Τελειώνει η κατάληψη στο κτίριο Τσίλερ του Εθνικού Θεάτρου, ξεκινούν οι παραστάσεις

Λήγει η κατάληψη στο Εθνικό Θέατρο-κτίριο Τσίλερ και η επανεκκίνηση θα γίνει την Πέμπτη με τους "Βρικόλακες" του Χένρικ Ίψεν.

ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ

Μετά τη λήξη των καταλήψεων στις Δραματικές Σχολές ακολουθεί η λήξη της κατάληψης στο Κτίριο Τσίλερ του Εθνικού. Με επιστολή της προς στη διοίκηση του Εθνικού Θεάτρου, η συντονιστική ομάδα της κατάληψης ενημέρωσε για την παράδοση των κλειδιών κι έτσι, την Πέμπτη 23/3 ανοίγει η αυλαία της κεντρικής σκηνής για να συνεχίσουν οι παραστάσεις των "Βρικολάκων" του Χένρικ  Ίψεν σε σκηνοθεσία του Σταμάτη Φασουλή. 

Διαβάστε Επίσης

Στο ίδιο κτίριο θα ακολουθήσουν οι πρεμιέρες των έργων "Ένα σπίτι φωτεινό σαν μέρα" του Τόνυ Κούσνερ σε σκηνοθεσία του Γιάννη Μόσχου (Σκηνή "Νίκος Κούρκουλος", στις 31/3) και "Ρωμαίος και Ιουλιέτα" του Σαίξπηρ σε σκηνοθεσία του Δημήτρη Καραντζά (Κεντρική Σκηνή, στις 20/4).  Δεν είναι ξεκάθαρο ακόμα τι θα γίνει με την κατάληψη του θεάτρου Rex της οδού Πανεπιστήμιου. Δυστυχώς οι παραστάσεις της "Σπασμένης στάμνας" του Κλάιστ σε συν σκηνοθεσία Ακύλλα Καραζήση και Νίκου Χατζόπουλου δεν θα συνεχιστούν λόγω της λήξης των συμβάσεων των ηθοποιών και άλλων ανειλημμένων υποχρεώσεων του. Δρομολογούνται δυο ακόμα πρεμιέρες, αυτή της σκηνικής σύνθεσης του Νίκου Καραθάνου "Μια νύχτα στην Επίδαυρο" ( Σκηνή "Μαρίκα Κοτοπούλη", στις 6/4) και του έργου "Goodbye, Lindita" του Μάριο Μπανούσι (Πειραματική Σκηνή Νέων Δημιουργών, στις 30/3). Ίσως δούμε τις παραστάσεις αυτές σε άλλες σκηνές, ακόμα και στην Πειραιώς 260… αναμένουμε τις επίσημες ανακοινώσεις. Η οικονομική πληγή του Εθνικού μετρά κάτι παραπάνω από 400.000 ευρώ. Ελπίζουμε πως θα ξανά βρει τον βηματισμό του με την ελπίδα βέβαια πως το κοινό θα το στηρίξει.

Όσο για τους καλλιτέχνες είναι σαφές πως θα συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις συντονισμένα ζητώντας όχι μόνο την απόσυρση του Προεδρικού Διατάγματος 85, αλλά και ανώτατη εκπαίδευση, παροχή σίτισης, δωρεάν συγγράμματα, κρατικές υποτροφίες,  περαιτέρω στελέχωση των Δημοσίων Σχολών Παραστατικών Τεχνών και άλλα. Αναμένουμε τις ανακοινώσεις των συντονιστικών επιτροπών. Όπως δήλωσαν και οι Σύλλογοι Σπουδαστών των Δραματικών Σχολών του Εθνικού Θεάτρου, του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος, του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας και της Κρατικής Σχολής Ορχηστρικής Τέχνης "ο αγώνας συνεχίζεται"!!!

Διαβάστε Επίσης


 

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Βρικόλακες

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 130 '

Στο έργο που το 1979 αποτέλεσε το ντεμπούτο του σκηνοθέτη, το οικοδόμημα της αγίας οικογένειας και της κοινωνικής υποκρισίας καταρρέει όταν αποκαλύπτεται η νοσηρότητα του παρελθόντος των Άλβινγκ.

