Η Ράνια Σχίζα αντικατέστησε την Αγορίτσα Οικονόμου στη "Βασίλισσα της ομορφιάς"

Με ανανεωμένη διανομή συνεχίζει η βραβευμένη παράσταση της Ελένης Σκότη "Βασίλισσα της ομορφιάς" στο Σύγχρονο Θέατρο.

Η βασίλισσα της ομορφιάς

Το θεατρόφιλο κοινό γοητεύτηκε από τη "Βασίλισσα της ομορφιάς" του Μάρτιν Μακ Ντόνα σε σκηνοθεσία της Ελένης Σκότη και στα Βραβεία Κοινού Αθηνοράματος της χάρισε το 1ο Βραβείο στις κατηγορίες Καλύτερης Παράστασης και Σκηνοθεσίας, το 1ο Βραβείο Γυναικείου Ρόλου στην Αγορίτσα Οικονόμου, ενώ είχε πέντε υποψηφιότητες και σε άλλες κατηγορίες. Η παράσταση ξεκίνησε την πορεία της, το 2019, στη σκηνή του Επί Κολώνω και από το πρώτο ανέβασμα της μέχρι σήμερα, που συνεχίζει να παίζεται στο Σύγχρονο Θέατρο (έως 17/4) έχουν γίνει κάποιες αντικαταστάσεις στο καστ: ο Αντώνης Τσιοτσιόπουλος αντικαταστάθηκε τον Οκτώβριο του 2021 από τον Ιωσήφ Ιωσηφίδη, ο Γιώργος Κατσής αντικαταστάθηκε τον Ιανουάριο του 2022 από τον Γιάννη Μάνθο και τώρα, από αυτή την εβδομάδα η Ράνια Σχίζα αντικαθιστά την Αγορίτσα Οικονόμου, η οποία θα συμμετέχει στην παράσταση "Αυτόχειρ" του Νικολάι Έρντμαν σε σκηνοθεσία Γιώργου Παπαγεωργίου στο Εθνικό Θέατρο. Είναι γεγονός πως η πανδημία, η καραντίνα και τα παρελκόμενα τους δημιούργησαν ένα κλίμα αστάθειας, αλλά και αναγκαστικών αλλαγών στους προγραμματισμούς όλων των θιάσων. Η ομάδα Νάμα (Ελένη Σκότη, Γιώργος Χατζηνικολάου, Μαρία Αναματερού) παρά τις δυσκολίες που κλήθηκε να αντιμετωπίσει έμεινε σταθερή στις επιλογές της και στο όραμα αυτής της παράστασης-γροθιά στο στομάχι που δεν έχει κλείσει ακόμα τον κύκλο της. 

Η βασίλισσα της ομορφιάς

Το πολυβραβευμένο έργο του Ιρλανδού Μακ Ντόνα είναι μια σύγχρονη τραγωδία, αλλά η ακραία γραφή, οι ανατροπές και το διαβρωτικό χιούμορ μετατρέπουν αυτήν την οικογενειακή τραγωδία σε μαύρη κωμωδία. Το έργο εκτυλίσσεται σε μια αγροτική περιοχή της Ιρλανδίας, με κεντρικό θέμα την αλλόκοτη, δύσκολη σχέση ανάμεσα σε μια αυταρχική ηλικιωμένη μάνα και την κόρη της που τη φροντίζει. Ανάμεσα στις δύο γυναίκες, που μια ζωή αλληλοσπαράσσονται, η ένταση κορυφώνεται όταν εμφανίζεται ο υποψήφιος εραστής της κόρης, που θα μπορούσε να τη σώσει παίρνοντάς την μακριά, και ο αθυρόστομος νεαρός αδελφός του, που παίζει ένα ρόλο καταλύτη. 
Η δυναμική σκηνοθετική ματιά της Ελένης Σκότη αποδεικνύεται για μια ακόμα φορά. Θα σταθούμε σ’ αυτό που γράφει η Τώνια Καράογλου στην κριτική της για την παράσταση: "Στα χέρια της Ελένης Σκότη ένα έργο που δεν προσφέρει κάποια λύτρωση έγινε υψηλό, δηλαδή λυτρωτικό, θέατρο. Τίποτα δεν περισσεύει και τίποτα δεν λείπει από την παράστασή της. Όλα προκύπτουν από την καλοδουλεμένη σκηνοθεσία, που δεν βροντοφωνάζει την παρουσία της. Η Σκότη σκάβει κάτω από την επιφάνεια της απαιτητικής ιστορίας –αβανταδόρικης μόνο εκ πρώτης όψεως–, ξεπερνάει το σκόπελο του ψευδο-ρεαλισμού και φτάνει στην ουσία της σκηνικής αλήθειας. Ξέρει ότι έχει να κάνει με ένα έργο σχέσεων κι ερμηνειών, κι εκεί εστιάζει. Γι’ αυτό και απολαμβάνουμε αυτό το αποτέλεσμα σε μία από τις ευλογημένες στιγμές που οι –πράγματι ικανότατοι– ηθοποιοί εξελίσσονται ακόμη περισσότερο χάρη στη σκηνοθετική συνθήκη".

