Η κληρονομιά μας

3,5

Πρώτο πανελλήνιο ανέβασμα του βραβευμένου (μεταξύ άλλων με Tony, Olivier & Drama Desk) έργου του Αμερικάνου Μάθιου Λόπεζ, που αφηγείται τις ζωές μιας παρέας γκέι Νεοϋορκέζων, σε μια παράσταση που καθρεφτίζει τα θετικά αλλά και τα αρνητικά σημεία του. | Powered by Uber

Η κληρονομιά μας Ελίνα Γιουνανλή©

Η παράσταση του Εθνικού Θεάτρου συνιστά ένα τολμηρό και φιλόδοξο εγχείρημα, τόσο εξαιτίας του εκτενέστατου κειμένου όσο και του ίδιου του θέματος, καθώς το έργο εκθέτει με ειλικρίνεια και αμεσότητα διαφορετικές εκφάνσεις του γκέι βιώματος. Η ιστορία αυτών των σύγχρονων ανδρών που ζουν στην Αμερική της πρώτης εκλογής του Τραμπ (κάτι που βάζει στο κάδρο ένα συνολικότερο πολιτικό σχόλιο) μπλέκεται με τον Άγγλο συγγραφέα Ε. Μ. Φόρστερ, ο οποίος εμφανίζεται ως δραματικό πρόσωπο, προκειμένου να βοηθήσει τους ήρωες να "αφηγηθούν την ιστορία τους". Πρόκειται για ένα από τα ωραιότερα στοιχεία που έχει να επιδείξει το έργο, μια σκηνική τομή σε ένα κατά τα άλλα συμβατικό κείμενο, μια που η "Κληρονομιά" μεταχειρίζεται τους κώδικες και τα εργαλεία ενός τυπικού δράματος· ίσως επειδή μια τέτοια δραματουργική λύση προσεγγίζει και κινητοποιεί ευκολότερα το ευρύ κοινό.

Η κληρονομιά μας
Ελίνα Γιουνανλή©

Είναι πολλά τα στοιχεία που γοητεύουν και κάνουν την "Κληρονομιά μας" να παρακολουθείται με ζωηρό ενδιαφέρον και αισθήματα συγκίνησης, καθώς αγγίζει θεματικές όπως η μη ορατότητα, η βαθιά πληγή του AIDS που αφάνισε μια ολόκληρη γενιά ομοφυλόφιλων ανδρών, η προβληματική γύρω από το τι συνιστά την γκέι ταυτότητα και κουλτούρα, ποιο το αποτύπωμα και ποια η "κληρονομιά" τους κ.ά. Από την άλλη, το έργο δεν αποφεύγει σε σημεία ούτε το διδακτισμό όσον αφορά τη μετάδοση των μηνυμάτων του, ούτε το μελοδραματισμό στη σκιαγράφηση των διαπροσωπικών σχέσεων των ηρώων. Η παράσταση του Γιάννη Μόσχου καθρεφτίζει όλα τα παραπάνω χαρακτηριστικά, θετικά και αρνητικά. Βέβαια, παρά το αδιαμφισβήτητο θάρρος που κρύβει η παρουσία του έργου στο ρεπερτόριο του πρώτου κρατικού θεάτρου της χώρας (εν μέσω ενός αυξανόμενου νεοσυντηρητισμού), η σκηνοθεσία είναι μάλλον διακριτική (προκειμένου να αφήσει το έργο να μιλήσει;), ενώ σε σημεία υπερτονίζει το διδακτισμό του έργου, επιλέγοντας μια μετωπική απεύθυνση προς τους θεατές.

Η κληρονομιά μας
Ελίνα Γιουνανλή©

Υπάρχουν όμως και ωραίες ερμηνείες, ειδικά από τη βασική πρωταγωνιστική ομάδα: τον Κώστα Μπερικόπουλο, σε διπλό ρόλο, ένας εκ των οποίων ο Φόρστερ, τον Θέμη Πάνου, που "εκπροσωπεί" μια γενιά ανδρών που για χρόνια "κρύβονταν στην ντουλάπα", τον Γιώργο Χριστοδούλου, συναρπαστικό στο ρόλο του νάρκισσου, φιλόδοξου και μάλλον τοξικού Τόμπι, αλλά και τον Άγγελο Μπούρα, τον Κώστα Νικούλι και την Αλεξάνδρα Σακελλαροπούλου, που επωμίζεται έναν συναισθηματικά φορτισμένο –ίσως υπέρ του δέοντος– μονόλογο.

Η κληρονομιά μας
Ελίνα Γιουνανλή©

Σε μικρότερους, πολλαπλούς ρόλους, οι Γιώργος Ζιάκας, Αλκιβιάδης Μαγγόνας, Γιώργος Μακρής, Στέφανος Μουαγκιέ, Παναγιώτης Παναγόπουλος, Θανάσης Ραφτόπουλος. Υπέροχη η μουσική του Θοδωρή Οικονόμου (την εκτελεί ο ίδιος στο πιάνο), προσδίδει πυκνότητα και ποιότητα στην παράσταση, ακατανόητη η σκηνογραφική λύση του ακαλαίσθητου, μονοκόμματου γκρίζου τοίχου (Τίνα Τζόκα), αποκτάει κάποιο χαρακτήρα χάρη στους φωτισμούς (Χριστίνα Θανάσουλα). 

