Μύκονος 2018: χαρτογραφήσαμε τις τελευταίες εξελίξεις 30/07/2018

Με σταθερό μότο της ότι τα ρεκόρ είναι για να ξεπερνιούνται αλλά και τη θέση της εξασφαλισμένη πια στο καλοκαιρινό tour των jet setters, η Μύκονος σχεδιάζει με προσοχή τα επόμενα βήματά της κι ετοιμάζεται για άλλη μία χρυσή σεζόν υπό το άγρυπνο βλέμμα της ομάδας του «α», η οποία επέστρεψε στο νησί, μίλησε με τους ανθρώπους-κλειδιά και τσεκάρισε σε βάθος τις νέες αφίξεις και τις κλασικές αξίες.

φωτό: Αγγελική Καλαμαρά

banner

Αρχές Μαΐου στη Μύκονο και το «νησί των ανέμων» μόνο αυτό δεν είναι. Η ζέστη κολλάει στο δέρμα, όμως οι μηχανές του νησιού δουλεύουν ήδη στο φουλ. Παρά τη φυσιολογική κάμψη που περίμεναν πολλοί επιχειρηματίες μετά το πασχαλινό boom, ο κόσμος είναι αρκετός, ενώ οι νταλίκες που βλέπουμε διαρκώς στο δρόμο μαρτυρούν πως οι Μυκονιάτες ετοιμάζουν και φέτος πράγματα και θάματα. Και γιατί όχι; Η περσινή σεζόν γράφτηκε με χρυσά γράμματα στην ιστορία του νησιού ως ακόμη μία χρονιά-ρεκόρ, ως ακόμη ένα limit up όχι μόνο αφίξεων κι εσόδων αλλά και αναγνωρισιμότητας κι αίγλης στο παγκόσμιο ταξιδιωτικό στερέωμα.

Ο δήμαρχος Μυκόνου Κωνσταντίνος Κουκάς μάς μιλάει με νούμερα: «Η Μύκονος προέρχεται από μια τουριστική σεζόν που κατέγραψε μια σειρά από σημαντικά ρεκόρ. Σύμφωνα με την Ένωση Λιμένων Ελλάδος, αποτελεί την πρώτη δύναμη σε αριθμό αφίξεων κρουαζιερόπλοιων μετά τον Πειραιά κατά τα έτη 2014-17, ενώ το 2017 κατέκτησε τη δεύτερη θέση και στον αριθμό αφίξεων επιβατών κρουαζιέρας (μετά τον Πειραιά), αγγίζοντας τον μαγικό αριθμό των 700.000. Επίσημα στοιχεία του Λιμεναρχείου Μυκόνου δείχνουν ότι το 2017 διακινήθηκαν από το νέο και το παλιό λιμάνι περίπου 1.350.000 επιβάτες, ενώ –σύμφωνα με τη Fraport– το 2017 καταγράφηκε, σε σύγκριση με το 2016, σημαντική αύξηση αφίξεων πτήσεων κατά 32,7% κι επιβατών κατά 18,6%, φτάνοντας έτσι τους 1.207.026! Τα πρώτα στοιχεία από τη φετινή σεζόν, η οποία έχει ξεκινήσει ήδη από το Πάσχα, μας κάνουν να αισιοδοξούμε ότι οδεύουμε ολοταχώς για νέα ρεκόρ σε όλα τα επίπεδα – ποιοτικά και ποσοτικά».

banner

Πάνω από 2,5 εκατ. άνθρωποι πάτησαν, λοιπόν, το πόδι τους στο νησί πέρυσι το καλοκαίρι, ενώ η στόχευση σε νέο και ποιοτικό κοινό από τις ΗΠΑ, την Ανατολή και την Αυστραλία αποτελεί προτεραιότητα για το δήμο αλλά και τους επιχειρηματίες. Σε αυτό το πλαίσιο, και ύστερα από δύο χρόνια συντονισμένων ενεργειών, η φετινή έναρξη των απευθείας πτήσεων της Qatar από την Ντόχα είναι πολύ σημαντική, διότι φέρνει το νησί σε επαφή με έναν προορισμό που αποτελεί πύλη σύνδεσης της Ανατολής και της Αυστραλίας με τις χώρες της Δύσης.

