Μήδεια

4

Στην ωριμότερη στιγμή του, το σκηνοθετικό δίδυμο Αιμ. Χειλάκη-Μ. Δούνια παραδίδει μια δουλειά συνόλου, κοινή δημιουργία κορυφαίων συντελεστών, και μια μελετημένη πρόταση που υπακούει σε μια θαυμαστή σύγκλιση μουσικότητας, σωματικής έκφρασης και υποκριτικής ερμηνείας.

Γιορτινοί εξοδούχοι, προσοχή!
Τα θέατρα τροποποιούν τα ωράρια και τις ημέρες των παραστάσεων κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου. Πριν την έξοδό σας επιβεβαιώσετε τις όποιες αλλαγές για να οργανώσετε καλύτερα τις θεατρικές σας εξορμήσεις.
Μήδεια NDP©

Ο Αιμίλιος Χειλάκης και ο Μανώλης Δούνιας συνεχίζουν την ενασχόλησή τους με την αρχαία τραγωδία προτείνοντας μια παράσταση τριών υποκριτών -που ερμηνεύουν όλα τα δραματικά πρόσωπα, κατά το αρχαίο πρότυπο- και Χορού (μετά την "Ιφιγένεια εν Αυλίδι" το 2017 και την "Αντιγόνη" το 2018)  και με τη "Μήδεια" δείχνουν πως φτάνουν στην ωριμότερη στιγμή του εγχειρήματος: παραδίδουν μια δουλειά συνόλου, κοινή δημιουργία κορυφαίων συντελεστών, μια μελετημένη πρόταση που υπακούει σε συγκεκριμένη φόρμα, από την οποία δεν παρεκκλίνει στο ελάχιστο. Σε μία θαυμαστή σύγκλιση μουσικότητας, σωματικής έκφρασης και υποκριτικής ερμηνείας, η "Μήδειά" τους φτάνει στους θεατές ανανεωμένη, έχοντας αποτινάξει από πάνω της την τριβή που ενδεχομένως έχουν προκαλέσει τα συχνά της ανεβασμάτα, και αιχμαλωτίζει την προσοχή ακόμη όσων συναντιούνται για πολλοστή φορά μαζί της.

Μήδεια
NDP©

Πρόκειται για μια μελετημένη δουλειά συνόλου, με πολλούς και ισάξιους πρωταγωνιστές, που αλληλοσυμπληρώνονται και συνεργάζονται αξιοθαύμαστα μεταξύ τους: η δουλειά του σκηνοθετικού διδύμου φέρνει τον λόγο, τα πρόσωπα και τις συγκρούσεις τους στο προσκήνιο - και τα αποδίδει μέσα από μία κινησιολογική και μουσική παρτιτούρα, που απαγκιστρώνει την παράσταση από την στείρα αναπαράσταση και περιγραφικότητα.  Η μουσική του Δημήτρη Καμαρωτού, που την οποία εκτελεί ο ίδιος επί σκηνής, αποτελεί ουσιαστικά συμπρωταγωνιστή των ηθοποιών, όπως η κίνηση που επιμελήθηκε η Πατρίσια Απέργη συνεργάζεται με τη σκηνοθεσία, καθώς προσδίδει πυκνότητα στο λόγο και σωματοποιεί όχι τόσο τις δράσεις όσο τα υπόγεια συναισθήματα - χάρη και στη συμβολή του σκηνικού της Εύας Νάθενα: ένα σύνολο από ξύλινες σκάλες, που χρησιμοποιούνται ποικιλοτρόπως.