Goodbye, Lindita

  • Σκηνική Σύνθεση
  • Διάρκεια: 75 '

Ο πολυσχιδής καλλιτέχνης παρουσιάζει ξανά την επιτυχημένη, προσωπικής σύλληψης εικαστική περφόρμανς του, που εμπνέεται από τα ταφικά έθιμα και τις παραδόσεις των Βαλκανίων και επικεντρώνεται στο θέμα του θανάτου, του πένθους και της διαχείρισης της απώλειας. Η παράσταση διαδραματίζεται σε ένα απλοϊκό σπίτι με στοιχειώδη έπιπλα και ξεκινά από τις καθημερινές, σχεδόν μηχανικές δραστηριότητες ενός μεσήλικου ζευγαριού. Σύντομα τα πράγματα αλλάζουν και, μπροστά στα μάτια των θεατών, ο οικείος χώρος σταδιακά μετουσιώνεται, συμμετέχοντας μαζί με τους ερμηνευτές σε μία αποχαιρετιστήρια ταφική τελετουργία που οδηγείται ολοένα στην κλιμάκωση. Το έργο, μέσα από την δύναμή του, συνομιλεί προσωπικά με κάθε θεατή, χωρίς, μάλιστα, να αξιοποιεί καθόλου τον λόγο.

Ένα σπίτι φωτεινό σαν μέρα

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 135 '

Για πρώτη φορά στην ελληνική σκηνή παρουσιάζεται το έργο που χαρτογραφεί την άνοδο του ναζισμού, εκθέτοντας την ευθύνη της στάσης μας απέναντι στην Ιστορία, από τον συγγραφέα του θρυλικού “Άγγελοι στην Αμερική”. Στο επίκεντρο οι συναντήσεις μιας παρέας αριστερών καλλιτεχνών που ξεκινούν από την Πρωτοχρονιά του 1932, στο σπίτι της ηθοποιού Άγκνες στο Βερολίνο, και συνεχίζονται για ενάμιση χρόνο, αποκαλύπτοντας πώς η πολιτική αναταραχή μπορεί να αλλάξει σταδιακά τις ισορροπίες στις ανθρώπινες σχέσεις. Όπως σημειώνει ο σκηνοθέτης Γιάννης Μόσχος: «Το έργο του Κούσνερ μάς βάζει απέναντι σε έναν καθρέφτη να κοιτάξουμε στο παρελθόν το δικό μας μέλλον».

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πέθανε η Άννα Παναγιωτοπούλου

Η πολυαγαπημένη ηθοποιός έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 77 ετών.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
04/05/2024

Τι είδαμε τελικά τη σεζόν 2023-24;

Νέες πρεμιέρες αναμένονται καθ’ όλη τη διάρκεια του Μαΐου, παρ’ όλα αυτά, καθώς την Κυριακή των Βαΐων κατέβασαν αυλαία οι περισσότερες παραστάσεις του χειμώνα, ο εθιμοτυπικός απολογισμός της σεζόν προσφέρει μια καλή εικόνα της.

"Τα 12 Κουπέ" για 12η χρονιά στο Τρένο στο Ρουφ

Το μοναδικό σιδηροδρομικό πολιτιστικό φεστιβάλ, το οποίο είναι αφιερωμένο στη σύγχρονη νεανική έκφραση και δημιουργία, έρχεται ξανά τον Μάιο στην Αμαξοστοιχία-Θέατρο, με είσοδο ελεύθερη.

"Hard pop": Το νεό χορογραφικό έργο του Δημήτρη Μυτιληναίου συνδυάζει μουσική από 20 ποπ τραγούδια

Στο στούντιο PalmTree-MCA ανεβαίνει τον Μάιο μια παράσταση που αφορά στις πιθανές συγκλίσεις αλλά και στις εμφανείς αποκλίσεις μεταξύ του κλασικού μπαλέτου και του χορού στην ποπ κουλτούρα.

Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα

Μεταξύ λαογραφίας, τελετουργικού δρωμένου και θεάτρου ντοκουμέντο κινείται η παράσταση της Πειραματικής Σκηνής του Θεσσαλικού Θεάτρου, εμπνευσμένη από μυστικιστικές και αληθινές ιστορίες γυναικών του θεσσαλικού κάμπου. | Powered by Uber

Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ

Ατμοσφαιρική και ενδιαφέρουσα σκηνική πρόταση του γνωστού έργου του Φασμπίντερ για την ερωτική εξουσία και εξάρτηση μέσα από τη σχέση δύο γυναικών. | Powered by Uber | Powered by Uber

"Έξι πρόσωπα σε αναζήτηση συγγραφέα" και μετά τις διακοπές του Πάσχα

Το έργο του Λουίτζι Πιραντέλο που σκηνοθετεί ο Πέτρος Νάκος σε δική του μετάφραση στο θέατρο Altera Pars θα συνεχίσει την πορεία του μετά την πασχαλινή ανάπαυλα.