Ο αόρατος επισκέπτης

4

Στην ομώνυμη ταινία του Ισπανού κινηματογραφιστή Οριόλ Πάουλο, ένας άνδρας κατηγορείται για τη δολοφονία της ερωμένης του. Η θεατρική μεταγραφή της συνιστά ένα μεγάλο στοίχημα, ειδικά από άποψη παραγωγής και σκηνικών λύσεων, με την παράσταση να φέρνει θαυμάσια αποτελέσματα. | Powered by Uber

Ο αόρατος επισκέπτης

Ο Αντριάν Ντόρια, ένας επιτυχημένος επιχειρηματίας, συλλαμβάνεται ως ύποπτος για τη δολοφονία της ερωμένης του, καθώς η αστυνομία τον βρίσκει δίπλα στο νεκρό σώμα της μέσα στο κλειδωμένο δωμάτιο ενός ξενοδοχείου. Ο ίδιος ισχυρίζεται πως είναι αθώος: πως αυτός και η Λάουρα εκβιάζονταν από κάποιον άγνωστο άνδρα, ο οποίος τους παγίδευσε με δόλο, προκειμένου να δολοφονήσει τη Λάουρα και να ενοχοποιήσει τον ίδιο. Την υπεράσπισή του αναλαμβάνει μια εξαίρετη δικηγόρος, ειδική στην προετοιμασία μαρτύρων, η Βιρτζίνια Γκότμαν, η οποία έχει μόλις δύο ώρες προθεσμία για να ταυτοποιήσει τον άγνωστο εκβιαστή και να διαλευκάνει την υπόθεση. Αυτό είναι το πλαίσιο της ιστορίας του Ισπανού κινηματογραφιστή, η οποία, ως θρίλερ που σέβεται τον εαυτό του, εμπλέκει στη μυστηριώδη υπόθεση κι άλλα γεγονότα, σχετικά με την εξαφάνιση ενός νεαρού άνδρα, και καταλήγει, βέβαια, σε μια μεγάλη ανατροπή.

Αόρατος επισκέπτης

Καθώς το είδος του μυστηρίου αποδεικνύεται διαχρονικά δημοφιλές, δεν είναι περίεργη η ένταξη του "Αόρατου επισκέπτη" στο φετινό ρεπερτόριο. Η σκηνική μεταγραφή της ταινίας, όμως, αποτέλεσε ένα μεγάλο στοίχημα και σε αυτό το επίπεδο η παράσταση με την υπογραφή της Σοφίας Σπυράτου τα καταφέρνει θαυμάσια. Η παράσταση διατηρεί έναν σφιχτό κινηματογραφικό ρυθμό και μέσα από σκηνές που εναλλάσσονται ταχύτατα αποδίδει την απαραίτητη ατμόσφαιρα αγωνίας και μυστηρίου· το οικοδόμημα που χτίζεται βήμα βήμα επί σκηνής, καθώς σε κάθε δεδομένο προστίθεται ένα νέο, καταρρίπτεται μόλις μια ανάσα από το φινάλε, κάτι που διατηρεί το ενδιαφέρον σε υψηλά επίπεδα. Επίσης, αντιμετωπίζει επιτυχώς μια πρακτική και πολύ σημαντική παράμετρο: την ύπαρξη διαφορετικών χώρων δράσης και τα συνεχή flashbacks. Σε αυτό το επίπεδο, η σκηνοθεσία έχει δύο σημαντικούς συνεργάτες: τις κινηματογραφημένες σκηνές, οι οποίες μεταφέρουν με πειστικότητα σημεία της ιστορίας που δεν μπορούν να αποδοθούν θεατρικά (η κινηματογράφηση είναι του Νίκου Σούλη) και τα σκηνικά του Μανόλη Παντελιδάκη, ο οποίος εκμεταλλεύεται την περιστρεφόμενη σκηνή και τις βιντεοπροβολές για να δημιουργήσει μια σειρά διαφορετικών χώρων (για τους πολύ παρατηρητικούς, μάλιστα, ένα μέρος της λύσης βρίσκεται στη σκηνογραφία).

Αόρατος επισκέπτης

Δίπλα στον γρήγορο ρυθμό, που δεν ζημιώνεται από τις συνεχείς σκηνογραφικές αλλαγές ούτε από την εναλλαγή θεατρικής και κινηματογραφημένης δράσης –το αντίθετο, αυτά πλουτίζουν την εμπειρία της πρόσληψης–, υπάρχουν ωραίες ερμηνείες. Ο Θανάσης Πατριαρχέας στο ρόλο του Αντριάν μοιράζεται μεταξύ του πανικού και της υπεροψίας, ενώ η Μελίνα Λεφαντζή δίνει μια εύστοχη ερμηνεία της Λάουρα, μιας γυναίκας που εμφανίζει πολλά πρόσωπα. Πολύ συγκινητικός ο Χρήστος Πλαΐνης στο ρόλο του πατέρα του εξαφανισμένου νεαρού, στιβαρός ο Ντίνος Σπυρόπουλος στον μικρότερο ρόλο του δικηγόρου. Η Κάτια Δανδουλάκη πλάθει μια Βιρτζίνια αποστασιοποιημένη, ουδέτερη, σχεδόν ψυχρή, που βρίσκεται εδώ "απλώς" για να κάνει αυτό που ξέρει καλύτερα και να κερδίσει την υπόθεση· σε στιγμές όμως λυγίζει από το ίχνος μιας θλίψης, υποδεικνύοντας με τον τρόπο της τις απαντήσεις αυτής της μυστηριώδους υπόθεσης.

