Τρεις αδελφές

4

Μερικά χρόνια μετά τον αξιοσημείωτο «Θείο Βάνια», η Μαρία Μαγκανάρη επιστρέφει στον Τσέχοφ, με ακόμη μία παράσταση συνόλου, βαθιάς τρυφερότητας, ποίησης και ωραίων ερμηνειών. | Powered by Uber

Τρεις αδελφές Μαρία Τούλτσα©

Όλο και περισσότερο με την πάροδο των χρόνων ο πολυαγαπημένος και πολυπαιγμένος Ρώσος συγγραφέας κινδυνεύει να αποδειχτεί κορεσμένος, ίσως και ξεπερασμένος· γιατί, αλήθεια, τι περισσότερο μπορεί να προσθέσει "άλλη μία παράσταση Τσέχοφ"; Η Μαρία Μαγκανάρη αντέταξε σε αυτές τις επιφυλάξεις τη βαθιά αγάπη της για τον συγγραφέα, για το έργο και τα πρόσωπά του και απέδειξε πως ο συγγραφέας και αντέχει και μπορεί να συνομιλήσει με το σημερινό κοινό, χωρίς να κρίνεται απαραίτητη κάποια επέμβαση ή διασκευή – την ίδια στιγμή, βέβαια, έδειξε και τα όρια των τσεχοφικών δραμάτων, το κατά πόσο δοκιμάζεται η δραματουργική κατασκευή τους, ιδωμένη από σημερινό πρίσμα και το ριζικά διαφορετικό θέατρο του 21ου αι., με την ετυμηγορία να αποτελεί υποκειμενική κυρίως υπόθεση.

Τρεις αδελφές
Μαρία Τούλτσα©

Με μια κυκλική πλατφόρμα να δεσπόζει στο κέντρο της σκηνής (σκηνικά: Φιλάνθη Μπουγάτσου), η σκηνοθέτρια έδωσε οπτική αποτύπωση στον κύκλο της ζωής και στη ροή του χρόνου, δύο μοτίβα που τόσο πολύ απασχολούν τον Τσέχοφ· και πότε πάνω της πότε γύρω της συγκέντρωσε όλα τα πρόσωπα που καταφεύγουν ξανά και ξανά στο πατρογονικό σπίτι των τριών γυναικών, οι οποίες ζουν με το βλέμμα στο παρελθόν, επιθυμούν να ξεφύγουν του παρόντος και προσδοκούν το μέλλον. Με πολλή τρυφερότητα και ευαισθησία αφουγκράστηκε αυτά τα πρόσωπα και χωρίς να τα κρίνει έδειξε τις πληγές και τα πάθη τους, την ευθραυστότητα, τη μικρότητα, τη βιαιότητα, την αμηχανία τους.

Τρεις αδελφές
Μαρία Τούλτσα©

Ο ωραίος ρυθμός, με πράξεις που ρέουν η μία μέσα στην άλλη, η ζεστή και νοσταλγική ατμόσφαιρα –χάρη και στο ύφος της μουσικής (Χαράλαμπος Γωγιός) και των κοστουμιών (Παύλος Θανόπουλος)–, τα εμβόλιμα στοιχεία που μεταφέρουν ιδιαίτερο συναίσθημα (όπως το κόκκινο τηλέφωνο, που συνδέει τις τρεις αδελφές με τη νεκρή μητέρα τους), η συνομιλία με τα μοτίβα του χρόνου και της μνήμης, καθώς και η παρηγορητική ατμόσφαιρα που δεν αποκλείει το συναίσθημα, τη συγκίνηση και την ταύτιση, χαρακτηρίζουν την παράσταση.

Τρεις αδελφές
Μαρία Τούλτσα©

Οι ηθοποιοί, άλλοι πιο εσωτερικά και άλλοι πιο έντονα, δίνουν ψυχή στους ήρωες και, μέσω αυτών, στη φωνή του συγγραφέα που αγωνιά –και σαν να μας προειδοποιεί– για τις συνέπειες του σπαταλημένου χρόνου, των ανεκπλήρωτων επιθυμιών, των ασύμπτωτων ερώτων, της νωθρότητας και της αδράνειας. Η Μαρία Σκουλά (Μάσα), η Αμαλία Καβάλη (Όλγα) και η Νάνσυ Σιδέρη (Ιρίνα) πρωτοστατούν σε αυτήν τη δουλειά συνόλου, ο Θανάσης Δήμου είναι σπαρακτικός στο ρόλο του Κουλίγκιν, του (ερωτευμένου) συζύγου της Μάσα που ζει γνωρίζοντας πως η γυναίκα του δεν τον αγαπάει, ο Δημήτρης Δρόσος συναρπαστικός ως αντιπαθής Σολιόνι, ο Αινείας Τσαμάτης αποδίδει εξαίσια τον όλο και περισσότερο "συρρικνωμένο" Αντρέι, ενώ ωραία είναι η ερμηνεία του Γιωργή Τσαμπουράκη στον καθοριστικό ρόλο του γοητευτικού Βερσίνιν.

