«Εμπρός»: Κλειστό; Ανοιχτό; Σίγουρα υπ’ ατμόν

Σήμερα, Τετάρτη 18 Σεπτεμβρίου, οι καλλιτέχνες και όσοι ακόμη δραστηριοποιούνται στο θέατρο Εμπρός καλούν όσους ενδιαφέρονται σε δράσεις, εκδηλώσεις και...

«Εμπρός»: Κλειστό; Ανοιχτό; Σίγουρα υπ’ ατμόν

Σήμερα, Τετάρτη 18 Σεπτεμβρίου, οι καλλιτέχνες και όσοι ακόμη δραστηριοποιούνται στο θέατρο Εμπρός καλούν όσους ενδιαφέρονται σε δράσεις, εκδηλώσεις και ανοιχτή συνέλευση στις 7 μ.μ. Το χρονικό του ιστορικού και πολύπαθου «Εμπρός» έχει ως εξής: τη δεκαετία του 1930 οικοδομήθηκε στην περιοχή του Ψυρρή, στην οδό Ρήγα Παλαμήδη 2, το κτίριο που αρχικά αξιοποιήθηκε ως τυπογραφείο της εφημερίδας Εμπρός κι αργότερα (1988-2007) έγινε η θεατρική στέγη μιας ομάδας σπουδαίων καλλιτεχνών, ανάμεσά τους οι Δημήτρης Καταλειφός, Ράνια Οικονομίδου, Τάσος Μπαντής. Το Εμπρός, μετά τον θάνατο του τελευταίου, αφέθηκε να ρημάζει επί πέντε σχεδόν χρόνια, μέχρις ότου δηλαδή η Κίνηση Μαβίλη, μια αυθόρμητη συσπείρωση «άστεγων» καλλιτεχνών της νεότερης κυρίως γενιάς, επενέβη επαν-ενεργοποιώντας το, τον Νοέμβριο του 2011. Πριν από περίπου ένα χρόνο, τον Οκτώβριο του 2012, η Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου Α.Ε. κάλεσε, μέσω ηλεκτρονικής επιστολής, όσους συμμετέχουν στην καλλιτεχνική κατάληψη του Εμπρός να το εκκενώσουν άμεσα, ώστε η ΕΤΑΔ να προβεί στην αξιοποίηση και ενοικίασή του, ελέγχοντας ταυτόχρονα τη στατικότητα και πυρασφάλεια του κτιρίου. Με εντυπωσιακή καθυστέρηση, ίσως και λόγω των έντονων τότε αντιδράσεων, οι υπάλληλοι του Ταμείου Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) προέβησαν τελικά στη σφράγιση του κτιρίου προχθές, Δευτέρα 16 Σεπτεμβρίου. Χθες, Τρίτη 17 Σεπτεμβρίου το κτίριο ανακαταλήφθηκε από περίπου 150 άτομα, τα οποία δραστηριοποιούνται το τελευταίο διάστημα στο χώρο του Εμπρός. Σήμερα, Τετάρτη 18 Σεπτεμβρίου, με αφορμή την ανακατάληψη του χώρου, οι δραστηριοποιούμενοι καλούν όσους ενδιαφέρονται να δώσουν το παρών στις 7 μ.μ., κάνοντας τις παρακάτω δηλώσεις: «στο υποτιθέμενο ενδιαφέρον του ΤΑΙΠΕΔ για την ανάδειξη της ιστορικής αξίας του κτιρίου, εμείς απαντάμε εδώ και δυο χρόνια με δράσεις, που προωθούν την καλλιτεχνική δημιουργία και τον πειραματισμό, παράλληλα με την κοινωνικοπολιτική παρέμβαση στο πλαίσιο μιας δομής αντιιεραρχικής και αντιεμπορευματικής. Για ακόμα μια φορά το ελεύθερο αυτοδιαχειριζόμενο θέατρο ΕΜΠΡΟΣ βρέθηκε αντιμέτωπο με την κρατική καταστολή. Αυτή η ενέργεια αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης επίθεσης σε όποιο κοινωνικό κομμάτι αντιστέκεται, σε όποιο κοινωνικό κομμάτι απαιτεί να διαβιώσει με αξιοπρέπεια, στους ελεύθερους αυτοδιαχειριζόμενους χώρους. Αυτή τη στιγμή που στο κέντρο της πόλης η τέχνη εξυπηρετεί στυγνά κερδοσκοπικά συμφέροντα των επενδυτών, το ΕΜΠΡΟΣ αποτελεί έμπρακτα ένα ανάχωμα στον εξευγενισμό και στην εμπορευματοποίηση που προωθείται όχι πλέον απλά ατομικά, αλλά ως μια ευρύτερη καταστολή. Το πρόταγμα της συμμετοχής σε αυτόνομα αυτοδιαχειριζόμενα εγχειρήματα σπάει τις “μπάρες” της πολιτικής, κοινωνικής και πολιτιστικής αποξένωσης και δημιουργεί τις προϋποθέσεις μιας υλικής και πνευματικής αμφισβήτησης.Με την ανακατάληψη του ελεύθερου αυτοδιαχειριζόμενου θεάτρου ΕΜΠΡΟΣ δηλώνουμε σε όσους τεχνητά θέλησαν να κρατήσουν στη σιωπή την ελεύθερη φωνή του, ΟΤΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΔΩ, ΚΑΙ ΘΑ ΜΕΙΝΟΥΜΕ!» Μάθετε περισσότερα στα http://www. embros.gr, embrostheater.blogspot.com.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Η Πειραματική κερνά τα τελευταία "Μπατόν σαλέ"