Περισσότερες πληροφορίες

Ο αόρατος επισκέπτης

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 90 '

Ένας επιτυχημένος νεαρός επιχειρηματίας, ο Αντριάν Ντόρια, κατηγορείται για το φόνο της ερωμένης του, αφού η αστυνομία τον βρίσκει δίπλα στο νεκρό της σώμα μέσα στο κλειδωμένο δωμάτιο ενός ξενοδοχείου. Είναι παγιδευμένος σε μία δίνη από ανομολόγητους φόβους, παρορμητικές αποφάσεις, υποψίες, μυστικά και ψέματα. Μια δαιμόνια δικηγόρος καλείται να αποκαλύψει τι πραγματικά έχει συμβεί, έχει όμως μόνο δύο ώρες στη διάθεσή της για να το καταφέρει. Ο χρόνος μετράει αντίστροφα και η αλήθεια μπλέκεται με το ψέμα σε έναν σφιχτοδεμένο ιστό, στο έργο που αποτελεί θεατρική μεταφορά της ομώνυμης ταινίας του Ισπανού κινηματογραφιστή Οριόλ Πάουλο.

«Κάτια Δανδουλάκη»

Αγ. Μελετίου 61Α

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Η οργή ως κραυγή ύπαρξης: Έξι νέοι ηθοποιοί μιλούν για "Τη μέρα της Φούστας"

Στην παράσταση "Η μέρα της φούστας" σε σκηνοθεσία Ζωής Χατζηαντωνίου, νέοι ηθοποιοί ερμηνεύουν "οργισμένα παιδιά" μιας γενιάς που ασφυκτιά. Μιλούν για την οργή, τον φόβο, τη βία και την ανάγκη να ακουστούν.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΡΙΑ ΚΡΥΟΥ
03/11/2025

Συνεχόμενα sold out για την παράσταση "Άνθρωποι και ποντίκια" του Βασίλη Μπισμπίκη

Η Ομάδα Cartel μεταφέρει το εμβληματικό έργο του Στάινμπεκ που έχει κατακτήσει το αθηναϊκό κοινό.

Οι συντελεστές του "Annie" μιλούν για το μιούζικαλ - φαινόμενο στο Παλλάς

Όσα δήλωσαν οι Θέμις Μαρσέλλου, Γιάννης Στάνκογλου, Δανάη Παππά, Μαρία Κατσανδρή, Αργύρης Αγγέλου για το πολυβραβευμένο μιούζικαλ "Annie" στο Παλλάς.

10 παραστάσεις κάνουν πρεμιέρα σήμερα

Σήμερα ανοίγουν οι σκηνές για δέκα παραστάσεις, νέες και επαναλήψεις, φέρνοντας στο προσκήνιο ποικίλα θέματα, δυνατές ερμηνείες και σύγχρονα θεατρικά έργα που συζητούν, προβληματίζουν και γοητεύουν το κοινό.

Προσεχώς "Cats" στο Christmas Theater

Ετοιμαστείτε να ζήσετε ένα μαγευτικό βράδυ με τις πιο γοητευτικές γάτες της σκηνής μέσα από τη μουσική του Άντριου Λόιντ Βέμπερ.

"Nina Simone – 4 οκτάβες ελευθερίας": Η Idra Kayne συναντά τη θρυλική φωνή

Η ταλαντούχα ερμηνεύτρια και ηθοποιός ενσαρκώνει τη θρυλική Αμερικανίδα μουσικό, τραγουδίστρια και ακτιβίστρια Νίνα Σιμόν, στη μουσικοθεατρική παράσταση "Nina Simone – 4 οκτάβες ελευθερίας".

Η Ναταλία Δραγούμη δεν μπορεί να φανταστεί τον εαυτό της έξω από το θέατρο

Με αφορμή τη δεύτερη χρονιά της παράστασης "2:22 – A Ghost Story" στο Αλάμπρα, η Ναταλία Δραγούμη μιλά για την παράσταση, αποκαλύπτει στιγμές από την ζωή της, τις επιλογές που τη διαμόρφωσαν, αλλά και τη βαθιά σύνδεση με την οικογένεια και την καλλιτεχνική της καταγωγή. Μέσα από τις λέξεις της, ξεδιπλώνεται η αγάπη της για το θέατρο, η αφοσίωση στους ρόλους και η ζωντάνια που φέρνει κάθε φορά στη σκηνή.