
"Tiny Beautiful Things"
Η υποψήφια για 'Όσκαρ σεναριογράφος, ηθοποιός, παραγωγός, σκηνοθέτρια και δημιουργός του εμβληματικού "Γάμος αλά ελληνικά", Νία Βαρντάλος, παίζει για πρώτη φορά θέατρο στα ελληνικά. Ανεβαίνει στη σκηνή του Παλλάς μαζί με τους ταλαντούχους ηθοποιούς Δημήτρη Παπανικολάου, Δανάη Λουκάκη και Δημήτρη Κίτσο στην ελληνική εκδοχή της μεγάλης θεατρικής της επιτυχίας που βασίζεται στο ομώνυμο μπεστ σέλερ της Σέριλ Στρέιντ και έχει παιχτεί σε όλο τον κόσμο - από τη Νέα Υόρκη και το Μεξικό έως τη Μανίλα, την Αυστραλία και την Κορέα. Τη σκηνοθεσία του ζεστού και βαθιά συγκινητικού έργου που βασίζεται σε ογδόντα πραγματικές επιστολές συνυπογράφει μαζί με τον Σπύρο Κατσαγάνη (από 16/5).

"Το ημερολόγιο ενός τρελού"
Η νέα παράσταση του Στάθη Λιβαθινού βουτάει στο σύμπαν του Νικολάι Γκόγκολ και του εμβληματικού έργου του, δημιουργώντας μια σκηνική προσέγγιση πέρα από τα καθιερωμένα με πρωταγωνιστές τους Γιώργο Δάμπαση, Νέστωρ Κοψιδά και Λίλλυ Μελεμέ. Η σταθερή συνεργάτις του καταξιωμένου σκηνοθέτη, Έλσα Ανδριανού, υπογράφει τη μετάφραση και τη διασκευή της θεατρικής μεταφοράς του αφηγήματος με κεντρικό ήρωα έναν ασήμαντο υπαλληλάκο. Ο Αξέντι Ιβάνοβιτς Ποπρίτσιν νιώθει αποτυχημένος και στην προσπάθειά του να αναπληρώσει το κοινωνικό και υπαρξιακό κενό που βιώνει θα κοιτάξει προς τα πάνω, θα ερωτευτεί την κόρη του διευθυντή του και θα οδηγηθεί στην "τρέλα". (Θέατρο Οδού Κυκλάδων "Λευτέρης Βογιατζής", από 16/5)

"Οιδίποδας τύραννος"
Ως μια μυσταγωγική παράσταση για έναν μόνο ηθοποιό "διαβάζει" η Σοφία Αντωνίου τον "Οιδίποδα Τύραννο" του Σοφοκλή. Μετά το "Σχέδιο Αντιγόνη" σε σύμπραξη με την ομάδα Εν Δυνάμει, η δημιουργός συνεχίζει την έρευνά της πάνω στο αρχαίο δράμα. Στο επίκεντρο βρίσκεται η ιστορία ενός τραύματος που μεταφέρεται από γενιά σε γενιά, καθώς ένας άνδρας αναζητά τη δική του αλήθεια και το ποιος είναι πραγματικά μέσα στη σύγχρονη πόλη. Ο Χάρης Χαραλάμπους-Καζέπης υποδύεται τον περιπλανώμενο αφηγητή του μεγάλου αυτού μύθου του Θηβαϊκού κύκλου, ενώ μέσα από την εναλλαγή ρόλων αναμετριέται και ο ίδιος με τη δική του ταυτότητα (ΦΙΑΤ, από 16/5).

"Ο… Γυναίκες"
Η σκηνοθέτρια Χρυσή Βιδαλάκη έχει μετατρέψει τα τελευταία χρόνια το πατρικό της σπίτι στην Ηλιούπολη σε ένα χώρο συνδεδεμένο με την παρηγορητική και θεραπευτική οπτική της τέχνης του θεάτρου. Στο Θέατρο στη Σάλα παρουσιάζει μια παράσταση που προέκυψε από τα ομώνυμα εργαστήρια θεατρικής έκφρασης και προσωπικής ανάπτυξης που διοργανώνει. Πέντε γυναίκες και ένας άντρας συναντιούνται επί σκηνής για να εξερευνήσουν τη φύση του φύλου, την κατασκευή της ταυτότητας και των κοινωνικών ρόλων, μέσα από μια σύνθεση πλασμένη από προσωπικά βιώματα. Συμμετέχουν οι Ρέα Ανδρεάκου, Λεμονιά Κακαρίδου-Γούμενου, Μαρία Κωστάκου, Μαριάννα Λύρα, Μάνος Μαγκλής, Ελένη Σιμοπούλου, Ανδριανή Τζωρτζάκη (16-19/5).

