Μύκονος 2015: Στον πυρετό της δόξας 16/07/2015

Μετά το περσινό ρεκόρ των 2 εκατ. επισκεπτών και με κορυφαία διεθνή brands να ενισχύουν ακόμη περισσότερο το κοσμοπολίτικο προφίλ της, η ναυαρχίδα του ελληνικού τουρισμού ζει το πιο καυτό καλοκαίρι της. Η ομάδα του «α» επέστρεψε στο νησί, τσέκαρε όλες τις νέες αφίξεις, μίλησε με τον νέο δήμαρχο και τους επιχειρηματίες-leaders και καταγράφει το τωρινό στάτους ενός νησιού που επαναπροσδιορίζει πιο στοχευμένα πλέον το προφίλ του.


Από τον Βαλσάμη Δουκάκη, Φωτογραφίες: Βενθεσικίμη Κοτσαύτη, Επιμέλεια φωτογράφησης: Μαρία Χούτου

banner

Χρόνο με το χρόνο, τη βλέπουμε να αναπτύσσεται εκ νέου επανεφευρίσκοντας σταδιακά τον εαυτό της. Πάντα λαμπερή και κοσμοπολίτισσα, λουσμένη στο φως και τυλιγμένη, ταυτόχρονα, σε πέπλο μυθικό, ταγμένη στο ακριβό lifestyle και μαζί ατίθαση, η ντίβα του ελληνικού καλοκαιριού έχει βρει τα τελευταία χρόνια ξανά το βήμα της, ποντάρει σταθερά στην ποιότητα και στις καινοτόμες ιδέες, ανοίγεται στοχευμένα στις upper class αγορές του πλανήτη και πηγαίνει από limit up σε limit up για να φτάσει τον περσινό αριθμό-ρεκόρ των 2 εκατ. επισκεπτών.

Η αίσθησή μας για φέτος, επιστρέφοντας από το καθιερωμένο ρεπορτάζ του «α» στο νησί λίγο πριν από το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος, είναι πως το νέο πρόσωπο της Μυκόνου αποκαλύπτεται πιο ολοκληρωμένο από ποτέ. Και είναι ένα πρόσωπο ικανό να γοητεύσει τους jet setters αυτού του κόσμου που αναζητούν τον επόμενο hip προορισμό, όπου τα καλά ξενοδοχεία απλώς φυσάνε, οι γαστρονομικές συγκινήσεις διαδέχονται η μία την άλλη, το premium beach life είναι κανόνας και το nightlife κορυφαίο.

Βρίσκονται όλα τα κομμάτια στη θέση τους; Όχι ακόμα. Είναι όμως τώρα η στιγμή που η ατμομηχανή του ελληνικού τουρισμού πρέπει να ­βιαστεί να διορθώσει τις χρόνιες αδυναμίες της για να κάνει όλη αυτήν την ελίτ, που καταφτάνει κουρασμένη από τα βαριά πρωτόκολλα του Σεν Τροπέ και της Αντίμπ, να θέλει να επιστρέψει σε έναν προορισμό ο οποίος συνδυάζει πιο επιτυχημένα τον κοσμοπολιτισμό με τη χαλαρότητα.

Το γεγονός ότι το αιώνιο πρόβλημα των σκουπιδιών θα αποτελεί, όπως όλα δείχνουν, παρελθόν τις αμέσως επόμενες εβδομάδες είναι σίγουρα ένα πολύ θετικό βήμα αλλά και ένα μόνο από τα σημεία της κουβέντας μας με τον νέο δήμαρχο Μυκόνου Κωνσταντίνο Κουκά που θα διαβάσετε παρακάτω.

banner

Φέτος το νησί ζει στον πυρετό των νέων αφίξεων. Κάποιες είναι διεθνείς («Buddha Bar Beach», «Hakkasan», «Victoria’s Secret»), προσδίδοντας αναμφισβήτητα high-end αίγλη σε όποιον προορισμό και να βρίσκονται.

Για τον γνωστό Μυκονιάτη επιχειρηματία Τάσο Ιωαννίδη, που πρώτος επένδυσε σε ξένο brand φέρνοντας το «Matsuhisha» στο ξενοδοχείο «Belvedere», η συγκέντρωση τέτοιων ονομάτων «όχι μόνο τιμά τη Μύκονο, αλλά δείχνει και τη γενικότερη τάση της αγοράς».

«Πρέπει να προλάβεις ν’ ανέβεις στο κύμα προτού φουσκώσει», μας λέει, στο ίδιο πνεύμα, ο Ηρακλής Ζησιμόπουλος του Semeli Group, το οποίο φέρνει φέτος στη Μικρή Βενετία τα hot VIP clubs του Λονδίνου «Project» και «Toy Room».

Στο δρόμο που χάραξαν τα «N’AMMOS», «Solymar» και «Jackie O’ Beach», το premium μυκονιάτικο beach life προσφέρει φέτος περισσότερες επιλογές από ποτέ, με new comers-σωστές υπερπαραγωγές, όπως ο «Scorpios» στην Παράγκα, ο «Panormos» στην ομώνυμη παραλία και το «Monarch» στο Καλό Λιβάδι.

Αν, πάντως, το μισό παιχνίδι παίζεται στις παραλίες, το άλλο μισό παίζεται, ξανά ύστερα από χρόνια, στη Χώρα. Επανακάμπτει δριμύτερη στο νυχτερινό, και όχι μόνο, σκηνικό του νησιού, αγκαλιάζοντας επιτυχημένα νέες τάσεις όπως το brunch, και βάζει επιτέλους στο σέικερ πιο ευφάνταστα κοκτέιλ, κερδίζοντας το χαμένο έδαφος στο bartendering.

Το δε γαστρονομικό σκηνικό «θεριεύει». Δύσκολα θα βρείτε κουζίνα, γαστρονομική τάση, μοντέρνα τεχνική και πρώτη ύλη απούσα από το νησί, ενώ και η σύγχρονη γαλανόλευκη γαστρονομία εκπροσωπείται πλέον σε ικανοποιητικό βαθμό.