Περισσότερες πληροφορίες

Η βασίλισσα της ομορφιάς

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 110 '

Το ζήτημα της ενδοοικογενειακής βίας θίγεται μέσα από την αφόρητη σχέση μιας γηραιάς μάνας με την ανύπαντρη κόρη της στην παράσταση που κατέκτησε τα βραβεία καλύτερης παράστασης, σκηνοθεσίας και γυναικείας ερμηνείας.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Ό,τι αγαπήθηκε, επιστρέφει: sold out παραστάσεις στο Θέατρο Μεταξουργείο

Το Θέατρο Μεταξουργείο συνεχίζει να επενδύει σε παραστάσεις με ψυχή, ουσία και διαχρονική αξία, με σταθερούς πρωταγωνιστές δημιουργούς και ερμηνευτές που το κοινό έχει ταυτίσει με την καλλιτεχνική του ταυτότητα, όπως η Άννα Βαγενά, η Γιασεμί και η Μαρία Κηλαηδόνη.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
16/12/2025

Η "Άζζα" κουβαλάει έναν κόσμο που δεν χωρά σε κατηγορίες

Ο Βλάσσης Χρυσικόπουλος δημιουργεί μια ηρωίδα που κινείται ανάμεσα στο όνειρο και στην ωμή πραγματικότητα στην παράσταση "Αζζα" που επιστρέφει στη "Σκηνή Brecht" 2510. Είναι μια διαφορετική, ανθρώπινη ιστορία για επιβίωση, αγάπη και αντοχή.

Ο Γεράσιμος Γεννατάς γίνεται 'Μισάνθρωπος' για τα 50 χρόνια του Θεσσαλικού Θεάτρου

Δείτε τις πρώτες εντυπωσιακές εικόνες και το ατμοσφαιρικό βίντεο από την παράσταση - γιορτή για τα 50 χρόνια του ιστορικού Θεσσαλικού Θεάτρου, που θα δούμε στο θέατρο Φιλίπ το 2026.

Τελευταίες παραστάσεις για την συγκλονιστική "Πύλη της Κόλασης" του Γιάννη Καλαβριανού

Last call για την παράσταση που παίζεται δεύτερη χρονιά στο Αμφι-θέατρο Σπύρου Ευαγγελάτου, σε κείμενο και σκηνοθεσία Γιάννη Καλαβριανού.

Έφυγε ο Αλμπέρτο Εσκενάζη – Ο "Κεραυνός" ήταν η τελευταία του παράσταση

Η παράσταση "Κεραυνός" στο Τρένο στο Ρουφ υπήρξε η τελευταία σκηνοθετική και ερμηνευτική κατάθεση του Αλμπέρτο Εσκενάζη, το τελικό του ταξίδι πάνω στη σκηνή. Ο γνωστός ηθοποιός έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 73 ετών.

3 παραστάσεις που αξίζει να δείτε: Τολμούν και μιλούν για τη μνήμη και την απώλειά της

Τρεις θεατρικές παραστάσεις που ανεβαίνουν αυτή τη σεζόν στην Αθήνα φωτίζουν τη λήθη όχι μόνο ως ασθένεια, αλλά ως υπαρξιακή δοκιμασία — για εκείνους που χάνουν τις αναμνήσεις τους και για όσους μένουν πίσω.

Θέατρο: Οξύνεται η ένταση μεταξύ Παραγωγών και ΣΕΗ

Απεργιακές κινητοποιήσεις προγραμματίζονται από το ΣΕΗ μέσα στα Χριστούγεννα. Σκληρή απάντηση από την Πανελλήνια Ένωση Θεάτρου.