Μα Γκραν'μα

2,5

Συγκινητική και τρυφερή -αλλά και αδύναμη κυρίως δραματουργικά- παράσταση, αφιερωμένη στην αγαπητική σχέση γιαγιάς-εγγονού/ής από τον ανερχόμενο Δημήτρη Χαραλαμπόπουλο. | Powered by Uber

ΜΑ ΓΚΡΑΝ' ΜΑ Εθνικό 2024-25

Ο αγαπητικός δεσμός που ενώνει τις γιαγιάδες με τα εγγόνια τους βρίσκεται στον πυρήνα της παράστασης που υπογράφει ο Δημήτρης Χαραλαμπόπουλος (σε δραματουργία δική του και της Ασπασίας-Μαρίας Αλεξίου), ξεκινώντας εμφανώς από αυτοβιογραφικά βιώματα. Η παράστασή του είναι μια επιστροφή, χωρική αρχικά, στο σπίτι της γιαγιάς που πλέον είναι άδειο, κι έπειτα χρονική, μια βουτιά στο παρελθόν και σε μία θάλασσα συναισθημάτων. Πέντε ηθοποιοί (Παναγιώτης Αργυρόπουλος, Θοδωρής Βράχας, Πύρρος Θεοφανόπουλος, Ιόλη Χαραλαμποπούλου, Εύη Χρόνη) συχνά με ταυτόχρονη αφήγηση, σαν ένας σύγχρονος Χορός, υμνούν και γιορτάζουν τη σχέση με τις γιαγιάδες, τις γυναίκες που στάθηκαν "δυο φορές μαμάδες". Το απλό κείμενο διατρέχεται από χιούμορ και τρυφερότητα καθώς ανιχνεύει αυτόν τον πολύτιμο δεσμό, εμπλουτισμένο και από τις προσωπικές καταθέσεις των ηθοποιών. Παράλληλα, η παράσταση "κοιτάει" τη (νέα) γυναίκα που υπήρξε κάποτε η γιαγιά, τη ζωή και τη διαδρομή της, αγγίζοντας και το πεδίο του θηλυκού βιώματος.

ΜΑ ΓΚΡΑΝ' ΜΑ Εθνικό 2024-25

Υπάρχει τρυφερότητα, αγάπη και συναίσθημα στη δουλειά, αν και δεν αποφεύγεται η εντύπωση πως συχνά το συναίσθημα εκβιάζεται. Έπειτα, η δραματουργία αποδεικνύεται σχετικά αδύναμη και ζημιώνει την παράσταση, οδηγώντας τη σε σκηνές διαφορετικών ποιοτήτων και ρυθμών. Στο άτυπο δεύτερο μέρος του έργου, όταν η γιαγιά αποκτάει ρόλο (με τη ζεστή, συγκινητική παρουσία της Ανδριανής Τουντοπούλου), ο ρυθμός επιβραδύνεται χαρακτηριστικά και η σκηνική πυκνότητα χαλαρώνει. Μένουν παρ' όλ' αυτά, το συναίσθημα και οι εικόνες, μαζί με την ωραία σκηνογραφική δουλειά της Θάλειας Μέλισσα, που αν και αποτυπώνει κατά βάση ρεαλιστικά το σπίτι της γιαγιάς έχει και ποιητικές ποιότητες, ενώ πολύ ωραία συμπληρώνουν το σκηνικό και τη συναισθηματική ατμόσφαιρα οι φωτισμοί του Τάσου Παλαιορούτα. 

Περισσότερες πληροφορίες

Μα Γκραν’μα

  • Σκηνική Σύνθεση
  • Διάρκεια: 95 '

