Εξαρτάται

3,5

Παράσταση απέριττη, ουσιαστική και καλοπαιγμένη, που επιστρέφει στα βασικά της θεατρικής τέχνης, δραματοποιώντας ένα διήγημα που καταπιάνεται με τις εξαρτήσεις και στρέφει το ενδιαφέρον του στο περιβάλλον του χρήστη. | Powered by Uber

Εξαρτάται GridFox©

Είναι ίσως παράδοξη, και γι’ αυτό από μία άποψη ενέχει ρίσκο, η φετινή δραματουργική επιλογή του Αντώνη Αντωνίου, δηλαδή τη δραματοποίηση του διηγήματος της Μαρίας Μαυρικάκη, που καταπιάνεται με την εξάρτηση από τα ναρκωτικά. Πάνω σε αυτό το υλικό, ο Αντωνίου φτιάχνει μια παράσταση απέριττη και ουσιαστική, που επιστρέφει στα βασικά της θεατρικής τέχνης και αιχμαλωτίζει το κοινό σε μια συνθήκη μοιράσματος. Κατ’ αρχήν, αποδεικνύεται εύστοχη και σκηνικά λειτουργική η επιλογή του να επέμβει στη δομή του διηγήματος, το οποίο διαρθρώνεται με τη μορφή παράλληλων αφηγήσεων: του εξαρτημένου Άκη και εφτά ανθρώπων από το οικογενειακό και φιλικό περιβάλλον του. Στη σκηνική εκδοχή, ο Αντωνίου αφαιρεί το ρόλο του Άκη, κρατάει τέσσερα από τα υπόλοιπα πρόσωπα (την αδερφή, το φίλο του από το στρατό, την πρώην σύντροφό του και τον επιστήθιο φίλο του) και επίσης σπάει τις αφηγήσεις σε σύντομα κομμάτια που διασταυρώνονται μεταξύ τους.

Εξαρτάται
GridFox©

Η τελευταία επιλογή λειτουργεί ευεργετικά, καθώς δίνει στην παράσταση ρυθμό, ανάσες και μια "κινητικότητα", καθώς τα λόγια των προσώπων προκύπτουν από τη μεταξύ τους διάδραση, αντί να εκφέρονται σε μια συνεχόμενη, παράλληλη αλληλουχία. Έπειτα, από την αφαίρεση του ρόλου του Άκη προκύπτει ένα δεδομένο που επίσης διατηρεί το ενδιαφέρον του θεατή, αφού η εικόνα του ήρωα προκύπτει σαν ψηφιδωτό, κομμάτι κομμάτι, μέσα από τα λόγια, τις αναμνήσεις και τις περιγραφές των άλλων προσώπων, ειδικά κατά το πρώτο μισό του έργου. Κι είναι, επίσης, ωραίο ότι μέσα από αυτές τις αφηγήσεις για τον μουσικόφιλο, τον συλλέκτη δίσκων, τον ροκά Άκη δημιουργούνται εικόνες με τις οποίες πολλοί μπορούν να ταυτιστούν.

Εξαρτάται
GridFox©

Η παράσταση έχει τη μορφή μιας απεύθυνσης προς τον παρόντα/απόντα Άκη από τους οικείους του, απεύθυνση που κρύβει νοιάξιμο και θυμό, αλλά εκφέρεται ήρεμα, χωρίς διδακτισμούς ή μεγαλοστομίες, με καθημερινό λόγο και ειλικρίνεια. Παράλληλα, μέσα από αυτή την απεύθυνση αναδεικνύεται το περιβάλλον του χρήστη, τα συναισθήματα και οι αγωνίες του, η δική τους πορεία μέσα στο μακρύ και δύσκολο ταξίδι της απεξάρτησης και της επανένταξης. Το σκηνικό του Νίκου Κασαπάκη γεμίζει τον άδειο, μαύρο σκηνικό χώρο με συρματοπλέγματα και δίνει ωραία, σε μία εικόνα, το συναίσθημα του έργου, ενώ οι ηθοποιοί καταθέτουν πολύ καλές ερμηνείες, συντονίζονται στο ζητούμενο της απλότητας και δεν χάνουν τη μεταξύ τους σύνδεση, παρά τη μετωπική τοποθέτηση της δράσης, ούτε το νήμα που τους συνδέει με τους θεατές: ο Αντώνης Αντωνίου (Γεράσιμος), ως ο επιστήθιος φίλος, μια φιγούρα μεγαλύτερου αδερφού, μέντορα και προστάτη, ο Τάκης Βαμβακίδης (Γαρύφαλλος), υπέροχος στη ζωηρή αλλά όχι γραφική ενσάρκωση του απλού, λαϊκού ανθρώπου από το χωριό και την αποτύπωση του συναισθηματικού δεσμού του με τον Άκη, η Νατάσα Ασίκη στο ρόλο της αδερφής (Ρία) και η Ειρήνη Κονίδου (Τούλα), ως πρώην σύντροφος.

