Forget me not

4

Ο Κωνσταντίνος Μπιμπής και η Μυρτώ Γκόνη σκηνοθετούν και ερμηνεύουν το βαθιά τρυφερό και συγκινητικό έργο του Βρετανού Τρίσταν Μπέρνεϊς, στο οποίο παρακολουθούμε τη ζωή ενός ζευγαριού από την πρώτη γνωριμία μέχρι τα βαθιά τους γεράματα.| Powered by Uber

Forget me not ©Γκέλυ Καλαμπάκα

Το συγκινητικό έργο του Τρίσταν Μπέρνεϊς παρακολουθεί τη ζωή ενός ζευγαριού από την πρώτη γνωριμία τους μέχρι τα γεράματά τους, τις σημαντικές -και λιγότερο- σημαντικές στιγμές της συμβίωσής τους. Η ακολουθία δεν είναι χρονολογική, οι σκηνές από τη ζωή τους προκύπτουν τυχαία σαν ένα γαϊτανάκι, όπου συχνά η λέξη ή η φράση που κλείνει τη μία σκηνή ανοίγει και την επόμενη. Ίσως ο συγγραφέας κατέφυγε σε αυτό το εύρημα επειδή (spoiler alert) επειδή καταπιάνεται και με το θέμα της άνοιας κι επιθυμεί να προσφέρει στους θεατές αυτό το μωσαϊκό στιγμών τόσο ακατάτακτα όσο υπάρχει στο μυαλό του ήρωα (ή, μήπως, της ηρωίδας;) - πρόκειται όμως για ένα εύρημα που λειτουργεί ευεργετικά ούτως ή άλλως, καθώς δίνει στο έργο μία ξεχωριστή δυναμική, έτσι όπως οι καταστάσεις εναλλάσσονται χωρίς χρονική ακολουθία, φέρνοντας τον θεατή σε συνεχή εγρήγορση και εναλλαγές συναισθημάτων. 

Forget me not
©Γκέλυ Καλαμπάκα

Δεν είναι τόσο το περιεχόμενο της ζωής αυτού του ζευγαριού που κάνει το έργο να συγκινεί (αν και σαφώς πρόκειται για ήρωες με τους οποίους ταυτιζόμαστε) όσο η βαθιά τρυφερότητα και η αμεσότητά του. Αυτό το ταξίδι στο χρόνο προσδίδει μία συμπαντική διάσταση στο έργο, το οποίο δείχνει να αποτελεί μια υπόκλιση στο ερωτικό συναίσθημα και σε όλα τα ζευγάρια που κρατούν ενωμένο το νήμα της κοινής ζωής τους. Αυτά τα στοιχεία της τρυφερότητας, της αμεσότητας και του κοινού συναισθήματος, αναγνωρίζονται στο έπακρο και στην παράσταση που συνυπογράφουν (σκηνοθεσία και ερμηνείες) ο Κωνσταντίνος Μπιμπής και η Μυρτώ Γκόνη. Η χημεία και η σύνδεσή τους είναι μοναδική καθώς βυθίζονται σε ένα χείμαρρο συναισθήματων,  και οι ίδιοι ανταποκρίνονται σε κλάσματα δευτερολέπτου στις ξεχωριστές ανάγκες κάθε σκηνής, όπου συναντούμε τους ήρωες σε διαφορετική ηλικία, σε διαφορετική συνθήκη, σε διαφορετικές στιγμές της σχέσης τους, τις όμορφες και τις άσχημες, τις εύκολες και τις δύσκολες. Σε αυτό το ταξίδι τους, μέσα στη μαύρη, άδεια σκηνή, δεν χρειάζονται τίποτα άλλο εκτός της τόσο ουσιαστικής παρουσίας τους και της αφοπλιστικής τους επικοινωνίας (και γι' αυτό  η παράσταση-βίωμα θα λειτουργούσε ακόμη πιο επιδραστικά, αν παιζόταν σε σκηνή που θα είχε εγγύτερη σχέση με τους θεατές).

