Η κόρη του λοχαγού

4

Η δύναμη του storytelling, η σκηνοθετική φαντασία και το υποκριτικό ταλέντο ξεχειλίζουν σε αυτή τη δουλειά, που διασκευάζει για τη σκηνή το μάλλον άγνωστο μυθιστόρημα του Πούσκιν. | Powered by Uber

Η_κόρη_του_λοχαγού Χρήστος Συμεωνίδης©

Το μάλλον άγνωστο μυθιστόρημα του Αλεξάντρ Πούσκιν γίνεται στα χέρια του Κωνσταντίνου Ασπιώτη, που υπογράφει τη θεατρική διασκευή και τη σκηνοθεσία του, ένα αληθινό διαμαντάκι. Η γοητεία και η δύναμη της αφήγησης, του storytelling, η σκηνοθετική φαντασία και το υποκριτικό ταλέντο ξεχειλίζουν σε αυτή τη δουλειά, που στηρίζεται στα πιο βασικά θεατρικά υλικά. Πέντε υπέροχοι ηθοποιοί μάς κάνουν κοινωνούς μίας παλιάς ιστορίας και μας μεταφέρουν στις ρωσικές στέπες του 18ου αι., όπου ο κεντρικός ήρωας, ο Πιοτρ Αντρέγιεβιτς Γκρινιόφ, διανύει μια μεγάλη διαδρομή ζωής και ενηλικίωσης, ερωτεύεται την κόρη του λοχαγού στο οχυρό όπου υπηρετεί τη στρατιωτική θητεία του, βρίσκεται στο επίκεντρο της μεγάλης αγροτικής εξέγερσης του 1773, κατηγορείται για εσχάτη προδοσία και κινδυνεύει να χάσει τα πάντα…

Η κόρη του λοχαγού
Χρήστος Συμεωνίδης©

Είναι άθλος αυτό που καταφέρνει η παράσταση, αρχικά η διασκευή του Κωνσταντίνου Ασπιώτη, καθώς καταφέρνει να χωρέσει σε κάτι λιγότερο από δύο ώρες πλήθος γεγονότων, αλλαγών χώρων δράσης και πληροφοριών, και μάλιστα διατηρώντας έναν αξιοσημείωτο ρυθμό και αστείρευτη θεατρικότητα. Επί σκηνής δεν διαδραματίζεται κάτι που δεν έχουμε ξαναδεί: η παράσταση στηρίζεται στην αφηγηματικότητα, στους ηθοποιούς "πολυεργαλεία" που αλλάζουν ρόλους, αποδίδοντας στον καθένα τη δική του διακριτή πινελιά, παίζουν μουσική, γίνονται δραματικά πρόσωπα όσο και αφηγητές, στηρίζεται στη φαντασία και τη ευρηματικότητα που υποκαθιστούν τα λιτά σκηνικά μέσα, στο χιούμορ, τη χαρά του παιχνιδιού και την αξιοποίηση της θεατρικής σύμβασης. Όλα αυτά, όμως, είναι τόσο καλά μελετημένα, αποδίδονται τόσο επιτυχημένα ώστε η παράσταση απογειώνεται. Και είναι όλα αυτά που προκαλούν την αίσθηση ευδαιμονίας και ευφορίας που κατακλύζει την πλατεία και όχι το -καλοδεχούμενο, αν και κάπως ηθικοπλαστικό- happy ending.

Η κόρη του λοχαγού
Χρήστος Συμεωνίδης©

Συνολικά έχουμε να κάνουμε με μία εξαιρετική παραγωγή. Η πρωτότυπη μουσική του Γιώργου Χριστιανάκη, την οποία εκτελούν οι ηθοποιοί, δεν χαρίζει απλώς στην ατμόσφαιρα της παράστασης αλλά δημιουργεί κόσμους, καταστάσεις και συναισθήματα, όπως ακριβώς οι εξαιρετικοί φωτισμοί του Τάσου Παλαιορούτα. Υπέροχα τα κοστούμια της Διδώς Γκόγκου, αποτυπώνουν την εποχή του έργου, εξυπηρετούν λειτουργικότητα τις αλλαγές που χρειάζονται, έχουν πινελιές από χιούμορ και είναι εξαιρετικά καλαίσθητα, όπως και τα ευέλικτα για τις ανάγκες μιας τέτοιας παράστασης σκηνικά της Ζωής Μολυβδά Φαμέλη. Εύσημα αξίζουν, φυσικά, στην ψυχή και το σώμα της παράστασης, στους πέντε απολαυστικούς ηθοποιούς: ο Παντελής Δεντάκης, ο Μιχάλης Οικονόμου, ο Σταύρος Σβήγκος, η Μαριάμ Ρουχάτζε και η Θάλεια Σταματέλου επιβάλλονται με το ταλέντο, την ενέργεια και το συναίσθημά τους, χαίρονται να παίζουν θέατρο και χαιρόμαστε να τους βλέπουμε.