Να λοιπόν που ορισμένα πράγματα δεν γίνονται τυχαία. Για τον Πάνο Παλαιολόγο, ιδρυτή της κορυφαίας εταιρείας ξενοδοχειακού management HotelBrain, με ισχυρή παρουσία στο νησί, «την εξέλιξη του κάθε τόπου σε προορισμό τη διαμορφώνουν οι άνθρωποι πίσω από αυτόν, που δουλεύουν σκληρά, σέβονται τον επισκέπτη κι έχουν ανοιχτά τα μάτια τους. Η Μύκονος, ως επί το πλείστον, διαθέτει τουριστική κουλτούρα, υψηλή αισθητική και ποιότητα παροχών και γι’ αυτό προσελκύει το ανάλογο κοινό κι έχει την ανάλογη τουριστική δραστηριότητα. Αυτό που ισχύει είναι ότι ο καλός τουρίστας δεν θα πάει κάπου που δεν υπάρχουν το πολυτελές ξενοδοχείο, το καλό εστιατόριο, το σωστό lifestyle. Λειτουργεί αντίστροφα. Πρώτα φτιάχνουμε το τουριστικό προϊόν, αναβαθμίζουμε την ποιότητα των παροχών, κάνουμε ελκυστικό έναν τόπο και στη συνέχεια έρχεται ο κόσμος. Αυτό συνέβη και με τη Μύκονο».

Όντως αυτό δείχνει να συμβαίνει με το νησί που τα τελευταία χρόνια απέδειξε πως έχει εξαιρετικά αντανακλαστικά κι ξαναπλασάρισε τον εαυτό του στους πιο exclusive προορισμούς του πλανήτη. Η Σούλα Λιάκου, ψυχή του πολυτελούς ξενοδοχείου «Cavo Tagoo», μας λέει ότι το καλοκαιρινό tour των jet setters είναι πια «Σεν Τροπέ - Ίμπιζα - Μύκονος. Το νησί είναι πλέον ένας διεθνής προορισμός και λειτουργεί με τέτοιες προδιαγραφές. Ο ανταγωνισμός είναι τεράστιος και οι επιχειρήσεις έχουν πάει ένα βήμα παραπέρα. Θεωρώ όμως ότι αυτήν τη στιγμή βρισκόμαστε σε ένα μεταίχμιο. Δεν θέλουμε να χαθούν ούτε ο χαρακτήρας ούτε η ενέργεια του τόπου. Αυτό που πρέπει να υπάρχει είναι μια ισορροπία για να μπορέσουμε να συνεχίσουμε – και ας μην αρέσει αυτό σε όλους. Έχεις δει, αλήθεια, κάποιον Γάλλο να κατηγορεί το Σεν Τροπέ, που είναι και πιο ακριβό από τη Μύκονο; Αντιθέτως, το φυλάσσουν ως κόρην οφθαλμού».

Αυτήν την αίσθηση του μεταίχμιου έχουμε κι εμείς φέτος. Τα τελευταία χρόνια είδαμε στα ετήσια οδοιπορικά και στις πολλές μεμονωμένες επισκέψεις μας στο νησί αμέτρητα καινούργια μαγαζιά και ξενοδοχεία να ανοίγουν, επενδύσεις σε ξενόφερτα brands από το εξωτερικό που δεν απέδωσαν πάντα τα αναμενόμενα αλλά και τη δημιουργία πολυτελέστατων beach complexes που έφεραν το μυκονιάτικο beach life στην αφρόκρεμα της Μεσογείου. Φέτος, χωρίς να λείπουν αρκετές νέες αφίξεις, δεν υπάρχει μεγάλο νέο, στο βαθμό που τα τελευταία τρία χρόνια είχαν συζητηθεί κατά σειρά εμφάνισης ο «Scorpios» με την bohemian chic αύρα στην Παράγκα, το «Principote» με την εξαιρετική colonial αισθητική στον Πάνορμο και το «SantAnna» πέρυσι στην Παράγκα.

