Ήταν όλοι τους παιδιά μου

3,5

Ένα από τα χαρακτηριστικότερα δράματα του Αμερικανού συγγραφέα, που αναδεικνύει την αξία της ανθρώπινης ζωής απέναντι στο κέρδος ανεβαίνει σε μια συναισθηματικά φορτισμένη παράσταση από τον Γιώργο Νανούρη με τις ωραίες ερμηνείες των Γιώργου Γάλλου, Άννας Μάσχα, Κωνσταντίνου Μπιμπή και Λίλας Μπακλέση. | Powered by Uber

Ήταν όλοι τους παιδιά μου 2024-25 Γκέλυ Καλαμπάκα

Σχεδόν οχτώ δεκαετίες μετά τη συγγραφή τους, τα κοινωνικά δράματα του Άρθουρ Μίλερ συνεχίζουν να συναρπάζουν. Προϊόντα ενός σπουδαίου μυαλού κι επιδέξιου δραματουργού, διοχετεύουν τον κοινωνικοπολιτικό προβληματισμό τους σε δυναμικές προσωπικές και οικογενειακές ιστορίες, οι οποίες έχουν κάτι από τον αρχετυπικό χαρακτήρα μιας αρχαιοελληνικής τραγωδίας, κι αποδεικνύονται άτρωτα στην αδυσώπητη φθορά του χρόνου. Το "Ήταν όλοι τους παιδιά μου" μας πηγαίνει πίσω στα τέλη της δεκαετίας του ’40, τρία μόλις χρόνια μετά τη λήξη του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Το ηθικό τέλμα του καπιταλισμού, η σύγκρουση ιδιωτικού οφέλους και δημόσιου συμφέροντος, η ανθρώπινη ζωή απέναντι στο κέρδος αναδύονται μέσα από την ιστορία του βιομήχανου Τζο Κέλερ, που εδραιώθηκε στα χρόνια του πολέμου, πουλώντας εξαρτήματα για τα βομβαρδιστικά αεροσκάφη της πολεμικής αεροπορίας. Ένα δυστυχές συμβάν, μια ελαττωματική παρτίδα που προκάλεσε το θάνατο εικοσιενός Αμερικανών πιλότων, δεν ανέκοψε την πορεία του μιας και ο Κέλερ αθωώθηκε στο δικαστήριο, όμως το παρελθόν δεν έχει κλείσει τους λογαριασμούς μαζί του. Η "παρουσία-απουσία" ενός εκ των δύο γιων, που δεν επέστρεψε από τον πόλεμο, στοιχειώνει τη ζωή της οικογένειας, ενώ η εμφάνιση του Τζορτζ, του γιου του καταδικασμένου συνεργάτη του Κέλερ, έρχεται ν’ αποκαταστήσει την αλήθεια για την υπόθεση.

Ήταν όλοι τους παιδιά μου 2024-25
Γκέλυ Καλαμπάκα

Η παράσταση του Γιώργου Νανούρη δεν αποφεύγει την παγίδα του μελοδραματισμού, αν μπορεί να χαρακτηριστεί έτσι· ίσως ο σκηνοθέτης απλώς να παραδόθηκε στη γοητεία των έντονων συναισθημάτων και συγκρούσεων του έργου. Όπως και να ’χει, ακόμη και μέσα από αυτό το συναισθηματικά φορτισμένο, κλασικότροπο ανέβασμα, ο θεατής δεν ζημιώνεται. Η παράσταση μεταφέρει πειστικότατα τα διλήμματα της ιστορίας, τον ιδεαλισμό του συγγραφέα, τη διακήρυξη της ανάγκης να τεθούν σε προτεραιότητα ο ουμανισμός, η ηθική και η κοινωνική ευθύνη. Η σκηνική ατμόσφαιρα αμφιταλαντεύεται καθώς αναμειγνύει ρεαλιστικά και συμβολικά στοιχεία στην όψη (σκηνικά της Μαίρης Τσαγκάρη, κοστούμια της Ντένης Βαχλιώτη) και το επαναλαμβανόμενο μελαγχολικό μουσικό μοτίβο υπερτονίζει το συναισθηματικό φορτίο της παράστασης (η μουσική επιμέλεια είναι του σκηνοθέτη).

Ήταν όλοι τους παιδιά μου 2024-25
Γκέλυ Καλαμπάκα

Στους αντίποδες, όμως, υπάρχει καθαρή σκηνοθετική ματιά και πολύ ωραίες ερμηνείες. Ο Γιώργος Γάλλος και ο Κωνσταντίνος Μπιμπής αντιμάχονται στους ρόλους του Τζο Κέλερ και του ιδεαλιστή γιου του, Κρις, πρεσβεύοντας διαφορετικές θέσεις. Μέσα από τη δική τους σύγκρουση αναδύεται η βασική προβληματική του συγγραφέα, όμως από γραφής δεν καταντούν προσχηματικοί χαρακτήρες, κάτι που επιβεβαιώνουν και οι ερμηνείες τους. Η Άννα Μάσχα αποδεικνύει και εδώ, στον ευμετάβλητο συναισθηματικά και εμμέσως χειριστικό ρόλο της μητέρας, ότι είναι σπουδαία ηθοποιός, η Λίλα Μπακλέση στο σημαντικό ρόλο της Άννας έχει και φρεσκάδα και τσαγανό, ενώ πυγμή δείχνει και ο Δημήτρης Σέρφας ως Τζορτζ. Ο μικρότερος ρόλος της Λίντια αποδίδεται κάπως σχηματικά από την Άννα Λουιζίδη.