Περισσότερες πληροφορίες

Η κόρη του λοχαγού

  • Δραματοποιημένο Μυθιστόρημα
  • Διάρκεια: 110 '

Ένας έρωτας γεννιέται εν μέσω πολέμου στις ρωσικές στέπες του 18ου αιώνα στο αριστούργημα του πατέρα της ρωσικής λογοτεχνίας, σε μια παράσταση με χιούμορ, συγκίνηση και happy end. Το έργο ξεκίνησε ως μια ιστορική καταγραφή της αγροτικής λαϊκής εξέγερσης του 1773 κατά της Μεγάλης Αικατερίνης, της οποίας ηγήθηκε ο Εμιλιάν Πουγκατσόφ, στη συνέχεια όμως εξελίχθηκε σε έναν ύμνο στον έρωτα, τη φιλία και τις σημαντικές αξίες της ζωής. Ο καλομαθημένος ευγενής Πιοτρ υπηρετεί ως φαντάρος σε ένα ακριτικό οχυρό. Εκεί γνωρίζει την οικογένεια του λοχαγού Μιρόνοφ και ερωτεύεται τη φτωχή μοναχοκόρη του, Μαρία Ιβάνοβνα. Οι δυο τους θα έρθουν αντιμέτωποι με πολλά εμπόδια και δοκιμασίες, με αποκορύφωμα τον πόλεμο. Η εξέγερση που ξεκινά ο Πουγκατσόφ μαζί με τον φτωχό λαό της επαρχίας κατά της τσαρίνας, περνά μέσα από την κατάκτηση του οχυρού στο οποίο ζουν οι ήρωες της ιστορίας. Ο μεγάλος έρωτας των δύο νέων, θα περάσει δια πυρός και σιδήρου, υμνώντας την αφοσίωση, την αυτοθυσία και το μεγαλείο της αγάπης.

Σύγχρονο Θέατρο

Ευμολπιδών 45

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Theatre pick: "Τελευταία έξοδος - Ρίτα Χέιγουορθ", το συναρπαστικό best seller σε μια παράσταση ξεχωριστής ατμόσφαιρας και δυνατών ερμηνειών

Η θρυλική ιστορία που ενέπνευσε μία από τις πιο αγαπημένες ταινίες όλων των εποχών ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα, στην επιτυχημένη παράσταση που σκηνοθετούν οι ταλαντούχοι εκπρόσωποι της νέας σκηνοθετικής γενιάς, Δημήτρης και Ορέστης Σταυρόπουλος.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
08/12/2025

16ο Athens Video Dance Project: Τέσσερις ημέρες αφιερωμένες στο σώμα και την κίνηση

Το 16ο Athens Video Dance Project φέρνει στην Αθήνα ένα δυναμικό σύμπαν χορού, video dance και επιτέλεσης. Με θεματική τις "Φυσικές Αποκρίσεις", το φεστιβάλ παρουσιάζει ένα πολυδιάστατο πρόγραμμα που αναδεικνύει τη σύγχρονη καλλιτεχνική δημιουργία.

"Πτέρυγα Α’ – Κελί 71": Ελευθερία και εγκλεισμός σε παράξενες συνθήκες

Η παράσταση "Πτέρυγα Α’ – Κελί 71" του Βασίλη Τσιράκη στο Αλκμήνη φέρνει δύο διαφορετικούς κόσμους αντιμέτωπους, διερευνώντας ελευθερία, ασφάλεια και ανθρώπινη συνύπαρξη μέσα σε σουρεάλ, αποστειρωμένες φυλακές.

"Οιδίποδας" στη Στέγη σε συνθήκες προσβασιμότητας

Η παράσταση "Οιδίποδας" του Ρόμπερτ Άικ, βασισμένη στον "Οιδίποδα Τύραννο" του Σοφοκλή, είναι από τις μεγάλες θεατρικές στιγμές της σεζόν, μια σύγχρονη, συναρπαστική ανάγνωση ενός κλασικού μύθου γεμάτη ένταση και πολιτικό σασπένς.

Αλέξανδρος Σωτηρίου: Στο θέατρο ‘Τζένη Καρέζη’, ένα προσωπικό ‘αντίο’ γίνεται επαναστατική πράξη

Στην πρώτη ελληνική παρουσίαση του έργου του Εντουάρ Λουί, "Αγώνες και μεταμορφώσεις μιας γυναίκας", ο σκηνοθέτης Αλέξανδρος Σωτηρίου καθοδηγεί τους Ελένη Κοκκίδου και Κωνσταντίνο Γεωργόπουλο σε μια ιστορία χειραφέτησης, επιβίωσης αλλά και κάτι ακόμη βαθύτερο.

Σε αυτά τα έργα τέχνης γινόμαστε άλλα ζώα

Οι καλλιτεχνικές αφορμές για να απο-ανθρωποκεντρώσουμε για λίγο το βλέμμα μας και να αντιληφθούμε τον κόσμο από την πλευρά των ζώων πληθαίνουν.

Για τον Χάρη Ρώμα, η ανάγκη να αισθανθούμε ορατοί είναι πιο βαθιά απ’ όσο νομίζουμε

Με αφορμή την πρεμιέρα της νέας του κωμωδίας "Η Πριγκίπισσα των Αγίων Σαράντα" στο Coronet (από 4/12), ο Χάρης Ρώμας μιλά για τη συγγραφή, την υποκριτική, αλλά και για την πολιτική, αποκαλύπτοντας πώς συνδέει το χιούμορ με την κοινωνική κριτική και την προσωπική αλήθεια.