Να ’ναι μια μικρή ανάπαυλα; Μήπως το νησί δεν σηκώνει προς το παρόν αλλά projects τέτοιου βεληνεκούς; Ο Χρήστος Αθανασιάδης, δημιουργός μαζί με τον Δημήτρη Χριστοφορίδη του «SantAnna» και της οικογένειας των «Nice ’n’ Easy», είναι αισιόδοξος. «Περιμένουμε πολύ και καλό κόσμο υψηλού επιπέδου φέτος στο νησί, διότι τα τελευταία χρόνια η Μύκονος έχει γίνει trend. Το brand της έχει δουλευτεί συστηματικά από όλους και κυρίως από τη δημοτική αρχή και αυτήν τη στιγμή στα jet set σαλόνια η Ίμπιζα πέφτει και η Μύκονος ανεβαίνει. Ας μην ξεχνάμε πως οι τιμές της Μυκόνου δεν έχουν φτάσει στα επίπεδα της Ίμπιζα, αλλά και κάτι ακόμη που έχω διαπιστώσει με τα μάτια μου: τις μαγαζάρες της Μυκόνου δεν τις βρίσκεις πουθενά! Το θέμα πια είναι να καταφέρεις να βρεις τη μέρα σου για το πάρτι που θα σου φέρει τον περισσότερο κόσμο!»

Η τάση των beach complexes καλά κρατεί

Με νέες αφίξεις ή χωρίς, το σύνθημα «ραντεβού στην παραλία» ορίζει πια σε σχεδόν απόλυτο βαθμό το μυκονονιάτικο lifestyle. Με παροχές πάνω και πέρα από κάθε φαντασία, τα beach complexes αποτελούν μικροσύμπαντα του νησιού και αποκτούν χαρακτήρα υπερτοπικό. Οι τιμές στις ενοικιαζόμενες βίλες διαμορφώνονται ανάλογα με την εγγύτητά τους στο «Nammos» και το «Scorpios», ενώ δεν είναι λίγες οι κατοικίες που είδαμε να ανεγείρονται στην πλαγιά του Πανόρμου πάνω από το «Principote». Στην Ψαρού, όπου το «Nammos» τάραξε ξανά τα νερά πέρυσι με το πολυτελές mall Nammos Village (μια μπουτίκ του μάγου της υποδηματοποιίας Christian Louboutin άνοιξε μόλις τις πόρτες του), νέος «κάτοικος» στην παραλία είναι το «Kenshō Psarou», αδελφό ξενοδοχείο του «Kenshō» στον Ορνό. Πάνω στη θάλασσα, σχεδόν μεσοτοιχία με το «Nammos», διαθέτει οργανωμένη παραλία, πισίνα κι εστιατόριο με μεσογειακές γεύσεις από τον σεφ Ιπποκράτη Αναγνωστέλη.

Νέο πρόσωπο έχει φέτος και το Καλό Λιβάδι. Ο δρόμος, ο οποίος πλέον περνάει πίσω από το «Solymar», χαρίζει στο αγαπημένο beach resto απευθείας πρόσβαση στην άμμο και περισσότερο privacy, ενώ νέα άφιξη στην καρδιά της παραλίας είναι το «Lohan».

Το γνωστό mainstream club της Αθήνας με τη χολιγουντιανή αύρα, χάρη στη συμμετοχή της ηθοποιού Λίντσεϊ Λόχαν, στη μυκονιάτικη εκδοχή του διαμορφώνει την παραλία σε πολυτελές εξωτικό ύφος, με king size ξαπλώστρες, υπερυψωμένες σουίτες από μπαμπού με αναπαυτικά στρώματα αλλά κι ένα εστιατόριο πάνω στην άμμο, με τον Άλσι Σινανάι στο τιμόνι της κουζίνας.

