Περιμένοντας τον Γκοντό

4

Παράσταση συνόλου και υψηλής αισθητικής από τον Θωμά Μοσχόπουλο, που επιβεβαιώνει πως το κλασικό πια δράμα του Μπέκετ μπορεί να λάβει τόσες ερμηνείες όσες και οι παραστάσεις του. Εξαιρετικές ερμηνείες από τους ηθοποιούς και κορυφαίους τους Πάνο Παπαδόπουλο και Τάσο Ροδοβίτη στο βασικό πρωταγωνιστικό δίδυμο.| Powered by Uber

Περιμένοντας τον Γκοντό, Πόρτα 20204-25 ©Patroklos_Skafidas

Με αυτή την παράσταση συνόλου και υψηλής αισθητικής, ο Θωμάς Μοσχόπουλος επιβεβαιώνει πως το κλασικό πια δράμα του Μπέκετ μπορεί να λάβει τόσες ερμηνείες όσες και οι παραστάσεις του, χωρίς να χρειαστεί να αλλάξει λέξη. Ο δικός του "Γκοντό" τοποθετείται μέσα σε ένα τοπίο ολοσχερούς καταστροφής, γεμάτο συντρίμια και σκόνη, η οποία έχει διαβρώσει και την εμφάνιση του Βλαδίμηρου και του Εστραγκόν. Σαν να βρισκόμαστε κοντά στο τέλος της ανθρωπότητας ή σε μια μελλοντική δυστοπία οικολογικής ασφυξίας (εξαιρετική η σκηνογραφική και ενδυματολογική δουλειά του Βασίλη Παπατσαρούχα) παρακολουθούμε τους -παραπάνω από γνώριμους- ήρωες του Ιρλανδού δραματουργού στη λούπα της ατέρμονης αναμονής και καθήλωσής τους.

Περιμένοντας τον Γκοντό, Πόρτα 20204-25 ©Patroklos_Skafidas
©Patroklos_Skafidas

Η ματιά του Μοσχόπουλου δείχνει να είναι σκεπτικιστική και "απασιόδοξη": δεν εστιάζει στο χιούμορ ούτε στη θεατρικότητα του κειμένου, παρά την ελαφρώς θεατράλε εμφάνιση και συμπεριφορά του πρωταγωνιστικού διδύμου. Χωρίς να αγνοεί  τα παραπάνω στοιχεία, η παράσταση αναδεικνύει κυρίως τα συναισθήματα της μοναξιάς, της ανάγκης και της αλληλεξάρτησης, του υπαρξιακού κενού, της απόγνωσης και του αδιεξόδου που βιώνουν οι ήρωες. Η ερμηνεία του Πάνου Παπαδόπουλου είναι καθοριστική ως προς αυτή την αίσθηση, έτσι όπως εμφανίζει έναν σαρκαστικό, σχεδόν μηδενιστή Βλαδίμηρο. Ο ταλαντούχος ηθοποιός πραγματοποιεί μια ερμηνεία βαθιάς διεισδυτικότητας στον ήρωά του, αιχμαλωτίζοντας ακόμη και την "εξωκειμενική" γνώση πως στην πραγματικότητα δεν υπάρχει τίποτα να περιμένουν.  Έτσι, η απουσία δράσης, ο αόριστος μη-τόπος, ο κυκλικός χρόνος και οι "υποτυπώδεις" συζητήσεις του έργου εδώ φωτίζονται υπό το πρίσμα ενός ήδη συντελεσθέντος τέλους. Υπέροχος και ο Τάσος Ροδοβίτης στο ρόλο του εσωστρεφή Εστραγκόν, χτίζει μια πολύ ωραία σχέση με τον συμπρωταγωνιστή του.

Περιμένοντας τον Γκοντό 2024-25
©Patroklos_Skafidas

Επίσης, η παράσταση ξεχωρίζει για τον ωραίο ρυθμό (παρά την χωρίς ιδιαίτερες αυξομειώσεις σκηνική θερμοκρασία) όσο κυρίως για τον πολύ καλά μιλημένο και βιωμένο λόγο. Οι ηθοποιοί δίνουν νόημα σε κάθε λέξη, κάτι που κορυφώνεται στον περιβόητο μονόλογο του Λάκυ, τον οποίο ο Γιάννης Βαρβαρέσος  απευθύνει στους θεατές έχοντας προσδώσει ύφος και χρώμα στα ακατάληπτα κατά τ’ άλλα λόγια, αντί να καταφεύγει σε μία "παραληρηματική" ερμηνεία. Ο Γιάννης Σαμψαλάκης στο δεσποτικό ρόλο του Πότζο, παίζει ωραία μεταξύ δύο επιπέδων: μιας γκροτέσκo, εφιαλτικής φιγούρας που επιδεικνύει παγερή βαναυσότητα και ενός performer που απολαμβάνει να "παίζει" και να υποκρίνεται μπροστά σε κοινό. Το μικρό ρόλο του Αγοριού ερμηνεύει ο Πέτρος Δημοτάκης.

