Όσα η καρδιά μου στην καταιγίδα

3

Μπλέκοντας τη λύρα με το beat, μια αρχετυπική νουβέλα ενηλικίωσης με έναν μεταμοντέρνο ρομαντισμό, έργο και παράσταση συνθέτουν ένα ιδιότυπο σκηνικό σύμπαν έμπλεο υλικότητας, ποιητικότητας και ελληνικότητας.

Όσα η καρδιά μου στην καταιγίδα

Μπλέκοντας τη λύρα με το beat, μια αρχετυπική νουβέλα ενηλικίωσης με έναν μεταμοντέρνο ρομαντισμό, έργο και παράσταση συνθέτουν ένα ιδιότυπο σκηνικό σύμπαν έμπλεο υλικότητας, ποιητικότητας και ελληνικότητας.

Όσα η καρδιά μου στην καταιγίδα - εικόνα 1

«Κάψα είναι ο έρωτας, ξέφωτο βαθύ, γεμάτο συκιές, ξεγέλασμα είναι, δράκος θυελλογέννητος, κεραυνός που ξεστράτισε, και σε βρήκε κατάστηθα»: γεμάτο κομμάτια καθαρής ποίησης είναι το ερωτικό δράμα που έγραψε ο Άκης Δήμου βάσει της νουβέλας του Ιωάννη Κονδυλάκη «Πρώτη αγάπη» (1919). Ο έφηβος Γιωργής ερωτεύεται την –κατά 15 χρόνια μεγαλύτερή του– Βαγγελιώ. Η μητέρα του, προσκολλημένη παθολογικά πάνω του, αντιμάχεται το «ανάρμοστο» νεανικό πάθος. Στέλνει τον γιο της στα όρη. Η Βαγγελιώ, όμως, αρρωσταίνει κι όλα περιπλέκονται…

Όσα η καρδιά μου στην καταιγίδα - εικόνα 2

Έργο και παράσταση προασπίζονται μια συγκεχυμένη αλλά αισθητικά ενδιαφέρουσα άποψη για την ανάδυση μιας «άλλης» ελληνικότητας, συντεθειμένης από τη μετεγγραφή της δημώδους παράδοσης, του παγανισμού της «παλαιάς» Ορθοδοξίας (με τα προμηνύματα, τις κατάρες και τα βοτάνια), του νοσηρού ρομαντισμού που ταυτίζει τον έρωτα με το θάνατο, της παλαμικής αίσθησης για το «ελληνικό» και της καζαντζακικής για το «οντολογικό». Το σκηνικό του Ανδρέα Κασάπη, με τα μαδέρια, τα ερμάρια και το παλιό ντιβάνι είναι σαν τοπίο από το σινεμά του Αλέξη Δαμιανού και σαν έργο του Γιάννη Κουνέλλη. Από κοινού με τα κοστούμια αναφοράς της Δήμητρας Λιάκουρα, προασπίζονται την προσπάθεια της ομάδας Bijoux de Kant.

Εκεί που χωλαίνει, όμως, η παράσταση είναι στη διδασκαλία του νεο-νατουραλιστικού κώδικα που εναγκαλίζεται ο σκηνοθέτης. Μια νωχελική βραδύτητα διέπει την κίνηση και το λόγο. Οι διάλογοι εκφέρονται σαν ανενεργά κηρύγματα – έμπλεοι χασμάτων. Επαφίεται, λοιπόν, στον ηθοποιό να βρει έναν ερμηνευτικό δρόμο. Υπάρχει, λοιπόν, εδώ, μια ισχυρή περσόνα, η Τάνια Τσανακλίδου (η ηγεμονική μάνα), ένα απόκοσμο πλάσμα, η Λένα Δροσάκη (η ερωτοχτυπημένη μεγαλοκοπέλα), ο εφηβικός Νικόλας Αγγελής σε ένα ρόλο που δεν του πολυταιριάζει (ο κρυφο-ομοφυλόφυλος ερημίτης) και, πάνω απ’ όλα, ο Γιάννης Παπαδόπουλος (Γιωργής): η σκηνική του αθωότητα καθηλώνει. Παίζει με όλο του το είναι το αγόρι-λάφυρο στα χέρια όλων των άλλων που αποζητά το ένα μόνο τούτο (και αδύνατο): να ζήσει ελεύθερα.