Εκπληκτικό και πανέμορφο παραμένει το «JackieO’ Βeach» των Μιχάλη Σιγκούνα και Carsten Stehr, που απλώνεται αμφιθεατρικά πάνω από το Σούπερ Παραντάις με εντυπωσιακή αισθητική, ψαγμένες μουσικές, απογευματινά drag queen shows και πάρτι γύρω από την πισίνα. Από το φετινό μενού, που δημιουργεί –όπως πάντα– ο Χριστόφορος Πέσκιας στο γνώριμο fusion ύφος του κι εκτελεί με ακρίβεια ο Άλκης Βαρδαραμάτος, ξεχωρίσαμε το αρωματικό και αέρινο σεβίτσε από χτένια και τόνο μαριναρισμένο σε χυμό από νεράντζι με πέρλες τρούφας καθώς και το εξαιρετικό γαλακτομπούρεκο με υφές πορτοκαλιού και «σφουγγάρι» κανέλας. Το μπαρ εξακολουθεί να παίζει δυνατά, με signature cocktails από το JackieO’ team, όπως το Belvedere Passion Fresh, με βότκα, passion fruit και βανίλια, και το Aris on Fire, με βότκα, τζίντζερ και κόκκινα φρούτα.

Το «SantAnna» ή αλλιώς το πιο πολυσυζητημένο venue του περσινού καλοκαιριού, με μια τεράστια πισίνα σε στιλ αρχιπελάγους, παίρνει φέτος ολοκληρωμένη μορφή με την εικαστική συνδρομή του Απόλλωνα Παπαθεοχάρη. Ο χώρος γύρω από την πισίνα αποκτά μοντέρνο κυκλαδίτικο ύφος, ενώ η παραλία daybeds με στρώματα με memory foam κι ένα tapas restaurant. Όσο για το main restaurant, εστιάζει στο κρέας, στο ψάρι και τα χειροποίητα ζυμαρικά, με σερβιρίσματα σε πάγο και ιδιαίτερες κοπές μπροστά σου.

Τάση δυνατή πάντως, που κερδίζει... daybeds, είναι τα σταθερά απογευματινά πάρτι τα οποία διοργανώνουν όλα τα μεγάλα beach complexes, κάνοντας συχνά δυσδιάκριτα τα όρια ανάμεσα στο beach life και το clubbing και φέρνοντάς το πιο κοντά στα πρότυπα της Ίμπιζα – με τη λογική των mini residencies. Στο τερέν αυτό παίζουν δυνατά ο «Scorpios», που περιμένει από τον Jean Claude Ades και τον Lee Burridge μέχρι τις Blond:ish, η ιδιαίτερα ζωηρή, όπως αποδεικνύεται, παραλία του ξενοδοχείου «Branco» στον Πλατύ Γιαλό με τα σαββατιάτικα Whispers και τη φροντίδα του αθηναϊκού «Pixi», το «Lohan» κάθε Τετάρτη, σε συνεργασία με το πριβέ κλαμπ του Λονδίνου «Cirque Le Soir», το «JackieO’ Beach», που συντονίζεται με τα δέκατα γενέθλια του αδελφού μπαρ στη Χώρα με πολλά events και το «SantAnna», το οποίο σχεδιάζει πάρτι με ονόματα που θα συζητηθούν.

Όλο αυτό χαρίζει νέα δυναμική και ποικιλομορφία στο μυκονιάτικο clubbing, με πρώτο διδάξαντα –ασφαλώς– το εμβληματικό «Cavo Paradiso», που γιορτάζει φέτος τα 25 του χρόνια με την αφρόκρεμα του παγκόσμιου DJ κυκλώματος κι ένα μεγάλο anniversary party με τον David Morales, στις 21 Αυγούστου.

Χώρα σε μεταίχμιο

Αυτή η συνθήκη αποκέντρωσης που χαρακτηρίζει πλέον το νησί, με πολύ κόσμο μοιρασμένο μέχρι αργά σε διάφορες παραλίες, όπου μπορούν να κάνουν τα πάντα, αφήνει κάθε χρόνο τη Χώρα, με την ούτως ή άλλως προβληματική πρόσβαση, όλο και περισσότερο εκτός παιχνιδιού, ενώ δεν είναι λίγα και τα παράπονα που ακούγονται από τους καταστηματάρχες. Υπάρχει πάντα ο κόσμος της κρουαζιέρας που προσφέρει διέξοδο, όπως βέβαια και η πραγματικότητα ότι τα καλά μαγαζιά είναι κάθε βράδυ γεμάτα. Το exclusive κοινό, λοιπόν, υπάρχει κι εδώ και θα τιμήσει το καλό shopping, το καλό εστιατόριο, την καλή γκαλερί...