Ένα έργο αφιερωμένο στη σχέση των γιαγιάδων με τα εγγόνια τους. Ένα ποιητικό ταξίδι για τις μνήμες του παρελθόντος, την αγάπη, τον αποχωρισμό, όλα όσα μεγαλώνοντας χάνουμε και για το πώς οι αγαπημένοι μας θα ζουν μέσα μας για πάντα, που εκκινεί από την πραγματική σχέση του σκηνοθέτη με τη γιαγιά του, για να δραπετεύσει γρήγορα από τα όρια του προσωπικού και να διαμορφώσει έναν τόπο συλλογικό. Πέντε ηθοποιοί-αφηγητές επιστρέφουν στο σπίτι της γιαγιάς. Άλλοτε λειτουργώντας ως ενιαίο σύνολο, άλλοτε ως πρόσωπα αυτής της οικογένειας, ξετυλίγουν γεγονότα, αφηγήσεις και εξομολογήσεις. Το σπίτι δεν έχει πια την όψη του παρελθόντος. Ένα και μόνο ερέθισμα, ωστόσο, αρκεί, μια αίσθηση μονάχα, κι ο τοίχος που χωρίζει το παρελθόν από το παρόν γκρεμίζεται. Τίποτα πια δεν συγκρατεί τις αναμνήσεις.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Backstage στη θεατρική "Τελευταία Έξοδο – Ρίτα Χέιγουορθ" του Στίβεν Κινγκ

Συναντήσαμε τους σκηνοθέτες Ορέστη και Δημήτρη Σταυρόπουλο και τους πρωταγωνιστές της πρώτης ελληνικής θεατρικής μεταφοράς του "The Shawshank Redemption", Νίκο Ψαρρά και Δημήτρη Παπανικολάου, στο θέατρο Άνεσις.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΥΣΑ ΠΑΣΙΑΛΟΥΔΗ
11/10/2025

Για την Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους το γήρας είναι θέμα απόφασης

Στο "Πριν ανοίξουμε φτερά", η ζωή, η απώλεια και οι οικογενειακοί δεσμοί ζωντανεύουν στη σκηνή. Η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους μιλά για τα δικά της φτερά, τη συνεργασία με Δημήτρη Καταλειφό και Γιάννη Μπέζο, την τηλεοπτική της παρουσία και για το συναίσθημα που θα… μαγείρευε, αν μπορούσε.

Σε αυτή την "Κουζίνα" ετοιμάζεται μια από τις hot παραστάσεις της σεζόν

Όλα περνούν από το στομάχι- και η ζωή δεν διαφέρει. Στην "Κουζίνα" του Άρνολντ Γουέσκερ, ο Γιώργος Κουτλής με πρωταγωνιστή τον Μιχάλη Σαράντη στήνει ένα εκρηκτικό, μουσικό θέατρο για τον άνθρωπο που βράζει μέσα στον σύγχρονο κόσμο.

Η "Κόμισσα της φάμπρικας" με τη Ματσούκα και τον Πυρπασόπουλο – Νέες εντυπωσιακές φωτογραφίες από την παράσταση

Η "Κόμισσα της φάμπρικας" έρχεται να βάλει τάξη, αναστάτωση και… έρωτα στο Embassy Theater με πρωταγωνιστές τους Δήμητρα Ματσούκα, Γιώργο Πυρπασόπουλο, Σάρα Γανωτή, Αντιγόνη Δρακουλάκη και οχτώ ακόμα ηθοποιούς, σε σκηνοθεσία Σταμάτη Φασουλή.

Ο Άρης Λάσκος για τη "Χαμένη άνοιξη": "Ας αναλάβουμε δράση. Να μην χαθεί άλλη Άνοιξη"

Πρωταγωνιστεί μαζί με έναν εξαιρετικό θίασο και διασκευάζει πρώτη φορά για το θέατρο τη το πολιτικό και υπαρξιακό μυθιστόρημα του Στρατή Τσίρκα "Χαμένη Άνοιξη". Μια συζήτηση με τον Άρη Λάσκο για την παράσταση στο θέατρο Πορεία.

"Genica: ο πίδακας του αίματος μου"-Ο έρωτας του Αρτό που γεννά θέατρο

Η Ιόλη Ανδρεάδη και ο Άρης Ασπρούλης, μέσα από μια δεκαετία έρευνας πάνω στον Αντονέν Αρτό παρουσιάζουν το νέο τους έργο "Genica: ο πίδακας του αίματος μου" με πρωταγωνιστές τους Gene Gillette, Γεράσιμο Γεννατά και Βανέσα Αδαμοπούλου.

Murmuration στο Ηρώδειο: είδαμε τα σώματα να γίνονται ποίηση

Πενήντα σώματα, ένα συγχρονισμός, αέρας γεμάτος κίνηση. Το Murmuration ταξίδεψε χτες το βράδυ το Ηρώδειο σ' έναν ονειρικό κόσμο ακρίβειας, φωτός και μαγείας.