Η νύχτα πάει θέατρο: Πώς γεννιέται ένα νέο είδος διασκέδασης

Πληθαίνουν οι τραγουδιστές που λοξοκοιτάζουν προς το θεατρικό σανίδι ή είναι η ιδέα μας; Η Ιλειάνα Δημάδη παρατηρεί το φαινόμενο και το... φιλοσοφεί.

Η νύχτα πάει θέατρο: Πώς γεννιέται ένα νέο είδος διασκέδασης

Πληθαίνουν οι τραγουδιστές που λοξοκοιτάζουν προς το θεατρικό σανίδι ή είναι η ιδέα μας; Η Βίσση επανέρχεται με ροκ όπερα, ο Μαζωνάκης πρωταγωνιστεί σε κλασικό cult show, ενώ η Ευρυδίκη, ο Ρουβάς, ο Χατζηγιάννης και ο Σαββιδάκης κάνουν παιδικά μιούζικαλ. Ο Μαργαρίτης συμπρωταγωνιστεί με την Πιττακή, ο Στέλιος Διονυσίου με την Μπέττυ Μαγγίρα και η Ζουγανέλη μεταμορφώνεται σε Πιαφ. Η Ιλειάνα Δημάδη παρατηρεί το φαινόμενο και το... φιλοσοφεί.

Η νύχτα πάει θέατρο: Πώς γεννιέται ένα νέο είδος διασκέδασης - εικόνα 1

Θέαμα μεγάλης­ κλίμακας όπως το μιούζικαλ χωρίς διάσημους πρωταγωνιστές δεν γίνεται. Ποιοι άραγε μπορούν να γεμίσουν τα έξι αθηναϊκά μέγαρα (Ακροπόλ, Θέατρον, Μπάντμιντον, Παλλάς, Pantheon και Rex) που φιλοξενούν τέτοια θεάματα­; Δύσκολα παίρνει ένα παραγωγός το ρίσκο να προτείνει κάποιον νέο και ταλαντούχο, αλλά εκτός... σταρ σίστεμ.
Η απάντηση είναι αυτονόητη: οι επώνυμοι. Ιδανικά εκείνοι που εκπροσωπούν το ελληνικό τραγούδι, είτε προέρχονται από το mainstream ποπ και λαϊκο-ποπ στερέωμα της εγχώριας showbiz είτε από το καθαρόαιμα λαϊκό και από το νέο έντεχνο. Όσο δηλαδή παράδοξη κι αν φαίνεται με μια πρώτη ματιά η συνύπαρξη ενός αυθεντικά λαϊκού αοιδού όπως ο Γιώργος Μαργαρίτης με τη Ρένη Πιττακή, τη Μαρία Πρωτόπαππα, τον Χρήστο Στέργιογλου και άλλους γνωστούς θεατρικούς ηθοποιούς στον θίασο του «Αγαπητικού της βοσκοπούλας», μπορεί να θεωρηθεί κίνηση-ματ η ένταξή του στο παλιό βουκολικό ειδύλλιο που αναβιώνει φέτος στο Παλλάς. Κάτι ανάλογο θα επιχειρηθεί και στο ιστορικό Θέατρο Βέμπο με το μουσικοθεατρικό «Πριν το χάραμα», διά χειρός Ρέππα-Παπαθανασίου, με τους Στέλιο Διονυσίου, Κατερίνα Κούκα και Σοφία Βόσσου να συνυπάρχουν με τους Αλέξανδρο Μπουρδούμη, Μπέττυ Μαγγίρα και Ορέστη Τζιόβα.

Υπάρχουν, βέβαια, κι εκείνοι οι καλλιτέχνες
που λειτουργούν σαν performers-transformers, δια­χέοντας την περσόνα τους εξίσου σε θέατρο, σινεμά, τραγούδι και νυχτερινή διασκέδαση όπως έκαναν παλιότερα π.χ. ο Γιώργος Μαρίνος ή ο Τόλης Βοσκόπουλος και πιο πρόσφατα ο Γιάννης Ζουγανέλης. Κάτι τέτοιο ίσως δοκιμάζει και η ταλαντούχα κόρη του τελευταίου: η διακεκριμένη τραγουδίστρια Ελεονώρα Ζουγανέλη, ενώ βρίσκεται στην απόλυτη ακμή της, ερμηνεύει την Έντιθ Πιαφ στη μουσικοθεατρική βιογραφία που ετοιμάζει ο Πέτρος Ζούλιας για το Εθνικό Θέατρο-Rex τον Φεβρουάριο. Κάτι ανάλογο είχε κάνει και η Άννα Βίσση το 1991: ενώ βρισκόταν στο απόγειο της καριέρας της, αποτόλμησε τους «Δαίμονες», στους οποίους επέστρεψε πέρυσι, σηματοδοτώντας ίσως έτσι μια καθοριστική στροφή, καθώς και φέτος θα τη δούμε να πρωταγωνιστεί στη νέα ροκ όπερα του Νίκου Καρβέλα «Καμπάνες του Edelweiss» στο Pantheon Theater.

