Η Αγνή Παπαδέλη-Ρωσσέτου κάνει την αναπνοή χορό

Η τελευταία παράσταση χορού της πολύπειρης χορεύτριας και χορογράφου «Τη μέρα που ανέβηκα το βουνό μέχρι πάνω», επιστρέφει στο Μ54, με την εξίσου καταξιωμένη Βιτόρια Κωτσάλου.

Τη μέρα που ανέβηκα το βουνό μέχρι πάνω Αλίνα Λέφα©


Τι συνέβη "Τη μέρα που ανέβηκα το βουνό μέχρι πάνω" περιγράφει η τελευταία χορογραφική δουλειά της Αγνής Παπαδέλη Ρωσσέτου, που επιστρέφει για δεύτερη χρονιά στον χώρο Μ54 (9-12/10) μετά την παρουσίασή του στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας. 'Ένας τίτλος που αρθρώνεται με παιδικότητα και υπαινίσσεται τις συνέπειες που το επίτευγμα του να ανέβει κανείς το βουνό μέχρι πάνω, επιφέρει στο σώμα, τις καταστάσεις από τις οποίες το σώμα περνάει για να τα καταφέρει μέχρι πάνω. Συγχρόνως σε ένα επίπεδο φαντασιακό, το ανάγλυφο του βουνού, προσομοιάζει σ’ αυτό του σώματος, πόσο μάλλον όταν αυτό λαξεύεται από την αναπνοή και επομένως το χρόνο.

Η χορογραφία δομείται από τις χορεύτριες πάνω σε μια παρτιτούρα αναπνοών, η οποία πέρα από τη χροιά και το ρυθμό της αναπνοής, καθορίζει τον τρόπο κίνησης του κάθε σώματος, καθώς και τον τρόπο σύνδεσης των χορευτριών. Το σώμα γίνεται ένα ασκί, του οποίου η μορφή και η κίνηση είναι απόρροια του πώς ο αέρας μπαίνει και βγαίνει από αυτό, φτάνοντάς το συχνά σε όρια.
 

Τη μέρα που ανέβηκα το βουνό μέχρι πάνω
Ειρήνη Φολερού©

Τη μέρα που ανέβηκα το βουνό μέχρι πάνω
Αλίνα Λέφα©


Το έργο αποπειράται να αποδώσει συγχρόνως δύο διαστάσεις αυτής της ακούσιας και απαραίτητης για τη ζωή λειτουργίας: αφενός την τεχνική, "μηχανιστική" της διάσταση, όπου ο αέρας είναι το καύσιμο για το σώμα - μηχανή, υποταγμένο καθώς είναι σε μια αδιάκοπη συνέχεια εισπνοών και εκπνοών· αφετέρου μια πιο ποιητική πλευρά, αυτή κατά την οποία η ανάσα γίνεται η πνοή της ζωής και επιτρέπει να αναδυθούν εικόνες, στιγμές και σχέσεις ανάμεσα στα δύο σώματα

Χορεύουν οι Βιτόρια Κωτσάλου και Αγνή Παπαδέλη-Ρωσσέτου, σε μουσική Ράγκναρ Ανδρέα Κασάπη, κοστούμια Ελευθερίας Αράπογλου (Digitaria), φωτισμούς Μαρίας Αθανασοπούλου, δραματουργία Ελένης Μολέσκη. Συνεργάτιδες στην έρευνα είναι οι Βασούλα Δελλή και Ελευθερία Λαγουδάκη.
 

Τη μέρα που ανέβηκα το βουνό μέχρι πάνω
Αλίνα Λέφα©


Η Αγνή Παπαδέλη-Ρωσσέτου

Η Αγνή Παπαδέλη-Ρωσσέτου, με σπουδές στην Κρατική Σχολή Χορού και το Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του ΕΚΠΑ, τις οποίες συνέχισε πάνω στο χορό και τον αυτοσχεδιασμό στις Βρυξέλλες, έχει δημιουργήσει ένα δικό της ύφος στην κίνηση με βάση το οποίο το σώμα ως πρωταγωνιστής ανασύρει μνήμες από το φανταστικό. Κατά τη διάρκεια της καριέρας της έχει συνεργαστεί με πολλούς καταξιωμένους καλλιτέχνες και οργανισμούς στον χορό, την υποκριτική, την σκηνοθεσία καθώς και τις εικαστικές τέχνες, όπως οι Δημήτρης Παπαϊωάννου, Kendell Geers, Ερμίρα Γκόρο, Εθνικό Θέατρο, Στέγη Ιδρύματος Ωνάση, Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, Φεστιβάλ Αθηνών, κ.ά. Από το 2009-2014 ιδρύει μαζί με την Ηρώ Αποστολέλλη την ομάδα Carnation. Το 2015 ξεκινά τις προσωπικές χορογραφικές της απόπειρες.
 

