Η κληρονομιά μας

3,5

Πρώτο πανελλήνιο ανέβασμα του βραβευμένου (μεταξύ άλλων με Tony, Olivier & Drama Desk) έργου του Αμερικάνου Μάθιου Λόπεζ, που αφηγείται τις ζωές μιας παρέας γκέι Νεοϋορκέζων, σε μια παράσταση που καθρεφτίζει τα θετικά αλλά και τα αρνητικά σημεία του. | Powered by Uber

Η κληρονομιά μας Ελίνα Γιουνανλή©

Η παράσταση του Εθνικού Θεάτρου συνιστά ένα τολμηρό και φιλόδοξο εγχείρημα, τόσο εξαιτίας του εκτενέστατου κειμένου όσο και του ίδιου του θέματος, καθώς το έργο εκθέτει με ειλικρίνεια και αμεσότητα διαφορετικές εκφάνσεις του γκέι βιώματος. Η ιστορία αυτών των σύγχρονων ανδρών που ζουν στην Αμερική της πρώτης εκλογής του Τραμπ (κάτι που βάζει στο κάδρο ένα συνολικότερο πολιτικό σχόλιο) μπλέκεται με τον Άγγλο συγγραφέα Ε. Μ. Φόρστερ, ο οποίος εμφανίζεται ως δραματικό πρόσωπο, προκειμένου να βοηθήσει τους ήρωες να "αφηγηθούν την ιστορία τους". Πρόκειται για ένα από τα ωραιότερα στοιχεία που έχει να επιδείξει το έργο, μια σκηνική τομή σε ένα κατά τα άλλα συμβατικό κείμενο, μια που η "Κληρονομιά" μεταχειρίζεται τους κώδικες και τα εργαλεία ενός τυπικού δράματος· ίσως επειδή μια τέτοια δραματουργική λύση προσεγγίζει και κινητοποιεί ευκολότερα το ευρύ κοινό.

Η κληρονομιά μας
Ελίνα Γιουνανλή©

Είναι πολλά τα στοιχεία που γοητεύουν και κάνουν την "Κληρονομιά μας" να παρακολουθείται με ζωηρό ενδιαφέρον και αισθήματα συγκίνησης, καθώς αγγίζει θεματικές όπως η μη ορατότητα, η βαθιά πληγή του AIDS που αφάνισε μια ολόκληρη γενιά ομοφυλόφιλων ανδρών, η προβληματική γύρω από το τι συνιστά την γκέι ταυτότητα και κουλτούρα, ποιο το αποτύπωμα και ποια η "κληρονομιά" τους κ.ά. Από την άλλη, το έργο δεν αποφεύγει σε σημεία ούτε το διδακτισμό όσον αφορά τη μετάδοση των μηνυμάτων του, ούτε το μελοδραματισμό στη σκιαγράφηση των διαπροσωπικών σχέσεων των ηρώων. Η παράσταση του Γιάννη Μόσχου καθρεφτίζει όλα τα παραπάνω χαρακτηριστικά, θετικά και αρνητικά. Βέβαια, παρά το αδιαμφισβήτητο θάρρος που κρύβει η παρουσία του έργου στο ρεπερτόριο του πρώτου κρατικού θεάτρου της χώρας (εν μέσω ενός αυξανόμενου νεοσυντηρητισμού), η σκηνοθεσία είναι μάλλον διακριτική (προκειμένου να αφήσει το έργο να μιλήσει;), ενώ σε σημεία υπερτονίζει το διδακτισμό του έργου, επιλέγοντας μια μετωπική απεύθυνση προς τους θεατές.

Η κληρονομιά μας
Ελίνα Γιουνανλή©

Υπάρχουν όμως και ωραίες ερμηνείες, ειδικά από τη βασική πρωταγωνιστική ομάδα: τον Κώστα Μπερικόπουλο, σε διπλό ρόλο, ένας εκ των οποίων ο Φόρστερ, τον Θέμη Πάνου, που "εκπροσωπεί" μια γενιά ανδρών που για χρόνια "κρύβονταν στην ντουλάπα", τον Γιώργο Χριστοδούλου, συναρπαστικό στο ρόλο του νάρκισσου, φιλόδοξου και μάλλον τοξικού Τόμπι, αλλά και τον Άγγελο Μπούρα, τον Κώστα Νικούλι και την Αλεξάνδρα Σακελλαροπούλου, που επωμίζεται έναν συναισθηματικά φορτισμένο –ίσως υπέρ του δέοντος– μονόλογο.

Η κληρονομιά μας
Ελίνα Γιουνανλή©

Σε μικρότερους, πολλαπλούς ρόλους, οι Γιώργος Ζιάκας, Αλκιβιάδης Μαγγόνας, Γιώργος Μακρής, Στέφανος Μουαγκιέ, Παναγιώτης Παναγόπουλος, Θανάσης Ραφτόπουλος. Υπέροχη η μουσική του Θοδωρή Οικονόμου (την εκτελεί ο ίδιος στο πιάνο), προσδίδει πυκνότητα και ποιότητα στην παράσταση, ακατανόητη η σκηνογραφική λύση του ακαλαίσθητου, μονοκόμματου γκρίζου τοίχου (Τίνα Τζόκα), αποκτάει κάποιο χαρακτήρα χάρη στους φωτισμούς (Χριστίνα Θανάσουλα). 

