Ο αόρατος επισκέπτης

4

Στην ομώνυμη ταινία του Ισπανού κινηματογραφιστή Οριόλ Πάουλο, ένας άνδρας κατηγορείται για τη δολοφονία της ερωμένης του. Η θεατρική μεταγραφή της συνιστά ένα μεγάλο στοίχημα, ειδικά από άποψη παραγωγής και σκηνικών λύσεων, με την παράσταση να φέρνει θαυμάσια αποτελέσματα. | Powered by Uber

Γιορτινοί εξοδούχοι, προσοχή!
Τα θέατρα τροποποιούν τα ωράρια και τις ημέρες των παραστάσεων κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου. Πριν την έξοδό σας επιβεβαιώσετε τις όποιες αλλαγές για να οργανώσετε καλύτερα τις θεατρικές σας εξορμήσεις.
Ο αόρατος επισκέπτης

Ο Αντριάν Ντόρια, ένας επιτυχημένος επιχειρηματίας, συλλαμβάνεται ως ύποπτος για τη δολοφονία της ερωμένης του, καθώς η αστυνομία τον βρίσκει δίπλα στο νεκρό σώμα της μέσα στο κλειδωμένο δωμάτιο ενός ξενοδοχείου. Ο ίδιος ισχυρίζεται πως είναι αθώος: πως αυτός και η Λάουρα εκβιάζονταν από κάποιον άγνωστο άνδρα, ο οποίος τους παγίδευσε με δόλο, προκειμένου να δολοφονήσει τη Λάουρα και να ενοχοποιήσει τον ίδιο. Την υπεράσπισή του αναλαμβάνει μια εξαίρετη δικηγόρος, ειδική στην προετοιμασία μαρτύρων, η Βιρτζίνια Γκότμαν, η οποία έχει μόλις δύο ώρες προθεσμία για να ταυτοποιήσει τον άγνωστο εκβιαστή και να διαλευκάνει την υπόθεση. Αυτό είναι το πλαίσιο της ιστορίας του Ισπανού κινηματογραφιστή, η οποία, ως θρίλερ που σέβεται τον εαυτό του, εμπλέκει στη μυστηριώδη υπόθεση κι άλλα γεγονότα, σχετικά με την εξαφάνιση ενός νεαρού άνδρα, και καταλήγει, βέβαια, σε μια μεγάλη ανατροπή.

Αόρατος επισκέπτης

Καθώς το είδος του μυστηρίου αποδεικνύεται διαχρονικά δημοφιλές, δεν είναι περίεργη η ένταξη του "Αόρατου επισκέπτη" στο φετινό ρεπερτόριο. Η σκηνική μεταγραφή της ταινίας, όμως, αποτέλεσε ένα μεγάλο στοίχημα και σε αυτό το επίπεδο η παράσταση με την υπογραφή της Σοφίας Σπυράτου τα καταφέρνει θαυμάσια. Η παράσταση διατηρεί έναν σφιχτό κινηματογραφικό ρυθμό και μέσα από σκηνές που εναλλάσσονται ταχύτατα αποδίδει την απαραίτητη ατμόσφαιρα αγωνίας και μυστηρίου· το οικοδόμημα που χτίζεται βήμα βήμα επί σκηνής, καθώς σε κάθε δεδομένο προστίθεται ένα νέο, καταρρίπτεται μόλις μια ανάσα από το φινάλε, κάτι που διατηρεί το ενδιαφέρον σε υψηλά επίπεδα. Επίσης, αντιμετωπίζει επιτυχώς μια πρακτική και πολύ σημαντική παράμετρο: την ύπαρξη διαφορετικών χώρων δράσης και τα συνεχή flashbacks. Σε αυτό το επίπεδο, η σκηνοθεσία έχει δύο σημαντικούς συνεργάτες: τις κινηματογραφημένες σκηνές, οι οποίες μεταφέρουν με πειστικότητα σημεία της ιστορίας που δεν μπορούν να αποδοθούν θεατρικά (η κινηματογράφηση είναι του Νίκου Σούλη) και τα σκηνικά του Μανόλη Παντελιδάκη, ο οποίος εκμεταλλεύεται την περιστρεφόμενη σκηνή και τις βιντεοπροβολές για να δημιουργήσει μια σειρά διαφορετικών χώρων (για τους πολύ παρατηρητικούς, μάλιστα, ένα μέρος της λύσης βρίσκεται στη σκηνογραφία).

