Η Αγνή Παπαδέλη-Ρωσσέτου κάνει την αναπνοή χορό

Η τελευταία παράσταση χορού της πολύπειρης χορεύτριας και χορογράφου «Τη μέρα που ανέβηκα το βουνό μέχρι πάνω», επιστρέφει στο Μ54, με την εξίσου καταξιωμένη Βιτόρια Κωτσάλου.

Τη μέρα που ανέβηκα το βουνό μέχρι πάνω Αλίνα Λέφα©


Τι συνέβη "Τη μέρα που ανέβηκα το βουνό μέχρι πάνω" περιγράφει η τελευταία χορογραφική δουλειά της Αγνής Παπαδέλη Ρωσσέτου, που επιστρέφει για δεύτερη χρονιά στον χώρο Μ54 (9-12/10) μετά την παρουσίασή του στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας. 'Ένας τίτλος που αρθρώνεται με παιδικότητα και υπαινίσσεται τις συνέπειες που το επίτευγμα του να ανέβει κανείς το βουνό μέχρι πάνω, επιφέρει στο σώμα, τις καταστάσεις από τις οποίες το σώμα περνάει για να τα καταφέρει μέχρι πάνω. Συγχρόνως σε ένα επίπεδο φαντασιακό, το ανάγλυφο του βουνού, προσομοιάζει σ’ αυτό του σώματος, πόσο μάλλον όταν αυτό λαξεύεται από την αναπνοή και επομένως το χρόνο.

Η χορογραφία δομείται από τις χορεύτριες πάνω σε μια παρτιτούρα αναπνοών, η οποία πέρα από τη χροιά και το ρυθμό της αναπνοής, καθορίζει τον τρόπο κίνησης του κάθε σώματος, καθώς και τον τρόπο σύνδεσης των χορευτριών. Το σώμα γίνεται ένα ασκί, του οποίου η μορφή και η κίνηση είναι απόρροια του πώς ο αέρας μπαίνει και βγαίνει από αυτό, φτάνοντάς το συχνά σε όρια.
 

Τη μέρα που ανέβηκα το βουνό μέχρι πάνω
Ειρήνη Φολερού©

Τη μέρα που ανέβηκα το βουνό μέχρι πάνω
Αλίνα Λέφα©


Το έργο αποπειράται να αποδώσει συγχρόνως δύο διαστάσεις αυτής της ακούσιας και απαραίτητης για τη ζωή λειτουργίας: αφενός την τεχνική, "μηχανιστική" της διάσταση, όπου ο αέρας είναι το καύσιμο για το σώμα - μηχανή, υποταγμένο καθώς είναι σε μια αδιάκοπη συνέχεια εισπνοών και εκπνοών· αφετέρου μια πιο ποιητική πλευρά, αυτή κατά την οποία η ανάσα γίνεται η πνοή της ζωής και επιτρέπει να αναδυθούν εικόνες, στιγμές και σχέσεις ανάμεσα στα δύο σώματα

Χορεύουν οι Βιτόρια Κωτσάλου και Αγνή Παπαδέλη-Ρωσσέτου, σε μουσική Ράγκναρ Ανδρέα Κασάπη, κοστούμια Ελευθερίας Αράπογλου (Digitaria), φωτισμούς Μαρίας Αθανασοπούλου, δραματουργία Ελένης Μολέσκη. Συνεργάτιδες στην έρευνα είναι οι Βασούλα Δελλή και Ελευθερία Λαγουδάκη.
 

Τη μέρα που ανέβηκα το βουνό μέχρι πάνω
Αλίνα Λέφα©


Η Αγνή Παπαδέλη-Ρωσσέτου

Η Αγνή Παπαδέλη-Ρωσσέτου, με σπουδές στην Κρατική Σχολή Χορού και το Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του ΕΚΠΑ, τις οποίες συνέχισε πάνω στο χορό και τον αυτοσχεδιασμό στις Βρυξέλλες, έχει δημιουργήσει ένα δικό της ύφος στην κίνηση με βάση το οποίο το σώμα ως πρωταγωνιστής ανασύρει μνήμες από το φανταστικό. Κατά τη διάρκεια της καριέρας της έχει συνεργαστεί με πολλούς καταξιωμένους καλλιτέχνες και οργανισμούς στον χορό, την υποκριτική, την σκηνοθεσία καθώς και τις εικαστικές τέχνες, όπως οι Δημήτρης Παπαϊωάννου, Kendell Geers, Ερμίρα Γκόρο, Εθνικό Θέατρο, Στέγη Ιδρύματος Ωνάση, Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, Φεστιβάλ Αθηνών, κ.ά. Από το 2009-2014 ιδρύει μαζί με την Ηρώ Αποστολέλλη την ομάδα Carnation. Το 2015 ξεκινά τις προσωπικές χορογραφικές της απόπειρες.
 