Φέτος ειδικά, το «παρών» δίνουν περισσότεροι Έλληνες σεφ από πότε, είτε διά ζώσης είτε μέσα από προσεγμένες επιμέλειες: Έκτορας Μποτρίνι, Χριστόφορος Πέσκιας, Αθηναγόρας Κωστάκος, Γκίκας Ξενάκης, Γιώργος Βενιέρης, Δημήτρης Κατριβέσης… Όπως μας είπε χαρακτηριστικά ο Αθηναγόρας Κωστάκος, «αν αυτό συνεχιστεί, θα μπορούσαμε να συζητάμε μελλοντικά για ένα ελληνικό Σαν Σεμπαστιάν». Λέτε;

«Η πόλη παίρνει φέτος τη ρεβάνς από τις παραλίες», μας λέει ο άψογος γνώστης του μυκονιάτικου lifestyle Τάσος Ιωαννίδης, αναφερόμενος στα καλά παραλιακά εστιατόρια που μονοπωλούσαν για χρόνια και το νυχτερινό τοπίο. «Ο μύθος της Μυκόνου ξεκίνησε από την πόλη, αυτή έδωσε την ενέργεια και αυτή η ενέργεια επιστρέφει», σημειώνει χαρακτηριστικά ο επιχειρηματίας των «Belvedere» και «Matsuhisha», υπογραμμίζοντας, ωστόσο, πως ένα σοβαρό πρόβλημα παραμένει το πάρκινγκ.

Πώς του φαίνεται, αλήθεια, η Μύκονος του 2015; «Γίνεται μεγάλη προσπάθεια, με τις όποιες προχειρότητες, ν’ ανέβει το επίπεδο. Και πάλι, όμως, είναι πολύ καλό, και σίγουρα καλύτερο από οπουδήποτε αλλού», θα μας απαντήσει αφοπλιστικά, λίγο προτού του ζητήσουμε να μας σχεδιάσει το ιδανικό 48ωρο για φέτος στο νησί.

Μας προτείνει να το μοιράσουμε σε μια party και σε μια ήσυχη ημέρα. Η πρώτη ξεκινά σε κάποια από τις καλές παραλίες με το άψογο service, όπως αυτό που προσφέρουν το «Solymar» και το «N’AMMOS». «Αλλά πριν από τις 3-4 το μεσημέρι που γίνονται club», μας προειδοποιεί. Συνέχεια με απογευματινή βόλτα στη Χώρα για ηλιοβασίλεμα στη Μικρή Βενετία και περίπατο μέχρι την Παραπορτιανή.

Το βράδυ, το πρόγραμμα έχει περαντζάδα στα Ματογιάννια και δείπνο, με ανεβαστικές διαθέσεις για τη συνέχεια, στα καλά ρεστοράν, όπως το «Matsuhisha», το «Interni», το «Remezzo» και το «Ling Ling Hakkasan».

Η ήσυχη ημέρα προβλέπει μπάνιο σε ανοργάνωτες παραλίες, όπως ο Άγιος Σώστης και ο Φωκός, και μεσημεριανό στον «Νικόλα» στην Παράγκα. Για το απόγευμα, μια ωραία ιδέα είναι οι λουκουμάδες στην Άνω Μέρα για μια γεύση παλιάς Μυκόνου.

Στο ίδιο retro mood, το βραδάκι προτείνει γεύμα σε κλασικές αξίες, όπως το «Maison de Katrin», το «Μαερειό» και το «Sea Satin», ενώ κάποια από τις δύο ημέρες επιβάλλεται η εκδρομή στη Δήλο. Κι αν έπρεπε να αποφύγουμε κάτι; Μόνο την πολλή φασαρία του prime time στις παραλίες. Το πρωινό κομμάτι της ημέρας είναι το πιο ωραίο!

Νέος δήμαρχος, νέα ήθη

Νέος όχι μόνο στο αξίωμα αλλά και στην ηλικία, ο 33χρονος δήμαρχος Μυκόνου Κωνσταντίνος Κουκάς μας υποδέχτηκε στο γραφείο του, στο δημαρχείο του Γιαλού.

Ο πρώτος δήμαρχος που έβαλε υπολογιστή, όπως μας είπε, στο συγκεκριμένο χώρο (!), έχει πάντα την πόρτα ανοιχτή για όποιον ζητήσει να τον επισκεφτεί, τελεί τους πολιτικούς γάμους των ξένων επισκεπτών στα αγγλικά και στα ιταλικά και ταυτόχρονα είναι υπεύθυνος για τη διακυβέρνηση της τουριστικής ναυαρχίδας της χώρας, η οποία είχε πέρυσι 2 εκατ. επισκέπτες. Ιδού τι μας είπε...

Για τη Μύκονο του 2015 «Είμαι σε θέση να αντιλαμβάνομαι και τις αδυναμίες μας. Παραδειγματιζόμενοι και όχι μιμούμενοι, μπορούμε να πάρουμε θετικά στοιχεία και βέλτιστες πρακτικές από άλλα μέρη, όπως, ας πούμε, ένας καλαίσθητος κάδος σκουπιδιών, η υπογειοποίηση των κεραιών της Χώρας και η ανάπλαση της περιοχής των ανεμόμυλων. Η δημοτική αρχή άλλαξε γενιά, κάτι που είναι ορατό σε όλα. Συνάδει πιστεύω περισσότερο με τη Μύκονο του 2015».

Για το πρόβλημα των σκουπιδιών «Από τη στιγμή που η υπηρεσία καθαριότητας του δήμου έχει 7 εργάτες και 6 οδηγούς, όσους δηλαδή μια μικρομεσαία ξενοδοχειακή μονάδα, το δημοτικό συμβούλιο αποφάσισε να προχωρήσει στην ανάθεση σε ιδιωτική εταιρεία της αποκομιδής κατόπιν δημόσιου διεθνούς ανοικτού διαγωνισμού. Είναι θέμα λίγων εβδομάδων, εφόσον υπάρξει ανάδοχος (τρεις εταιρείες έχουν ήδη δηλώσει ενδιαφέρον) το νησί να εξυπηρετείται σε 24ωρη βάση από 70 περίπου άτομα, με μικρά και μεγάλα οχήματα».

Για την ολοκλήρωση των έργων στο νέο λιμάνι «Η τελική φάση του νέου λιμα­νιού, τα χερσαία έργα δηλαδή, είχε μείνει στάσιμη τα τελευταία χρόνια. Από την πρώτη στιγμή που αναλάβαμε πιέσαμε την κυβέρνηση και ξεπαγώσαμε μια χρηματοδότηση ύψους 7 εκατ. ευρώ. Οι εργασίες έχουν ξεκινήσει ήδη και αναμένεται να ολοκληρωθούν στα τέλη της χρονιάς, καθιστώντας το λιμάνι μοναδικό σε όλο το Αιγαίο».

