2.22 Ghost Story

3

Ένα μεταφυσικό θρίλερ με κάποιες δυνατές στιγμές από τους τέσσερις χαρισματικούς ηθοποιούς, που όμως θυσιάζει την υποβόσκουσα απειλή για χάρη μιας υπερβολικής έντασης, με αποτέλεσμα να χάνεται το μυστήριο. | Powered by Uber

2:22 – A Ghost Story 2024-25 Γιώργος Μαρινάκης©

Το έργο του Ντάνι Ρόμπινς στηρίζεται σε μια κλασική αφηγηματική δομή: ένα ζευγάρι, η Τζεν και ο Σαμ, μετακομίζουν σε ένα ανακαινισμένο παλιό σπίτι που κουβαλά τη δική του ιστορία και ιδιαίτερη ενέργεια. Από την αρχή σχεδόν της μετακόμισής τους, η γυναίκα ακράδαντα πιστεύει ότι στο δίπατο σπίτι υπάρχει ένα φάντασμα που απειλεί εκείνους και κυρίως τη νεογέννητη κόρη τους, κάθε ξημέρωμα στις 2:22 π.μ. ακριβώς. Υπάρχουν όντως πράγματα που συμβαίνουν στις 2:22 π.μ. – και δεν είναι όλα εξηγήσιμα… Η παλιά αγαπημένη φίλη του Σαμ, η Λορίν, που τους επισκέπτεται για δείπνο με τον νέο της σύντροφο, τον Μπεν –έναν ιδιαίτερο και αινιγματικό χαρακτήρα– καταλήγει να περάσουν μια "δοκιμασία". Καθώς το δείπνο εξελίσσεται, η συζήτηση για το ανεξήγητο φαινόμενο, τη μεταφυσική και την ύπαρξη φαντασμάτων κλιμακώνεται, με τον καθένα να φέρνει στο τραπέζι τις δικές του εμπειρίες και απόψεις. Οι εντάσεις αυξάνονται και όλοι μαζί βιώνουν ένα μεταμεσονύκτιο πείραμα για την ύπαρξη ή μη του μεταφυσικού.

2:22 – A Ghost Story 2024-25
Γιώργος Μαρινάκης©

Η αναμονή μέχρι τις 2:22 π.μ., οπότε εκδηλώνονται τα ανεξήγητα φαινόμενα, θα μπορούσε να χτίσει σασπένς και ένταση. Ωστόσο, εδώ εκτονώνεται μέσα από υπερβολικές συγκρούσεις και κραυγές που αποδυναμώνουν τη σκοτεινή ατμόσφαιρα. Η σκηνοθετική επιλογή του Φάνη Μουρατίδη να φορτίσει δραματικά τη δράση με δυνατή μουσική (μουσική επιμέλεια: Ηλίας Παπαχαραλάμπους), επαναλαμβανόμενα εφέ κόκκινου φωτισμού (φωτισμοί: Περικλής Μαθιέλλης) και έντονες φωνές-ουρλιαχτά (sound design: Φώτης Παπαθεοδώρου) κάνει την παράσταση να μοιάζει περισσότερο με ταινία τρόμου παρά με ένα καλοστημένο θρίλερ μυστηρίου και είναι παράταιρα, τόσο ως προς το ύφος της όσο και ως προς την υπόθεση του έργου. Ένα μεταφυσικό θρίλερ βασίζεται στην υπόγεια ένταση, στη σιωπή που υπονοεί περισσότερα από όσα λέγονται, στο βλέμμα που υποδηλώνει τρόμο χωρίς να φωνάζει.

2:22 – A Ghost Story 2024-25
Γιώργος Μαρινάκης©

Ακόμα και έτσι, ωστόσο, η παράσταση διαθέτει αρετές και κρατά αμείωτο το ενδιαφέρον. Οι κοινωνικές και μορφωτικές αντιθέσεις μεταξύ των χαρακτήρων αναδεικνύονται επιτυχημένα, με τις συγκρούσεις του σκεπτικιστή, ορθολογιστή και χιουμορίστα Σαμ (Φάνης Μουρατίδης) και της συναισθηματικά ταραγμένης και έντρομης Τζεν (Φαίη Ξυλά) να φορτίζουν με δύναμη το έργο. Ο Φάνης Μουρατίδης έχει αναμφίβολα φοβερή σκηνική άνεση, αν και φλερτάρει με την υπερβολή, ενώ η γοητευτική Φαίη Ξυλά κάποιες στιγμές ανεβάζει τον τόνο σε σημείο που οι εκρήξεις της να μοιάζουν κραυγαλέες. Η Ναταλία Δραγούμη (Λορίν) κρατά έναν πιο εσωτερικό ρυθμό στην ερμηνεία της, εξισορροπώντας την εκρηκτική ατμόσφαιρα, ενώ ο Στάθης Μαντζώρος (Μπεν) αποδίδει πειστικά το ρόλο του γειωμένου, λαϊκού άντρα. Το μεγάλο ατού της παράστασης είναι η ανατροπή στο φινάλε: αναπάντεχη, εξαιρετικά έξυπνη και συναισθηματικά φορτισμένη, αφήνει το κοινό με κομμένη την ανάσα. Καθαρή η μετάφραση του Αντώνη Γαλέου, χρηστικά τα σκηνικά του Μανόλη Παντελιδάκη και προσεγμένα τα κοστούμια του Γιώργου Σεγρεδάκη. Αν και η υπερβολή αποδυναμώνει το στοιχείο του μυστηρίου, η παράσταση διαθέτει γοητεία, χάρη στην έντονη δραματουργία, τις ερμηνείες και το ευφυές φινάλε.