ΤΕΧΝΗΣ «ΚΑΡΟΛΟΣ ΚΟΥΝ» Φρυνίχου 14, Πλάκα, 2103222464. Διάρκεια: 85΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Όσα η καρδιά μου στην καταιγίδα

  • Σκηνική Σύνθεση
  • Διάρκεια: 85 '

Μια «συμφωνία» για την αδύνατη αγάπη, το κείμενο του Άκη Δήμου, αποτελεί παραλλαγή της εμβληματικής νουβέλας του I. Κονδυλάκη «Πρώτη αγάπη».

Τελευταία άρθρα Θέατρο

'Ατυχές πήδημα ή Παλαβό πορνό' για λίγο ακόμα στο ΠΛΥΦΑ

Το "Ατυχές πήδημα ή Παλαβό πορνό" στο ΠΛΥΦΑ μετρά πλέον αντίστροφα προς την ολοκλήρωσή του. Το έργο που βασίζεται στο σενάριο της ομότιτλης, βραβευμένης ξεχειλίζει από καυστικό χιούμορ και κοινωνική αιχμηρότητα.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
02/12/2025

Βραβεία "Κάρολος Κουν" και Βραβεία Κριτικών Θεάτρου και Μουσικής 2024/25

Το Βραβείο Σκηνοθεσίας Ελληνικού Έργου απονεμήθηκε στον Κωνσταντίνο Ντέλλα για την παράσταση "Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα" στα Βραβεία "Κάρολος Κουν" και στα Βραβεία Κριτικών Θεάτρου και Μουσικής 2024/25.

Σώμα και Λόγος: Διεπιστημονικοί Διάλογοι στον Προθάλαμο Δ του Εθνικού Θεάτρου

Ο Προθάλαμος Δ’ του Εθνικού Θεάτρου παρουσιάζει μια μοναδική συνάντηση επιστήμης και μουσικής την Κυριακή 7 Δεκεμβρίου, με τον καρδιολόγο Δρ. Γεώργιο Ντάγγα και τη σοπράνο Μυρτώ Παπαθανασίου σε διάλογο γύρω από την καρδιά.

"Λόλα": Πρώτες φωτογραφίες από την πολυαναμενόμενη παράσταση

Η "Λόλα" ανεβαίνει στο Θέατρο Παλλάς με τους Έλλη Τρίγγου, Γιάννη Στάνκογλου και Γιώργο Γάλλο σε πρωταγωνιστικούς ρόλους, ζωντανεύοντας για πρώτη φορά στη σκηνή τη διαχρονική ιστορία του θρυλικού φιλμ νουάρ.

Ταξίδι στην ονειρική "Αλεξάνδρεια" με αφετηρία το Θέατρο Παλλάς

Ο Φωκάς Ευαγγελινός υπογράφει μια μεγάλη θεατρική παραγωγή εποχής, που επιχειρεί να ζωντανέψει στη σκηνή την ακμή, τις αντιθέσεις και το συγκινησιακό φορτίο της μυθικής πόλης του Μεσοπολέμου.

"Άμλετ*": Η σαιξπηρική τραγωδία στον σύγχρονο κόσμο της εξουσίας

Η Ρουμπίνη Μοσχοχωρίτη σκηνοθετεί τον "Άμλετ*" του Ανδρέα Φλουράκη που μεταφέρει το κλασικό έργο του Σαίξπηρ σε μια σύγχρονη πολυεθνική. Διατηρώντας την πλοκή και τους χαρακτήρες, φωτίζει διαχρονικά ερωτήματα για την αλήθεια, τη δικαιοσύνη και την ηθική μέσα στον κόσμο της εξουσίας.

Ορφέας Αυγουστίδης και Ευγενία Σαμαρά σε νέα πρόκληση

Φωτογραφίες και trailer από τη νέα παράσταση του σκηνοθέτη Θωμά Μοσχόπουλου με τους Ορφέα Αυγουστίδη - Ευγενία Σαμαρά, μια διασκευή του "Εκείνος που έκλεψε τη μέρα και πλήρωσε τη νύχτα" του Γκέοργκ Κάιζερ.