Αόρατος επισκέπτης

Δίπλα στον γρήγορο ρυθμό, που δεν ζημιώνεται από τις συνεχείς σκηνογραφικές αλλαγές ούτε από την εναλλαγή θεατρικής και κινηματογραφημένης δράσης –το αντίθετο, αυτά πλουτίζουν την εμπειρία της πρόσληψης–, υπάρχουν ωραίες ερμηνείες. Ο Θανάσης Πατριαρχέας στο ρόλο του Αντριάν μοιράζεται μεταξύ του πανικού και της υπεροψίας, ενώ η Μελίνα Λεφαντζή δίνει μια εύστοχη ερμηνεία της Λάουρα, μιας γυναίκας που εμφανίζει πολλά πρόσωπα. Πολύ συγκινητικός ο Χρήστος Πλαΐνης στο ρόλο του πατέρα του εξαφανισμένου νεαρού, στιβαρός ο Ντίνος Σπυρόπουλος στον μικρότερο ρόλο του δικηγόρου. Η Κάτια Δανδουλάκη πλάθει μια Βιρτζίνια αποστασιοποιημένη, ουδέτερη, σχεδόν ψυχρή, που βρίσκεται εδώ "απλώς" για να κάνει αυτό που ξέρει καλύτερα και να κερδίσει την υπόθεση· σε στιγμές όμως λυγίζει από το ίχνος μιας θλίψης, υποδεικνύοντας με τον τρόπο της τις απαντήσεις αυτής της μυστηριώδους υπόθεσης.

Περισσότερες πληροφορίες

Ο αόρατος επισκέπτης

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 90 '

Ένας επιτυχημένος νεαρός επιχειρηματίας, ο Αντριάν Ντόρια, κατηγορείται για το φόνο της ερωμένης του, αφού η αστυνομία τον βρίσκει δίπλα στο νεκρό της σώμα μέσα στο κλειδωμένο δωμάτιο ενός ξενοδοχείου. Είναι παγιδευμένος σε μία δίνη από ανομολόγητους φόβους, παρορμητικές αποφάσεις, υποψίες, μυστικά και ψέματα. Μια δαιμόνια δικηγόρος καλείται να αποκαλύψει τι πραγματικά έχει συμβεί, έχει όμως μόνο δύο ώρες στη διάθεσή της για να το καταφέρει. Ο χρόνος μετράει αντίστροφα και η αλήθεια μπλέκεται με το ψέμα σε έναν σφιχτοδεμένο ιστό, στο έργο που αποτελεί θεατρική μεταφορά της ομώνυμης ταινίας του Ισπανού κινηματογραφιστή Οριόλ Πάουλο.

«Κάτια Δανδουλάκη»

Αγ. Μελετίου 61Α

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

'Annie': Ένα θεαματικό μιούζικαλ στο Παλλάς γεμίζει την καρδιά μας με τη χαρά του "αύριο"

Επειδή στις γιορτές πάνε πολύ τα μιούζικαλ, αξίζει να επισκεφθείτε το Θέατρο Παλλάς, και να δείτε παράσταση την "Annie", σε σκηνοθεσία και απόδοση Θέμιδας Μαρσέλλου, με πρωταγωνιστές τους Γιάννη Στάνκογλου, Δανάη Παππά, Μαρία Κατσανδρή, Αργύρη Αγγέλου και 40 ακόμη ηθοποιούς, τραγουδιστές, χορευτές, ζωντανή ορχήστρα, μικρά παιδιά και έναν σκύλο-πρωταγωνιστή.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
18/12/2025

Στέγη Ιδρύματος Ωνάση: Η καλύτερη φάση για να κλείσεις εισιτήριο είναι τώρα

Όλα όσα θα δεις στη Στέγη Ιδρύματος Ωνάση μέχρι τον Ιούνιο: Εκθέσεις από Γιώργο Λάνθιμο και Τίλντα Σουίντον, η εκρηκτική Μαρλέν Μοντέιρο Φρέιτας, δύο νέες παραστάσεις του Τιάγκο Ροντρίγκες, το STEGI.RADIO Takeover 2026 και πολλά ακόμα.

Είδαμε την "Taverna Miresia": Μια βουβή παράσταση για την απουσία

Η μοναδική παράσταση-μοιρολόι του Mario Banushi επέστρεψε στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου.

Η "Ηλέκτρα εντός" του θεάτρου Πορεία

Ο Δημήτρης Τάρλοου συνεχίζει τη σκηνοθετική του εργασία πάνω στη σοφόκλεια τραγωδία, την οποία παρουσίασε το περασμένο καλοκαίρι, και την προσαρμόζει στις ανάγκες του κλειστού χώρου.

"Ο Αλαντίν και τα μαγικά Χριστούγεννα": Insider ξενάγηση στο υπερθέαμα

Από τις 20 Δεκεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, ο "Αλαντίν" ζωντανεύει με μαγεία και χριστουγεννιάτικο φως. Μιλήσαμε με τις σκηνοθέτριες Σοφία Σπυράτου και Χλόη Μάντζαρη, και μας αποκάλυψαν το παρασκήνιο, τα ταλέντα της παράστασης και το όραμά τους.

Νέες ημερομηνίες το 2026 για τον "Μαγεμένο βοσκό" των bijoux de kant

Το δραματικό ειδύλλιο του Σπυρίδωνος Περεσιάδη για την καταλυτική δύναμη του έρωτα συνεχίζεται από τους bijoux de kant και τον σκηνοθέτη Γιάννη Σκουρλέτη.

Άσπρο μαύρο

Ο Ζερόμ Καλούτα και ο Αντώνης Καφετζόπουλος συγκρούονται στο έργο του Κόρμακ ΜακΚάρθι, σε μια πυκνή, υπαρξιακή αναμέτρηση πίστης, απόγνωσης και ανθρώπινης αντοχής. | Powerd by Uber