Για το αεροδρόμιο «Το αεροδρόμιο ανήκει στην υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας και στο υπουργείο Μεταφορών, και ως εκ τούτου δεν έχουμε το δικαίωμα να κάνουμε την παραμικρή επέμβαση». Για τα μελλοντικά σχέδια του δήμου «Προτεραιότητα αποτελεί η σταδιακή αποκατάσταση του οδικού δικτύου, καθώς έχουν χρόνια να γίνουν εργασίες.

Ένα πολύ μεγάλο πρόβλημα παραμένει το πάρκινγκ, ως λύση για το οποίο εξετάζουμε την περαιτέρω εκμετάλλευση της περιοχής του παλιού λιμένα ή τη σύμπραξη με τον ιδιωτικό τομέα για ένα πιο απομακρυσμένο χώρο στάθμευσης με υπηρεσία shuttle bus. Έχουμε επίσης στρατηγική προτεραιότητα να αναδείξουμε εκ νέου τη Δήλο και να την επαναφέρουμε στο παγκόσμιο προσκήνιο, συνδέοντάς την ξανά με την ταυτότητα της Μυκόνου.

Πέρα από εκείνα της καθημερινότητας, προωθούμε και θέματα ειδικού ενδιαφέροντος, όπως η Μπιενάλε Μυκόνου φέτος το καλοκαίρι και το Φεστιβάλ Φωτός που βρίσκεται στην τελική ευθεία για τον Σεπτέμβριο σε συνεργασία με την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου».

Beach life πολλών αστέρων

Δημιούργημα του γερμανικού διδύμου των Thomas Heyne και Mario Hertel, ο «Scorpios» στην Παράγκα είναι πράγματι εντυπωσιακός. Σχεδιασμένος από τους Anabell Kutucu και Michael Schickinger σε συνεργασία με τους δικούς μας Κ-Studio, αποπνέει μια boho chic αύρα, η οποία σε προδιαθέτει να χαλαρώσεις.

«Η πολυτέλεια εδώ περνά από το δρόμο της απλότητας και η εμπειρία είναι ολιστική», μας εξηγεί ο director of Guest Experience (και παλιός γνώριμος για τους επισκέπτες του «N’AMMOS») Γιώργος Παπαγεωργίου. Μια εμπειρία που βιώνεται στον colonial ύφους χώρο υποδοχής του House, στις μεγάλες καμπάνες που κατεβαίνουν αμφιθεατρικά μέχρι τη μικρή πριβέ παραλία του συγκροτήματος, στο Sunset Terrace με ατμοσφαιρικά τελετουργικά την ώρα του ηλιοβασιλέματος (καθημερινά από τις 6.30 μ.μ. και μετά) και μουσικές ethnic, deep house, vocal house, με ολίγη από ήχους του Ντιτρόιτ και του Βερολίνου.

Σημαντικό κομμάτι της εμπειρίας, με δική του δυναμική, είναι το εστιατόριο του «Scorpios», με head chef τον Αλέξανδρο Ζόπα και τους 2Eaters (Αθηναγόρας Κωστάκος, Θεοδόσης Κακούτης) στην επιμέλεια της κουζίνας, η οποία κινείται σε ελληνικά και μεσογειακά δημιουργικά μονοπάτια.

Ολοκαίνουργιο πρόσωπο έχει ο πάντα αγαπημένος Πάνορμος. Στη θέση των μαγαζιών που υπήρχαν μέχρι πέρυσι στην άκρη της παραλίας, μπερδεύοντας, η αλήθεια είναι, τους λουόμενους με τις διαφορετικές μουσικές τους, πλέον μας υποδέχεται ο «Panormos»· ένας και μόνος, μεγάλος και αεράτος. «Θέλαμε να προχωρήσουμε την μποέμ και ’90s hippie ατμόσφαιρα της παραλίας ένα βήμα παραπέρα», μας βάζει στο κλίμα ο γενικός διευθυντής του Γρηγόρης Φαρμάκης.

Η μπουτίκ, όπου μεταξύ άλλων διατίθεται η δική τους σειρά αρωμάτων, αντηλιακών και after sun, ο ειδικός χώρος για μασάζ και τα δύο γήπεδα beach volley είναι κάποιες από τις νέες παροχές του χώρου που κινούνται προς αυτή την κατεύθυνση, μαζί με τις happy μαξιλάρες, τα day beds και τα πουφ που απλώνονται στην παραλία. Από εδώ η δράση μεταφέρεται στο εστιατόριο, όπου ο σεφ Παναγιώτης Κανελλόπουλος υπογράφει ένα ιντριγκαδόρικο μενού ελληνικής και μεσογειακής κουζίνας με προτάσεις όπως θράψαλο σχάρας με πιλάφι εσπεριδοειδών και κόκκινο ταλιολίνι από παντζάρι με σολομό και πέστο ρόκας.

Αν η όρεξη τραβάει ψάρι, μπορείτε να ρίξετε μια ματιά στην πεντάμετρη βάρκα-ψαριέρα της εισόδου, ενώ ο ξυλόφουρνος ξεφουρνίζει καθημερινά φρέσκο ψωμί και γάστρες με πιάτα ημέρας. Εν τω μεταξύ στο bar διαθέσεις και εντάσεις ανεβαίνουν και τα δροσιστικά κοκτέιλ του Χάρη Μουχτάρη ταιριάζουν γάντι στις uplifting μουσικές του resident DJ και στην party ατμόσφαιρα που επικρατεί από το απόγευμα μέχρι να βραδιάσει – σημειώστε ότι τα βράδια με Πανσέληνο το πρόγραμμα έχει fullmoon parties.

Αγνώριστο βρήκαμε και το Καλό Λιβάδι. Στη θέση του παλιού «Barbarola», «προσγειώθηκαν» εξάμετροι φοίνικες και βράχοι δημιουργώντας συνθήκες όασης για το «Monarch», ένα επίσης πολυμορφικό beach complex με μπουτίκ, nail spa και χώρο ευεξίας. Η μισή του καρδιά χτυπά στο χώρο του εστιατορίου, εδώ όπου θα περάσει το καλοκαίρι του ο μισελενάτος σεφ Alain Parodi, προτείνοντας μια μεσογειακή κουζίνα με γαλλικές αποχρώσεις αξοναρισμένη στην κορυφαία ποιότητα και στην απλότητα.

