Όσα η καρδιά μου στην καταιγίδα

3

Μπλέκοντας τη λύρα με το beat, μια αρχετυπική νουβέλα ενηλικίωσης με έναν μεταμοντέρνο ρομαντισμό, έργο και παράσταση συνθέτουν ένα ιδιότυπο σκηνικό σύμπαν έμπλεο υλικότητας, ποιητικότητας και ελληνικότητας.

Όσα η καρδιά μου στην καταιγίδα

Μπλέκοντας τη λύρα με το beat, μια αρχετυπική νουβέλα ενηλικίωσης με έναν μεταμοντέρνο ρομαντισμό, έργο και παράσταση συνθέτουν ένα ιδιότυπο σκηνικό σύμπαν έμπλεο υλικότητας, ποιητικότητας και ελληνικότητας.

Όσα η καρδιά μου στην καταιγίδα - εικόνα 1

«Κάψα είναι ο έρωτας, ξέφωτο βαθύ, γεμάτο συκιές, ξεγέλασμα είναι, δράκος θυελλογέννητος, κεραυνός που ξεστράτισε, και σε βρήκε κατάστηθα»: γεμάτο κομμάτια καθαρής ποίησης είναι το ερωτικό δράμα που έγραψε ο Άκης Δήμου βάσει της νουβέλας του Ιωάννη Κονδυλάκη «Πρώτη αγάπη» (1919). Ο έφηβος Γιωργής ερωτεύεται την –κατά 15 χρόνια μεγαλύτερή του– Βαγγελιώ. Η μητέρα του, προσκολλημένη παθολογικά πάνω του, αντιμάχεται το «ανάρμοστο» νεανικό πάθος. Στέλνει τον γιο της στα όρη. Η Βαγγελιώ, όμως, αρρωσταίνει κι όλα περιπλέκονται…

Όσα η καρδιά μου στην καταιγίδα - εικόνα 2

Έργο και παράσταση προασπίζονται μια συγκεχυμένη αλλά αισθητικά ενδιαφέρουσα άποψη για την ανάδυση μιας «άλλης» ελληνικότητας, συντεθειμένης από τη μετεγγραφή της δημώδους παράδοσης, του παγανισμού της «παλαιάς» Ορθοδοξίας (με τα προμηνύματα, τις κατάρες και τα βοτάνια), του νοσηρού ρομαντισμού που ταυτίζει τον έρωτα με το θάνατο, της παλαμικής αίσθησης για το «ελληνικό» και της καζαντζακικής για το «οντολογικό». Το σκηνικό του Ανδρέα Κασάπη, με τα μαδέρια, τα ερμάρια και το παλιό ντιβάνι είναι σαν τοπίο από το σινεμά του Αλέξη Δαμιανού και σαν έργο του Γιάννη Κουνέλλη. Από κοινού με τα κοστούμια αναφοράς της Δήμητρας Λιάκουρα, προασπίζονται την προσπάθεια της ομάδας Bijoux de Kant.

Εκεί που χωλαίνει, όμως, η παράσταση είναι στη διδασκαλία του νεο-νατουραλιστικού κώδικα που εναγκαλίζεται ο σκηνοθέτης. Μια νωχελική βραδύτητα διέπει την κίνηση και το λόγο. Οι διάλογοι εκφέρονται σαν ανενεργά κηρύγματα – έμπλεοι χασμάτων. Επαφίεται, λοιπόν, στον ηθοποιό να βρει έναν ερμηνευτικό δρόμο. Υπάρχει, λοιπόν, εδώ, μια ισχυρή περσόνα, η Τάνια Τσανακλίδου (η ηγεμονική μάνα), ένα απόκοσμο πλάσμα, η Λένα Δροσάκη (η ερωτοχτυπημένη μεγαλοκοπέλα), ο εφηβικός Νικόλας Αγγελής σε ένα ρόλο που δεν του πολυταιριάζει (ο κρυφο-ομοφυλόφυλος ερημίτης) και, πάνω απ’ όλα, ο Γιάννης Παπαδόπουλος (Γιωργής): η σκηνική του αθωότητα καθηλώνει. Παίζει με όλο του το είναι το αγόρι-λάφυρο στα χέρια όλων των άλλων που αποζητά το ένα μόνο τούτο (και αδύνατο): να ζήσει ελεύθερα.