"Rachel"
"Η Rachel είχε μια υπέροχη παιδική ηλικία — αλλά μετά μεγάλωσε. Και το να μεγαλώνεις πονάει. Θα σας τα πει η ίδια…". Κάπως έτσι μας βάζει στο κλίμα της σόλο αγγλόφωνης παράστασής της με τίτλο "Rachel" η Καναδή Paige Allerton, που επισκέπτεται τη χώρα μας, ως καλεσμένη της ομάδας Loxodox στη θεατρική τους στέγη στα Εξάρχεια, τη Σκηνή Μπέκετ. Η διεπιστημονική φεμινίστρια σκηνοθέτρια, ηθοποιός, συγγραφέας, ειδικός στη σωματική έκφραση και ερμηνεία με μάσκα, επιστρατεύοντας όλες τις παραπάνω ιδιότητες, παρουσιάζει μια κωμική, ημι-αυτοσχεδιαστική παράσταση-βίωμα για τον πόνο του να μεγαλώνεις κυριολεκτικά και μεταφορικά, θίγοντας παράλληλα μια σειρά καίριων ζητημάτων όπως η συναίνεση, η κλιματική αλλαγή, οι οικογενειακές σχέσεις. (16-20/5)

"Phasma"
Ο εικαστικός Αργύρης Αγγελή και η χορογράφος Κυριακή Νασιούλα δημιουργούν μια εκρηκτική σκηνική σύμπραξη των εικαστικών τεχνών και του σύγχρονου χορού στο "Phasma". Συνεχίζοντας στο δρόμο της παρουσίασης διεπιστημονικών έργων, αυτή τη φορά εμπνέονται από το πείραμα των δύο σχισμών και τη συμπεριφορά του φωτονίου άλλοτε ως κύμα και άλλοτε ως σωματίδιο. Το αποτέλεσμα είναι ένα ερμηνευτικό ντουέτο που εξερευνά τις έννοιες της δοκιμής και του σφάλματος και το κατά πόσο βλέπουμε τον εαυτό μας μέσα από το σωστό (για εμάς) πρίσμα. Οι ιριδισμοί, τα σώματα των Ιωάννας Καρατέγου και Αλέξανδρου Νούσκα-Βαρελά και οι αναλαμπές του φωτός αντικατοπτρίζουν τη λαχτάρα του ανθρώπου για ανακάλυψη και δημιουργία. (Bios, 15-18/5)
Περισσότερες πληροφορίες
Ο… Γυναίκες
Παράσταση-αποτέλεσμα των εργαστηρίων θεατρικής έκφρασης και προσωπικής ανάπτυξης με τον ομώνυμο τίτλο, πλασμένη από προσωπικές αφηγήσεις, σωματικές δράσεις, ήχους, ψιθύρους, σιωπές, βλέμματα και παύσεις.
Οιδίποδας Τύραννος
Η τραγωδία του Σοφοκλή παρουσιάζεται σε μορφή μονολόγου για την ιστορία ενός ανθρώπου και ενός τραύματος που μεταφέρεται από γενιά σε γενιά. Ένας άνδρας, περιπλανώμενος αφηγητής, μουσικο-ταξιδευτής, που αναζητά την αλήθεια του μέσα στη δίνη της σύγχρονης πόλης. Η νέα αυτή μυσταγωγική σκηνική προσέγγιση του έργου για τη βαθιά ανάγκη μας να κατανοήσουμε ποιοι πραγματικά είμαστε, αποτελεί τη συνέχεια της έρευνας της δημιουργού πάνω στο αρχαίο δράμα. Η μετάφραση είναι του Κ.Χ. Μύρη.
Rachel
Η ηρωίδα βιώνει το «πώς είναι να πονάς για να μεγαλώσεις» στην αγγλόφωνη σόλο παράσταση με έντονη σωματικότητα, κωμικά στοιχεία και μάσκα, που είναι κατάλληλη και για εφήβους. Ακουμπά ζητήματα όπως η συναίνεση, η κλιματική αλλαγή, οι οικογενειακές σχέσεις, η ιστορία, τα ταξίδια και η διαδικασία της ενηλικίωσης. Η Καναδή Paige Allerton είναι μια διεθνής καλλιτέχνις, διεπιστημονική φεμινίστρια σκηνοθέτρια, ηθοποιός, συγγραφέας, ειδικός στη σωματική έκφραση και ερμηνεύτρια με μάσκα. Από το 2014 έχει περιοδεύσει εκτενώς στην Ασία, την Αφρική, την Κεντρική και Βόρεια Αμερική, καθώς και την Ευρώπη, συμμετέχοντας και συντονίζοντας δράσεις έρευνας, παραστατικών τεχνών και παιδαγωγικής.
