Η κληρονομιά μας

3,5

Πρώτο πανελλήνιο ανέβασμα του βραβευμένου (μεταξύ άλλων με Tony, Olivier & Drama Desk) έργου του Αμερικάνου Μάθιου Λόπεζ, που αφηγείται τις ζωές μιας παρέας γκέι Νεοϋορκέζων, σε μια παράσταση που καθρεφτίζει τα θετικά αλλά και τα αρνητικά σημεία του. | Powered by Uber

Η κληρονομιά μας Ελίνα Γιουνανλή©

Η παράσταση του Εθνικού Θεάτρου συνιστά ένα τολμηρό και φιλόδοξο εγχείρημα, τόσο εξαιτίας του εκτενέστατου κειμένου όσο και του ίδιου του θέματος, καθώς το έργο εκθέτει με ειλικρίνεια και αμεσότητα διαφορετικές εκφάνσεις του γκέι βιώματος. Η ιστορία αυτών των σύγχρονων ανδρών που ζουν στην Αμερική της πρώτης εκλογής του Τραμπ (κάτι που βάζει στο κάδρο ένα συνολικότερο πολιτικό σχόλιο) μπλέκεται με τον Άγγλο συγγραφέα Ε. Μ. Φόρστερ, ο οποίος εμφανίζεται ως δραματικό πρόσωπο, προκειμένου να βοηθήσει τους ήρωες να "αφηγηθούν την ιστορία τους". Πρόκειται για ένα από τα ωραιότερα στοιχεία που έχει να επιδείξει το έργο, μια σκηνική τομή σε ένα κατά τα άλλα συμβατικό κείμενο, μια που η "Κληρονομιά" μεταχειρίζεται τους κώδικες και τα εργαλεία ενός τυπικού δράματος· ίσως επειδή μια τέτοια δραματουργική λύση προσεγγίζει και κινητοποιεί ευκολότερα το ευρύ κοινό.

Η κληρονομιά μας
Ελίνα Γιουνανλή©

Είναι πολλά τα στοιχεία που γοητεύουν και κάνουν την "Κληρονομιά μας" να παρακολουθείται με ζωηρό ενδιαφέρον και αισθήματα συγκίνησης, καθώς αγγίζει θεματικές όπως η μη ορατότητα, η βαθιά πληγή του AIDS που αφάνισε μια ολόκληρη γενιά ομοφυλόφιλων ανδρών, η προβληματική γύρω από το τι συνιστά την γκέι ταυτότητα και κουλτούρα, ποιο το αποτύπωμα και ποια η "κληρονομιά" τους κ.ά. Από την άλλη, το έργο δεν αποφεύγει σε σημεία ούτε το διδακτισμό όσον αφορά τη μετάδοση των μηνυμάτων του, ούτε το μελοδραματισμό στη σκιαγράφηση των διαπροσωπικών σχέσεων των ηρώων. Η παράσταση του Γιάννη Μόσχου καθρεφτίζει όλα τα παραπάνω χαρακτηριστικά, θετικά και αρνητικά. Βέβαια, παρά το αδιαμφισβήτητο θάρρος που κρύβει η παρουσία του έργου στο ρεπερτόριο του πρώτου κρατικού θεάτρου της χώρας (εν μέσω ενός αυξανόμενου νεοσυντηρητισμού), η σκηνοθεσία είναι μάλλον διακριτική (προκειμένου να αφήσει το έργο να μιλήσει;), ενώ σε σημεία υπερτονίζει το διδακτισμό του έργου, επιλέγοντας μια μετωπική απεύθυνση προς τους θεατές.

Η κληρονομιά μας
Ελίνα Γιουνανλή©

Υπάρχουν όμως και ωραίες ερμηνείες, ειδικά από τη βασική πρωταγωνιστική ομάδα: τον Κώστα Μπερικόπουλο, σε διπλό ρόλο, ένας εκ των οποίων ο Φόρστερ, τον Θέμη Πάνου, που "εκπροσωπεί" μια γενιά ανδρών που για χρόνια "κρύβονταν στην ντουλάπα", τον Γιώργο Χριστοδούλου, συναρπαστικό στο ρόλο του νάρκισσου, φιλόδοξου και μάλλον τοξικού Τόμπι, αλλά και τον Άγγελο Μπούρα, τον Κώστα Νικούλι και την Αλεξάνδρα Σακελλαροπούλου, που επωμίζεται έναν συναισθηματικά φορτισμένο –ίσως υπέρ του δέοντος– μονόλογο.

Η κληρονομιά μας
Ελίνα Γιουνανλή©

Σε μικρότερους, πολλαπλούς ρόλους, οι Γιώργος Ζιάκας, Αλκιβιάδης Μαγγόνας, Γιώργος Μακρής, Στέφανος Μουαγκιέ, Παναγιώτης Παναγόπουλος, Θανάσης Ραφτόπουλος. Υπέροχη η μουσική του Θοδωρή Οικονόμου (την εκτελεί ο ίδιος στο πιάνο), προσδίδει πυκνότητα και ποιότητα στην παράσταση, ακατανόητη η σκηνογραφική λύση του ακαλαίσθητου, μονοκόμματου γκρίζου τοίχου (Τίνα Τζόκα), αποκτάει κάποιο χαρακτήρα χάρη στους φωτισμούς (Χριστίνα Θανάσουλα). 