Διαβάστε Επίσης


 

Διαβάστε Επίσης


 

Διαβάστε Επίσης


 

Περισσότερες πληροφορίες

Τη μέρα που ανέβηκα το βουνό μέχρι πάνω

  • Χορός
  • Διάρκεια: 45 '

Μια χορογραφική παρτιτούρα για την καθοριστική για τον τρόπο κίνησης και σύνδεσης των σωμάτων λειτουργία της αναπνοής, που αποπειράται να αποδώσει την τεχνική της διάσταση, όπου ο αέρας είναι το καύσιμο για το σώμα-μηχανή και το σώμα είναι υποταγμένο σε μια αδιάκοπη συνέχεια εισπνοών και εκπνοών, αλλά και την ποιητική, κατά την οποία η ανάσα γίνεται η πνοή της ζωής και επιτρέπει να αναδυθούν εικόνες, στιγμές και σχέσεις ανάμεσα σε δύο σώματα.

Μ54

Μενάνδρου 54 (στο αδιέξοδο, απέναντι από την είσοδο του Εθνικού Θεάτρου), Ομόνοια

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Γιώργος Νανούρης και Μαρία Κίτσου ζωντανεύουν τη Δούκισσα της Πλακεντίας στο Θέατρο Βεάκη

Ο Γιώργος Νανούρης σκηνοθετεί τη Μαρία Κίτσου σε έναν συγκλονιστικό μονόλογο για τη ζωή της "Σοφίας ντε Μαρμπουά", της αινιγματικής Δούκισσας της Πλακεντίας, γυναίκας-θρύλου που σημάδεψε την ελληνική ιστορία.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
02/10/2025

Από τη σπηλιά στο Θέατρο Αθηνών: Ο Caveman είναι εδώ

Ο Σωτήρης Καλυβάτσης φοράει προβιά (γνωστού οίκου μόδας) και ανεβαίνει στη σκηνή.

Ο "Εχθρός του λαού" του Ίψεν με την υπογραφή Όστερμάιερ στην Αθήνα

Η πολυσυζητημένη εκδοχή του Τόμας Όστερμάιερ στον "Εχθρό του λαού" του Ίψεν ανεβαίνει για πρώτη φορά με Έλληνες ηθοποιούς στο Θέατρο Κνωσός. Οι προπωλήσεις κινούνται ήδη με εντυπωσιακή δυναμική, προμηνύοντας γεμάτες αίθουσες.

Ο Κώστας Μπίγαλης επιστρέφει με την "Προδοσία" του Χάρολντ Πίντερ

Το ερωτικό τρίγωνο εκ χειρός Χάρολντ Πίντερ επιστρέφει για δεύτερη χρονιά στο θέατρο Άβατον.

To -θεατρικό- 'Άρωμα Γυναίκας' μέσα από τα λόγια των δημιουργών του

Το διαχρονικό αριστούργημα του Τζιοβάνι Αρπίνο "Άρωμα γυναίκας" ζωντανεύει στο Βρετάνια από τον Κωνσταντίνο Ασπιώτη με τον Άκη Σακελλαρίου και μια σπουδαία ομάδα, σε μια θεατρική εκδοχή γεμάτη τρυφερότητα και ελπίδα.

Με ποιες παραστάσεις ξεκίνησε η θεατρική σεζόν 2025-26

Πέντε νέες θεατρικές παραστάσεις αλλά και δεκαεννέα επαναλήψεις που σήκωσαν αυλαία έως την 1η ημέρα του Οκτώβρη.

Θέλω να σου κρατάω το χέρι

Οι σύγχρονες σχέσεις και οι ρόλοι των δύο φύλων μέσα σε αυτές απασχολούν το πρώτο θεατρικό έργο του Ιορδανίδη, που κινείται με άνεση στο είδος της δραμεντί και παρουσιάζεται σε ένα φυσικό όσο και προσωπικό ανέβασμα. | Powered by Uber