Οι δύο φούρνοι Josper, ένας για το ψάρι κι ένας για το κρέας, όπως και το Black River Caviar, μια νέα ποικιλία χαβιαριού από την Ουρουγουάη, την οποία φέρνει ο ίδιος για πρώτη φορά στην Ελλάδα, είναι κάποια από τα «όπλα» του, τα οποία μοιράζεται μαζί μας. Αν και δεν το είδαμε ολοκληρωμένο, προμηνύεται ενδιαφέρον, όπως και το παραλιακό κομμάτι, η άλλη μισή καρδιά του «Monarch», που μεταξύ άλλων θα διαθέτει custom made ξαπλώστρες και καμπάνες εφοδιασμένες με χρηματοκιβώτιο, σύμφωνα με τον Θάνο Κολοκυθά, εκ των επιχειρηματιών του χώρου.

Στο μέτωπο των events, βέβαια θεωρούνται τα live clubbing parties με τον Valentino και τον Δημήτρη Καραδήμο τα σαββατιάτικα απογεύματα του Ιουνίου και η εμφάνιση του Γιώργου Μαζωνάκη στις 30/7.

Στο μέσον περίπου του Καλού Λιβαδιού, στη θέση του «Nice ‘n’ Easy», εμφανίστηκε η casual trattoria-pizzeria «Altro», όχι ακριβώς από το πουθενά, καθώς πρόκειται για αδερφάκι του «Phos» της Χώρας. Με τον διάσημο Ιταλό σεφ Gianluca Guglielmi στο τιμόνι και... επί του ξυλόφουρνου, οι προτάσεις περιλαμβάνουν, εκτός από πίτσα, πάστα και αντιπάστι, φιλέτο λαβράκι, ταλιάτα από Black Angus και χοιρινή κοτολέτα αλά μιλανέζε. Σχεδόν τα πάντα κατεβαίνουν μαζί με κοκτέιλ στις ξαπλώστρες, ενώ κάποια δυνατά lives θα ανεβάσουν για λίγο τους γενικότερα χαλαρούς τόνους.

Σταθερή αξία της παραλίας παραμένει εδώ και έντεκα χρόνια το «Solymar», με τον Διονύση Σχοινά να καταφτάνει για δέκα περίπου sessions απογευματινού live clubbing τον Αύγουστο, τον Toni Sfinos στις 18/7 και 16/8, αλλά και με την Christina Kontova στα ηνία της Solymar Boutique. Το «Jackie O’ Beach» στο Paradise είναι μάλλον το πιο happy spot του νησιού και σίγουρα εκείνο με το πιο ενδιαφέρον μείγμα κόσμου αλλά και την πιο ταχεία καθιέρωση στο μυκονιάτικο beach life.

Μιλώντας στον Μιχάλη Σιγκούνα, συνιδιοκτήτη του χώρου με τον Carsten Stehr, του εξομολογήθηκα πως ένα πρωί του περασμένου καλοκαιριού που έπινα τον καφέ μου στα Gaudi style υπερυψωμένα τραπέζια του bar πέρασαν από μπροστά μου μέχρι και γιαγιάδες με πλαστικό σκούφο στο κεφάλι. «Μη σου κάνει εντύπωση», μου απαντά. «Από εδώ περνά καθημερινά δύο με τρεις χιλιάδες κόσμος. Δεν είναι ούτε αμιγώς ξένοι ούτε αμιγώς Έλληνες.

Υπάρχουν οι πολύ πρωινοί που θα κατέβουν στην παραλία, οι μεγάλες παρέες που θα κλείσουν ολόκληρο το χώρο κοντά στο jacuzzi ή το καινούργιο πριβέ κομμάτι κάτω από την πισίνα με χαλιά, μαξιλάρες και δικό του σερβιτόρο, οι billionaires που θα προσεγγίσουν διά θαλάσσης από την ιδιωτική προβλήτα, οι οικογένειες που τρώνε τα μεσημέρια στο εστιατόριο, το οποίο επιμελείται και φέτος ο Χριστόφορος Πέσκιας.

Όλες οι φυλές θα μαζευτούν το απόγευμα για τα καθιερωμένα drag shows πλάι στην πισίνα». Ανάμεσά τους και πολλοί γνωστοί σχεδιαστές, κομμάτια των οποίων διατίθενται προς πώληση στο concept store του «Jackie O’ Beach», όπως τα κοσμήματα Minas, τα ρούχα των φίλων τους Neil Barrett και Λάκη Γαβαλά (τα LAK επανήλθαν), οι τσάντες του ανερχόμενου Ιταλού Simone Rainer, η σειρά γυναικείων ρούχων που δούλεψαν μαζί με την Evi Grintela και η casual σειρά ρούχων με το λογότυπο του χώρου στο καινούργιο, λαμπερό μαύρο χρώμα Jackie O’ black, που δημιούργησε ειδικά γι’ αυτούς η Pantone Universe.

Όχι βέβαια ότι η βασίλισσα Ψαρού έμεινε με σταυρωμένα χέρια. Έτσι, οι θαμώνες του «N’AMMOS» θα απολαμβάνουν φέτος τόσο το εκλεκτό Kobe beef του διάσημου «Beef Bar» από το Μόντε Κάρλο όσο και τα εξαιρετικά γλυκά του Νικόλα Στράγκα, ο οποίος κάνει καριέρα στη Δανία, αλλά και τις περιποιήσεις στο open air κομμωτήριο «Zarbalis» – τα σαββατοκύριακα, μάλιστα, από τον ίδιο τον Ηλία Ζάρμπαλη.

Στα επιβεβαιωμένα events, έχουμε τον Βασίλη Τσιλιχρήστο στις 25/7 και το καθιερωμένο πάρτι με τον Αντώνη Ρέμο, παρέα φέτος με τον Danny Brillant, στις 31/7. Για όσους, τώρα, επιθυμούν δι­­α­μονή πάνω ακριβώς στη διάσημη παραλία, το «Grecotel Mykonos Blu» είναι ιδανική επιλογή. Στο επίκεντρο των νέων αφίξεων βρίσκεται και ο Ορνός, με αιχμή του δόρατος το «Buddha Bar Beach», μιαν ανάσα από την ιδιωτική παραλία του εντυπωσιακού «Santa Marina Resort & Villas».