Η δημοσιογράφος που συμμετείχε στην αποκάλυψη του σκανδάλου Predator είναι η τελευταία καλεσμένη των ζωντανών συνεντεύξεων σε ελαφριά ατμόσφαιρα τις οποίες συντονίζουν η Ευδοξία Ανδρουλιδάκη και η Μαρία Φιλίνη.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
26/04/2024

"Σ’ εσάς που με ακούτε": Η επιτυχία του ΚΘΒΕ κατεβαίνει Αθήνα

Μετά την επιτυχία που γνώρισε στη Θεσσαλονίκη, το έργο της Λούλας Αναγνωστάκη σε σκηνοθεσία Χρήστου Θεοδωρίδη έρχεται για λίγες παραστάσεις στο Αμφι-Θέατρο Σπύρου Ευαγγελάτου.

Η "Μαύρη σαμπούκα" γίνεται Grande και επιστρέφει για καλοκαίρι

Μετά από αμέτρητες "τελευταίες παραστάσεις" και 2 sold out περιοδείες, η κωμωδία με τους Τόλη Παπαδημητρίου και Αντώνη Στάμο έρχεται στο Άλσος για μία και μοναδική φορά.

"Βάτραχοι": Γιάννος Περλέγκας και Κι όμως κινείται συνδυάζουν Αριστοφάνη με escape room

Η ομάδα Ελλήνων ακροβατών και χορευτών συνεργάζεται για πρώτη φορά με τον ηθοποιό και ανεβάζει την αρχαία κωμωδία χρησιμοποιώντας τη σκηνική σύνθεση ενός ζωντανού δωματίου απόδρασης.

Ποια είναι η νέα παράσταση που έρχεται το Μάιο στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου;

Ο Γιώργος Παύλου, απόφοιτος του Τμήματος Σκηνοθεσίας της Δραματική Σχολής του Εθνικού Θεάτρου, ανεβάζει το πιο βιωματικό και ίσως και το ωριμότερο έργο του Χρήστου Βακαλόπουλου για μια γενιά που συνθηκολόγησε και μια Αθήνα που χάθηκε ανάμεσα στους συρμούς.

Τελευταία ευκαιρία για να δεις τον "Τυχαίο θάνατο ενός αναρχικού" (και το καλοκαίρι!)

Η παράσταση "φαινόμενο" αποχαιρετά τη σεζόν και το θεατρόφιλο κοινό με λίγες καλοκαιρινές παραστάσεις και με την αρχική dream team διανομή της πρώτης χρονιάς πριν περάσει στο πάνθεον των παραστάσεων που έγραψαν ιστορία.

Λένα Κιτσοπούλου: Αντίστροφη μέτρηση για το "Και λέγε λέγε", τη νέα της παράσταση στο Θέατρο Τέχνης

Γιάννης Κότσιφας, Ιωάννα Μαυρέα, Πάνος Παπαδόπουλος, Θοδωρής Σκυφτούλης και Γαλήνη Χατζηπασχάλη ανεβαίνουν στη σκηνή μαζί τη σκηνοθέτιδα και δημιουργό σε μια παράσταση που δημιουργήθηκε από τον συνδυασμό διαφορετικών τεχνών και μιλάει για τον έρωτα, την πατριαρχία και πολλά ακόμη.