Όπως μας λέει η Μαρίνα Βρανοπούλου, δημιουργός της γκαλερί και πολιτιστικής πλατφόρμας Δύο Χωριά στην Πλατεία Πανάχρας: «Η Μύκονος είναι ένας τόπος στον οποίο καταλήγουν πολλά και διαφορετικά ανθρώπινα μονοπάτια και κατά συνέπεια η παρουσία της ελληνικής και της διεθνούς τέχνης εδώ μπορεί να αγγίζει ένα ευρύτερο κοινό. Έργα αγοράζουν συλλέκτες από όλον τον κόσμο, όχι περιστασιακοί επισκέπτες, ωστόσο υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον από καλλιτέχνες, δημοσιογράφους κι ένα εν γένει φιλότεχνο κοινό για τις εκθέσεις μας. Φέτος παρουσιάζουμε την ομαδική έκθεση με τίτλο Dancing Goddesses (μία σουρεαλιστική αφήγηση της ζωής στη Δήλο) και στη συνέχεια τις ατομικές εκθέσεις των Αμερικανών ζωγράφων Todd James και Matthew Palladino, του Μεξικανού εικαστικού Raul de Nieves, της Ελληνίδας ζωγράφου Δέσποινας Στόκου, και της Σέρβας εικαστικού Maja Djordjevic».

Στα καλλιτεχνικά ραντεβού σημειώστε επίσης το Mykonos Arts Festival, που ξεκίνησε με την έκθεση Κυκλαδικά Στιγμιότυπα στο μουσείο της Δήλου, και συνεχίζεται όλο το καλοκαίρι με ενδιαφέρουσες εκδηλώσεις μέχρι τα τέλη Σεπτεμβρίου με την τριήμερη γαστρονομική γιορτή Taste of Mykonos (28-30/9), αφιερωμένη στην τυροβολιά .

Αυτός πάντως που ευνοείται από τους κραδασμούς της Χώρας είναι ο περιφερειακός, ο οποίος όλο και γεμίζει με καταστήματα και cafés. Το «Liberty Breakfast Room», λ.χ., είναι μια πρόταση με χαρακτήρα, «μια ανορθογραφία στην ορθογραφία της Μυκόνου», όπως λέει ο δημιουργός του και μάγειρας με πληθωρικό ταμπεραμέντο Βαγγέλης Πελέκης, που κάθε πρωί τυπώνει κι ένα διαφορετικό ποίημα για να αφήσει σε κάθε τραπέζι του μαγαζιού και ύστερα χώνεται στην κουζίνα για να ετοιμάσει εξαίσια αλμυρά pancakes με ζαμπόν Δράμας, γραβιέρα Νάξου και βιολογικό πετιμέζι σε πιάτα Villeroy. Η συνέχεια γράφεται με comfort food και κοκτέιλ στην όμορφη βεράντα την ώρα του ηλιοβασιλέματος.

Hotelling trends

Η κινητικότητα στον ξενοδοχειακό τομέα είναι, όπως πάντα, έντονη. Μια τάση που δείχνει να γιγαντώνεται κάθε χρόνο είναι η «ανταλλαγή» ξενοδοχειακών brands ανάμεσα στη Μύκονο και τη Σαντορίνη. Δεν είναι λίγοι οι Μυκονιάτες που επενδύουν στη Σαντορίνη, ούτε το αντίστροφο. Από τις φετινές αφίξεις, τις εντυπώσεις κλέβει εύκολα το ολοκαίνουργιο «Katikies Mykonos» από την οικογένεια της HotelBrain, το οποίο άνοιξε τις πρώτες ημέρες του Ιουνίου με... το βαρύ φορτίο να διανύσει αντίστοιχα λαμπρή πορεία με το εμβληματικό «Katikies» της Σαντορίνης. Κομψό, με έντονα ελληνικά χρώματα στις 35 σουίτες με τις πριβέ πισίνες, διαθέτει επιπλέον δύο μεγάλες κοινόχρηστες πισίνες και δύο εστιατόρια. Βρίσκεται σε μια πλαγιά ψηλά στον Άγιο Ιωάννη, μία από τις περιοχές-φιλέτο της Μυκόνου με την ωραιότερη θέα στη Δήλο, όπου φέτος παρατηρείται κινητικότητα.

