Εξαρτάται

3,5

Παράσταση απέριττη, ουσιαστική και καλοπαιγμένη, που επιστρέφει στα βασικά της θεατρικής τέχνης, δραματοποιώντας ένα διήγημα που καταπιάνεται με τις εξαρτήσεις και στρέφει το ενδιαφέρον του στο περιβάλλον του χρήστη. | Powered by Uber

Εξαρτάται GridFox©

Είναι ίσως παράδοξη, και γι’ αυτό από μία άποψη ενέχει ρίσκο, η φετινή δραματουργική επιλογή του Αντώνη Αντωνίου, δηλαδή τη δραματοποίηση του διηγήματος της Μαρίας Μαυρικάκη, που καταπιάνεται με την εξάρτηση από τα ναρκωτικά. Πάνω σε αυτό το υλικό, ο Αντωνίου φτιάχνει μια παράσταση απέριττη και ουσιαστική, που επιστρέφει στα βασικά της θεατρικής τέχνης και αιχμαλωτίζει το κοινό σε μια συνθήκη μοιράσματος. Κατ’ αρχήν, αποδεικνύεται εύστοχη και σκηνικά λειτουργική η επιλογή του να επέμβει στη δομή του διηγήματος, το οποίο διαρθρώνεται με τη μορφή παράλληλων αφηγήσεων: του εξαρτημένου Άκη και εφτά ανθρώπων από το οικογενειακό και φιλικό περιβάλλον του. Στη σκηνική εκδοχή, ο Αντωνίου αφαιρεί το ρόλο του Άκη, κρατάει τέσσερα από τα υπόλοιπα πρόσωπα (την αδερφή, το φίλο του από το στρατό, την πρώην σύντροφό του και τον επιστήθιο φίλο του) και επίσης σπάει τις αφηγήσεις σε σύντομα κομμάτια που διασταυρώνονται μεταξύ τους.

Εξαρτάται
GridFox©

Η τελευταία επιλογή λειτουργεί ευεργετικά, καθώς δίνει στην παράσταση ρυθμό, ανάσες και μια "κινητικότητα", καθώς τα λόγια των προσώπων προκύπτουν από τη μεταξύ τους διάδραση, αντί να εκφέρονται σε μια συνεχόμενη, παράλληλη αλληλουχία. Έπειτα, από την αφαίρεση του ρόλου του Άκη προκύπτει ένα δεδομένο που επίσης διατηρεί το ενδιαφέρον του θεατή, αφού η εικόνα του ήρωα προκύπτει σαν ψηφιδωτό, κομμάτι κομμάτι, μέσα από τα λόγια, τις αναμνήσεις και τις περιγραφές των άλλων προσώπων, ειδικά κατά το πρώτο μισό του έργου. Κι είναι, επίσης, ωραίο ότι μέσα από αυτές τις αφηγήσεις για τον μουσικόφιλο, τον συλλέκτη δίσκων, τον ροκά Άκη δημιουργούνται εικόνες με τις οποίες πολλοί μπορούν να ταυτιστούν.

Εξαρτάται
GridFox©

Η παράσταση έχει τη μορφή μιας απεύθυνσης προς τον παρόντα/απόντα Άκη από τους οικείους του, απεύθυνση που κρύβει νοιάξιμο και θυμό, αλλά εκφέρεται ήρεμα, χωρίς διδακτισμούς ή μεγαλοστομίες, με καθημερινό λόγο και ειλικρίνεια. Παράλληλα, μέσα από αυτή την απεύθυνση αναδεικνύεται το περιβάλλον του χρήστη, τα συναισθήματα και οι αγωνίες του, η δική τους πορεία μέσα στο μακρύ και δύσκολο ταξίδι της απεξάρτησης και της επανένταξης. Το σκηνικό του Νίκου Κασαπάκη γεμίζει τον άδειο, μαύρο σκηνικό χώρο με συρματοπλέγματα και δίνει ωραία, σε μία εικόνα, το συναίσθημα του έργου, ενώ οι ηθοποιοί καταθέτουν πολύ καλές ερμηνείες, συντονίζονται στο ζητούμενο της απλότητας και δεν χάνουν τη μεταξύ τους σύνδεση, παρά τη μετωπική τοποθέτηση της δράσης, ούτε το νήμα που τους συνδέει με τους θεατές: ο Αντώνης Αντωνίου (Γεράσιμος), ως ο επιστήθιος φίλος, μια φιγούρα μεγαλύτερου αδερφού, μέντορα και προστάτη, ο Τάκης Βαμβακίδης (Γαρύφαλλος), υπέροχος στη ζωηρή αλλά όχι γραφική ενσάρκωση του απλού, λαϊκού ανθρώπου από το χωριό και την αποτύπωση του συναισθηματικού δεσμού του με τον Άκη, η Νατάσα Ασίκη στο ρόλο της αδερφής (Ρία) και η Ειρήνη Κονίδου (Τούλα), ως πρώην σύντροφος.