Η νύχτα πάει θέατρο: Πώς γεννιέται ένα νέο είδος διασκέδασης - εικόνα 2

O Σάκης Ρουβάς, πάλι, με διαρκές rebranding στη δημόσια εικόνα του, εισβάλλει με άνεση στο σινεμά, στην τηλεόραση και στο θέατρο. Κι αν πέρυσι ερμήνευσε τον θεό Διόνυσο στις «Βάκχες», φέτος γίνεται ο ημίθεος Ηρακλής. Οικογενειάρχης πια και ο ίδιος, θα δίνει πρωινές παραστάσεις για παιδιά με το μιούζικαλ «Ηρακλής: Οι 12 άθλοι» που θα ανεβάσει ο Απόλλων Παπαθεοχάρης επίσης στο Pantheon Theater.

Στο χώρο του λεγόμενου family musical κινούνται επίσης φέτος η Ευρυδίκη («Οι Ακροβάτες της τύχης» στο Γυάλινο Μουσικό Θέατρο), ο Μιχάλης Χατζηγιάννης («Η Μελωδία της ευτυχίας» στο Παλλάς) και ο Γιάννης Σαββιδάκης («Annie» στο Ακροπόλ). Ο Γιώργος Μαζωνάκης, από την άλλη, είναι case study. Ενώ παραμένει ένα από τα πιο δυνατά ονόματα της νύχτας, εντάσσεται ως guest star στο «Rocky Horror Show», δοκιμάζοντας έτσι ένα είδος που μέχρι τώρα του ήταν μάλλον άγνωστο – δεν συμβαίνει όμως το ίδιο και με τον σκηνοθέτη της παράστασης Κωνσταντίνο Ρήγο, με τον οποίο ο Μαζωνάκης συνεργάζεται στο concept του προγράμματός του εδώ και χρόνια.

Το φαινόμενο έχει ενδιαφέρον­:
πολιτισμικό και κοινωνιολογικό. Ανεξάρτητα από τους λόγους για τους οποίους εκείνοι που πρωτοστατούσαν ή πρωτοστατούν στη νυχτερινή διασκέδαση περνούν στις σκηνές του θεάτρου, η κίνηση αυτή θα μπορούσε να έχει ευτυχές αποτέλεσμα αντί να αποδειχτεί ακόμη ένα πυροτέχνημα της κρίσης. Τα όρια μεταξύ πίστας και θεάτρου, μπουζουκιού και πρόζας καταργούνται και από όλο αυτό το συνονθύλευμα ένα νέο είδος διασκέδασης μπορεί κάλλιστα να προκύψει: μια μουσικοθεατρική επιθεώρηση ή ένα αναψυκτήριο για τον 21ο αιώνα.

Αφήνοντας δηλαδή πίσω τη μίμηση του δυτικότροπου μεταμοντέρνου, να αναζητηθεί επιτέλους το δικό μας μεταμοντέρνο, ακόμη κι αν αυτό σημαίνει ένα θέαμα-χωνευτήρι αντιφάσεων, όπου το λαϊκό και η αντικουλτούρα έχουν εξίσου τη θέση τους, μέσα από μια κίνηση απενοχοποίησης και αποδοχής: όλα συνιστούν –θέλοντας και μη– τη σύγχρονη Ελλάδα. Ας το δούμε, ας το ακούσουμε και ας το αποδομήσουμε. Ένα επιτυχημένο μαζικό καλλιτεχνικό προϊόν, άλλωστε, δημιουργεί αυτόματα μια αντίδραση: ένα εξίσου ικανό αντίπαλον δέος πειραματικού θεάτρου. Διόρθωση: Eκ των υστέρων πληροφορηθήκαμε πως τελικά, αντί για τον Μιχάλη Χατζηγιάννη, στο μιούζικαλ «Η Μελωδία της Ευτυχίας», πλάι στην Νάντια Κοντογιώργη, θα πρωταγωνιστεί ο Άκης Σακελλαρίου. Μαζί τους, οι Ζέτα Δούκα και Αργύρης Αγγέλου.

Περισσότερες πληροφορίες

Annie

  • Μιούζικαλ
  • Διάρκεια: 140 '

Με νέους συντελεστές παρουσιάζεται το περίφημο μιούζικαλ, που παρακολουθεί την πορεία ενός ορφανού κοριτσιού προς την οικογενειακή ευτυχία.

