Bella figura

3

Πρώτη πανελλήνια παρουσίαση –με άνισες ερμηνείες– της μαύρης κωμωδίας της Γαλλίδας συγγραφέα, που φέρνει στο προσκήνιο τον σύγχρονο δυτικό αστό με τις νευρώσεις, την υποκρισία και τις φοβίες του.

Bella figura

Άπαιχτο στην Ελλάδα ως τώρα, το τελευταίο έργο της Ρεζά είναι αρκετά χαρακτηριστικό του ύφους της. Ο σύγχρονος αστός μπαίνει στο μικροσκόπιό της και σε αυτή την περίπτωση, μαζί, φυσικά, με την επίπλαστη ευγένεια, τις νευρώσεις, τις καταπιεσμένες επιθυμίες και απωθημένα, την υποκρισία του. Τέσσερα χρόνια εξωσυζυγικής σχέσης μετράει ο Μπορίς με την Αντρεά, όμως η πρόθεσή του να περάσουν μαζί ένα ωραίο βράδυ σε ένα καλό εστιατόριο ναυαγεί εξαιτίας της εριστικής διάθεσης της Αντρεά αρχικά, κι έπειτα λόγω ενός παρ’ ολίγον τροχαίου ατυχήματος. Το ζευγάρι που κόντεψε να τραυματίσει ο Μπορίς δεν είναι κάποιοι άγνωστοι, αλλά φίλοι της γυναίκας του: η Φρανσουάζ και ο Ερίκ έχουν έρθει στο ίδιο εστιατόριο, για να γιορτάσουν τα γενέθλια της μητέρας του Ερίκ, Υβόν, και κάπως έτσι τα πέντε πρόσωπα θα καταλήξουν σε μια αμήχανη συνάντηση γύρω από ένα τραπέζι. Το τεταμένο κλίμα της βραδιάς, που προκαλεί η αποκάλυψη του παράνομου δεσμού του Μπορίς, κουκουλώνεται κάτω από φιλοφρονήσεις και γενικόλογες συζητήσεις, όχι όμως χωρίς να οδηγήσει σε εκρήξεις και συγκρούσεις και μια επαναδιατύπωση για έννοιες όπως οι σχέσεις, ο έρωτας, η συμβίωση, η απιστία. Η Ρεζά ξέρει να κάνει θέατρο με αυτά τα υλικά κι έτσι συνθέτει μια μαύρη κωμωδία με πρωταγωνιστή τον σύγχρονο άνθρωπο της Δύσης που "τσουλάει" τη ζωή του μέσα από μικροεξαρτήσεις (το τσιγάρο, τα "ελαφριά, ανώδυνα" χάπια, τον καταναλωτισμό), μήπως και καμουφλάρει μια βαθιά ριζωμένη αγωνία για τη ζωή και την ύπαρξή του.

Bella figura

Η σκηνοθεσία του Μάνου Καρατζογιάννη παρέδωσε μια παράσταση με ωραίους ρυθμούς, συνέλαβε το –συχνά βιτριολικό- χιούμορ και την ευαισθησία του έργου, αν και δεν αντίκρισε τολμηρότερα το υπόβαθρο που βράζει κάτω από την επιφάνεια. Χρειαζόταν μια αιχμηρότερη σκηνοθεσία, ώστε να αναδειχθεί η δραματικότητα των προσώπων που έρχονται αντιμέτωποι με τις φοβίες τους. Σε κάποιο βαθμό, αυτήν τη δουλειά κάνουν κάποιες ωραίες ερμηνείες, με κυριότερη της Φαίης Ξυλά, που αποδίδει ωραία την Αντρεά, μια εντυπωσιακή γυναίκα, η οποία ταλαντεύεται μεταξύ του δυναμισμού της και της συντριπτικής συνειδητοποίησης πως τόσο η ομορφιά της όσο και η ίδια είναι αναλώσιμες και φθαρτές. Δεν αποδεικνύεται το ίδιο ικανοποιητικός ο Παναγιώτης Μπουγιούρης, που μεταδίδει αμήχανα έναν άντρα ο οποίος αντιμετωπίζει με τη σειρά του τους δικούς του δαίμονες. Άνισες οι ερμηνείες και στο δεύτερο ζευγάρι: ωραίος ο Χρήστος Κοντογεώργης, που καταφέρνει να γίνει όσο πρέπει αντιπαθής με την υποτιμητική συμπεριφορά απέναντι στη σύντροφό του, την οποία ερμηνεύει μάλλον μονοδιάστατα η Ραφίκα Σαουίς. Η Υβόννη Μαλτέζου μεταχειρίζεται ευκολίες, είναι παρ’ όλ’ αυτά συγκινητική στο ρόλο της Υβόν και φέρνει στο τραπέζι το θέμα της τρίτης ηλικίας και όλα τα θέματα που ανοίγει για το θάνατο, τη φθαρτότητα, τη βαρύτητα αλλά και την ελαφρότητα της ύπαρξης και της ζωής.