ΤΕΧΝΗΣ «ΚΑΡΟΛΟΣ ΚΟΥΝ» Φρυνίχου 14, Πλάκα, 2103222464. Διάρκεια: 85΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Όσα η καρδιά μου στην καταιγίδα

  • Σκηνική Σύνθεση
  • Διάρκεια: 85 '

Μια «συμφωνία» για την αδύνατη αγάπη, το κείμενο του Άκη Δήμου, αποτελεί παραλλαγή της εμβληματικής νουβέλας του I. Κονδυλάκη «Πρώτη αγάπη».

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

3 παραστάσεις που αξίζει να δείτε: Τολμούν και μιλούν για τη μνήμη και την απώλειά της

Τρεις θεατρικές παραστάσεις που ανεβαίνουν αυτή τη σεζόν στην Αθήνα φωτίζουν τη λήθη όχι μόνο ως ασθένεια, αλλά ως υπαρξιακή δοκιμασία — για εκείνους που χάνουν τις αναμνήσεις τους και για όσους μένουν πίσω.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
16/12/2025

Θέατρο: Οξύνεται η ένταση μεταξύ Παραγωγών και ΣΕΗ

Απεργιακές κινητοποιήσεις προγραμματίζονται από το ΣΕΗ μέσα στα Χριστούγεννα. Σκληρή απάντηση από την Πανελλήνια Ένωση Θεάτρου.

Χριστούγεννα με θέατρο στο ΚΘΒΕ

Αν προγραμματίζετε ταξίδι στη Θεσσαλονίκη, το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος είναι απαραίτητη στάση. Από σύγχρονα ελληνικά έργα έως κλασικά αριστουργήματα, η νέα σεζόν προτείνει έξι παραστάσεις που αξίζει να εντάξετε στο πολιτιστικό σας πρόγραμμα.

Παράταση παραστάσεων για "Το όνειρο ενός γελοίου" με τον Άρη Σερβετάλη

Η μυσταγωγική παράσταση "Το όνειρο ενός γελοίου" συνεχίζεται στο Θέατρο Κιβωτός μετά τα συνεχόμενα sold out. Η Έφη Μπίρμπα και ο Άρης Σερβετάλης προσκαλούν το κοινό σε μια εσωτερική εμπειρία βασισμένη στον Ντοστογιέφσκι.

Για μικρούς και μεγάλους θεατές: "Ο Καραγκιόζης Ριγολέττος" σε καθολικά προσβάσιμες παραστάσεις

Με αφορμή τις παραστάσεις καθολικής προσβασιμότητας, η όπερα σκιών "Ο Καραγκιόζης Ριγολέττος" στην Εναλλακτική Σκηνή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής αναδεικνύεται σε ένα ζωντανό παράδειγμα του πώς η τέχνη μπορεί –και οφείλει– να είναι ανοιχτή σε όλους.

"Το 3%": Ένα προφητικό βλέμμα στη δυστοπική Ευρώπη του αύριο

Στο 2040 τέσσερις άνθρωποι παλεύουν με την εξουσία, την επιτήρηση και την απώλεια της μνήμης. "Το 3%" της Βίλης Σωτηροπούλου είναι ένα sci-fi πολιτικό θρίλερ με χιούμορ και κινηματογραφική ματιά.

Last call για έξι θεατρικές παραστάσεις με ταυτότητα και τόλμη

Τελευταίες παραστάσεις στις αρχές του 2026 για τα "Ράφτης Κυριών", "Τα σκυλιά", "Ευγένιος", "Οι ερωτευμένοι", "Η μέρα της φούστας", "Merde!".