Περισσότερες πληροφορίες

Περιμένοντας τον Γκοντό

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 100 '

Σε μια ιδιαίτερης εικαστικότητας παράσταση που αναδεικνύει την κωμικοτραγική πλευρά του ανεβαίνει το έργο-ορόσημο -ένα από τα πιο αντιπροσωπευτικά του θεάτρου του παραλόγου- για έναν «σωτήρα» που δεν έρχεται ποτέ και για την προσπάθεια του ανθρώπου να εξηγήσει την ίδια του την ύπαρξη. Η νέα αυτή ερμηνευτική προσέγγιση είναι ανοιχτή ακόμα και σε εφήβους. Η παράσταση, επιλέγοντας να ακολουθήσει πιστά τις σκηνικές οδηγίες του συγγραφέα και ερμηνεύοντάς το σαν μία παρτιτούρα ακριβείας, αναδεικνύει ότι το έργο παραμένει σύγχρονο όχι μόνο για τη φιλοσοφική του βαρύτητα, αλλά και για τον ιδιαίτερο τρόπο με τον οποίο ισορροπεί ανάμεσα στο τραγικό και το κωμικό, όντας ταυτόχρονα υπαρξιακά βαθύ και ανάλαφρα διασκεδαστικό.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Για την Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους το γήρας είναι θέμα απόφασης

Στο "Πριν ανοίξουμε φτερά", η ζωή, η απώλεια και οι οικογενειακοί δεσμοί ζωντανεύουν στη σκηνή. Η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους μιλά για τα δικά της φτερά, τη συνεργασία με Δημήτρη Καταλειφό και Γιάννη Μπέζο, την τηλεοπτική της παρουσία και για το συναίσθημα που θα… μαγείρευε, αν μπορούσε.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΡΙΑ ΚΡΥΟΥ
11/10/2025

Σε αυτή την "Κουζίνα" ετοιμάζεται μια από τις hot παραστάσεις της σεζόν

Όλα περνούν από το στομάχι- και η ζωή δεν διαφέρει. Στην "Κουζίνα" του Άρνολντ Γουέσκερ, ο Γιώργος Κουτλής με πρωταγωνιστή τον Μιχάλη Σαράντη στήνει ένα εκρηκτικό, μουσικό θέατρο για τον άνθρωπο που βράζει μέσα στον σύγχρονο κόσμο.

Η "Κόμισσα της φάμπρικας" με τη Ματσούκα και τον Πυρπασόπουλο – Νέες εντυπωσιακές φωτογραφίες από την παράσταση

Η "Κόμισσα της φάμπρικας" έρχεται να βάλει τάξη, αναστάτωση και… έρωτα στο Embassy Theater με πρωταγωνιστές τους Δήμητρα Ματσούκα, Γιώργο Πυρπασόπουλο, Σάρα Γανωτή, Αντιγόνη Δρακουλάκη και οχτώ ακόμα ηθοποιούς, σε σκηνοθεσία Σταμάτη Φασουλή.

Ο Άρης Λάσκος για τη "Χαμένη άνοιξη": "Ας αναλάβουμε δράση. Να μην χαθεί άλλη Άνοιξη"

Πρωταγωνιστεί μαζί με έναν εξαιρετικό θίασο και διασκευάζει πρώτη φορά για το θέατρο τη το πολιτικό και υπαρξιακό μυθιστόρημα του Στρατή Τσίρκα "Χαμένη Άνοιξη". Μια συζήτηση με τον Άρη Λάσκο για την παράσταση στο θέατρο Πορεία.

"Genica: ο πίδακας του αίματος μου"-Ο έρωτας του Αρτό που γεννά θέατρο

Η Ιόλη Ανδρεάδη και ο Άρης Ασπρούλης, μέσα από μια δεκαετία έρευνας πάνω στον Αντονέν Αρτό παρουσιάζουν το νέο τους έργο "Genica: ο πίδακας του αίματος μου" με πρωταγωνιστές τους Gene Gillette, Γεράσιμο Γεννατά και Βανέσα Αδαμοπούλου.

Murmuration στο Ηρώδειο: είδαμε τα σώματα να γίνονται ποίηση

Πενήντα σώματα, ένα συγχρονισμός, αέρας γεμάτος κίνηση. Το Murmuration ταξίδεψε χτες το βράδυ το Ηρώδειο σ' έναν ονειρικό κόσμο ακρίβειας, φωτός και μαγείας.

Πρεμιέρα για το "Ακρωτήρι" με τη συγκλονιστική Μαρία Ναυπλιώτου και νέο παρτενέρ τον Νικόλα Παπαγιάννη

"Το ακρωτήρι" του Σαρ Γουάιτ επιστρέφει για δεύτερη σεζόν στο Θέατρο Ιλίσια, σε σκηνοθεσία Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλου- με τη συγκλονιστική Μαρία Ναυπλιώτου και νέο παρτενέρ τον Νικόλα Παπαγιάννη.