Περισσότερες πληροφορίες

Bella figura

  • Κωμωδία

Η δράση εκτυλίσσεται έξω από ένα εξοχικό εστιατόριο. Ένας άντρας και μια γυναίκα διαπληκτίζονται μέσα σ’ ένα πάρκινγκ. Ο Μπορίς προσπαθεί να πείσει την ερωμένη του, Αντρεά, ανύπαντρη μητέρα και τεχνικό σε φαρμακευτική εταιρεία,να βγει από το αμάξι. Έχει κάνει πριν από λίγο τo λάθος να της αποκαλύψει ότι το εστιατόριο που την πήγε, του το συνέστησε η ίδια η σύζυγός του. Τα πράγματα δε θα αργήσουν να γίνουν χειρότερα. Ενώ ο Μπορίς δε βλέπει την ώρα να τελειώσει η βραδιά, ένα ακόμα ζευγάρι κάνει την εμφάνισή του στη σκηνή: ο Ερίκ και η παιδική φίλη της γυναίκας του, Φρανσουάζ, συνοδευόμενοι από τη μητέρα του Ερίκ, την Υβόν, που γιορτάζει τα γενέθλιά της. Ένα πολύπλοκο, αστείο και σκληρό παιχνίδι εξουσίας θα ξεκινήσει προς όλους και για όλα και κανείς δεν πρόκειται να βγει αλώβητος απ’ αυτό.

Σταθμός Θέατρο

Βίκτωρος Ουγκώ 55

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Theatre pick: "Τελευταία έξοδος - Ρίτα Χέιγουορθ", το συναρπαστικό best seller σε μια παράσταση ξεχωριστής ατμόσφαιρας και δυνατών ερμηνειών

Η θρυλική ιστορία που ενέπνευσε μία από τις πιο αγαπημένες ταινίες όλων των εποχών ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα, στην επιτυχημένη παράσταση που σκηνοθετούν οι ταλαντούχοι εκπρόσωποι της νέας σκηνοθετικής γενιάς, Δημήτρης και Ορέστης Σταυρόπουλος.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
08/12/2025

16ο Athens Video Dance Project: Τέσσερις ημέρες αφιερωμένες στο σώμα και την κίνηση

Το 16ο Athens Video Dance Project φέρνει στην Αθήνα ένα δυναμικό σύμπαν χορού, video dance και επιτέλεσης. Με θεματική τις "Φυσικές Αποκρίσεις", το φεστιβάλ παρουσιάζει ένα πολυδιάστατο πρόγραμμα που αναδεικνύει τη σύγχρονη καλλιτεχνική δημιουργία.

"Πτέρυγα Α’ – Κελί 71": Ελευθερία και εγκλεισμός σε παράξενες συνθήκες

Η παράσταση "Πτέρυγα Α’ – Κελί 71" του Βασίλη Τσιράκη στο Αλκμήνη φέρνει δύο διαφορετικούς κόσμους αντιμέτωπους, διερευνώντας ελευθερία, ασφάλεια και ανθρώπινη συνύπαρξη μέσα σε σουρεάλ, αποστειρωμένες φυλακές.

"Οιδίποδας" στη Στέγη σε συνθήκες προσβασιμότητας

Η παράσταση "Οιδίποδας" του Ρόμπερτ Άικ, βασισμένη στον "Οιδίποδα Τύραννο" του Σοφοκλή, είναι από τις μεγάλες θεατρικές στιγμές της σεζόν, μια σύγχρονη, συναρπαστική ανάγνωση ενός κλασικού μύθου γεμάτη ένταση και πολιτικό σασπένς.

Αλέξανδρος Σωτηρίου: Στο θέατρο ‘Τζένη Καρέζη’, ένα προσωπικό ‘αντίο’ γίνεται επαναστατική πράξη

Στην πρώτη ελληνική παρουσίαση του έργου του Εντουάρ Λουί, "Αγώνες και μεταμορφώσεις μιας γυναίκας", ο σκηνοθέτης Αλέξανδρος Σωτηρίου καθοδηγεί τους Ελένη Κοκκίδου και Κωνσταντίνο Γεωργόπουλο σε μια ιστορία χειραφέτησης, επιβίωσης αλλά και κάτι ακόμη βαθύτερο.

Σε αυτά τα έργα τέχνης γινόμαστε άλλα ζώα

Οι καλλιτεχνικές αφορμές για να απο-ανθρωποκεντρώσουμε για λίγο το βλέμμα μας και να αντιληφθούμε τον κόσμο από την πλευρά των ζώων πληθαίνουν.

Για τον Χάρη Ρώμα, η ανάγκη να αισθανθούμε ορατοί είναι πιο βαθιά απ’ όσο νομίζουμε

Με αφορμή την πρεμιέρα της νέας του κωμωδίας "Η Πριγκίπισσα των Αγίων Σαράντα" στο Coronet (από 4/12), ο Χάρης Ρώμας μιλά για τη συγγραφή, την υποκριτική, αλλά και για την πολιτική, αποκαλύπτοντας πώς συνδέει το χιούμορ με την κοινωνική κριτική και την προσωπική αλήθεια.