Ο επιχειρηματίας των «Bill & Coo» Θεοδόσης Κακούτης έφερε δίπλα στο «Bill & Coo Coast» το διάσημο «Beefbar» από το Μόντε Κάρλο, σε μια καλοκαιρινή εκδοχή πάνω στη θάλασσα. Ο πολύ κομψός και χαλαρός open air χώρος με τραπέζια και μικρή οργανωμένη παραλία και ένα raw bar για εξαιρετικές κοπές κρεάτων από την Αυστραλία, την Ιαπωνία και την Αμερική κάνουν το «Beefbar» αγαπημένο spot των jet setters διεθνώς. Κάποιες κοπές μάλιστα τις έχουν κατ’ αποκλειστικότητα, ενώ ο executive chef των «Bill & Coo» Ντίνος Φωτεινάκης διανθίζει το μενού με ελληνικές προτάσεις όπως η σπανακόπιτα και το γιουβετσάκι. Στο fine dining εστιατόριο του «Bill & Coo» της Μεγάλης Άμμου, τώρα, προτείνει ένα μοντέρνο μενού με έντονα ελληνικά στοιχεία και γαλλικό αέρα, που φανερώνει τη σημαντική θητεία του σεφ στην μπριγάδα της «Σπονδής».

Προς την άλλη πλευρά του Αγίου Ιωάννη, το ατμοσφαιρικό boutique hotel «De.light» ποντάρει στις ιδιαίτερες εμπειρίες, όπως το candle dinner στο χείλος της πανέμορφης πισίνας, και ανοίγει από φέτος το εστιατόριο «Authentic» και σε εξωτερικούς επισκέπτες. Η κουζίνα του σεφ Σταύρου Κυριακίδη έχει μοντέρνα ελληνική αύρα, με προτάσεις όπως ο μπακαλιάρος sous vide με μους από παντζάρι και αφρό λεμόνι.

Με ενδιαφέρον αναμένουμε επίσης το ολοκαίνουργιο boutique ξενοδοχείο «Mykonos Bliss», με την πανοραμική θέα στο Καλό Λιβάδι. Υπέροχη θέα στον κόλπο του Κόρφου και στον Ορνό χαρίζει το «Dreambox Mykonos Suites». Όλα τα δωμάτια έχουν open plan διαρρύθμιση και συνδυάζουν τα γήινα χρώματα με το φυσικό ξύλο. Meeting point η κομψή κεντρική πισίνα, με daybeds στην επιφάνεια του νερού, μπαρ κι εστιατόριο που σερβίρει ελληνικές και μεσογειακές γεύσεις.

Την περιοχή του Καλαφάτη επέλεξε ο όμιλος Interni Moda Bagno για τη νέα του ξενοδοχειακή πρόταση στο νησί, το πεντάστερο «The Wild by Interni» στην Αγία Άννα, με eco friendly και boutique φιλοσοφία, 39 σουίτες και βίλες, εστιατόριο, κεντρική πισίνα και ιδιωτική παραλία.

Σε αυτήν την παραδοσιακά low profile πλευρά του νησιού, που όμως συζητιέται αρκετά για μελλοντικά projects διεθνούς βεληνεκούς, το ξενοδοχείο «La Residence» κάνει φέτος παρέμβαση στα γαστρονομικά πράγματα και φέρνει στη Μύκονο τον βραβευμένο με Χρυσό Σκούφο σεφ Ολιβιέ Καμπανά, ο οποίος θα είναι παρών όλο το καλοκαίρι στην κουζίνα του. Η συνάντηση του ιδιοκτήτη του ξενοδοχείου Γιάννη Καζάκου με τον σεφ γέννησε μια καταρχήν πολύ ζεστή σχέση μεταξύ τους, με αφετηρία τη Γαλλία που αγαπούν πολύ και οι δύο και, φυσικά, το καλό φαγητό.