Σ’ αυτό το στοιχείο έγκειται η πρωτοτυπία του εγχειρήματος, καθώς το περίφημο άγαλμα του Βούδα που στολίζει όλα τα Buddha Bars ανά τον κόσμο έχει για πρώτη φορά... θέα θάλασσα. Και του πάει πολύ. Ο μακρόστενος υπαίθριος χώρος σε κομψό, νεο-ασιατικό ύφος απλώνεται σε επίπεδα με όμορφες γωνιές μέχρι το sushi bar στο βάθος, ενώ τα χαρούμενα χρώματα στις στόφες δημιουργούν ανάλαφρη ατμόσφαιρα.

Το μενού που έχει επιμεληθεί ο executive chef των Buddha Bar Eric Rousselieres είναι σε δημιουργικό ασιατικό ύφος (π.χ. τόνος σε κρούστα από κάρι και σαλάτα με κινόα και φρούτα του πάθους), τα κοκτέιλ υπογράφει ο chief mixologist του brand Matthias Giroud, ενώ τις signature chill out μουσικές επιλέγει ο Dimmi.el, άρτι αφιχθείς από το «Buddha Bar Dubai». Και το «Santa Marina», ωστόσο, είναι στα καλύτερά του, με τη ριζική ανακαίνιση σε τελικό στάδιο, τα δωμάτια και τις βίλες να αποπνέουν πολυτέλεια και κομψότητα και την πανέμορφη ιδιωτική παραλία να αποτελεί ένα από τα πιο ειδυλλιακά καταφύγια του νησιού.

Οι εξελίξεις τρέχουν, ωστόσο, και στην κύρια παραλία του οικισμού. Το ολοκαίνουργιο και ολόλευκο ξενοδοχείο «Mykonos Blanc» καταλαμβάνει πλέον τη θέση του παλιού «Ornos Beach» στην άκρη της, έχοντας στο επίκεντρο μια εντυπωσιακή πισίνα, με αμφιθεατρικά απλωμένες ξαπλώστρες τριγύρω. Ο στόχος του είναι μια εκλεπτυσμένη poolside εμπειρία, σε συνδυασμό με το γειτονικό resto «Pasaji», το οποίο λειτουργεί ρονταρισμένο πλέον, μετά το περσινό soft opening.

Πιο uptempo η κατάσταση λίγα μέτρα πιο πέρα, μπροστά στο άλλο παραλιακό σύμπλεγμα του Ορνού, που φτιάχνουν το ξενοδοχείο «Mykonos Ammos» και το εστιατόριο «Kuzina». Όλα ανήκουν στον επιχειρηματία Λορέντζο Φρέρη, ενώ στην παρέα του Ορνού καταφτάνει γύρω στα τέλη Ιουνίου και ο Γιάννης Μωράκης, με μια νέα και ατιτλοφόρητη προς το παρόν μοντέρνα ψαροταβέρνα, η οποία θα διαθέτει και μπακάλικο.

Σε ένα ήσυχο σημείο του κόλπου, το ιστορικό boutique ξενοδοχείο «Kivotos» απλώνεται αμφιθεατρικά μέσα σε κήπους μέχρι την πριβέ παραλία, ενώ τα πολυτελή δωμάτια κοσμούν έργα τέχνης από τη συλλογή του ιδιοκτήτη.

New gastronomy

Buddha Bar Beach και Ling Ling Hakkasan έχουν μονοπωλήσει μοιραία το ενδιαφέρον από την πρώτη στιγμή που ανακοινώθηκε η άφιξή τους. Για το πρώτο τα είπαμε ήδη, για το δεύτερο να πούμε ότι ling ling ονομάζεται η VIP area στο «Hakkasan» του Λας Βέγκας, η οποία εμπνέει το νέο concept δημιουργικής κινεζικής κουζίνας με nightlife αποχρώσεις που κάνει παγκόσμια πρεμιέρα στη Μύκονο, στον παλιό «Φιλιππή» της Χώρας, κατά τις αρχές Ιουλίου. Σε ένα άλλο πόστο της Χώρας, στα παλιά «Κιού­πια» στην Πλατεία Αγίας Μονής, θ’ ανοίξει εκείνες τις ημέρες και το steak & lobster resto «Inyama» με την επιμέλεια του Έκτορα Μποτρίνι.

Για τον Αθηναγόρα Κωστάκο, μόνιμο κάτοικο Μυκόνου τα τελευταία 8 χρόνια, η προετοιμασία για κάθε σεζόν ξεκινά ενάμιση μήνα πριν από το άνοιγμα του Bill & Coo. Φορτώνει όλη την μπριγάδα του στο πούλμαν του ξενοδοχείου και χάνονται στο νησί. Μαζεύουν κρίταμα, μυρίζουν το μάραθο και το θρούμπι, μαθαίνουν τον τόπο και τη γη του. Αυτόν τον τόπο, όπως λέει, μαγειρεύει και ο ίδιος.

Κορυφαίο υλικό του πλανήτη θεωρεί τον αχινό, γιατί «κρύβει καντάρια Ελλάδα μέσα του». Η ατόφια γεύση του αχινού γίνεται η βάση για τη σχεδόν εθιστική κρύα σούπα Bloody Mairy αχινού στο φετινό μενού, όπου η Μύκονος πρωταγωνιστεί και πάλι με πιά­τα, όπως το «Σπινιάλο μέσα από τα μάτια μου» και ο «Χοίρος στα δικά μου χοιροσφάγια», που συνταιριάζουν την υπόγεια χιουμοριστική διάθεση του Αθηναγόρα με τις πιο αβανγκάρντ μαγειρικές τεχνικές σε ένα σχεδόν θεατρικό αποτέλεσμα που εκπλήσσει. «Το γεγονός ότι οι Έλληνες σεφ μαζευόμαστε στο νησί με χαροποιεί», θα μου πει. «Αν αυτό συνεχιστεί, θα μπορούμε μελλοντικά να συζητάμε για ένα ελληνικό Σαν Σεμπαστιάν».

