Όσα η καρδιά μου στην καταιγίδα

3

Μπλέκοντας τη λύρα με το beat, μια αρχετυπική νουβέλα ενηλικίωσης με έναν μεταμοντέρνο ρομαντισμό, έργο και παράσταση συνθέτουν ένα ιδιότυπο σκηνικό σύμπαν έμπλεο υλικότητας, ποιητικότητας και ελληνικότητας.

Όσα η καρδιά μου στην καταιγίδα

Μπλέκοντας τη λύρα με το beat, μια αρχετυπική νουβέλα ενηλικίωσης με έναν μεταμοντέρνο ρομαντισμό, έργο και παράσταση συνθέτουν ένα ιδιότυπο σκηνικό σύμπαν έμπλεο υλικότητας, ποιητικότητας και ελληνικότητας.

Όσα η καρδιά μου στην καταιγίδα - εικόνα 1

«Κάψα είναι ο έρωτας, ξέφωτο βαθύ, γεμάτο συκιές, ξεγέλασμα είναι, δράκος θυελλογέννητος, κεραυνός που ξεστράτισε, και σε βρήκε κατάστηθα»: γεμάτο κομμάτια καθαρής ποίησης είναι το ερωτικό δράμα που έγραψε ο Άκης Δήμου βάσει της νουβέλας του Ιωάννη Κονδυλάκη «Πρώτη αγάπη» (1919). Ο έφηβος Γιωργής ερωτεύεται την –κατά 15 χρόνια μεγαλύτερή του– Βαγγελιώ. Η μητέρα του, προσκολλημένη παθολογικά πάνω του, αντιμάχεται το «ανάρμοστο» νεανικό πάθος. Στέλνει τον γιο της στα όρη. Η Βαγγελιώ, όμως, αρρωσταίνει κι όλα περιπλέκονται…

Όσα η καρδιά μου στην καταιγίδα - εικόνα 2

Έργο και παράσταση προασπίζονται μια συγκεχυμένη αλλά αισθητικά ενδιαφέρουσα άποψη για την ανάδυση μιας «άλλης» ελληνικότητας, συντεθειμένης από τη μετεγγραφή της δημώδους παράδοσης, του παγανισμού της «παλαιάς» Ορθοδοξίας (με τα προμηνύματα, τις κατάρες και τα βοτάνια), του νοσηρού ρομαντισμού που ταυτίζει τον έρωτα με το θάνατο, της παλαμικής αίσθησης για το «ελληνικό» και της καζαντζακικής για το «οντολογικό». Το σκηνικό του Ανδρέα Κασάπη, με τα μαδέρια, τα ερμάρια και το παλιό ντιβάνι είναι σαν τοπίο από το σινεμά του Αλέξη Δαμιανού και σαν έργο του Γιάννη Κουνέλλη. Από κοινού με τα κοστούμια αναφοράς της Δήμητρας Λιάκουρα, προασπίζονται την προσπάθεια της ομάδας Bijoux de Kant.

Εκεί που χωλαίνει, όμως, η παράσταση είναι στη διδασκαλία του νεο-νατουραλιστικού κώδικα που εναγκαλίζεται ο σκηνοθέτης. Μια νωχελική βραδύτητα διέπει την κίνηση και το λόγο. Οι διάλογοι εκφέρονται σαν ανενεργά κηρύγματα – έμπλεοι χασμάτων. Επαφίεται, λοιπόν, στον ηθοποιό να βρει έναν ερμηνευτικό δρόμο. Υπάρχει, λοιπόν, εδώ, μια ισχυρή περσόνα, η Τάνια Τσανακλίδου (η ηγεμονική μάνα), ένα απόκοσμο πλάσμα, η Λένα Δροσάκη (η ερωτοχτυπημένη μεγαλοκοπέλα), ο εφηβικός Νικόλας Αγγελής σε ένα ρόλο που δεν του πολυταιριάζει (ο κρυφο-ομοφυλόφυλος ερημίτης) και, πάνω απ’ όλα, ο Γιάννης Παπαδόπουλος (Γιωργής): η σκηνική του αθωότητα καθηλώνει. Παίζει με όλο του το είναι το αγόρι-λάφυρο στα χέρια όλων των άλλων που αποζητά το ένα μόνο τούτο (και αδύνατο): να ζήσει ελεύθερα.