Μια πρώτη γεύση που πήραμε από το μενού μαρτυρά πως ο Ολιβιέ βρίσκεται σε πολύ μεγάλα κέφια και παρουσιάζει ένα μενού στο γνώριμο πολυσύνθετο και σπονδυλωτό του ύφος, συντονισμένο όμως γοητευτικά με το λαμπερό μυκονιάτικο καλοκαίρι και την κοσμοπολίτικη ατμόσφαιρα του εστιατορίου «La Veranda» του ξενοδοχείου. Πολλές πρώτες ύλες έρχονται μάλιστα από την Τήνο, όπως το τηνιακό τυρί καρίκι, που καίγεται με φλόγιστρο στη φανταστική βελουτέ σούπα πεπονιού με καπνιστό χέλι, και το πιτσούνι που γίνεται μπαλοτίνα με φουαγκρά και το μπούτι του κονφί με μήλο.

Γαστρονομία με το βλέμμα στην Ελλάδα και στον κόσμο

Στο γαστρονομικό σκηνικό, πάντως, η εθνική μας κουζίνα εκπροσωπείται όλο και πιο δυνατά. Ο έμπειρος σεφ Γιώργος Στυλιανουδάκης, που έκανε από την πρώτη στιγμή το «Kenshō Restaurant» να ξεχωρίσει και να διακριθεί στα Βραβεία Ελληνικής Κουζίνας από το «αθηνόραμα», θέτει το θέμα με ανάγλυφο τρόπο: «Αν δηλαδή δεν δείξεις τι σημαίνει σύγχρονη ελληνική γαστρονομία στη Μύκονο, τότε πού θα το κάνεις; Τα τελευταία χρόνια που βρίσκομαι στο νησί βλέπω το ελληνικό στοιχείο να ανεβαίνει δυναμικά αλλά κι εμένα τον ίδιο να δίνω νέα πνοή, πιο κοσμοπολίτικη αν θες, στα φαγητά μου. Αγαπώ την Κρήτη, αισθάνομαι όμως ότι με περιορίζει. Η Μύκονος, από την άλλη, σου δίνει την ευκαιρία να δημιουργήσεις. Γι’ αυτό κι εγώ παίρνω τις πρώτες ύλες μου από την Κρήτη και τις φέρνω εδώ που μπορώ να τις αξιοποιήσω στο 100%».

Ολοκαίνουργιο ελληνικό εστιατόριο με δυνατή υπογραφή έχει και το ξενοδοχείο «Semeli» στη Χώρα. Το «Krama» βρήκε τη θέση του πάνω στην πισίνα του ξενοδοχείου, που φέτος ανακαινίστηκε ριζικά, και προτείνει μοντέρνες ελληνικές γεύσεις διά χειρός του βραβευμένου σεφ Χρύσανθου Καραμολέγκου. Άνετος και χαλαρός open air χώρος, chill out μουσικές και signature ελληνοπρεπή κοκτέιλ σε pairing με τα πιάτα.

Η μοντέρνα ελληνική ρότα που χάραξε πέρυσι το «Lady Finger» (Βραβείο Ελληνικής Κουζίνας 2018) στην πισίνα του ξενοδοχείου «Andronikos» συνεχίζεται και φέτος, με τον ταλαντούχο σεφ Νίκο Κουτσούκο στην εκτέλεση του μενού που επιμελήθηκε ο Γκίκας Ξενάκης. Η γαρίδα σαγανάκι με καρπούζι, ξινοτύρι Μυκόνου και μάραθο και το ψητό λαβράκι σε κρούστα ψωμιού είναι δύο από τις φετινές προτάσεις που ξεχωρίζουν.

Όσο για τη Χώρα, σταθερό ραντεβού με τις μεσογειακές και μοντέρνες ελληνικές γεύσεις κλείνουμε στο «M-eating», με τον σεφ και ιδιοκτήτη Παναγιώτη Μενάρδο να σερβίρει τις ευφάνταστες προτάσεις του στην ατμοσφαιρική βεράντα της Καλογερά.

Αέρας ανανέωσης πνέει στο εστιατόριο «Reeza» του ξενοδοχείου «Rocabella». Το εστιατόριο μεταφέρθηκε σε νέο και ωραίο χώρο με boho chic ύφος, ενώ την επιμέλεια του μενού έχει ο ικανός σεφ Μιχάλης Κίκης, δεξί χέρι του βραβευμένου Αθηναγόρα Κωστάκου. Σε αυτήν την πρώτη σόλο εμφάνιση του Μιχάλη τον τόνο δίνει το φανταστικό γκασπάτσο χωριάτικης σαλάτας με μους φέτας και κύβους καρπουζιού, ενώ τα γλυκά υπογράφει ο Στέλιος Αρτελάρης.