Ακροβάτες της τύχης

  • Μουσικοθεατρική
  • Διάρκεια: 90 '

Με την τύχη και τη δύναμη της θέλησης πορεύονται οι ήρωες της παράστασης, στην οποία η Ευρυδίκη ερμηνεύει ζωντανά τα τραγούδια του Λαυρέντη Μαχαιρίτσα

Ο αγαπητικός της βοσκοπούλας

  • Μουσικοθεατρική
  • Διάρκεια: 120 '

Με ορχήστρα και τον τραγουδιστή Γιώργο Μαργαρίτη επί σκηνής ζωντανεύει, σε ιαμβικό δεκαπεντασύλλαβο, το έργο του Δημητρίου Κορομηλά για τον αρχιτσέλιγκα Μήτρο, ο οποίος αναζητά τη βοσκοπούλα που αγάπησε ως παιδί

Rocky Horror Show

  • Μιούζικαλ
  • Διάρκεια: 90 '

Τα κόμικς, το rock ’n’ roll και οι ταινίες τρόμου συνθέτουν το εκκεντρικό κοκτέιλ ενός από τα πλέον επιτυχημένα και δημοφιλή cult μιούζικαλ

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Η Πειραματική κερνά τα τελευταία "Μπατόν σαλέ"

Η δημοσιογράφος που συμμετείχε στην αποκάλυψη του σκανδάλου Predator είναι η τελευταία καλεσμένη των ζωντανών συνεντεύξεων σε ελαφριά ατμόσφαιρα τις οποίες συντονίζουν η Ευδοξία Ανδρουλιδάκη και η Μαρία Φιλίνη.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
26/04/2024

"Σ’ εσάς που με ακούτε": Η επιτυχία του ΚΘΒΕ κατεβαίνει Αθήνα

Μετά την επιτυχία που γνώρισε στη Θεσσαλονίκη, το έργο της Λούλας Αναγνωστάκη σε σκηνοθεσία Χρήστου Θεοδωρίδη έρχεται για λίγες παραστάσεις στο Αμφι-Θέατρο Σπύρου Ευαγγελάτου.

Η "Μαύρη σαμπούκα" γίνεται Grande και επιστρέφει για καλοκαίρι

Μετά από αμέτρητες "τελευταίες παραστάσεις" και 2 sold out περιοδείες, η κωμωδία με τους Τόλη Παπαδημητρίου και Αντώνη Στάμο έρχεται στο Άλσος για μία και μοναδική φορά.

"Βάτραχοι": Γιάννος Περλέγκας και Κι όμως κινείται συνδυάζουν Αριστοφάνη με escape room

Η ομάδα Ελλήνων ακροβατών και χορευτών συνεργάζεται για πρώτη φορά με τον ηθοποιό και ανεβάζει την αρχαία κωμωδία χρησιμοποιώντας τη σκηνική σύνθεση ενός ζωντανού δωματίου απόδρασης.

Ποια είναι η νέα παράσταση που έρχεται το Μάιο στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου;

Ο Γιώργος Παύλου, απόφοιτος του Τμήματος Σκηνοθεσίας της Δραματική Σχολής του Εθνικού Θεάτρου, ανεβάζει το πιο βιωματικό και ίσως και το ωριμότερο έργο του Χρήστου Βακαλόπουλου για μια γενιά που συνθηκολόγησε και μια Αθήνα που χάθηκε ανάμεσα στους συρμούς.

Τελευταία ευκαιρία για να δεις τον "Τυχαίο θάνατο ενός αναρχικού" (και το καλοκαίρι!)

Η παράσταση "φαινόμενο" αποχαιρετά τη σεζόν και το θεατρόφιλο κοινό με λίγες καλοκαιρινές παραστάσεις και με την αρχική dream team διανομή της πρώτης χρονιάς πριν περάσει στο πάνθεον των παραστάσεων που έγραψαν ιστορία.

Λένα Κιτσοπούλου: Αντίστροφη μέτρηση για το "Και λέγε λέγε", τη νέα της παράσταση στο Θέατρο Τέχνης

Γιάννης Κότσιφας, Ιωάννα Μαυρέα, Πάνος Παπαδόπουλος, Θοδωρής Σκυφτούλης και Γαλήνη Χατζηπασχάλη ανεβαίνουν στη σκηνή μαζί τη σκηνοθέτιδα και δημιουργό σε μια παράσταση που δημιουργήθηκε από τον συνδυασμό διαφορετικών τεχνών και μιλάει για τον έρωτα, την πατριαρχία και πολλά ακόμη.