Περισσότερες πληροφορίες

2:22 – A Ghost Story

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 100 '

Στο σύγχρονο υπερφυσικό θρίλερ που σάρωσε το Γουέστ Εντ με τον συνδυασμό ίντριγκας, χιούμορ και τρόμου, η Τζεν είναι πεπεισμένη ότι το σπίτι της είναι στοιχειωμένο, αντίθετα με τον σκεπτικισμό του συζύγου της, Σαμ. Κατά τη διάρκεια του δείπνου με τους παλιούς τους φίλους, τη Λορίν και τον νέο της σύντροφο, Μπεν, οι εντάσεις αυξάνονται καθώς συζητούν για την ύπαρξη φαντασμάτων. Καθώς η βραδιά προχωρά, μια ανησυχητική παρουσία πλησιάζει όλο και περισσότερο, αναγκάζοντας την παρέα να μείνει ξύπνια μέχρι τις 2:22 π.μ. για να ανακαλύψει τι κρύβεται πέρα από το προφανές, γεγονός που οδηγεί τους ήρωες να αντιμετωπίσουν τις εσωτερικές συγκρούσεις τους και να αναζητήσουν την αλήθεια.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Theatre pick: "Τελευταία έξοδος - Ρίτα Χέιγουορθ", το συναρπαστικό best seller σε μια παράσταση ξεχωριστής ατμόσφαιρας και δυνατών ερμηνειών

Η θρυλική ιστορία που ενέπνευσε μία από τις πιο αγαπημένες ταινίες όλων των εποχών ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα, στην επιτυχημένη παράσταση που σκηνοθετούν οι ταλαντούχοι εκπρόσωποι της νέας σκηνοθετικής γενιάς, Δημήτρης και Ορέστης Σταυρόπουλος.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
08/12/2025

16ο Athens Video Dance Project: Τέσσερις ημέρες αφιερωμένες στο σώμα και την κίνηση

Το 16ο Athens Video Dance Project φέρνει στην Αθήνα ένα δυναμικό σύμπαν χορού, video dance και επιτέλεσης. Με θεματική τις "Φυσικές Αποκρίσεις", το φεστιβάλ παρουσιάζει ένα πολυδιάστατο πρόγραμμα που αναδεικνύει τη σύγχρονη καλλιτεχνική δημιουργία.

"Πτέρυγα Α’ – Κελί 71": Ελευθερία και εγκλεισμός σε παράξενες συνθήκες

Η παράσταση "Πτέρυγα Α’ – Κελί 71" του Βασίλη Τσιράκη στο Αλκμήνη φέρνει δύο διαφορετικούς κόσμους αντιμέτωπους, διερευνώντας ελευθερία, ασφάλεια και ανθρώπινη συνύπαρξη μέσα σε σουρεάλ, αποστειρωμένες φυλακές.

"Οιδίποδας" στη Στέγη σε συνθήκες προσβασιμότητας

Η παράσταση "Οιδίποδας" του Ρόμπερτ Άικ, βασισμένη στον "Οιδίποδα Τύραννο" του Σοφοκλή, είναι από τις μεγάλες θεατρικές στιγμές της σεζόν, μια σύγχρονη, συναρπαστική ανάγνωση ενός κλασικού μύθου γεμάτη ένταση και πολιτικό σασπένς.

Αλέξανδρος Σωτηρίου: Στο θέατρο ‘Τζένη Καρέζη’, ένα προσωπικό ‘αντίο’ γίνεται επαναστατική πράξη

Στην πρώτη ελληνική παρουσίαση του έργου του Εντουάρ Λουί, "Αγώνες και μεταμορφώσεις μιας γυναίκας", ο σκηνοθέτης Αλέξανδρος Σωτηρίου καθοδηγεί τους Ελένη Κοκκίδου και Κωνσταντίνο Γεωργόπουλο σε μια ιστορία χειραφέτησης, επιβίωσης αλλά και κάτι ακόμη βαθύτερο.

Σε αυτά τα έργα τέχνης γινόμαστε άλλα ζώα

Οι καλλιτεχνικές αφορμές για να απο-ανθρωποκεντρώσουμε για λίγο το βλέμμα μας και να αντιληφθούμε τον κόσμο από την πλευρά των ζώων πληθαίνουν.

Για τον Χάρη Ρώμα, η ανάγκη να αισθανθούμε ορατοί είναι πιο βαθιά απ’ όσο νομίζουμε

Με αφορμή την πρεμιέρα της νέας του κωμωδίας "Η Πριγκίπισσα των Αγίων Σαράντα" στο Coronet (από 4/12), ο Χάρης Ρώμας μιλά για τη συγγραφή, την υποκριτική, αλλά και για την πολιτική, αποκαλύπτοντας πώς συνδέει το χιούμορ με την κοινωνική κριτική και την προσωπική αλήθεια.