Περισσότερες πληροφορίες

Ήταν όλοι τους παιδιά μου

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 105 '

Ο εργοστασιάρχης Τζο Κέλερ πουλάει εξαρτήματα πολεμικών αεροπλάνων στην Αμερικανική Αεροπορία, προκαλώντας άθελά του, το θάνατο 21 πιλότων, στο έργο-ορόσημο της μεταπολεμικής αμερικανικής δημιουργίας, που βασίζεται σε αληθινή ιστορία. Ο Κέλερ αθωώνεται. Ο ένας του γιος επιστρέφει σώος από τον πόλεμο, όμως ο άλλος είναι αγνοούμενος. H απληστία, το ιδιωτικό απέναντι στο δημόσιο συμφέρον, το κέρδος εις βάρος της ανθρώπινης ζωής, είναι οι βασικοί άξονες του έργου του Μίλερ, που μετά από μια σειρά αλλεπάλληλων γεγονότων και αποκαλύψεων οδηγούν σε τραγωδία.

Αλκυονίς

Ιουλιανού 42-46

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Για τον Χάρη Ρώμα, η ανάγκη να αισθανθούμε ορατοί είναι πιο βαθιά απ’ όσο νομίζουμε

Με αφορμή την πρεμιέρα της νέας του κωμωδίας "Η Πριγκίπισσα των Αγίων Σαράντα" στο Coronet (από 4/12), ο Χάρης Ρώμας μιλά για τη συγγραφή, την υποκριτική, αλλά και για την πολιτική, αποκαλύπτοντας πώς συνδέει το χιούμορ με την κοινωνική κριτική και την προσωπική αλήθεια.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΡΙΑ ΚΡΥΟΥ
07/12/2025

Χορεύουμε με την "Τοσοδούλα" στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών

Μια παράσταση για όλη την οικογένεια που βασίζεται στο παραμύθι "Τοσοδούλα" του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν, σε σκηνοθεσία Γκάρι Σιβογιάν.

Συζήτηση για τους Αφροέλληνες με αφορμή την παράσταση "Άσπρο Μαύρο" στο Επί Κολωνώ

Οι συντελεστές της παράστασης "Άσπρο Μαύρο" συνομιλούν με τρεις καλεσμένους στην εκδήλωση - συζήτηση "Η Ορατότητα της Αφροελληνικής Κοινότητας στο Σύγχρονο Γίγνεσθαι".

"Μάρτυρας κατηγορίας"- Μυστήριο και αμείωτο σασπένς και 3η χρονιά στο "Δημήτρης Χορν"

Με ένα καστ γεμάτο ταλέντο και ενέργεια, η παράσταση "Μάρτυρας κατηγορίας" ζωντανεύει το θρυλικό δικαστικό θρίλερ της Άγκαθα Κρίστι στο θέατρο "Δημήτρης Χορν". Για 3η χρονιά η ένταση και η αληθοφάνεια κρατούν το κοινό καθηλωμένο από την πρώτη στιγμή ως το συγκλονιστικό φινάλε.

"Το μεγάλο μας τσίρκο": Το ιστορικό έργο του Ιάκωβου Καμπανέλλη ξανά στα φώτα της σκηνής

Ο Πέτρος Ζούλιας σκηνοθετεί το έργο-σταθμός της θεατρικής και πολιτικής ιστορίας μας, σε μια μουσικοθεατρική υπερπαραγωγή, με την Ελεωνόρα Ζουγανέλη και τον Δημήτρη Γκοτσόπουλο επικεφαλής του πολυμελούς θιάσου.

Τιμητική βράβευση στον σκηνοθέτη και συγγραφέα Μπάμπη Πλαϊτάκη από τον οργανισμό Heritage & Museums

Προβολή της θεατρικής του παράστασης "Δείπνο με τον Μεγαλέξανδρο".

Η "Φόνισσα" σε σκηνοθεσία Θοδωρή Αμπαζή

Η "Φόνισσα" εμπνέει τη νεοσύστατη Ομάδα "Φάος", που υπό τη σκηνοθεσία του Θοδωρή Αμπαζή μετατρέπει τον παπαδιαμαντικό λόγο σε μουσικοθεατρική παράσταση, φωτίζοντας εκ νέου τη σκοτεινή δύναμη του εμβληματικού έργου.