Περισσότερες πληροφορίες

Εξαρτάται

  • Δραματοποιημένη λογοτεχνία
  • Διάρκεια: 90 '

Το έργο πραγματεύεται την ιστορία της ζωής του Άκη, που από μικρός υπέκυψε σε εθισμούς και εξαρτήσεις. Τέσσερις κοντινοί του άνθρωποι -η αδερφή του, ο επιστήθιος φίλος του, η σύντροφός του και ο φίλος του από τον στρατό- προσπαθούν ο καθένας με τον δικό του τρόπο να τον βοηθήσουν προκειμένου να τον σώσουν. Οι ζωές όλων επηρεάζονται αλλά η αγάπη επιμένει, τα όρια ατονούν, η ελπίδα και η απόγνωση εναλλάσσονται όσο η εξάρτηση συνεχίζεται.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Θέατρο του Νέου Κόσμου: Ένας χειμώνας γεμάτος συγκίνηση, ένταση και σάτιρα

Τέσσερις παραστάσεις, τέσσερις μοναδικές θεατρικές εμπειρίες που υπόσχονται να σας καθηλώσουν, να σας συγκινήσουν και να σας ταξιδέψουν σε κόσμους απρόβλεπτους και μαγικούς.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
02/12/2025

'Ατυχές πήδημα ή Παλαβό πορνό' για λίγο ακόμα στο ΠΛΥΦΑ

Το "Ατυχές πήδημα ή Παλαβό πορνό" στο ΠΛΥΦΑ μετρά πλέον αντίστροφα προς την ολοκλήρωσή του. Το έργο που βασίζεται στο σενάριο της ομότιτλης, βραβευμένης ξεχειλίζει από καυστικό χιούμορ και κοινωνική αιχμηρότητα.

Βραβεία "Κάρολος Κουν" και Βραβεία Κριτικών Θεάτρου και Μουσικής 2024/25

Το Βραβείο Σκηνοθεσίας Ελληνικού Έργου απονεμήθηκε στον Κωνσταντίνο Ντέλλα για την παράσταση "Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα" στα Βραβεία "Κάρολος Κουν" και στα Βραβεία Κριτικών Θεάτρου και Μουσικής 2024/25.

Σώμα και Λόγος: Διεπιστημονικοί Διάλογοι στον Προθάλαμο Δ του Εθνικού Θεάτρου

Ο Προθάλαμος Δ’ του Εθνικού Θεάτρου παρουσιάζει μια μοναδική συνάντηση επιστήμης και μουσικής την Κυριακή 7 Δεκεμβρίου, με τον καρδιολόγο Δρ. Γεώργιο Ντάγγα και τη σοπράνο Μυρτώ Παπαθανασίου σε διάλογο γύρω από την καρδιά.

"Λόλα": Πρώτες φωτογραφίες από την πολυαναμενόμενη παράσταση

Η "Λόλα" ανεβαίνει στο Θέατρο Παλλάς με τους Έλλη Τρίγγου, Γιάννη Στάνκογλου και Γιώργο Γάλλο σε πρωταγωνιστικούς ρόλους, ζωντανεύοντας για πρώτη φορά στη σκηνή τη διαχρονική ιστορία του θρυλικού φιλμ νουάρ.

Ταξίδι στην ονειρική "Αλεξάνδρεια" με αφετηρία το Θέατρο Παλλάς

Ο Φωκάς Ευαγγελινός υπογράφει μια μεγάλη θεατρική παραγωγή εποχής, που επιχειρεί να ζωντανέψει στη σκηνή την ακμή, τις αντιθέσεις και το συγκινησιακό φορτίο της μυθικής πόλης του Μεσοπολέμου.

"Άμλετ*": Η σαιξπηρική τραγωδία στον σύγχρονο κόσμο της εξουσίας

Η Ρουμπίνη Μοσχοχωρίτη σκηνοθετεί τον "Άμλετ*" του Ανδρέα Φλουράκη που μεταφέρει το κλασικό έργο του Σαίξπηρ σε μια σύγχρονη πολυεθνική. Διατηρώντας την πλοκή και τους χαρακτήρες, φωτίζει διαχρονικά ερωτήματα για την αλήθεια, τη δικαιοσύνη και την ηθική μέσα στον κόσμο της εξουσίας.