Μήδεια
NDP©

Η τριάδα των βασικών υποκριτών αναλαμβάνει το βαρύ φορτίο της ερμηνείας και το φέρει εις πέρας με σωματική και φωνητική πειθαρχία όσο και ουσιαστική εσωτερικότητα: η Αθηνά Μαξίμου στον πρωταγωνιστικό ρόλο καθιστά περιττή κάθε θεωρητική συζήτηση περί του ήθους ή των κινήτρων της ηρωίδας -τι είναι η Μήδεια; μια προδομένη γυναίκα, μια ξένη, μια απελπισμένη μητέρα, ένα θηρίο; Η Μήδειά της είναι όλα αυτά και όχι μόνο- και απλώς επιβάλλεται αφοπλιστικά επί σκηνής . Ο Αιμίλιος Χειλάκης στους ρόλους του Ιάσονα, του Κρέοντα και του Παιδαγωγού, υπενθυμίζει την ερμηνευτική του στόφα, και δίνει κάποιες ανατριχιαστικές στιγμές ως Ιάσων, ενώ ο νεότερος Αναστάσης Ροϊλός, στους ρόλους της Τροφού, του Αιγέα κα του Άγγελου, με τη μεστή σωματική παρουσία του αναδεικνύει πλήρως το σκηνοθετικό ζητούμενο για μια "υπερβατική", όσο και λογοκεντρική, απόδοση του μύθου. Ο ενδεκαμελής Χορός, με Κορυφαίες τη Μυρτώ Αλικάκη και τη Γιώτα Νέγκα,  μεγεθύνει την επίδραση των δρωμένων και πυκνώνει τη σκηνική ατμόσφαιρα.

Περισσότερες πληροφορίες

Μήδεια

  • Τραγωδία
  • Διάρκεια: 100 '

Η ερωτική προδοσία της Μήδειας από τον Ιάσονα την οδηγεί στην απόγνωση και το φόνο, όχι μόνο της αντίζηλού της, αλλά και των ίδιων της των παιδιών.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Παράσταση βασισμένη σε διηγήματα του Έντγκαρ Άλλαν Πόε έρχεται στο Αλκμήνη

Τι συμβαίνει όταν οι αναμνήσεις ξεθωριάζουν; Ποιος επιζεί ανάμεσα στο παιδί που υπήρξαμε και στον ενήλικα του φόβου; Εμπνευσμένη από τον Πόε, η παράσταση "Λήθη Vs Θύμηση – Δοκιμή Πόε" ενώνει λόγο, κίνηση, εικόνα σε υβριδικό θεατρικό σύμπαν performance εικαστικής εγκατάστασης.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
23/12/2025

Μία επιπλέον παράσταση στις 5/1 για τον Καρυοθραύστη

Μία επιπλέον παράσταση στις 5/1 προστίθεται για τον Καρυοθραύστη, η οποία θα είναι καθολικά προσβάσιμη και απευθύνεται σε όλο το κοινό.

Αρετή Πασχάλη: Από τη "Ληστεία της συμφοράς" στα όνειρα που ταξιδεύουν

Η Αρετή Πασχάλη μιλά για τη "Ληστεία της συμφοράς" στο Λαμπέτη, την αγάπη της για το θέατρο, τις επιρροές της, τις σκηνές που την συγκινούν και τα όνειρα που την ταξιδεύουν στη σύγχρονη ελληνική σκηνή.

"Πνεύμονες" : Last call για το βραβευμένο έργο

Στις 27 & 28/12 προλαβαίνετε να δείτε τους "Πνεύμονες" στο Θέατρο Κάτω Από Τη Γέφυρα, ένα έξυπνο και αστείο δράμα, μια ιστορία παράξενης, σκληρά αληθινής και συνηθισμένης αγάπης.

Theatre pick | Όταν το ελληνικό θέατρο γίνεται αιχμηρό: η "Έντα" του Παλούμπη και του Τσιοτσιόπουλου

Το "Έντα" των Αντώνη Τσιοτσιόπουλου και Γιώργου Παλούμπη φέρνει στη σκηνή ένα ωμό, πολιτικό, σημερινό έργο, συνεχίζοντας τη δυναμική των ελληνικών in-yer-face κειμένων που μιλούν ανοιχτά για εξουσία, ηθική και το μέλλον αυτής της χώρας. Πρωταγωνιστεί μια δυναμική ομάδα ηθοποιών.

Γιατί τα αγόρια δυσκολεύονται να βρουν τη θέση τους σε έναν κόσμο που μεταβάλλεται ραγδαία;

Στο νέο του έργο, "Δύο ή τρία πράγματα που ξέρω γι’ αυτόν", που ανεβαίνει στο Θέατρο Προσκήνιο, ο Αζάς στρέφει το βλέμμα του στην κρίση της ανδρικής ταυτότητας — ένα θέμα όλο και πιο παρόν στη δημόσια και ιδιωτική μας ζωή.

Πρεμιέρες: Οι νέες παραστάσεις της εβδομάδας

Συγκεντρώσαμε τις παραστάσεις που σηκώνουν αυλαία από 22-28 Δεκεμβρίου και αξίζουν.