Ο κουρέας της Σεβίλλης

3

Η Σοφία Σπυράτου σκηνοθετεί την κλασική κωμωδία, δημιουργώντας ένα χορταστικό και εξωστρεφές θέαμα στα όρια της επιθεώρησης, που αν διατηρούσε το μέτρο θα απογειωνόταν περισσότερο.

Κουρέας της Σεβίλλης

"Το θέατρο είναι μαγεία" διατείνεται ο Φίγκαρο/Βασίλης Χαραλαμπόπουλος, ανοίγοντας μια παράσταση που από το πρώτο μέχρι το τελευταίο λεπτό της θα κάνει το παν για να το επιβεβαιώσει. Η Σοφία Σπυράτου σκηνοθετεί και χορογραφεί την κλασική κωμωδία του Μπομαρσέ, στήνοντας στη σκηνή ένα χορταστικό θέαμα, στα πρότυπα κάποιου λαϊκού δρώμενου της Αναγέννησης από μια ομάδα περιπλανώμενων θεατρίνων. Ο χορός και τα τραγούδια, τα ακροβατικά κόλπα, η παρουσία ορχήστρας που εκτελεί ζωντανά την πρωτότυπη μουσική του Μιλτιάδη Παπαστάμου, αλλά και τη δημοφιλή μουσική του Ροσίνι (από την ομώνυμη όπερα η οποία βασίστηκε στο έργο του Μπομαρσέ), τα καλαίσθητα, πλούσια κοστούμια και τα καλοφτιαγμένα σκηνικά του Μανόλη Παντελιδάκη συνθέτουν την εξωστρεφή παράσταση, που δείχνει να έχει δημιουργηθεί για να επικοινωνήσει άμεσα και συνεχώς με το κοινό. 

Στο έργο, ο κόμης Αλμαβίβα (Ρένος Ρώτας) κερδίζει την αγάπη της νεαρής Ροζίνα (Νίκη Βακάλη), αφού έχει μεταμφιεστεί σε φτωχό φοιτητή, προκειμένου να εξασφαλίσει πως δεν είναι η ευγενική καταγωγή του αυτή που θα τη γοητεύσει. Καθώς η Ροζίνα βρίσκεται υπό την αυστηρή κηδεμονία του γερο-Μπαρτόλο (Φάνης Μουρατίδης), ο οποίος σκοπεύει να την παντρευτεί χωρίς τη θέλησή της, ο κόμης καταφεύγει στον τετραπέρατο κουρέα Φίγκαρο, που μπαινοβγαίνει ανενόχλητος στο σπίτι του Μπαρτόλο, προκειμένου να τον βοηθήσει να απαλλάξει τη Ροζίνα από την ανεπιθύμητη κηδεμονία. Εξ αυτού, η Σοφία Σπυράτου έχει δημιουργήσει ένα άκρως κωμικό θέαμα με συνεχή απεύθυνση στους θεατές και αρκετές εξωκειμενικές, επίκαιρες αναφορές, χάνοντας όμως συχνά το μέτρο και δείχνοντας ότι η εκμαίευση του αστείου τείνει να γίνει αυτοσκοπός

Κουρέας της Σεβίλλης

Ειδικά ο ρόλος του Μπαρτόλο έχει διαβασθεί στο έπακρο της καρικατούρας, ως αντιπαθητικός γεροξεκούτης εις βάρος του οποίου στηρίζονται τα αστεία  (ο Φάνης Μουρατίδης, πάντως, τον ερμηνεύει με συνέπεια στο σκηνοθετικό ζητούμενο), ενώ και τα πολλά εμβόλιμα σύγχρονα κωμικά σχόλια καθιστούν την παράσταση σχεδόν επιθεωρησιακή. Σε συνδυασμό με τα στριφογυρίσματα της ίδιας της πλοκής, το θέαμα ξεχειλώνει, ειδικά κατά το δεύτερο μέρος, και δεν απογειώνεται, παρόλο που υπάρχουν οι προϋποθέσεις. Αποζημιώνει παρ’ όλα αυτά σε άλλους τομείς, ως ένα απολαυστικό θέαμα για όλους (μπορείτε να το παρακολουθήσετε και με τους εφήβους σας), με σκηνική ζωντάνια, ωραίο έμμετρο λόγο (η μετάφραση είναι της Λουίζας Μητσάκου), συνεχή δράση, κωμική διάθεση και όμορφη αισθητική. Η ταλαντούχα ομάδα των ερμηνευτών/χορευτών που πλαισιώνει τους βασικούς ρόλους (A. Vega, Σ. Μαρτίου, Γκ. Μιρτσέα, Φ. Νταϊόγλου, Κ. Παπαματθαιάκης, Γ. Σμέρος, Κ. Τσιαμάγκας, Τ. Χατζημπίνου) εμπλουτίζει τις σκηνές και υπογραμμίζει τα λεγόμενα, ενώ ο Βασίλης Χαραλαμπόπουλος ως Φίγκαρο δυναμιτίζει τη δράση με την αστείρευτη ενέργειά του και εμφανίζεται για ακόμη μία φορά πηγαίος στον φυσικό του χώρο, αυτόν της κωμωδίας, έστω κι αν δείχνει να επαναλαμβάνει τα εκφραστικά του μέσα.