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Η κληρονομιά μας

  • Κοινωνικό

Το πολυβραβευμένο έργο ανεβαίνει για πρώτη φορά σε μια παράσταση - εμπειρία και μιλάει με αφοπλιστική ειλικρίνεια για τις ζωές των ομοφυλόφιλων ανδρών, εξερευνώντας την ανάγκη όλων μας να αγαπήσουμε και να αγαπηθούμε καθώς και άλλα θέματα που μας απασχολούν όλους ανεξαρτήτως φύλου ή σεξουαλικού προσανατολισμού, όπως η απώλεια, η οικογένεια, η ταυτότητα, η ατομική ευθύνη κ.ά. Πηγή έμπνευσης του έργου είναι το μυθιστόρημα του Άγγλου, ομοφυλόφιλου συγγραφέα Ε. Μ. Φόρστερ «Επιστροφή στο Χάουαρντς Έντ», στοιχεία του οποίου δανείζεται ο Αμερικανός συγγραφέας προκειμένου να αφηγηθεί την ιστορία μιας παρέας ομοφυλόφιλων ανδρών στη Νέα Υόρκη, στα τέλη της δεκαετίας του 2010. Τρεις γενιές συνυπάρχουν: αυτή που ανδρώθηκε στις αρχές του 20ού αιώνα, η γενιά της δεκαετίας του 1980, η οποία μεγάλωσε μέσα στην καρδιά της επιδημίας του AIDS, και η σημερινή γενιά ανδρών.

Εθνικό Θέατρο

Αγ. Κωνσταντίνου 22-24

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Κοιμωμένος Χαλεπάς, ο σαλός άγιος": Τρεις extra μεταμεσονύκτιες παραστάσεις

Για 4η χρονιά συνεχίζει ο "Κοιμωμένος Χαλεπάς, Ο σαλός άγιος", με τον Γιώργη Κοντοπόδη και μέσα στον Δεκέμβριο θα πραγματοποιηθούν τρείς μεταμεσονύκτιες παραστάσεις.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
26/11/2025

Χριστούγεννα με τον "Καρυοθραύστη" του Μπαλέτου της Όπερας της Βάρνας

Το ταξίδι στη Χώρα των Ζαχαρωτών, η λεπτότητα της μουσικής του Τσαϊκόφσκι και η ποιότητα των ερμηνειών κάνουν τον "Καρυοθραύστη" ένα παραμύθι για όλες τις ηλικίες, που μπορείτε να το απολαύσετε από το Μπαλέτο της Όπερας της Βάρνας.

Νέες παραστάσεις για την "Καρυάτιδα!" του Γιώργου Καπουτζίδη στο Θέατρο Κάππα

Μια ανατρεπτική κωμωδία – που παρουσιάζεται για δεύτερη χρονιά – αφιερωμένη στη μεγαλειώδη και ιστορική ικανότητα του πολύπαθου αυτού τόπου, να μπλέκει μόνιμα σε κωμικοτραγικές περιπέτειες.

Δύο έξυπνες κωμωδίες που σχολιάζουν την Ελλάδα

Δύο κωμωδίες made in Greece, από Γιώργο Καπουτζίδη και Ζήση Ρούμπου κοιτάζουν με χιούμορ την Ελλάδα και την ταυτότητά της.

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου με Μάριο Μπανούσι και τον Δεκέμβριο

Η παράσταση για την απώλεια και την ενηλικίωση "Taverna Miresia - Mario, Bella, Anastasia" κάνει ένα χειμωνιάτικο πέρασμα στο πλαίσιο των δράσεων του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου "Φθινόπωρο - ΑΠΟΗΧΟΙ".

Δύο πράξεις θεατρικής απελευθέρωσης για την Παγκόσμια Ημέρα Κατά της Βίας των Γυναικών

Σε δύο παραστάσεις που αγγίζουν βαθιά τον θεατή, δύο σπουδαίες και έμπειρες πρωταγωνίστριες, η Κατερίνα Διδασκάλου και η Ελένη Κοκκίδου αναλαμβάνουν να φέρουν στο φως τη διαδρομή γυναικών που έμαθαν να σωπαίνουν – και αποφασίζουν επιτέλους να μιλήσουν.

Τελευταία παράσταση για τα "Πιρούνια σε ακριβά σπορτέξ"

Το έργο του Κωσταντή Ντίσιου, μια ιστορία ενός καλά θαμμένου τραύματος, θα παρουσιαστεί για ακόμη μία φορά στο Red Jasper, σε σκηνοθεσία Τάσου Καρακύκλα.