ΤΕΧΝΗΣ «ΚΑΡΟΛΟΣ ΚΟΥΝ» Φρυνίχου 14, Πλάκα, 2103222464. Διάρκεια: 85΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Όσα η καρδιά μου στην καταιγίδα

  • Σκηνική Σύνθεση
  • Διάρκεια: 85 '

Μια «συμφωνία» για την αδύνατη αγάπη, το κείμενο του Άκη Δήμου, αποτελεί παραλλαγή της εμβληματικής νουβέλας του I. Κονδυλάκη «Πρώτη αγάπη».

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Χριστουγεννιάτικη προσφορά για τις έξι τελευταίες παραστάσεις του "Match"

Η Χριστουγεννιάτικη προσφορά για τις έξι τελευταίες παραστάσεις του "Match" είναι μια ιδανική ευκαιρία να ζήσουμε μια σύγχρονη, ανατρεπτική κωμωδία που μιλά για τον έρωτα, την τεχνολογία και τη δύναμη της ανθρώπινης σύνδεσης.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
12/12/2025

"Μαρτυρία μιας κλεμμένης εφηβείας": Η ιστορία μιας νεαρής που αγωνίζεται να αμφισβητήσει το άδικο

Η ελληνική θεατρική σκηνή υποδέχεται για πρώτη φορά το "Le Consentement" της Vanessa Springora. Με τίτλο "Μαρτυρία μιας κλεμμένης εφηβείας" και σκηνοθεσία Ειρήνης Λαμπρινοπούλου, η παράσταση φωτίζει εξουσία, ευαλωτότητα και τα όρια της συναίνεσης μέσα από ζωντανή αφήγηση και μουσική.

Ποια είναι τα κορίτσια που έρχονται "Με δύναμη από την Κηφισιά" στον Σταθμό;

Ποιοι είναι οι τέσσερις γυναίκες πίσω από τις ιστορίες, τα πάθη και τα μυστικά της Κηφισιάς; Στο "Με δύναμη από την Κηφισιά" του Δημήτρη Κεχαΐδη, οι ηθοποιοί μοιράζονται πώς οι ρόλοι τους έγιναν προσωπική υπόθεση, ανακαλύπτοντας μέσα από τις ηρωίδες τις δικές τους αλήθειες και αδυναμίες.

Ακύλλας Καραζήσης: "Τα ‘Χρόνια’ της Ανί Ερνό λένε αυτά που δεν αρθρώνονται"

Με αφορμή το πρώτο ανέβασμα του εμβληματικού μυθιστορήματος "Τα χρόνια" της νομπελίστριας Ανί Ερνό, μιλήσαμε με τον Ακύλλα Καραζήση για τη θεατρική παράσταση στο θέατρο Θησείον, το "Όταν έκλαψε ο Νίτσε" και την Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου.

"Αι γυμνισταί": Η κωμωδία του Γιώργου Σίμωνα κυκλοφορεί σε βιβλίο

Το θεατρικό έργο "Αι γυμνισταί" του Γιώργου Σίμωνα συνεχίζει να παίζεται με επιτυχία στο θέατρο Rabbithole, ενώ παρουσιάζεται για πρώτη φορά και σε βιβλίο από τις εκδόσεις Βακχικόν.

Τελευταίες παραστάσεις για το "Πριν ο άνεμος ξεχάσει το όνομά μου"

Έργο που συνδυάζει την τραγωδία με το χιούμορ το "Πριν ο άνεμος ξεχάσει το όνομά μου", μιλά για την αγωνία της μνήμης και στην ακατανίκητη δύναμη της ύπαρξης. Θα παίζεται για λίγο ακόμα στον Πίσω Χώρο του Θεάτρου "Κάτω απ’ τη Γέφυρα".

"Ψ." – Το έργο που ανοίγει τις εσωτερικές ντουλάπες μας

Πλήρως ανανεωμένο, με νέα διανομή και σκηνοθετική ματιά, το "Ψ" της Άλκηστης Ηλιάδη πλάθει ανάγλυφα μια ιστορία για τα στόματα που (μας) κλείνουν και (μας) κλείνουμε και αναρωτιέται "Ως πότε;".