Μόνος με τον Άμλετ

4,5

Τολμηρή και δικαιωμένη διασκευή του «Άμλετ» για έναν ηθοποιό και έναν μουσικό και μια εξαίσια ερμηνεία από τον Αιμίλιο Χειλάκη, που επωμίζεται όλους τους ρόλους της σαιξπηρικής τραγωδίας. | Powered by Uber

Μόνος_με_τον_Άμλετ Άρης Καμαρωτός©

Ο Αιμίλιος Χειλάκης επιστρέφει σε μια παλαιότερη –προ δεκαετίας– δουλειά του και μας την παραδίδει αισθητικά ανανεωμένη, το ίδιο ενδιαφέρουσα και ακόμη πιο ουσιαστική. Με σύμμαχο και συμπρωταγωνιστή τον Δημήτρη Καμαρωτό και την πρωτότυπη μουσική σύνθεσή του, προτείνει μια συμπυκνωμένη –μόλις 80 λεπτών– εκδοχή του σαιξπηρικού "΄Αμλετ", στην οποία ο ίδιος ερμηνεύει όλους τους ρόλους. Η διασκευή που συνυπογράφει με τον Μανώλη Δούνια –πάνω στη μετάφραση του Γιώργου Χειμωνά– καταφέρνει να κρατήσει ατόφιο τον πυρήνα του έργου, παρότι η παράσταση απευθύνεται μάλλον αποτελεσματικότερα σε θεατές που είναι εξοικειωμένοι με το πρωτότυπο. Επίσης, αν και χαιρετίζεται η τολμηρή απόφαση να παρουσιαστεί η παράσταση σε θερινή περιοδεία, ο ανοιχτός χώρος είναι μια συνθήκη που την αδικεί· μια μικρή, κλειστή σκηνή θα την αναδείκνυε περισσότερο.

Μόνος με τον Άμλετ
Άρης Καμαρωτός©

Το σκηνικό κείμενο που προκύπτει εστιάζει το ενδιαφέρον του στην υπαρξιακή και πολιτική μοναξιά του Άμλετ, του νεαρού πρίγκιπα που συνειδητοποιεί πως ζει σε έναν "κόσμο που γκρεμίζεται", σε έναν κόσμο χωρίς σταθερές και αξίες. Στο φινάλε, στα λόγια του Οράτιου που μας καλούν να μην ξεχάσουμε και να μιλήσουμε για την ιστορία αυτού του ευγενούς νέου, μεταφέρεται ο περιβόητος μονόλογος του "να ζεις, να μη ζεις"· τίθεται, έτσι, το πυρηνικό ερώτημα –και μαζί κάλεσμα– της παράστασης σχετικά με τη στάση μας μέσα στον κόσμο: "τι συμφέρει στον άνθρωπο, να αντέχει σωπαίνοντας τις πληγές από μια μοίρα που τον ταπεινώνει ή να επαναστατεί, να αντισταθεί;". 

Από εκεί και πέρα, ο Αιμίλιος Χειλάκης πραγματοποιεί ένα tour de force υποκριτικής (με την πολύτιμη καθοδήγηση και του Μανώλη Δούνια), που δεν αφορά απλώς την ερμηνευτική δεξιοτεχνία του, αν και αυτή δεν πρέπει να περάσει απαρατήρητη: ο τρόπος που υποδύεται κάθε ρόλο είναι σπουδαίος, φορώντας ένα κραγιόν, αλλάζοντας τη στάση του σώματος, χρησιμοποιώντας ένα αξεσουάρ.

Μόνος με τον Άμλετ
Άρης Καμαρωτός©

Η ιδέα να ερμηνεύσει όλα τα πρόσωπα της τραγωδίας δημιουργεί μια θεατρικότατη συνθήκη επί σκηνής. Ο Χειλάκης είναι ο ΄Αμλετ, η Γερτρούδη, η Οφηλία, ο Πολώνιος, ο Κλαύδιος κ.λπ., αλλά πάνω απ’ όλα είναι ένας θεατρίνος, ένας μελαγχολικός κλόουν, που κουβαλάει μέσα του όλους αυτούς τους ρόλους – και μέσω αυτών μια ευθύνη (την ευθύνη της τέχνης) και μια παράξενη σοφία, την οποία ήρθε να μας μεταδώσει από τα βάθη των χρόνων, συνομιλώντας ωστόσο με την εποχή μας.

Τίποτα δεν θα ήταν ίδιο χωρίς τη μουσική του Δημήτρη Καμαρωτού (την εκτελεί ο ίδιος), που δημιουργεί τη δική της δραματουργία, συμπληρώνοντας το σύμπαν του έργου, τους πυκνούς φωτισμούς του Νίκου Βλασόπουλου, την καθοριστική για την ερμηνεία πολλαπλών ρόλων κινησιολογία της Φαίδρας Νταϊόγλου, όπως και χωρίς τις εξαίσιες σκηνικές λύσεις, που εξυπηρετούν με λίγα αλλά τόσο εύστοχα επιλεγμένα μέσα μια ιστορία με πολλές σκηνικές ανάγκες (σκηνικά-κοστούμια: Αλεξία Θεοδωράκη).