Περισσότερες πληροφορίες

Forget me not

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 75 '

Μια συγκινητική ιστορία ενός ζευγαριού που «παίζει» με το χρόνο, απ’ το πρώτο τους βλέμμα μέχρι την τελευταία τους ανάσα, αναδεικνύοντας την προσπάθειά τους να παραμείνουν ενωμένοι, μάς δίνει την ευκαιρία να γνωρίσουμε τον πολυβραβευμένο συγγραφέα. Σε κάθε ανάμνηση οι χαρακτήρες είναι κάπου αλλού, σε διαφορετικό χρόνο, και συχνά κάποιοι άλλοι. Σαν δυο ατρόμητοι εξερευνητές ταξιδεύουν σε νέους κόσμους. Στο μέλλον και το παρελθόν τους. Στη γνωριμία, στη γέννηση του παιδιού τους, στα βαθιά τους γεράματα, στη λήθη του έρωτα τους.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα" επιστρέφουν στο θέατρο Σταθμός

Η παράσταση του Κωνσταντίνου Ντέλλα συμμετέχει στο GRAPE του Φεστιβάλ Αθηνών, επιβεβαιώνοντας τη θέση της ως μία από τις πιο ιδιαίτερες θεατρικές προτάσεις των τελευταίων χρόνων. Το ευχάριστο είναι ότι "Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα" θα επαναληφθούν από τον Οκτώβριο στο Θέατρο Σταθμός.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
24/06/2025

Το Εθνικό Θέατρο με τα "Θραύσματα: Ευριπίδης" συναντά την αρχαιολογία

Όσα ειπώθηκαν στη συνέντευξη τύπου για το εγχείρημα του Εθνικού Θεάτρου που λαμβάνει χώρα για δεύτερη χρονιά στα γνωστά και άγνωστα αρχαία θέατρα της Ελλάδας.

"Χάσαμε τη θεία Στοπ": Η μαύρη κωμωδία του Γιώργου Διαλεγμένου επιστρέφει

Η σπαρταριστή μαύρη κωμωδία του Γιώργου Διαλεγμένου "Χάσαμε τη θεία Στοπ" ανεβαίνει φέτος στο Αίθριο του "Ελληνικού Κόσμου", με ένα λαμπερό καστ και σκηνοθεσία Χρήστου Τριπόδη.

Φεστιβάλ Αθηνών: το αποκαλυπτικό ταξίδι του "Φάουστ στην Αφρική" μας υπενθύμισε τι (μπορεί να) σημαίνει πολιτικό θέατρο

Είδαμε την υβριδική παράσταση του Ουίλιαμ Κέντριτζ, "Ο Φάουστ στην Αφρική!" στην Πειραιώς 260 και μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας.

"Θέλω να σου κρατάω το χέρι": Η μεγάλη θεατρική επιτυχία επιστρέφει

Το "Θέλω να σου κρατάω το χέρι" του Τάσου Ιορδανίδη, επιστρέφει για 5η χρονιά στο Θέατρο Άλφα -"Ληναίος-Φωτίου" , από τις 19 Σεπτεμβρίου, συνεχίζοντας να συγκινεί και να γοητεύει.

Δύο εμβληματικά έργα του μεταπολεμικού θεάτρου σε περιοδεία

Δύο αξιόλογες παραστάσεις του σύγχρονου ελληνικού θεάτρου ξεκινούν περιοδεία, φέρνοντας στη σκηνή πολιτικές κωμωδίες που σχολιάζουν με χιούμορ και βάθος την κοινωνία και την πολιτική πραγματικότητα.

7 θεάματα γι' αυτή την εβδομάδα στο Φεστιβάλ Αθηνών

Η Πειραιώς 260 από τις 23/6 έως τις 29/6 υποδέχεται τον Γιάννη Τσορτέκη, τον Σίμο Κακάλα, τον Αντώνη Καφετζόπουλο, τον Κώστα Φιλίππογλου, τους Los Tre κ.ά. σε μια εβδομάδα θεάτρου, μύθου και ζωντανής μουσικής. .