Τρεις αδελφές

4

Μερικά χρόνια μετά τον αξιοσημείωτο «Θείο Βάνια», η Μαρία Μαγκανάρη επιστρέφει στον Τσέχοφ, με ακόμη μία παράσταση συνόλου, βαθιάς τρυφερότητας, ποίησης και ωραίων ερμηνειών. | Powered by Uber

Τρεις αδελφές Μαρία Τούλτσα©

Όλο και περισσότερο με την πάροδο των χρόνων ο πολυαγαπημένος και πολυπαιγμένος Ρώσος συγγραφέας κινδυνεύει να αποδειχτεί κορεσμένος, ίσως και ξεπερασμένος· γιατί, αλήθεια, τι περισσότερο μπορεί να προσθέσει "άλλη μία παράσταση Τσέχοφ"; Η Μαρία Μαγκανάρη αντέταξε σε αυτές τις επιφυλάξεις τη βαθιά αγάπη της για τον συγγραφέα, για το έργο και τα πρόσωπά του και απέδειξε πως ο συγγραφέας και αντέχει και μπορεί να συνομιλήσει με το σημερινό κοινό, χωρίς να κρίνεται απαραίτητη κάποια επέμβαση ή διασκευή – την ίδια στιγμή, βέβαια, έδειξε και τα όρια των τσεχοφικών δραμάτων, το κατά πόσο δοκιμάζεται η δραματουργική κατασκευή τους, ιδωμένη από σημερινό πρίσμα και το ριζικά διαφορετικό θέατρο του 21ου αι., με την ετυμηγορία να αποτελεί υποκειμενική κυρίως υπόθεση.

Τρεις αδελφές
Μαρία Τούλτσα©

Με μια κυκλική πλατφόρμα να δεσπόζει στο κέντρο της σκηνής (σκηνικά: Φιλάνθη Μπουγάτσου), η σκηνοθέτρια έδωσε οπτική αποτύπωση στον κύκλο της ζωής και στη ροή του χρόνου, δύο μοτίβα που τόσο πολύ απασχολούν τον Τσέχοφ· και πότε πάνω της πότε γύρω της συγκέντρωσε όλα τα πρόσωπα που καταφεύγουν ξανά και ξανά στο πατρογονικό σπίτι των τριών γυναικών, οι οποίες ζουν με το βλέμμα στο παρελθόν, επιθυμούν να ξεφύγουν του παρόντος και προσδοκούν το μέλλον. Με πολλή τρυφερότητα και ευαισθησία αφουγκράστηκε αυτά τα πρόσωπα και χωρίς να τα κρίνει έδειξε τις πληγές και τα πάθη τους, την ευθραυστότητα, τη μικρότητα, τη βιαιότητα, την αμηχανία τους.

Τρεις αδελφές
Μαρία Τούλτσα©

Ο ωραίος ρυθμός, με πράξεις που ρέουν η μία μέσα στην άλλη, η ζεστή και νοσταλγική ατμόσφαιρα –χάρη και στο ύφος της μουσικής (Χαράλαμπος Γωγιός) και των κοστουμιών (Παύλος Θανόπουλος)–, τα εμβόλιμα στοιχεία που μεταφέρουν ιδιαίτερο συναίσθημα (όπως το κόκκινο τηλέφωνο, που συνδέει τις τρεις αδελφές με τη νεκρή μητέρα τους), η συνομιλία με τα μοτίβα του χρόνου και της μνήμης, καθώς και η παρηγορητική ατμόσφαιρα που δεν αποκλείει το συναίσθημα, τη συγκίνηση και την ταύτιση, χαρακτηρίζουν την παράσταση.

Τρεις αδελφές
Μαρία Τούλτσα©

Οι ηθοποιοί, άλλοι πιο εσωτερικά και άλλοι πιο έντονα, δίνουν ψυχή στους ήρωες και, μέσω αυτών, στη φωνή του συγγραφέα που αγωνιά –και σαν να μας προειδοποιεί– για τις συνέπειες του σπαταλημένου χρόνου, των ανεκπλήρωτων επιθυμιών, των ασύμπτωτων ερώτων, της νωθρότητας και της αδράνειας. Η Μαρία Σκουλά (Μάσα), η Αμαλία Καβάλη (Όλγα) και η Νάνσυ Σιδέρη (Ιρίνα) πρωτοστατούν σε αυτήν τη δουλειά συνόλου, ο Θανάσης Δήμου είναι σπαρακτικός στο ρόλο του Κουλίγκιν, του (ερωτευμένου) συζύγου της Μάσα που ζει γνωρίζοντας πως η γυναίκα του δεν τον αγαπάει, ο Δημήτρης Δρόσος συναρπαστικός ως αντιπαθής Σολιόνι, ο Αινείας Τσαμάτης αποδίδει εξαίσια τον όλο και περισσότερο "συρρικνωμένο" Αντρέι, ενώ ωραία είναι η ερμηνεία του Γιωργή Τσαμπουράκη στον καθοριστικό ρόλο του γοητευτικού Βερσίνιν.