Περισσότερες πληροφορίες

Μόνος με τον Άμλετ

  • Μονόλογος
  • Διάρκεια: 80 '

Η τολμηρή σκηνική προσέγγιση του σαιξπηρικού «Άμλετ» που αγαπήθηκε από το κοινό, επιστρέφει οκτώ χρόνια μετά, με τον Αιμίλιο Χειλάκη να ερμηνεύει όλους τους ρόλους -Άμλετ, Οφηλία, Κλαύδιος, Γερτρούδη, Πολώνιος, Λαέρτης, Οράτιος, το Φάντασμα του βασιλιά-, με όχημα τη διαχρονική μετάφραση του Γιώργου Χειμωνά. Συνειδητοποιώντας πως το σύστημα αξιών στο οποίο πίστευε και η επίπλαστη ευδαιμονία που απολάμβανε έχουν πεθάνει, ο Άμλετ πασχίζει να διατηρήσει την αξιοπρέπεια και τα ιδανικά του μέσα σε μια κοινωνία που ιδεολογικά καταρρέει. Η παράσταση θέτει το ερώτημα αν είναι προτιμότερο να ζει κανείς άπραγος ή να πεθαίνει πράττοντας, αντίστοιχα με τον «να ζει κανείς ή να μη ζει».

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Σε αυτή την "Κουζίνα" ετοιμάζεται μια από τις hot παραστάσεις της σεζόν

Όλα περνούν από το στομάχι- και η ζωή δεν διαφέρει. Στην "Κουζίνα" του Άρνολντ Γουέσκερ, ο Γιώργος Κουτλής με πρωταγωνιστή τον Μιχάλη Σαράντη στήνει ένα εκρηκτικό, μουσικό θέατρο για τον άνθρωπο που βράζει μέσα στον σύγχρονο κόσμο.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΡΙΑ ΚΡΥΟΥ
10/10/2025

Η "Κόμισσα της φάμπρικας" με τη Ματσούκα και τον Πυρπασόπουλο – Νέες εντυπωσιακές φωτογραφίες από την παράσταση

Η "Κόμισσα της φάμπρικας" έρχεται να βάλει τάξη, αναστάτωση και… έρωτα στο Embassy Theater με πρωταγωνιστές τους Δήμητρα Ματσούκα, Γιώργο Πυρπασόπουλο, Σάρα Γανωτή, Αντιγόνη Δρακουλάκη και οχτώ ακόμα ηθοποιούς, σε σκηνοθεσία Σταμάτη Φασουλή.

Ο Άρης Λάσκος για τη "Χαμένη άνοιξη": "Ας αναλάβουμε δράση. Να μην χαθεί άλλη Άνοιξη"

Πρωταγωνιστεί μαζί με έναν εξαιρετικό θίασο και διασκευάζει πρώτη φορά για το θέατρο τη το πολιτικό και υπαρξιακό μυθιστόρημα του Στρατή Τσίρκα "Χαμένη Άνοιξη". Μια συζήτηση με τον Άρη Λάσκο για την παράσταση στο θέατρο Πορεία.

"Genica: ο πίδακας του αίματος μου"-Ο έρωτας του Αρτό που γεννά θέατρο

Η Ιόλη Ανδρεάδη και ο Άρης Ασπρούλης, μέσα από μια δεκαετία έρευνας πάνω στον Αντονέν Αρτό παρουσιάζουν το νέο τους έργο "Genica: ο πίδακας του αίματος μου" με πρωταγωνιστές τους Gene Gillette, Γεράσιμο Γεννατά και Βανέσα Αδαμοπούλου.

Murmuration στο Ηρώδειο: είδαμε τα σώματα να γίνονται ποίηση

Πενήντα σώματα, ένα συγχρονισμός, αέρας γεμάτος κίνηση. Το Murmuration ταξίδεψε χτες το βράδυ το Ηρώδειο σ' έναν ονειρικό κόσμο ακρίβειας, φωτός και μαγείας.

Πρεμιέρα για το "Ακρωτήρι" με τη συγκλονιστική Μαρία Ναυπλιώτου και νέο παρτενέρ τον Νικόλα Παπαγιάννη

"Το ακρωτήρι" του Σαρ Γουάιτ επιστρέφει για δεύτερη σεζόν στο Θέατρο Ιλίσια, σε σκηνοθεσία Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλου- με τη συγκλονιστική Μαρία Ναυπλιώτου και νέο παρτενέρ τον Νικόλα Παπαγιάννη.

"Big Top Fesrival"- Ένα σύγχρονο τσίρκο στήνει την τέντα του στο Γαλάτσι

Μια γιορτή για όλες τις ηλικίες, για όσους αγαπούν τη δημιουργία, την έκφραση και τη χαρά του "μαζί" είναι το Athens Big Top Festival και θα πραγματοποιηθεί 15 & 16 Νοεμβρίου.