Περισσότερες πληροφορίες

Εξαρτάται

  • Δραματοποιημένη λογοτεχνία
  • Διάρκεια: 90 '

Το έργο πραγματεύεται την ιστορία της ζωής του Άκη, που από μικρός υπέκυψε σε εθισμούς και εξαρτήσεις. Τέσσερις κοντινοί του άνθρωποι -η αδερφή του, ο επιστήθιος φίλος του, η σύντροφός του και ο φίλος του από τον στρατό- προσπαθούν ο καθένας με τον δικό του τρόπο να τον βοηθήσουν προκειμένου να τον σώσουν. Οι ζωές όλων επηρεάζονται αλλά η αγάπη επιμένει, τα όρια ατονούν, η ελπίδα και η απόγνωση εναλλάσσονται όσο η εξάρτηση συνεχίζεται.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Η "Αλεξάνδρεια" ζωντανεύει: ένα μουσικοθεατρικό ταξίδι που δεν πρέπει να χάσετε

Όσοι αγαπάτε το θέατρο που συνδυάζει δράμα και πάθος, ιστορία και φαντασία, και θέλετε να βυθιστείτε σε μια πολιτισμική περιπέτεια σε μια πόλη-σταυροδρόμι πολιτισμών όπου τίποτα δεν είναι όπως φαίνεται, κλείστε θέση για την "Αλεξάνδρεια". Η μεγάλη μουσικοθεατρική παραγωγή του Παλλάς φέρει την υπογραφή του Φωκά Ευαγγελινού και υπόσχεται ένα ταξίδι που θα σας μείνει αξέχαστο.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
15/10/2025

Έλενα Πέγκα: Σκηνοθετώντας "Τους ερωτευμένους" μέσα στη σκόνη της ερήμου

Η Έλενα Πέγκα, ως guest editor, μοιράζεται σκέψεις σκηνοθετώντας τους "Ερωτευμένους" (Fool for Love) του Σαμ Σέπαρντ. Μιλά για την πάλη των φύλων, την αλήθεια, τη φωτιά του έρωτα και τη σκηνική ελευθερία που προσφέρει το Bios.

Ο Νίκος Ψαρράς και ο Δημήτρης Παπανικολάου δίνουν νέα ζωή στο "Τελευταία Έξοδος – Ρίτα Χέιγουορθ"

Μια από τις πιο συγκλονιστικές ιστορίες του Στίβεν Κινγκ ζωντανεύει για πρώτη φορά στη χώρα μας στη σκηνή του Θεάτρου Άνεσις.

Από το Netflix στη σκηνή: Το 'Μικρό Ταρανδάκι' έρχεται στο Θέατρο Ιλίσια-Βολανάκης

Μία από τις μεγαλύτερες, πρόσφατες θεατρικές και τηλεοπτικές επιτυχίες, ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα.

Η Ευγενία Δημητροπούλου ρωτά: "Κοιμούνται τα ψάρια;"

Μετά τον συγκλονιστικό μονόλογο "Το πιο όμορφο σώμα που έχει βρεθεί ποτέ σε αυτό το μέρος", η Ζωή Ξανθοπούλου επιστρέφει με ακόμη μία θεατρική εξομολόγηση ψυχής με πρωταγωνίστρια την Ευγενία Δημητροπούλου.

"Το τεστ": Ένα ψυχολογικό παιχνίδι χωρίς σωστές απαντήσεις

Ηλέκτρα Νικολούζου, Νίκος Πολυδερόπουλος, Ναταλία Σουίφτ και Χάρης Τζωρτζάκης πρωταγωνιστούν στο "Τεστ", ένα σύγχρονο έργο του Τζόρντι Βαγιέχο που ο Χρήστος Σουγάρης μετατρέπει σε αιχμηρό καθρέφτη σχέσεων, αξιών και προσωπικών ορίων.

Συνέντευξη | Το θέατρο δίνει στον Κώστα Μπίγαλη ένα άλλο είδος αδρεναλίνης

Μπορεί να τον γνωρίζουμε ως έναν καλλιτέχνη που "οργώνει" ακατάπαυστα το μουσικό stage, ο Κώστας Μπίγαλης παρόλα αυτά αγαπάει πολύ το θέατρο. Φέτος παίζει για δεύτερη φορά την "Προδοσία" του Χάρολντ Πίντερ.