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Η κληρονομιά μας

  • Κοινωνικό

Το πολυβραβευμένο έργο ανεβαίνει για πρώτη φορά σε μια παράσταση - εμπειρία και μιλάει με αφοπλιστική ειλικρίνεια για τις ζωές των ομοφυλόφιλων ανδρών, εξερευνώντας την ανάγκη όλων μας να αγαπήσουμε και να αγαπηθούμε καθώς και άλλα θέματα που μας απασχολούν όλους ανεξαρτήτως φύλου ή σεξουαλικού προσανατολισμού, όπως η απώλεια, η οικογένεια, η ταυτότητα, η ατομική ευθύνη κ.ά. Πηγή έμπνευσης του έργου είναι το μυθιστόρημα του Άγγλου, ομοφυλόφιλου συγγραφέα Ε. Μ. Φόρστερ «Επιστροφή στο Χάουαρντς Έντ», στοιχεία του οποίου δανείζεται ο Αμερικανός συγγραφέας προκειμένου να αφηγηθεί την ιστορία μιας παρέας ομοφυλόφιλων ανδρών στη Νέα Υόρκη, στα τέλη της δεκαετίας του 2010. Τρεις γενιές συνυπάρχουν: αυτή που ανδρώθηκε στις αρχές του 20ού αιώνα, η γενιά της δεκαετίας του 1980, η οποία μεγάλωσε μέσα στην καρδιά της επιδημίας του AIDS, και η σημερινή γενιά ανδρών.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Για την Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους το γήρας είναι θέμα απόφασης

Στο "Πριν ανοίξουμε φτερά", η ζωή, η απώλεια και οι οικογενειακοί δεσμοί ζωντανεύουν στη σκηνή. Η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους μιλά για τα δικά της φτερά, τη συνεργασία με Δημήτρη Καταλειφό και Γιάννη Μπέζο, την τηλεοπτική της παρουσία και για το συναίσθημα που θα… μαγείρευε, αν μπορούσε.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΡΙΑ ΚΡΥΟΥ
11/10/2025

Σε αυτή την "Κουζίνα" ετοιμάζεται μια από τις hot παραστάσεις της σεζόν

Όλα περνούν από το στομάχι- και η ζωή δεν διαφέρει. Στην "Κουζίνα" του Άρνολντ Γουέσκερ, ο Γιώργος Κουτλής με πρωταγωνιστή τον Μιχάλη Σαράντη στήνει ένα εκρηκτικό, μουσικό θέατρο για τον άνθρωπο που βράζει μέσα στον σύγχρονο κόσμο.

Η "Κόμισσα της φάμπρικας" με τη Ματσούκα και τον Πυρπασόπουλο – Νέες εντυπωσιακές φωτογραφίες από την παράσταση

Η "Κόμισσα της φάμπρικας" έρχεται να βάλει τάξη, αναστάτωση και… έρωτα στο Embassy Theater με πρωταγωνιστές τους Δήμητρα Ματσούκα, Γιώργο Πυρπασόπουλο, Σάρα Γανωτή, Αντιγόνη Δρακουλάκη και οχτώ ακόμα ηθοποιούς, σε σκηνοθεσία Σταμάτη Φασουλή.

Ο Άρης Λάσκος για τη "Χαμένη άνοιξη": "Ας αναλάβουμε δράση. Να μην χαθεί άλλη Άνοιξη"

Πρωταγωνιστεί μαζί με έναν εξαιρετικό θίασο και διασκευάζει πρώτη φορά για το θέατρο τη το πολιτικό και υπαρξιακό μυθιστόρημα του Στρατή Τσίρκα "Χαμένη Άνοιξη". Μια συζήτηση με τον Άρη Λάσκο για την παράσταση στο θέατρο Πορεία.

"Genica: ο πίδακας του αίματος μου"-Ο έρωτας του Αρτό που γεννά θέατρο

Η Ιόλη Ανδρεάδη και ο Άρης Ασπρούλης, μέσα από μια δεκαετία έρευνας πάνω στον Αντονέν Αρτό παρουσιάζουν το νέο τους έργο "Genica: ο πίδακας του αίματος μου" με πρωταγωνιστές τους Gene Gillette, Γεράσιμο Γεννατά και Βανέσα Αδαμοπούλου.

Murmuration στο Ηρώδειο: είδαμε τα σώματα να γίνονται ποίηση

Πενήντα σώματα, ένα συγχρονισμός, αέρας γεμάτος κίνηση. Το Murmuration ταξίδεψε χτες το βράδυ το Ηρώδειο σ' έναν ονειρικό κόσμο ακρίβειας, φωτός και μαγείας.

Πρεμιέρα για το "Ακρωτήρι" με τη συγκλονιστική Μαρία Ναυπλιώτου και νέο παρτενέρ τον Νικόλα Παπαγιάννη

"Το ακρωτήρι" του Σαρ Γουάιτ επιστρέφει για δεύτερη σεζόν στο Θέατρο Ιλίσια, σε σκηνοθεσία Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλου- με τη συγκλονιστική Μαρία Ναυπλιώτου και νέο παρτενέρ τον Νικόλα Παπαγιάννη.