Κανόνια και τρομπέτες

3

Με το χρήμα και το τραπεζικό σύστημα καταπιάνεται ο Γιάννης Τσίρος στο τελευταίο έργο του, χρησιμοποιώντας τη φόρμα της κωμωδίας. Ανεβαίνει από τον Γιώργο Παπαγεωργίου σε μια παράσταση μουσική & σπιντάτη, που ποντάρει στον κωμικό παροξυσμό. | Powered by Uber

Κανόνια και τρομπέτες, 2024-25 Χρήστος Συμεωνίδης Χρήστος Συμεωνίδης

Με το χρήμα και το τραπεζικό σύστημα καταπιάνεται ο Γιάννης Τσίρος στο τελευταίο έργο του, χρησιμοποιώντας εδώ τη φόρμα μιας κωμωδίας. Ένα μεγαλοστέλεχος τράπεζας, ο Κωνσταντίνος, & η ερωμένη του, η Κλαίρη, καθώς και ένα ζευγάρι Ρομά -ο Χρόνης, βαποράκι κοκαϊνης που θέλει εξυπηρέτηση για το δάνειο της αρραβωνιαστικιάς του και η ίδια, η Ρουμπίνη, ιδιοκτήτρια σχολής μπαλέτου στον Ασπρόπυργο- είναι οι ήρωες που εγκλωβίζονται στο πολυτελές σπίτι του πρώτου, καθώς η αστυνομία πραγματοποιεί έρευνα στην πολυκατοικία, στο κατόπι του ύποπτου Χρόνη. Τιμές ομολόγων που καταρρέουν, καθαρό και βρώμικο χρήμα, νεοελληνικός ρατσισμός και ένα φινάλε όπου όλα ταχτοποιούνται προς όφελος της τράπεζας μπαίνουν στο μίξερ του συγγραφέα, σε ένα κλείσιμο του ματιού πως το συστημικό χρήμα είναι πάντοτε "καθαρό" και πως οι τράπεζες θα βρουν τρόπους να επιπλεύσουν, ο κόσμος να χαλάσει κυριολεκτικά.

Κανόνια και τρομπέτες, 2024-25 Χρήστος Συμεωνίδης
Χρήστος Συμεωνίδης

Από τις ελάχιστες φορές που ο συγγραφέας γράφει μια καθαρή -αν και πικρή- κωμωδία, δείχνει άνετος και σε αυτό το είδος με ένα έργο που ρέει και παρακολουθείται ευχάριστα. Όμως αυτό που λείπει από τα "Κανόνια και τρομπέτες" είναι το βάθος των χαρακτήρων˙ εδώ, οι ήρωες φαίνεται να υπακούν περισσότερο στην ανάγκη μιας τυποποιημένης απεικόνισης, κάτι που ίσως οφείλεται και στην παραστασιακή φόρμα που υιοθέτησε ο Γιώργος Παπαγεωργίου. Η σκηνοθεσία του είναι σπιτντάτη, ποντάρει στον παροξυσμό, η μουσική παρουσία έντονη και η κωμική στόχευση τονισμένη: απο τη χρήση των χαρακτηριστικών ηχητικών εφέ μέχρι τα εμβόλιμα τραγούδια που ερμηνεύουν οι ηθοποιοί (μουσική Γιώργος Δούσος). Αυτοί με τη σειρά τους αποδίδουν κατά κανόνα απολαυστικά αν και με εμφανή υπογράμμιση τις διακριτές ποιότητες των χαρακτήρων τους: ο Στάθης Σταμουλακάτος και η Νεφέλη Μαϊστράλη τους ανθρώπους του συστήματος και της "καλής" -αν και βρώμικης τελικά- κοινωνίας, ο Μάνος Καζαμίας τον λαϊκό, νταή αλλά και κωμικά αφελή Χρόνη, η Έλλη Τρίγγου την τσαμπουκαλού και ντόμπρα Ρουμπίνη, ο Γιώργος Τριανταφυλλίδης τον ρατσιστή αστυνομικό, ενώ τη διανομή συμπληρώνει στο σύντομο ρόλο της δεύτερης αστυνομικού η Μαριτίνα Κουτσοχιώνη. Χαρακτηριστικά τα σκηνικά της Μαρίας Φιλίππου, διαμορφώνουν ένα πολυτελές, ψυχρό και απρόσωπο σπίτι, ενώ τα κοστούμια της Αλέγια Παπαγεωργίου ποντάρουν στις αντιθέσεις των δύο κόσμων που συναντιούνται επί σκηνής.