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Η κληρονομιά μας

  • Κοινωνικό

Το πολυβραβευμένο έργο ανεβαίνει για πρώτη φορά σε μια παράσταση - εμπειρία και μιλάει με αφοπλιστική ειλικρίνεια για τις ζωές των ομοφυλόφιλων ανδρών, εξερευνώντας την ανάγκη όλων μας να αγαπήσουμε και να αγαπηθούμε καθώς και άλλα θέματα που μας απασχολούν όλους ανεξαρτήτως φύλου ή σεξουαλικού προσανατολισμού, όπως η απώλεια, η οικογένεια, η ταυτότητα, η ατομική ευθύνη κ.ά. Πηγή έμπνευσης του έργου είναι το μυθιστόρημα του Άγγλου, ομοφυλόφιλου συγγραφέα Ε. Μ. Φόρστερ «Επιστροφή στο Χάουαρντς Έντ», στοιχεία του οποίου δανείζεται ο Αμερικανός συγγραφέας προκειμένου να αφηγηθεί την ιστορία μιας παρέας ομοφυλόφιλων ανδρών στη Νέα Υόρκη, στα τέλη της δεκαετίας του 2010. Τρεις γενιές συνυπάρχουν: αυτή που ανδρώθηκε στις αρχές του 20ού αιώνα, η γενιά της δεκαετίας του 1980, η οποία μεγάλωσε μέσα στην καρδιά της επιδημίας του AIDS, και η σημερινή γενιά ανδρών.

Εθνικό Θέατρο

Αγ. Κωνσταντίνου 22-24

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Nina / where are you my de@r?": Το one woman show για λίγο μετά τα 30 επιστρέφει

Η πρώτη προσωπική δουλειά της Ειρήνης Φαναριώτη που κέρδισε το κοινό την προηγούμενη σεζόν επαναλαμβάνεται για λίγες παραστάσεις.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
29/04/2025

Επίδαυρος: Φωτογραφίες από τις πρόβες της "Ηλέκτρας" στη Χώρα της Άνδρου

Μετά το Θέατρο Πορεία, οι αναγνώσεις της "Ηλέκτρας" του Σοφοολή ολοκληρώθηκαν στο σπίτι των Καραγάτση στη Χώρα Άνδρου. Ένα τόπο που συγκινεί πολύ το σκηνοθέτη Δημήτρη Τάρλοου, ο οποίος καταθέτει την πρώτη σκηνοθεσία του στο αρχαίο δράμα στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου.

"Ταιριάζει το πένθος στην Ηλέκτρα;" ρωτούν οι Κατερίνα Μπιλάλη και Κωνσταντίνος Κυριακού

Μια παράσταση που έρχεται από το… μέλλον στο θέατρο Μεταξουργείο, βασισμένη στην τριλογία του Ευγένιου Ο’Νιλ "To πένθος ταιριάζει στην Ηλέκτρα".

"Το ξύπνημα της άνοιξης In Reverse": Το εμβληματικό έργο του Βέντεκιντ σε σύγχρονη διασκευή

Περισσότερο από έναν αιώνα μετά τη συγγραφή του, το "Ξύπνημα της Άνοιξης" του Φρανκ Βέντεκιντ αποδεικνύεται ανατριχιαστικά επίκαιρο μέσα από τη σύγχρονη διασκευή της Σμαράγδας Μαγδαληνής, που ανεβαίνει με τον τίτλο "In Reverse".

Όσα θα δούμε στο Θέατρο "Κατερίνα Βασιλάκου" τη σεζόν 2025-2026

Μοσχόπουλος, Αυγουστίδης, Μαϊστράλη, Ζερίτης και άλλοι κορυφαίοι δημιουργοί δίνουν ραντεβού στο Θέατρο "Κατερίνα Βασιλάκου-Μαριάννα Τόλη" την επόμενη θεατρική σεζόν με ένα ρεπερτόριο που υπόσχεται δυνατές στιγμές.

Το Μήνυμα της Παγκόσμιας Ημέρας Χορού 2025 από τον Μιχαήλ Μπαρίσνικοφ

Για την Παγκόσμια Ημέρα Χορού 2025, που γιορτάζεται 29 Απριλίου, το μήνυμα υπογράφει ένας άνθρωπος που έχει μάθει να ζει μέσα από τη σιωπηλή γλώσσα της κίνησης: ο Μιχαήλ Μπαρίσνικοφ. Αναλογιστείτε το μήνυμα του και θυμηθείτε ποιοι άλλοι παγκοσμίως έχουν γράψει για την ημέρα αυτή.

Πάθος, μύθοι και σύγχρονη τέχνη στον κόσμο του "Holy Bitch!"

Πρώτες φωτογραφίες από την ανατρεπτική παράσταση "Holy Bitch!" της Έλλης Παπακωνσταντίνου στο Πορεία.