Το ημερολόγιο ενός τρελού
Το συγκλονιστικό πρωτοπρόσωπο έργο του σπουδαίου Ρώσου λογοτέχνη παρουσιάζεται σε μια έξω από τα αναμενόμενα θεατρική προσέγγιση με τρία πρόσωπα. Ένας μικρός άνθρωπος, απ' αυτούς που όλοι προσπερνούν σχεδόν χωρίς να τους παρατηρούν, ο φτωχός ασήμαντος υπαλληλάκος Αξέντι Ιβάνοβιτς Ποπρίτσιν, δέχεται την κοινωνική πίεση, την αίσθηση ότι είναι ο τελευταίος τροχός της αμάξης, το βάρος της αποτυχίας που τον καθιστά μονίμως αόρατο. Στην προσπάθειά του να αναπληρώσει το κοινωνικό και υπαρξιακό κενό, ο Ποπρίτσιν θα κοιτάξει πολύ ψηλά. Με οδηγούς του –παρατηρητές, βοηθούς, κάποτε και αντιμάχους– δύο πρόσωπα που τον συνοδεύουν ως διαμεσολαβητές της περιπέτειάς του με τον κόσμο των «κανονικών». Η «ανύψωση» του Ποπρίτσιν τον οδηγεί από μια εφιαλτική και καταπιεστική καθημερινότητα σε μια λυτρωτική ζωτική διέξοδο και, τελικά, σε μια νέα πραγματικότητα η οποία, για άλλους, ονομάζεται τρέλα.
Phasma
Το πρίσμα μέσα από το οποίο βλέπουμε τον εαυτό μας, τις έννοιες της δοκιμής και του σφάλματος εξερευνά ο εικαστικός Αργ. Αγγελή και η χορογράφος Κ. Νασιούλα, στο εκκεντρικό διεπιστημονικό σκηνικό πείραμα που παίζει με το φως. Μια εκρηκτική σύμπραξη των εικαστικών τεχνών και του σύγχρονου χορού. To ερμηνευτικό ντουέτο ξεδιπλώνει την ορμή του για παιχνίδι και εξερεύνηση, αντλώντας έμπνευση από το πείραμα των δύο σχισμών και τη συμπεριφορά του φωτονίου άλλοτε ως κύμα και άλλοτε ως σωματίδιο. Στον παραστατικό τους φακό βάζουν αυτή τη φορά τις ιδιότητες του φωτός εστιάζοντας στην ποικιλομορφία και στη διαφορετικότητα.
Tiny Beautiful Things
Η υποψήφια για Όσκαρ σεναριογράφος, ηθοποιός, παραγωγός και σκηνοθέτις, Νία Βαρντάλος, καθώς και δημιουργός του εμβληματικού «Γάμος αλά ελληνικά», διασκεύασε στα ελληνικά τη μεγάλη θεατρική της επιτυχία που εμπνέεται από το ομώνυμο μπεστ σέλερ της Σέριλ Στρέιντ, όπου η «Sugar» απαντά στις επιστολές των αναγνωστών λογοτεχνικής στήλης μεγάλου αμερικάνικου περιοδικού, οι οποίοι της ανοίγουν την καρδιά τους. Άνθρωποι που ψάχνουν να αγαπηθούν, να ακουστούν, να βρουν τον εαυτό τους, ζωντανεύουν μέσα από τις ανώνυμες επιστολές σε αυτή την βαθιά ανθρώπινη παράσταση, εμπνευσμένη από αληθινές ιστορίες, που έκανε μεγάλη επιτυχία στη Νέα Υόρκη, στο Λος Άντζελες και σε πολλές ακόμα σκηνές διεθνώς.