Περισσότερες πληροφορίες

Τρεις αδελφές

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 135 '

Στη νέα σκηνή του Εθνικού ανεβαίνει το κλασικό έργο για την προσδοκία, τον χρόνο, τη μνήμη και κυρίως την αναζήτηση μιας «Μόσχας» που βρίσκεται πάντοτε εκεί όπου δεν είμαστε εμείς, σε μια παράσταση αφιερωμένη στον άνθρωπο που λαχταρά αλλά δεν μπορεί να γίνει μια καλύτερη εκδοχή του εαυτού του. Τρεις γυναίκες δεμένες με την πιο στενή συγγένεια, καταδικασμένες να ζουν χωριστά: Η Όλγα θα είναι πάντα η πρωτότοκη, και γι' αυτό θα ζει στο παρελθόν. Η Μάσα θα αναμετριέται με το παρόν, γιατί είναι η μεσαία. Και η Ιρίνα, η μικρή, θα ονειρεύεται το μέλλον. Καθημερινές τελετουργίες συναναστροφής, επέτειοι και γιορτές, φιλοσοφικές συζητήσεις και σχέδια, γεννήσεις και καταστροφές, έρωτες και απορρίψεις, αφίξεις και αναχωρήσεις, και κυρίως ματαιώσεις στα χέρια του Τσέχοφ γίνονται ένα πολύτιμο, συχνά κρυπτικό έργο, που οδηγεί με υποδόριο χιούμορ τους ήρωες και τις ηρωίδες του από την ακραία χαρά στην απόλυτη απελπισία.

Εθνικό Θέατρο

Αγ. Κωνσταντίνου 22-24

Εθνικό Θέατρο

Αγ. Κωνσταντίνου 22-24

Εθνικό Θέατρο

Αγ. Κωνσταντίνου 22-24

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Theatre pick: "Τελευταία έξοδος - Ρίτα Χέιγουορθ", το συναρπαστικό best seller σε μια παράσταση ξεχωριστής ατμόσφαιρας και δυνατών ερμηνειών

Η θρυλική ιστορία που ενέπνευσε μία από τις πιο αγαπημένες ταινίες όλων των εποχών ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα, στην επιτυχημένη παράσταση που σκηνοθετούν οι ταλαντούχοι εκπρόσωποι της νέας σκηνοθετικής γενιάς, Δημήτρης και Ορέστης Σταυρόπουλος.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
08/12/2025

16ο Athens Video Dance Project: Τέσσερις ημέρες αφιερωμένες στο σώμα και την κίνηση

Το 16ο Athens Video Dance Project φέρνει στην Αθήνα ένα δυναμικό σύμπαν χορού, video dance και επιτέλεσης. Με θεματική τις "Φυσικές Αποκρίσεις", το φεστιβάλ παρουσιάζει ένα πολυδιάστατο πρόγραμμα που αναδεικνύει τη σύγχρονη καλλιτεχνική δημιουργία.

"Πτέρυγα Α’ – Κελί 71": Ελευθερία και εγκλεισμός σε παράξενες συνθήκες

Η παράσταση "Πτέρυγα Α’ – Κελί 71" του Βασίλη Τσιράκη στο Αλκμήνη φέρνει δύο διαφορετικούς κόσμους αντιμέτωπους, διερευνώντας ελευθερία, ασφάλεια και ανθρώπινη συνύπαρξη μέσα σε σουρεάλ, αποστειρωμένες φυλακές.

"Οιδίποδας" στη Στέγη σε συνθήκες προσβασιμότητας

Η παράσταση "Οιδίποδας" του Ρόμπερτ Άικ, βασισμένη στον "Οιδίποδα Τύραννο" του Σοφοκλή, είναι από τις μεγάλες θεατρικές στιγμές της σεζόν, μια σύγχρονη, συναρπαστική ανάγνωση ενός κλασικού μύθου γεμάτη ένταση και πολιτικό σασπένς.

Αλέξανδρος Σωτηρίου: Στο θέατρο ‘Τζένη Καρέζη’, ένα προσωπικό ‘αντίο’ γίνεται επαναστατική πράξη

Στην πρώτη ελληνική παρουσίαση του έργου του Εντουάρ Λουί, "Αγώνες και μεταμορφώσεις μιας γυναίκας", ο σκηνοθέτης Αλέξανδρος Σωτηρίου καθοδηγεί τους Ελένη Κοκκίδου και Κωνσταντίνο Γεωργόπουλο σε μια ιστορία χειραφέτησης, επιβίωσης αλλά και κάτι ακόμη βαθύτερο.

Σε αυτά τα έργα τέχνης γινόμαστε άλλα ζώα

Οι καλλιτεχνικές αφορμές για να απο-ανθρωποκεντρώσουμε για λίγο το βλέμμα μας και να αντιληφθούμε τον κόσμο από την πλευρά των ζώων πληθαίνουν.

Για τον Χάρη Ρώμα, η ανάγκη να αισθανθούμε ορατοί είναι πιο βαθιά απ’ όσο νομίζουμε

Με αφορμή την πρεμιέρα της νέας του κωμωδίας "Η Πριγκίπισσα των Αγίων Σαράντα" στο Coronet (από 4/12), ο Χάρης Ρώμας μιλά για τη συγγραφή, την υποκριτική, αλλά και για την πολιτική, αποκαλύπτοντας πώς συνδέει το χιούμορ με την κοινωνική κριτική και την προσωπική αλήθεια.