Πιστεύει πολύ στα τοπικά προϊόντα. «Όποιος μάγειρας δεν μαγειρεύει με τα υλικά του τόπου του είναι εγωιστής μάγειρας», μας λέει χαρακτηριστικά. «Δεν είναι τυχαίο ότι ο Matsuhisha έχει πειραματιστεί με τα κρίταμα και τα αλμυρίκια», συμπληρώνει, κλείνοντας με το όνειρό του για ένα κλασικό ελληνικό εστιατόριο που πιστεύει ότι λείπει από τη Μύκονο. «Η δουλειά μου είναι να δώσω αέρα στο κλασικό και να το φτάσω στο επίπεδο της αστεροποίησης. Μην ξεχνάς ότι η καψούρα μου είναι να πειράζω τη σπανακόπιτα της μητέρας μου».

Αλλαγές δρομολογούν τα αδέρφια Τάσος και Νικόλας Ιωαννίδης στο γαστρονομικό τοπίο του εμβληματικού «Belvedere». Το Matsuhisha παραμένει στο προνομιακό του πόστο πλάι στην πισίνα, ωστόσο το «Belvedere Restaurant» παύει να υφίσταται και τη θέση του παίρνει το prive ύφους Thea, σε υπερυψωμένο σημείο με θέα στη θάλασσα. Εκεί, από τις 26/6, ο executive chef Νίκος Ζερβός θα σερβίρει πιάτα με την πάντα ενδιαφέρουσα και δημιουργική ματιά του στις μεσογειακές και στις ελληνικές γεύσεις, σε μόλις 30 άτομα κάθε βράδυ.

Σημείο τομής των δύο χώρων, το νέο εξωτερικό bar που βρίσκεται ανάμεσα τους, σερβίροντας επιλεγμένα πιάτα από το καθένα, αλλά και premium ποτά και signature cocktails, με την υπογραφή του παγκοσμίως διάσημου mixologist Dale Degroff. Το Marechiaro, η στιλάτη ναπολιτάνικη πιτσαρία τους, παραμένει στη γνώριμη θέση της, στον Περιφερειακό.

Στην όμορφη βεράντα του Rocabella στον Άγιο Στέφανο, τη μοντέρνα ελληνική κουζίνα επιμελείται ο Γκίκας Ξενάκης του αθηναϊκού «Aleria». Μετά τo συναινετικό διαζύγιο με το «Cinco», ο Δημήτρης Κατριβέσης φέρνει την περουβιανή και multi culti γενικότερα φιλοσοφία του στο ολοκαίνουργιο Mistura, το ένα από τα δύο εστιατόρια (το άλλο παραμένει το «Hippie Fish») του πλήρως ανακαινισμένου ξενοδοχείου «Hippie Chic» στον Αϊ-Γιάννη, ενώ με νέο πρόσωπο επιστρέφουν το Kiku και ο Χρόνης Δαμαλάς στο πολυτελές «Cavo Tagoo».

Τριπλό πόστο έχει στο νησί ο πολιτογραφημένος Μυκονιάτης Γιώργος Βενιέρης. Επιμελείται τα μενού στη Liasti της Λιας και στο εστιατόριο Lady Finger του ξενοδοχείου «Andronikos», ενώ ολόδικό του τερέν αποτελεί το sui generis Mr. Pug, το οποίο άνοιξε προς τα τέλη της περασμένης σεζόν στον Περιφερειακό. Σε αυτή την ταϊλανδέζικη ταβέρνα, όπως την αποκαλεί χαϊδευτικά, συμπυκνώνει τις εμπειρίες από τα συχνά ταξίδια του στο Σιάμ. Θα σου χτυπήσει ο ίδιος ένα κοκτέιλ στον πάγκο του Silence bar της εισόδου, ρίχνοντας ταυτόχρονα κλεφτές ματιές στην ανοιχτή κουζίνα, και θα σου πει ν’ ανοίξεις αν θέλεις το ψυγείο να δεις τι έχει μέσα.

Εμπειρίες hotelling

Κάνοντας check-in στο Bill & Coo, η ευγενέστατη υποδοχή με εφοδιάζει με ένα iPad. Με αυτό μπορώ να τηλε-χειριστώ πλήρως την ατμόσφαιρα στη σουίτα μου, να αναβοσβήσω όλους τους κρυφούς φωτισμούς στα πιο απίθανα σημεία, να αυξομειώσω τη θερμοκρασία ή να επιλέξω απλώς κάποιο από τα έτοιμα «σενάρια», όπως το Atmospheric ή το Billing & Cooing.

Οι ολοκαίνουργιες αυτές σουίτες που εγκαινιάστηκαν φέτος, εντυπωσιακά απλές, με τεράστιους κορμούς να διατρέχουν πλεγμένοι τα ταβάνια τους και τη γήινη υπογραφή των K-Studio, είναι μόνο μία από τις πολλές μικρές και μεγάλες αλλαγές που κάνει κάθε χρόνο το πολυτελές ξενοδοχείο στη Μεγάλη Άμμο, δημιούργημα του νέου Μυκονιάτη επιχειρηματία Θεοδόση Κακούτη.

Ο ίδιος αποδίδει την επιτυχία του «Bill & Coo» στην απόλυτα ανθρωποκεντρική φιλοσοφία και συμπληρώνει πως κάθε χρόνο, όχι μόνο στο δικό του, αλλά και σε όλα τα καλά ξενοδοχεία του νησιού, τουλάχιστον το 50% των κερδών επενδύεται ξανά στην επιχείρηση. «Ο Μυκονιάτης, και ειδικά η νέα γενιά, έχει το μικρόβιο του πρωταγωνιστή», θα συμπληρώσει.

Ένα μικρόβιο που τον ωθεί σε νέα ανοίγματα, όπως το ολοκαίνουργιο boutique ξενοδοχείο που ετοιμάζει με ταχείς ρυθμούς για το επόμενο καλοκαίρι σε μια έκταση 8 στρεμμάτων λίγα βήματα από τη θάλασσα του Αϊ-Γιάννη, και η 2Eaters, η εταιρεία γαστρονομικού consulting που δημιούργησε μαζί με τον Αθηναγόρα Κωστάκο, η οποία έχει ήδη παρουσία τόσο στη Μύκονο («Scorpios», «Vinos») όσο και αλλού. Μιλώντας μας για τις διεθνείς αφίξεις, θεωρεί ότι είναι καλό να έρχονται στο νησί πολυεθνικά brands, αφού κάνουν τον προορισμό πιο δυνατό και επεκτείνουν τη σεζόν, ενώ δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στο urban legend των κορυφαίων αλυσίδων που ψάχνουν στέγη στο νησί, όπως τα συνώνυμα της exclusive πολυτέλειας Four Seasons, τα hip lifestyle resorts W και τα zen luxury Aman Resorts.

