John

3,5

Πρώτη ελληνική παρουσίαση ενός παράδοξου έργου, όπου το μεταφυσικό θρίλερ μπλέκει με την υπαρξιακή κωμωδία, σε μια παράσταση εύστοχου ύφος και ατμόσφαιρας. Κορυφαίες οι ερμηνείες της Κόρας Καρβούνη και της Γιούλης Τσαγκαράκη. | Powered by Uber

'John' Δομνίκη Μητροπούλου©

Σε αυτό το αλλόκοτο έργο η ιστορία διαδραματίζεται σε ένα ξενοδοχείο, όπου καταφτάνουν η Τζένι και ο Ελάιας, ένα νεαρό ζευγάρι, το οποίο γρήγορα καταλαβαίνουμε πως αντιμετωπίζει κρίση στη σχέση του. Είναι παραμονές Χριστουγέννων, ταξιδεύουν για να περάσουν χρόνο μαζί αλλά και γιατί ο Ελάιας έχει εμμονή με την αμερικανική ιστορία και θέλει να να επισκεφτεί σημαντικά μνημεία του εμφυλίου, μια που το ξενοδοχείο βρίσκεται στο Γκέτισμπεργκ της Πενσιλβάνια, όπου δόθηκε μια από τις σημαντικότερες μάχες του πολέμου. Κι εδώ σταματάει κάθε τι που μπορεί να βγάλει "λογικό" νόημα από το έργο της Άνι Μπέικερ. Το ξενοδοχείο, σαν να πρόκειται για ένα "ρόλο" από μόνο του, κατακλύζεται από ένα σωρό παιδικές κούκλες, αμέτρητα κιτς μπιμπελό, αφίσες και κάδρα, φωτάκια, χριστουγεννιάτικο δέντρο και άλλα εποχικά διακοσμητικά. Ιδιοκτήτριά του είναι η Μερτίς, μια εντελώς αλλόκοτη γυναίκα, ενώ τη διανομή συμπληρώνει η τυφλή φίλη της, Ζενεβιέβ, που έχει ακόμη πιο παράδοξη συμπεριφορά.

Δομνίκη Μητροπούλου©

Σουρεαλισμός, μία αίσθηση υπόγειου τρόμου αλλά και κωμικότητας, αποκρυφιστικές και μεταφυσικές αποχρώσεις χαρακτηρίζουν το "John", που μέχρι το τελευταίο λεπτό του "βομβαρδίζει" το θεατή με καταστάσεις που δεν οδηγούν κάπου, πόσο μάλιστα σε κάποιο τέλος• αντιθέτως, το ίδιο το φινάλε προσθέτει ένα ακόμη ερώτημα σχετικό με το ανδρικό όνομα που τιτλοφορεί το έργο. Αν ο θεατής αναλωθεί στην προσπάθεια νοήματος ή στο να δει "πού στο καλό θα καταλήξουν όλα αυτά", έχει χάσει το παιχνίδι. ΄Εχει χάσει την ευκαιρία να αφεθεί σε ένα σύμπαν που προκαλεί και τρόμο και γέλιο και εκπλήξεις και αγωνία, ακόμη και νοηματικά κενά. Ίσως με το "John" η συγγραφέας να δίνει μια εικόνα -με έναν απολύτως δικό της τρόπο- του τι είναι η ίδια η ζωή και η ύπαρξη, γι' αυτό και στο έργο υπάρχουν τόσα πολλά θεματικά μοτίβα: οι φόβοι της παιδικής ηλικίας, τα αινίγματα του έρωτα, ο θάνατος, τα φαντάσματα του παρελθόντος, η μεταφυσική διάσταση του σύμπαντος (είτε ονομάζεται θεός είτε όχι), η σχέση με τον εαυτό μας και με τους άλλους κ.ά.

Δομνίκη Μητροπούλου©

Είναι επιτυχία της παράστασης η τόσο γλαφυρή μεταφορά του έργου: εξαιρετικό -από τα καλύτερα που έχουμε δει- το σκηνικό της Ζωής Μολυβδά-Φαμέλη, αποτυπώνει τόσο εύστοχα τον πληθωρικό, κιτς και creepy χαρακτήρα του ξενοδοχείου, καίριες οι μουσικές επιλογές  του Βασίλη Μαντζούκη, φέρνουν γαλλικό αέρα στη σκηνή και αντιπαραβάλλονται εύστοχα με την ψεύτικη -αλά Λας Βέγκας- γαλλική αισθητική της τραπεζαρίας του ξενοδοχείου. Η σκηνοθεσία του Μιχάλη Πανάδη μεταφέρει την αλλόκοτη, παράδοξη, μυστικιστική και με τον τρόπο της γοητευτική ταυτότητα του έργου και πετυχαίνει ωραίες ερμηνείες από τους ηθοποιούς και μάλιστα σε ρόλους που δεν έχουν φανερά 'στηρίγματα'.

