίζουν η Ευδοξία Ανδρουλιδάκη και η Μαρία Φιλίνη.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
26/04/2024

"Σ’ εσάς που με ακούτε": Η επιτυχία του ΚΘΒΕ κατεβαίνει Αθήνα

Μετά την επιτυχία που γνώρισε στη Θεσσαλονίκη, το έργο της Λούλας Αναγνωστάκη σε σκηνοθεσία Χρήστου Θεοδωρίδη έρχεται για λίγες παραστάσεις στο Αμφι-Θέατρο Σπύρου Ευαγγελάτου.

Η "Μαύρη σαμπούκα" γίνεται Grande και επιστρέφει για καλοκαίρι

Μετά από αμέτρητες "τελευταίες παραστάσεις" και 2 sold out περιοδείες, η κωμωδία με τους Τόλη Παπαδημητρίου και Αντώνη Στάμο έρχεται στο Άλσος για μία και μοναδική φορά.

"Βάτραχοι": Γιάννος Περλέγκας και Κι όμως κινείται συνδυάζουν Αριστοφάνη με escape room

Η ομάδα Ελλήνων ακροβατών και χορευτών συνεργάζεται για πρώτη φορά με τον ηθοποιό και ανεβάζει την αρχαία κωμωδία χρησιμοποιώντας τη σκηνική σύνθεση ενός ζωντανού δωματίου απόδρασης.

Ποια είναι η νέα παράσταση που έρχεται το Μάιο στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου;

Ο Γιώργος Παύλου, απόφοιτος του Τμήματος Σκηνοθεσίας της Δραματική Σχολής του Εθνικού Θεάτρου, ανεβάζει το πιο βιωματικό και ίσως και το ωριμότερο έργο του Χρήστου Βακαλόπουλου για μια γενιά που συνθηκολόγησε και μια Αθήνα που χάθηκε ανάμεσα στους συρμούς.

Τελευταία ευκαιρία για να δεις τον "Τυχαίο θάνατο ενός αναρχικού" (και το καλοκαίρι!)

Η παράσταση "φαινόμενο" αποχαιρετά τη σεζόν και το θεατρόφιλο κοινό με λίγες καλοκαιρινές παραστάσεις και με την αρχική dream team διανομή της πρώτης χρονιάς πριν περάσει στο πάνθεον των παραστάσεων που έγραψαν ιστορία.

Λένα Κιτσοπούλου: Αντίστροφη μέτρηση για το "Και λέγε λέγε", τη νέα της παράσταση στο Θέατρο Τέχνης

Γιάννης Κότσιφας, Ιωάννα Μαυρέα, Πάνος Παπαδόπουλος, Θοδωρής Σκυφτούλης και Γαλήνη Χατζηπασχάλη ανεβαίνουν στη σκηνή μαζί τη σκηνοθέτιδα και δημιουργό σε μια παράσταση που δημιουργήθηκε από τον συνδυασμό διαφορετικών τεχνών και μιλάει για τον έρωτα, την πατριαρχία και πολλά ακόμη.