Σχεδόν σε κάθε γωνιά του νησιού, η ξενοδοχειακή εμπειρία αποδεικνύεται ιδιαίτερα πλουραλιστική. Το Grace Mykonos διοργανώνει από βόλτες με άλογα σε παραλίες και μονοπάτια μέχρι ρομαντικά δείπνα στον Φάρο του Αρμενιστή, το πλήρως ανακαινισμένο Archipelagos επιτρέπει στους επισκέπτες του να επιλέξουν οι ίδιοι τα υλικά του δείπνου τους απευθείας από τις τράτες των ψαράδων, το τυροκομείο της Άνω Μεράς και τη βιολογική φάρμα του Παναγιώτη Δακτυλίδη, ενώ η ριζική φετινή ανακαίνιση χάρισε στο Mykonos Princess ένα υπερυψωμένο πριβέ εστιατόριο με φοβερή θέα και μόλις τέσσερα τραπέζια.

Αν πάντα ονειρευόσασταν να παρακολουθήσετε την αγαπημένη σας ταινία πριβέ σε κάποια παραλία, κάτω από το φως του φεγγαριού, το Casa del Mar διαθέτει από φέτος το προσωπικό του beach cinema και παρέχει υπηρεσίες private cooking στις πολυτελείς και αισθητά ανανεωμένες αυτόνομες κατοικίες του. Αν, πάλι δεν αγαπάτε καθόλου τις... γωνίες, το Golden Star ανακαίνισε πολύ γουστόζικα τον τρίπατο μύλο του 1700, που βρίσκεται δίπλα του, έχοντας στα σκαριά τη δική του ριζική ανακαίνιση για του χρόνου.

Η αποκέντρωση και η αυτονομία θα μπορούσαν, τέλος, να θεωρηθούν ένα ξενοδοχειακό trend, αν συνυπολογίσουμε νέα ανοίγματα, όπως του Colours στον Άγιο Λάζαρο και του Mykonos No 5 στα Κανάλια, ή τις ανανεωτικές κινήσεις, όπως αυτές που κάνουν τα Leonis Summer Houses στα ψηλά του Ορνού και ο Yakinthos, πάνω από τον Πάνορμο.

Τα νέα στέκια της Χώρας

Ξεκινώντας τη φετινή μας βόλτα στη Χώρα, θέλοντας και μη, από την ολοκαίνουργια και πολυσυζητημένη μπουτίκ Victoria’s Secret (όχι, αγγέλους δεν είδαμε), συνεχίσαμε ευθεία στα Ματογιάννια, κολλήσαμε κλασικά στο τρίγωνο Kessaris – Άρωμα – Queen, ακολουθήσαμε τον πολύγλωσσο ξυλοπόδαρο μέχρι τη Μικρή Βενετία για ηλιοβασίλεμα απαθανατιζόμενο από εκατοντάδες αλλοδαπές κάμερες, στροβιλιστήκαμε σε δαιδαλώδη σοκάκια και καταγράψαμε όλες τις νέες αφίξεις αλλά και τις λίγες, πια, κλασικές αξίες.

Η Μύκονος μπραντσάρει, τόσο στο Nice ‘n’ Easy, που μεταφέρθηκε φέτος στη Μικρή Βενετία, όσο και στο ολοκαίνουργιο Mama’s Cuisine στην Πλατεία Μαντώς. Το μεν πρώτο υποδέχεται τους ξενύχτηδες από τις 5 το πρωί και συνεχίζει όλη μέρα με τις organic δημιουργικές γεύσεις του Χρήστου Αθανασιάδη πρώτο τραπέζι... ηλιοβασίλεμα.

Το στιλάτο «Mama’s Cuisine», πάλι, δεν σερβίρει τις μαμαδίστικες γεύσεις που θα περιμέναμε λόγω ονόματος. Εκτός αν κάποια μαμά μαγειρεύει στα παιδιά της σούπα χωριάτικη σαλάτα ή τραχανότο με λουκάνικο σχάρας, φέτα και γκρεμολάτα. Υπεύθυνος για όλα αυτά τα ιντριγκαδόρικα, ο σεφ Νικόλαος Ντάνος, ο οποίος για brunch προτείνει από Greek κροκ μεσιέ και κροκ μαντάμ μέχρι αβγόφετες με αστεροειδή γλυκάνισο και κανέλα Κεϊλάνης. Να ρίξουμε και μια τρίτη ιδέα;

Σούπερ δυναμωτική μυκονιάτικη ομελέτα και σπέσιαλ τοστ με ολόκληρο τηγανητό αβγό στο, επίσης ολοκαίνουργιο, Captain’s στον Για­λό. Όποια άλλη ώρα βρεθείτε στο καλόκαρδο νεο-καφενείο του Απόλλωνα, της Αριάδνης και του Νίκου, η φάση είναι food for sharing, με best sellers τα μυκονιάτικα κεφτεδάκια και το τηγανητό κουνελάκι.

Η Μύκονος έχει πλέον το πρώτο της wine & tapas bar, ονόματι Vinos, στο στενό της Καλογερά. Η λιλιπούτεια βεράντα του είναι ό,τι πρέπει για ένα ποτήρι κρασί από μικρούς Έλληνες παραγωγούς, συντροφιά με τα tapas που επιμελείται ο Αθηναγόρας Κωστάκος: μύδια μαρινάτα σε φρυγανισμένο ψωμί και γουακαμόλε, μπρουσκέτα με αγκινάρες και πέστο βασιλικού και μπακαλιάρος tempura με σκορδαλιά παντζαριού.

H Μύκονος εξακολουθεί πάντως ν’ αγαπά τις κλασικές αξίες, όπως το Maison de Katrin. Η φροντίδα των επισκεπτών αποτελεί διαχρονικά οικογενειακή υπόθεση, τα τραπέζια στρώνονται με φίνα art de la table και η κουζίνα παραμένει καθησυχαστικά αστική ελληνική με διεθνείς πινελιές.

