Οι στολές δεν έχουν φύλο στην Virgin Atlantic 30/12/2022

Από τη Δανάη Μολόχα

Το 2019 πέταξε την πρώτη “Pride Flight” (Πτήση Υπερηφάνειας) της Μεγάλης Βρετανίας, ενώ πρόσφατες μεταρρυθμίσεις έκαναν το μακιγιάζ, όσο και την κάλυψη των τατουάζ, μη υποχρεωτικά. Tώρα, στην Virgin Atlantic, πιλότοι, πλήρωμα καμπίνας και προσωπικό εδάφους έχουν τη δυνατότητα να φορούν τη στολή που τους ταιριάζει, ανεξαρτήτως φύλου - κόκκινη ή μπορντό, με φούστα ή παντελόνι, παπούτσια επίπεδα ή ψηλά τακούνια, με την υπογραφή πάντα της επαναστατικής Βρετανίδας σχεδιάστριας Βίβιαν Γουέστγουντ, που σχεδίασε τις στολές το 2014.
Επιδιώκοντας πιο ξεκάθαρες και ουσιαστικές μορφές επικοινωνίας, η εταιρεία διαθέτει επίσης προαιρετικά σήματα που φέρουν τις αντωνυμίες της επιλογής του κάθε υπαλλήλου - διαθέσιμα ταυτόχρονα για τους επιβάτες στο check-in ή το Virgin Atlantic Clubhouse (βλέπε Αίθουσα Διακεκριμένων Επιβατών). Το νέο σύστημα έκδοσης εισιτηρίων, πάλι, επιτρέπει την επιλογή μη-δυαδικού δείκτη φύλου για επιβάτες με ανάλογα διαβατήρια - που, για την ώρα, εκδίδονται σε λίγες μόνο χώρες, όπως οι Δανία, ΗΠΑ, Πακιστάν, Αργεντινή και Αυστραλία.

banner

Η προοδευτική πολιτική της εταιρείας και η ενδυνάμωση LGBTQ+ πληρώματος και επιβατών δεν είναι, βέβαια, μόνο υπόθεση στιλ. Η συμπεριληπτική εκπαίδευση είναι υποχρεωτική για το προσωπικό των Virgin Atlantic και Virgin Atlantic Holidays, ενώ εκπαιδευτικές πρωτοβουλίες είναι διαθέσιμες για συνεργάτες από τον ξενοδοχειακό και τον τουριστικό τομέα σε δημοφιλείς προορισμούς του αερομεταφορέα, όπως η Καραϊβική, ώστε όλοι να νιώθουν ευπρόσδεκτοι - παρά τις προκλήσεις σε θέματα ισότητας. Η εταιρεία, παράλληλα, ενημέρωσε τις πολιτικές ένταξης για τρανς άτομα, όπως η προσωπική επιλογή αποδυτηρίων.

Αν και η Virgin βρίσκεται στην εμπροσθοφυλακή των πολιτικών ένταξης, ένας άνεμος αλλαγής φαίνεται να πνέει στις αερομεταφορές, καθώς προδίδει μια σειρά από πρόσφατες μεταρρυθμίσεις - απ’ την αντικατάσταση της έκφρασης “κυρίες και κύριοι” με πιο ουδέτερες φράσεις, που εισήγαγαν τα τελευταία χρόνια οι easyJet και Lufthansa, μέχρι το βερνίκι νυχιών και το μικρό σκουλαρίκι στη μύτη, που επιτρέπει από τoν Mάρτιο 2022 στο προσωπικό της, ανεξαρτήτως φύλου, η Alaska Airlines.

Αν μη τι άλλο, η ταξιδιωτική βιομηχανία μοιάζει να κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση. Σε τι βάθος φτάνουν πραγματικά αυτες οι αλλαγές θα φανεί, βέβαια, κι απ’ το πώς θα στηρίξει η κάθε αεροπορική το προσωπικό της όταν έρθει αντιμέτωπο με λιγότερο προοδευτικούς ταξιδιώτες.

banner
banner