Γερά στο ελληνικό γαστρονομικό τοπίο παίζει από πέρυσι και το «Thea» (Βραβείο Ελληνικής Κουζίνας 2018) στο εμβληματικό ξενοδοχείο «Belvedere», όπου ο νέος executive chef Παναγιώτης Τζιουρτζιούμης επιμένει στο μοτίβο της κλασικής ελληνικής κουζίνας with a twist. Από την άλλη πλευρά της διάσημης πισίνας, πάλι, το «Matsuhisa Mykonos», που από το 2004 βραβεύεται ανελλιπώς με Χρυσό Σκούφο υποδέχτηκε και φέτος τον Nobu Matsuhisa στο καθιερωμένο Νοbu Festival. Το εστιατόριο-θεσμός έχει το προνόμιο να αποτελεί το μοναδικό open air «Matsuhisa» στον κόσμο κι ένα από τα πιο αγαπημένα του θρυλικού σεφ και master της new style γιαπωνέζικης κουζίνας.

Ο Nobu όμως αγαπά ιδιαίτερα και τη Μύκονο, και την ελληνική κουζίνα, η οποία έχει αποτελέσει έμπνευση για πολλά πιάτα του, που μάλιστα έχουν ταξιδέψει και σε άλλα «Matsuhisa». Νέα πιάτα του σεφ για φέτος η σαλάτα με αλμυρίκια και dry miso και ο ψητός σολομός με ταμπουλέ Nobu style. Ρυθμό στην πισίνα του ξενοδοχείου θα δίνουν καθ’ όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού τα Poolside nights, με εκλεκτές καλεσμένες τις DJ Lou Hayter, Fiona Jane και Izy.

Μια και ξανοιγόμαστε στις κουζίνες του κόσμου, ο Χρόνης Δαμαλάς επιστρέφει στη Μύκονο, και πιο συγκεκριμένα στο εστιατόριο του «Cavo Tagoo», δίπλα στην πισίνα που φέτος ανακαινίστηκε θεαματικά. Το concept δανείζεται στοιχεία από το «Ovac» στο αδελφό «Cavo Tagoo» της Σαντορίνης, ήτοι ένα ιδιαίτερο fusion Ασίας κι Ελλάδας μπολιασμένο με σούσι, ολόκληρα ψάρια στη robata, κρέατα ξηρής ωρίμανσης αλλά και ολόφρεσκα λαχανικά στον ξυλόφουρνο.

Ο έρωτας του νησιού για την ιαπωνική και την ευρύτερη ασιατική γαστρονομία παραμένει άσβεστος, χαρίζοντας απολαυστικά στιγμιότυπα από το πανέμορφο «Buddha Bar Beach» πάνω στην ιδιωτική παραλία του εντυπωσιακού και πλήρως ανακαινισμένου «Santa Marina» μέχρι το «Mr Pug» του Γιώργου Βενιέρη, το «Ling Ling by Hakkasan» στη Χώρα και το ιαπωνο-περουβιανό «Nikkei», που έρχεται για το δεύτερο καλοκαίρι του στην Πλατεία Αγίας Κυριακής.

Αδερφάκι στη Μύκονο απέκτησε, τέλος, και το αγαπημένο «Artisanal» της Κηφισιάς. Στην ατμοσφαιρική αυλή του «Artisanal Mykonos», μιαν ανάσα από τo Ματογιάννι, το μενού στο γνώριμο ύφος του ταλαντούχου σεφ Δημήτρη Δημητριάδη περιλαμβάνει από την πολύ ωραία του σπανακόπιτα σχάρας με κινόα μέχρι «μουσακά» με μοσχαρίσιο φιλέτο και φρέσκο τόνο Αλοννήσου ψητό με μελιτζανοσαλάτα, ενώ την εικόνα συμπληρώνουν low abv και signature cocktail.

Βαλσάμης Δουκάκης

Σχετικοί Προορισμοί
banner
banner