Περισσότερες πληροφορίες

Τρεις αδελφές

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 135 '

Στη νέα σκηνή του Εθνικού ανεβαίνει το κλασικό έργο για την προσδοκία, τον χρόνο, τη μνήμη και κυρίως την αναζήτηση μιας «Μόσχας» που βρίσκεται πάντοτε εκεί όπου δεν είμαστε εμείς, σε μια παράσταση αφιερωμένη στον άνθρωπο που λαχταρά αλλά δεν μπορεί να γίνει μια καλύτερη εκδοχή του εαυτού του. Τρεις γυναίκες δεμένες με την πιο στενή συγγένεια, καταδικασμένες να ζουν χωριστά: Η Όλγα θα είναι πάντα η πρωτότοκη, και γι' αυτό θα ζει στο παρελθόν. Η Μάσα θα αναμετριέται με το παρόν, γιατί είναι η μεσαία. Και η Ιρίνα, η μικρή, θα ονειρεύεται το μέλλον. Καθημερινές τελετουργίες συναναστροφής, επέτειοι και γιορτές, φιλοσοφικές συζητήσεις και σχέδια, γεννήσεις και καταστροφές, έρωτες και απορρίψεις, αφίξεις και αναχωρήσεις, και κυρίως ματαιώσεις στα χέρια του Τσέχοφ γίνονται ένα πολύτιμο, συχνά κρυπτικό έργο, που οδηγεί με υποδόριο χιούμορ τους ήρωες και τις ηρωίδες του από την ακραία χαρά στην απόλυτη απελπισία.

Εθνικό Θέατρο

Αγ. Κωνσταντίνου 22-24

Εθνικό Θέατρο

Αγ. Κωνσταντίνου 22-24

Εθνικό Θέατρο

Αγ. Κωνσταντίνου 22-24

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Annie": Αποκλειστικές φωτογραφίες από την πρώτη ανάγνωση στο Παλλάς

Δείτε φωτογραφίες από την πρώτη ανάγνωση του πολυβραβευμένου μιούζικαλ του Μπρόντγουεϊ που ανεβάζει για τέταρτη φορά η Θέμις Μαρσέλλου με all star θίασο.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
05/09/2025

Έξτρα παράσταση για την "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου

Τελευταία ευκαιρία για την παράσταση - σταθμό στην ιστορία του ελληνικού θεάτρου που έδωσε νέο νόημα στις σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος.

Ο Μάνος Θηραίος για τις "Λέξεις των άλλων" που μπορεί να είναι παρηγοριά ή όπλο θανάσιμο

Μια συζήτηση με αφορμή το θεατρικό μπρα ντε φερ που παίζεται στο Άβατον για δεύτερη χρονιά και μάς φέρνει αντιμέτωπους με ερωτήματα που δεν έχουν εύκολες απαντήσεις καθώς οι ήρωες του αποζητούν λύτρωση.

Η παράσταση των συνεχόμενων sold out επιστρέφει για 10η χρονιά στο Studio Μαυρομιχάλη

Μια ασφυκτικά καφκική ανάκριση λαμβάνει χώρα από τις 10 Οκτωβρίου 2025.

Επέτειος για τον Γιάννη Καλαβριανό με δύο παραστάσεις στο ιστορικό Αμφι-θέατρο

"Γιοι και κόρες, μια παράσταση για την αναζήτηση της ευτυχίας" και "Η Πύλη της Κόλασης": Με δύο θεατρικές παραστάσεις κάτω από την ίδια στέγη γιορτάζει ο πολυγραφότατος δημιουργός και σκηνοθέτης τη νέα σεζόν 2025-26 τα 20 χρόνια της Εταιρείας Θεάτρου Sforaris.

Πρώτο trailer για το "Άρωμα γυναίκας" με τον Άκη Σακελλαρίου

Το διάσημο οσκαρικό έργο "Scent of a woman", που έγινε ευρέως γνωστό από τον κινηματογράφο, σκηνοθετεί φέτος για πρώτη φορά στην ελληνική σκηνή ο Κωνσταντίνος Ασπιώτης.

Η Μελία Κράιλινγκ από το "Emily in Paris" στους "Ερωτευμένους" του Bios

Η σκηνοθέτις και συγγραφέας Έλενα Πέγκα σκηνοθετεί μια παράσταση που αποκαλύπτει με σκληρότητα, αλλά και ποιητική ένταση την κόλαση του έρωτα και τη βαριά κληρονομιά μίας οικογένειας.