Περισσότερες πληροφορίες

Ο κουρέας της Σεβίλλης

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 120 '

Η Σ. Σπυράτου στήνει μία παράσταση κωμική που περιγράφει την προσπάθεια του κόμη Αλμαβίβα να κερδίσει με τη βοήθεια του Φίγκαρο τη νεαρή Ροζίνα από τα νύχια του γερο-Μπαρτόλο.

Ακροπόλ

Ιπποκράτους 9-11

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Το 3%": Ένα προφητικό βλέμμα στη δυστοπική Ευρώπη του αύριο

Στο 2040 τέσσερις άνθρωποι παλεύουν με την εξουσία, την επιτήρηση και την απώλεια της μνήμης. "Το 3%" της Βίλης Σωτηροπούλου είναι ένα sci-fi πολιτικό θρίλερ με χιούμορ και κινηματογραφική ματιά.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
15/12/2025

Last call για έξι θεατρικές παραστάσεις με ταυτότητα και τόλμη

Τελευταίες παραστάσεις στις αρχές του 2026 για τα "Ράφτης Κυριών", "Τα σκυλιά", "Ευγένιος", "Οι ερωτευμένοι", "Η μέρα της φούστας", "Merde!".

Αποκλειστικό: Ένα από τα πιο προκλητικά έργα του Θανάση Τριαρίδη στο Αργώ

Το αιχμηρό έργο του Θανάση Τριαρίδη "Zyklon ή το Πεπρωμένο" αναμετριέται με την Ιστορία και το κατά πόσο αυτή επαναλαμβάνεται, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Τσικούρα.

"Η πιο υπέροχη χειρότερη του κόσμου" είναι μια παράσταση χωρίς φίλτρα που αναμένουμε ανυπόμονα

"Γελάμε λίγο πριν μας πάρει από κάτω" φαίνεται να μας λεει η Φωτεινή Αθερίδου στο νέο της έργο "Η πιο υπέροχη χειρότερη του κόσμου", που ανεβαίνει στο Θέατρο Ιλίσια Βολανάκης, σε σκηνοθεσία Προμηθέα Αλειφερόπουλου, από 24 Ιανουαρίου, με Χειλά-Φαμέλη, Τιτόπουλο και μουσική Σκιαδαρέσες.

Πρεμιέρες: Οι νέες παραστάσεις της εβδομάδας

Συγκεντρώσαμε τις θεατρικές παραστάσεις που κάνουν πρεμιέρα από 18 έως 24/12 και ξεχωρίζουν.

8 έργα με την υπογραφή του Θανάση Τριαρίδη

Ο πιο πολυπαιγμένος συγγραφέας της γενιάς του αποδεικνύεται ο Θανάσης Τριαρίδης. Οχτώ έργα του που παρουσιάζονται αυτή τη στιγμή στην Αθήνα το αποδεικνύουν.

"Kontakthof": Η Μελίνα Κόντη μιλά για τη μαγεία της Πίνα Μπάους στο Εθνικό Θέατρο

Το Εθνικό Θέατρο παρουσιάζει από 17 Δεκεμβρίου ξανά το εμβληματικό έργο της Πίνα Μπάους, "Kontakthof", σε συνεργασία με το Pina Bausch Foundation, φέρνοντας στη σκηνή τη μοναδική μαγεία της σπουδαίας χορογράφου. Μιλήσαμε με τη Μελίνα Κόντη, μια από τους 23 Έλληνες πρωταγωνιστές/τριες, που μοιράστηκε μαζί μας την εμπειρία της πάνω στη σκηνή.