Δομνίκη Μητροπούλου©

Ωραίο το ζευγάρι (Χρήστος Κοντογεώργης, Καλλιόπη Παναγιωτίδου), αλλά εκεί που πραγματικά απολαμβάνουμε εξαίσιες ερμηνείες είναι στους δύο παράδοξους -αβανταδόρικους μεν αλλά και προκλητικούς- ρόλους των δύο γυναικών. Η Γιούλη Τσαγκαράκη πλάθει μία απολαυστική αναρχική, "ροκ" Ζενεβιέβ, που βλέπει πολύ πέρα από τον κόσμο της λογικής με τα μάτια της ψυχής και της διαίσθησης• δίνει υπόσταση σε έναν ρόλο που μοιάζει να έχει γραφτεί για να μην βγάζει (εύκολο) νόημα. Κορυφαία η Κόρα Καρβούνη ως Μερτίς, αποδίδει με αδιανόητη λεπτομέρεια μια γυναίκα που συνεχώς ξεγλιστρά: δεν είναι μόνο που είναι τόσο συμπαθής όσο και ανατριχιαστική, ή που αποδίδει τόσο ωραία τις συνεχείς και απότομες αλλαγές διάθεσης της ηρωίδας, αλλά που πείθει με όλη της την παρουσία ότι ανήκει και δεν ανήκει στη δική μας χωροχρονική διάσταση.

Περισσότερες πληροφορίες

John

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 110 '

Ένα ζευγάρι έχει καταφύγει σε ένα απομονωμένο ξενοδοχείο για να επαναπροσδιορίσει τη σχέση του. Το ξενοδοχείο όμως μοιάζει να έχει τη δική του βούληση στην αιρετική κωμωδία της βραβευμένης με Πούλιτζερ νέας φωνής του αμερικανικού θεάτρου, που ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Μια πρόσχαρη ξενοδόχος και η τυφλή φίλη της με το σκοτεινό παρελθόν και ένα ζευγάρι που αντιμετωπίζει προβλήματα στη σχέση του και παλεύει να μείνει μαζί, ενώ κάνει tour σε μνημεία πολέμου. Παιδικά τραύματα, λατινικά ξόρκια, λίστες πουλιών, πλάσματα του Lovecraft, το άγρυπνο σύμπαν που παρακολουθεί, φαντάσματα και υπερφυσική δραστηριότητα, νεοπλατωνισμός, μια θυμωμένη κούκλα, δυσπιστία και απιστία. Ένα σκηνικό γεμάτο ένταση και μυστήριο, όπου κάθε λεπτομέρεια έχει σημασία, το οποίο μάς προσκαλεί να εξερευνήσουμε τις λεπτές αποχρώσεις των σχέσεων και της ανθρώπινης φύσης, καθώς εξετάζει θέματα όπως η μοναξιά, η απώλεια, και οι αδιόρατες δυνάμεις που επηρεάζουν την ανθρώπινη ύπαρξη.

Δίπυλον

Καλογήρου Σαμουήλ 2 & Διπύλου

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Χριστούγεννα με τον "Καρυοθραύστη" του Μπαλέτου της Όπερας της Βάρνας

Το ταξίδι στη Χώρα των Ζαχαρωτών, η λεπτότητα της μουσικής του Τσαϊκόφσκι και η ποιότητα των ερμηνειών κάνουν τον "Καρυοθραύστη" ένα παραμύθι για όλες τις ηλικίες, που μπορείτε να το απολαύσετε από το Μπαλέτο της Όπερας της Βάρνας.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
26/11/2025

Νέες παραστάσεις για την "Καρυάτιδα!" του Γιώργου Καπουτζίδη στο Θέατρο Κάππα

Μια ανατρεπτική κωμωδία – που παρουσιάζεται για δεύτερη χρονιά – αφιερωμένη στη μεγαλειώδη και ιστορική ικανότητα του πολύπαθου αυτού τόπου, να μπλέκει μόνιμα σε κωμικοτραγικές περιπέτειες.

Δύο έξυπνες κωμωδίες που σχολιάζουν την Ελλάδα

Δύο κωμωδίες made in Greece, από Γιώργο Καπουτζίδη και Ζήση Ρούμπου κοιτάζουν με χιούμορ την Ελλάδα και την ταυτότητά της.

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου με Μάριο Μπανούσι και τον Δεκέμβριο

Η παράσταση για την απώλεια και την ενηλικίωση "Taverna Miresia - Mario, Bella, Anastasia" κάνει ένα χειμωνιάτικο πέρασμα στο πλαίσιο των δράσεων του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου "Φθινόπωρο - ΑΠΟΗΧΟΙ".

Δύο πράξεις θεατρικής απελευθέρωσης για την Παγκόσμια Ημέρα Κατά της Βίας των Γυναικών

Σε δύο παραστάσεις που αγγίζουν βαθιά τον θεατή, δύο σπουδαίες και έμπειρες πρωταγωνίστριες, η Κατερίνα Διδασκάλου και η Ελένη Κοκκίδου αναλαμβάνουν να φέρουν στο φως τη διαδρομή γυναικών που έμαθαν να σωπαίνουν – και αποφασίζουν επιτέλους να μιλήσουν.

Τελευταία παράσταση για τα "Πιρούνια σε ακριβά σπορτέξ"

Το έργο του Κωσταντή Ντίσιου, μια ιστορία ενός καλά θαμμένου τραύματος, θα παρουσιαστεί για ακόμη μία φορά στο Red Jasper, σε σκηνοθεσία Τάσου Καρακύκλα.

Νέα ημερομηνία πρεμιέρας για το "Cleansed" του Δημήτρη Καραντζά

Το τολμηρό έργο του 20ού αιώνα παρουσιάζει ο Δημήτρης Καραντζάς από 4/12 με ιδανικό θίασο: Χρήστος Λούλης, Μαίρη Μηνά, Δημήτρης Καπουράνης, Νατάσα Εξηνταβελώνη, Γιώργος Ζυγούρης, Νικολάκης Ζεγκίνογλου, Θανάσης Ραφτόπουλος.