
Τέσσερις τελευταίους σταθμούς στην Αθήνα μετρά ο "Φιλοκτήτης" με σκηνοθέτη και πρωταγωνιστή τον Γιώργο Κιμούλη, δίπλα στους Δημήτρη Γκοτσόπουλο και Θοδωρή Κατσαφάδο. Η καλοκαιρινή παραγωγή της εταιρείας Μέθεξις του Χρήστου Τριπόδη, σε συνεργασία με το ΔΗΠΕΘΕ Αγρινίου, μετά την επιτυχημένη πορεία του σε όλη την Ελλάδα και την Κύπρο, ετοιμάζεται για φινάλε στα ανοιχτά θέατρα της Αττικής.
Την τραγωδία του Σοφοκλή που αποτέλεσε την απαρχή του ψυχολογικού θεάτρου, παρουσίασε ο Γιώργος Κιμούλης σε νέα δική του μετάφραση. Στον "Φιλοκτήτη", ο μύθος διαφοροποιείται από την κλασική γραμμή, φέρνοντας αντιμέτωπους τους ανθρώπους με τις ηθικές τους αξίες. Στη σκιά του Τρωικού Πολέμου διαδραματίζεται το έργο με κεντρικό πρόσωπο τον αντιήρωα που εγκαταλείφθηκε στη Λήμνο από τους συντρόφους του με το θρυλικό τόξο του Ηρακλή. Χωρίς αυτό, όμως, θα είναι αδύνατη η άλωση της Τροίας. Κάπως έτσι ο Οδυσσέας και ο γιος του νεκρού Αχιλλέα, ο Νεοπτόλεμος, στήνουν ένα σχέδιο για να τον εξαπατήσουν. "Μισώ την εποχή που ζω. Σκοτεινά χρόνια. Δεν θέλω τη ζωή µου έτσι", λέει ο περιθωριοποιημένος ήρωας που επί δέκα χρόνια έχει παραμείνει με μια αγιάτρευτη πληγή στην ακατοίκητη Λήμνο.

Ο Γιώργος Κιμούλης μάς συστήνει τον "Φιλοκτήτη"
"Την προσπάθεια της παλαιότερης γενιάς να καθοδηγήσει τη νεότερη με έναν εντελώς λανθασμένο τρόπο πραγματεύεται ο "Φιλοκτήτης", που μπορεί να χαρακτηριστεί ως η τραγωδία της εξαπάτησης και της ήττας κάθε ιδεολογίας. Ο Σοφοκλής έγραψε αυτό το έργο σε μία από τις πιο σκοτεινές περιόδους της αθηναϊκής δημοκρατίας, όταν είχε γίνει κατάλυση του πολιτεύματος με το περίφημο πραξικόπημα του 411 π.Χ. Σε ένα θολό κοινωνικοπολιτικό τοπίο, όπου είχαν καταρρεύσει οι ιδεολογίες, αναδυόταν, γαλουχημένη από την ήττα της παλαιότερης γενιάς, μια νέα γενιά που αδιαφορούσε για κάθε πολιτική σκέψη. Θεωρούσε τους παλαιούς αξιακούς κώδικες αναχρονιστικούς και αναποτελεσματικούς για τη νέα κοινωνία που ερχόταν.
Στο προσκήνιο έχουμε δύο εκπροσώπους της παλαιάς γενιάς, τον Φιλοκτήτη και τον Οδυσσέα, που συγκρούονται μεταξύ τους. Ο Οδυσσέας που εκπροσωπεί το πολιτικά εφικτό και τον ρεαλισμό, υποστηρίζει, πως αν πρέπει να πετύχουμε κάτι σημαντικό για το "κοινό καλό”, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε οποιοδήποτε μέσον. Ακόμη και την απάτη. Ο Φιλοκτήτης, που εκπροσωπεί την ουτοπία και το επιθυμητό, προδομένος και εκτοπισμένος από το καθεστώς στο οποίο ζούσε, πιστεύει αντιθέτως, πως η προσωπική νομοθεσία και ο προσωπικός πολιτισμός κάθε ανθρώπου, δεν μπορεί να θυσιαστεί για κανένα "κοινό καλό". Και οι δύο προσπαθούν να πάρουν με το μέρος τους τον εκπρόσωπο της νέας γενιάς, τον Νεοπτόλεμο". Ποιος θα τον κερδίσει; Ο ένας ή ο άλλος; Ή μήπως… κανένας απ’ τους δύο; Διαχρονικά ερωτήματα με επίκαιρες προεκτάσεις.
Οι 4 τελευταίοι σταθμοί της περιοδείας
-7 Σεπτεμβρίου, Δημοτικό Θέατρο Αιγάλεω "Αλέξης Μινωτής"
-8 Σεπτεμβρίου, Δημοτικό Θέατρο Άλσους Ηλιούπολης "Δημήτρης Κιντής"
-11 Σεπτεμβρίου, Δημοτικό Αμφιθέατρο Αχαρνών "Μίκης Θεοδωράκης"
-15 Σεπτεμβρίου, Δημοτικό Αμφιθέατρο Κορυδαλλού "Θανάσης Βέγγος"
Προπώληση εισιτηρίων: more.com

Τον Χορό στελεχώνουν οι Παναγιώτης Κατσίκης, Μανώλης Κλωνάρης, Κώστας Κοράκης, Θεοφίλης Πασχάλης, Βασίλης Πουλάκος, Μάριος Τζόγκανος και Γιώργος Τσουρουνάκης.
Τα σκηνικά υπογράφει η Μαρία Φιλίππου, τη μουσική ο Ανδρέας Κατσιγιάννης, τα κοστούμια οι Σοφία Νικολαΐδη και Ηλίας Στριγγάρης, τους φωτισμούς η Στέλλα Κάλτσου και την κίνηση ο Κυριάκος Κοσμίδης.
Περισσότερες πληροφορίες
Φιλοκτήτης
Στον «Φιλοκτήτη» ο Σοφοκλής δραματοποιεί μια επιχείρηση απάτης. Ο Οδυσσέας και ο νεαρός γιος του Αχιλλέα, Νεοπτόλεμος, επιχειρούν να εξαπατήσουν τον εγκαταλελειμμένο επί δέκα χρόνια στη Λήμνο από τους Αχαιούς και πληγωμένο από µία αγιάτρευτη πληγή, Φιλοκτήτη, με στόχο να κλέψουν το περίφημο τόξο του, χωρίς το οποίο είναι αδύνατη η άλωση της Τροίας.