Διαβάστε Επίσης


 

Διαβάστε Επίσης


 

Διαβάστε Επίσης


 

Περισσότερες πληροφορίες

Τη μέρα που ανέβηκα το βουνό μέχρι πάνω

  • Χορός
  • Διάρκεια: 45 '

Μια χορογραφική παρτιτούρα για την καθοριστική για τον τρόπο κίνησης και σύνδεσης των σωμάτων λειτουργία της αναπνοής, που αποπειράται να αποδώσει την τεχνική της διάσταση, όπου ο αέρας είναι το καύσιμο για το σώμα-μηχανή και το σώμα είναι υποταγμένο σε μια αδιάκοπη συνέχεια εισπνοών και εκπνοών, αλλά και την ποιητική, κατά την οποία η ανάσα γίνεται η πνοή της ζωής και επιτρέπει να αναδυθούν εικόνες, στιγμές και σχέσεις ανάμεσα σε δύο σώματα.

Μ54

Μενάνδρου 54 (στο αδιέξοδο, απέναντι από την είσοδο του Εθνικού Θεάτρου), Ομόνοια

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

4 λόγοι για να δεις το "Όνειρο ενός Γελοίου" των Έφης Μπίρμπα & Άρη Σερβετάλη

Το "Όνειρο ενός Γελοίου", που πρωτοπαρουσιάστηκε το 2022 γνωρίζοντας sold-out παραστάσεις και έντονη ανταπόκριση κοινού και κριτικών, επιστρέφει στο Κιβωτός (από 18/11) ως μια ανανεωμένη, μυσταγωγική σκηνική πρόταση, όπου η Έφη Μπίρμπα και ο Άρης Σερβετάλης μετατρέπουν τον ντοστογιεφσκικό στοχασμό σε τελετουργία· μια πράξη όπου το όνειρο γίνεται σώμα και η γελοιότητα υπαρξιακή αποκάλυψη, φωτίζοντας τα βαθύτερα όρια της ανθρώπινης ψυχής.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΡΙΑ ΚΡΥΟΥ
17/11/2025

Αυτές οι παραστάσεις κάνουν πρεμιέρα Δευτέρα και Τρίτη, 17 & 18/11

Οι νέες πρεμιέρες καλύπτουν όλο το φάσμα της σκηνικής δημιουργίας. Από το κλασικό θέατρο μέχρι το μουσικό πείραμα και τη φιλοσοφική κατάδυση, αυτές οι επτά παραστάσεις μας προσκαλούν να απολαύσουμε διαφορετικές μορφές αφήγησης,

Χορεύοντας την Ανησυχία του Πεσσόα

Μια παράσταση, εμπνευσμένη από το "Βιβλίο της Ανησυχίας" και τη "Θαλασσινή Ωδή" του Φερνάντο Πεσσόα, μετατρέπει την ποιητική του αγωνία σε χοροθεατρική πρόταση όπου το σώμα γίνεται ζωντανός φορέας στοχασμού και εσωτερικής περιπλάνησης.

6 παραστάσεις stand up comedy για να διαλέξεις

Φρέσκο υλικό από αγαπημένους κωμικούς μέσα από έξι stand up comedy παραστάσεις.

Για τον Γιώργο Νανούρη, η Μαρία Κίτσου είναι μια σπουδαία ηθοποιός με απίστευτο βάθος

Παρουσιάζει την παράσταση "Η Δούκισσα της Πλακεντίας" (Θέατρο Βεάκη, από 19/11) και μιλήσαμε μαζί του για την προσωπικότητα της δούκισσας και τη συνεργασία του με τη Μαρία Κίτσου.

"Killing Godot": Ο Νίκος Καμτσής παίζει, σκηνοθετεί και γράφει για την παγκόσμια πρεμιέρα

Στην παγκόσμια πρεμιέρα του "Killing Godot" του Νίκολας Καζάν, ο Νίκος Καμτσής σκηνοθετεί και πρωταγωνιστεί μαζί με τον Δημήτρη Φραγκιόγλου στο Τόπος Αλλού (από 21/11). Η Ναταλί Φλουρή προσθέτει μια μυστηριώδη, αλλόκοτη παρουσία, γεμάτη ένταση και συγκίνηση. Διαβάστε όσα μας είπε για την παράσταση.

"Tick, Tick… Boom!: Γιορτή της νεότητας στην Εναλλακτική Λυρική

Το "Tick, Tick… Boom!" φέρνει στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ ένα εκρηκτικό ροκ μιούζικαλ για τη νεότητα, τα όνειρα και τον χρόνο που περνά, μέσα από μουσική, συγκίνηση και απρόσμενες στιγμές μαγείας.