Περισσότερες πληροφορίες

Κανόνια και τρομπέτες

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 100 '

Ως μια μαύρη κωμωδία για το βρώμικο χρήμα, το τραπεζικό σύστημα και τον σύγχρονο εθισμό γύρω από την εξαπάτηση αυτοχαρακτηρίζεται το νέο έργο του συγγραφέα και εύστοχου σχολιαστή της σύγχρονης πραγματικότητας, που αναδεικνύει την ψυχολογία του νεοέλληνα στην Ελλάδα του 2.0. Ένα ζευγάρι Ρομά, ένα ζευγάρι τραπεζιτών και δύο όργανα της τάξης συναντιούνται σε ένα loft κάπου στο κέντρο. Ο Κωνσταντίνος είναι διευθυντικό στέλεχος σε τράπεζα. Στα “χέρια” του έχει κάποια ομόλογα που καταρρέουν. Το βράδυ λίγο πριν την οικονομική καταστροφή θα συναντηθεί με τον Χρόνη. Ο Χρόνης -έμπορος ναρκωτικών μεταξύ άλλων- δουλεύει για τον Κωνσταντίνο. Έχει και μία αρραβωνιαστικιά, την Ρουμπίνη που θέλει να εξασφαλίσει μία καλύτερη συνθήκη για το δάνειο της από τον Κωνσταντίνο, ο οποίος έχει μια «απαγορευμένη» σχέση με την Κλαίρη, επίσης από την τράπεζα. Όλα θα συμβούν μέσα σε ένα βράδυ καταστροφής, παροξυσμού και παρεξήγησης.

Εμπορικόν

Σαρρή 11

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Η Υρώ Μανέ ξανασυναντά τη "Μητέρα του σκύλου"

Η Ραραού επιστρέφει στο Ακροπόλ για δεύτερη χρονιά, φέρνοντας ξανά στη σκηνή την ιστορία των "ανώνυμων" ανθρώπων και των θυμάτων της Ιστορίας. Η Υρώ Μανέ πρωταγωνιστεί στη "Μητέρα του σκύλου" του Παύλου Μάτεσι, πλαισιωμένη από έναν ταλαντούχο θίασο.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
06/10/2025

Η Όλγα Βενέτη αποκαλύπτει τη δική της "Dalida"

Με αφορμή την παράσταση "Dalida – La Grande Finale", η πρωταγωνίστρια Όλγα Βενέτη μιλά για το φως, τη μοναξιά, τη μεταμόρφωση, την κορύφωση και την αθανασία∙ λέξεις που αποκτούν νέο νόημα μέσα από το βλέμμα και την ψυχή της Δαλιδά.

Το Θέατρο Μεταξουργείο παρουσιάζει το νέο του ρεπερτόριο

Το Θέατρο Μεταξουργείο παρουσιάζει το νέο του ρεπερτόριο για τη σεζόν 2025-2026, γεμάτο συγκίνηση, δυνατές ερμηνείες και γυναικείες φωνές. Για όλες τις παραστάσεις έχει ήδη ξεκινήσει η προπώληση εισιτηρίων Early Bird.

40 χρόνια Θέατρο Άττις με την επιστροφή της συγκλονιστικής "Νόρας"

Με early bird ξεκινά η νέα σεζόν 2025-26 στο θέατρο Άττις του Θεόδωρου Τερζόπουλου, με την επιστροφή του ιψενικού δράματος με πρωταγωνιστές τους Σοφία Χιλλ, Τάσο Δήμα, Νίκο Ντάση.

Είδαμε την παράσταση του Δημήτρη Παπαϊωάννου στο Ηρώδειο

Παρά το φθινοπωρινό ψύχος, η νέα παράσταση του Δημήτρη Παπαϊωάννου, "THIS THAT KEEPS ON", άναψε μια φλόγα στο Ηρώδειο. Ζήσαμε μια μοναδική βραδιά, όπου η τέχνη συνάντησε τη γενναιοδωρία, στηρίζοντας τη νέα εποχή του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.

Η Πενέλοπε Σκίνερ μας μιλά για τη 'Linda', τη γυναίκα, τη βία και την κοινωνία

Η δημιουργός της "Linda" αποκαλύπτει τις σκέψεις πίσω από την ηρωίδα της, μιλά για τις κοινωνικές προκαταλήψεις, τις εσωτερικές μάχες, τη δύναμη του θεάτρου και τη σχέση της βίας με την εποχή μας.

"Η Μάρθα είναι σαν κεραυνός": Η Έφη Μουρίκη ετοιμάζεται για ένα ρόλο ζωής στο 'Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ'

Η σπουδαία ηθοποιός Έφη Μουρίκη εξομολογείται για τον εμβληματικό ρόλο της Μάρθας στο "Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ" του Έντουαρντ Άλμπι, που κάνει πρεμιέρα στο Ζίνα 9 Οκτωβρίου, αλλά και για τη δική της κοινή πορεία με τον Βλαδίμηρο Κυριακίδη. Μοιράζεται στιγμές τρυφερότητας, δυσκολίες και μυστικά που κρατούν ζωντανή μια σχέση επί σκηνής και στη ζωή.