Σε άλλα εστιατορικά νέα, να σημειώσουμε το άρτι αφιχθέν casual burger bar Yo Homie (κοντά στην boutique του Al Giga), την αλλαγή σεφ στο Mamalouka (ίσως τώρα να δικαιώσει τις προσδοκίες μας), το Lotus που λειτουργεί με νέο ιδιοκτησιακό καθεστώς και σεφ τον Μάριο Τσουρή του «Solymar», όπως και το νέο ιταλικό Aglio e Oglio του Γιάννη Μωράκη, που παίρνει τη θέση του βραχύβιου «Golden Star» στη Λάκκα
.

Σε μια Μύκονο που έχει αρχίσει επιτέλους να ανεβάζει στροφές στο θέμα του cocktailing, τα... μαγειρεμένα κοκτέιλ που λανσάρει φέτος ο Σπύρος Δάβιος στα Άστρα μας έπιασαν, ομολογούμε, αδιάβαστους: απόλυτα ινσταγκραμικά, με τεχνικές που διδάχτηκε στην ακαδημία του Ferran Adria και γεύση που βαθαίνει όσο περνά η ώρα, στολισμένα με κύβους από καπνιστό νερό καρύδας, υφές από σπιτική βυσσινάδα, τούφες από καραμέλα, βράχους από αποξηραμένα φρούτα του δάσους και άλλα πολλά πρωτόγνωρα.

Ωραία κοκτέιλ με την υπογραφή του Δημήτρη Κοτσοβού και παιχνιδιάρικα ονόματα ήπια­με στο Vicolo. New entry στη Μικρή Βενετία, όπως και το διπλανό Breeze αλλά και το «Nice n Easy» λίγο παραπέρα, το καθένα με το χαρακτήρα του, δίνουν το σήμα πως η τράπουλα της Βενετιάς ξαναμοιράζεται. Αν και οι συζητήσεις έδιναν κι έπαιρναν, το Caprice λειτουργούσε ακόμη κανονικά, ωστόσο το οριστικό του κλείσιμο στις 8/6 επιβεβαίωσε ότι το γραφικό λιμανάκι βρίσκεται σε φάση αλλαγών, σημαίνοντας παράλληλα το τέλος μιας εποχής.

Σχεδόν επί του πιεστηρίου, μάθαμε, πάντως, ότι το... πάρτι θα συνεχιστεί οσονούπω σε άλλο χώρο στη Μικρή Βενετία και με τον Δημήτρη Κατριβέση στην επιμέλεια της κουζίνας. Δύο ακόμα πολύ ηχηρές αφίξεις σημειώθηκαν του Αγίου Πνεύματος στη Μικρή Βενετία. Αναφερόμαστε στα Project και Toy Room, δύο από τα πλέον exclusive VIP clubs του Λονδίνου αυτήν τη στιγμή. Η ελίτ εμπειρία που προσφέρουν μεταφέρθηκε αυτούσια στη Μύκονο, σύμφωνα με τον Ηρακλή Ζησιμόπουλο του Semeli Group («Semeli Hotel», «Semeli Bar»), που φέρνει τα brands στο νησί ύστερα από πολύμηνες διαπραγματεύσεις.

Το «Project», στη θέση του παλιού «Omega», είναι ένα καθαρόαιμο club σε μίνιμαλ γραμμές, με house και deep house μουσικές, ενώ το ύφος του «Toy Room» (με σήμα κατατεθέν το μουτρωμένο αρκουδάκο Frank), στον επάνω όροφο του «Semeli Bar», παραπέμπει σε ένα ατμοσφαιρικό living room με μουσικές που κινούνται από r’n’b και hip-hop μέχρι παλιό ροκ.

Και τα δύο μαγαζιά στελεχώνονται με προσωπικό από τα αντίστοιχα του Λονδίνου, ενώ εννοείται πως οι πόρτες τους ανοίγουν μόνο για λίγους, οι οποίοι απολαμβάνουν premium ποτά, signature cocktails και μια high-end εμπειρία διε­θνούς βεληνεκούς. Πλήρως ανακαινισμένο και με νέα κοκτέιλ από τον Φραντζή Παπαποστόλου είναι και το «Semeli Bar», ενώ φέτος ολοκληρώθηκε η ριζική ανακαίνιση του πεντάστερου πλέον «Semeli Hotel».

Αέναο νυχτερινό πηγαινέλα

Με Steve Aoki, Paul van Dyk, Alesso, Ricardo Villalobos, Sebastian Ingrosso και άλλους πολλούς DJs να... συνωστίζονται σε ένα παραδοσιακά πλούσιο και καθημερινό line up, η φυλή των clubbers σίγουρα θα κάνει ενθουσιασμένη τα χιλιόμετρα μέχρι το Cavo Paradiso, ενώ, μεταξύ άλλων, Tiesto και Martin Garrix θα τους δελεάσουν για μια βόλτα μέχρι το Paradise.

Πίσω στη Χώρα, οι πειρασμοί για ξενύχτι είναι πολλοί. Παρά τις νέες αφίξεις, δεν αμελούμε τις κλασικές αξίες, όπως το Scarpa ή το Jackie O’ για τα καθημερινά sold out drag shows και το καθιερωμένο πάρτι γενεθλίων στα τέλη Ιουλίου. Η Μαριάντα Πιερίδη και ο Νίκος Απέργης βρίσκονται ήδη από του Αγίου Πνεύματος και για όλο το καλοκαίρι στον live clubbing πυρετό που επιβάλλει το 4711 στην Πλατεία Αγίας Μονής, αναμένοντας, ενδεχομένως, τον Νίκο Βουρλιώτη όταν ολοκληρώσει τις εμφανίσεις του με τον Βέρτη στην Αθήνα.

Από την άλλη, το Cabaret στην Πλατεία Μαντώς ξεκινά με τον Λάμπη Λιβιεράτο για τα δύο πρώτα σαββατοκύριακα του Ιουλίου (3-4, 10-11) και συνεχίζει με Γιώργο Σαμπάνη και Τάμτα για ένα καθημερινό πάρτι από τις 15/7 μέχρι τα τέλη Αυγούστου.

Βαλσάμης Δουκάκης

Σχετικοί Προορισμοί
banner
banner