Outro

3

Με την πρώτη του δουλειά στην Ελλάδα, ο Κωνσταντίνος Βασιλακόπουλος επιχειρεί ένα φιλόδοξο εγχείρημα, τόσο κειμενικά όσο και σκηνοθετικά, που αφηγείται την ιστορία μιας "επιστροφής"˙ το πετυχαίνει με μια παράσταση που έχει νεύρο και αξιοσημείωτη σκηνοθεσία, αν και δεν ξεφεύγει από τη φλυαρία. | Powered by Uber

outro 2024-25 Καρίνα Λογοθέτη

Με την πρώτη του δουλειά στην Ελλάδα, ο Κωνσταντίνος Βασιλακόπουλος επιχειρεί ένα φιλόδοξο εγχείρημα, τόσο κειμενικά όσο και σκηνοθετικά, που αφηγείται την ιστορία μιας "επιστροφής". Το "Outro", που δεν ανοίγει τυχαία με την παραβολή του Ασώτου Υιού, είναι η ιστορία του Λουκά (εμπνευσμένη από το θεατρικό έργο του Ζαν Λικ Λαγκάρς, "Ακριβώς το τέλος του κόσμου", που απέκτησε και κινηματογραφική εκδοχή), που ύστερα από απουσία πολλών χρόνων στο εξωτερικό επιστρέφει στη γεννέτειρά του, κάπου στην ελληνική επαρχία. Είναι συγγραφέας, εγκατέλειψε το ασφυχτικό περιβάλλον βίαια, απουσιάζει χρόνια, διατηρεί ελάχιστη επαφή με την οικογένειά του και τώρα επιστρέφει για μια συμφιλίωση, για ένα κλείσιμο λογαριασμών, ή καλύτερα για να συστήσει, ουσιαστικά, τον εαυτό του στους οικείους του. Η ιστορία γρήγορα αποκαλύπτει πως αφορά σε έναν ομοφυλόφιλο άνδρα που έφυγε για να ξεφύγει από ένα καταπιεστικό περιβάλλον και το κάνει με νεύρο, αν και δεν ξεφεύγει απόλυτα από τη φλυαρία.

Outro 2024-25
Καρίνα Λογοθέτη

Η αναμέτρηση του ήρωα με κάθε ένα από τα πρόσωπα που άφησε πίσω (τη μητέρα, την αδερφή, τον αδερφό του), οι αμήχανες φλυαρίες και οι παύσεις τους, τα ερωτηματικά, τα παράπονα, ο θυμός, η πικρία γι’ αυτή την μακρόχρονη απουσία, δημιουργούν εστίες σύγκρουσης ή κατανόησης, αποδοχής ή απόρριψης σε ένα κείμενο που οδηγείται σε μια έντονη κλιμάκωση, αφού περάσει από ένα κυκλικό μοτίβο ρήξης, αποσυμφόρης και ξανά ρήξης, αποσυμφόρησης κλπ. Μια πιο αποφασιστική δραματουργική δουλειά προς όφελος της σκηνικής και δραματκής οικονομίας θα ωφελούσε το όλο εγχείρημα, μια που τώρα τα μοτίβα επαναλαβάνονται, ενώ ο συγγραφέας διακατέχεται και από την αγωνία να εκφράσει "φωναχτά" ζητήματα που ούτως ή άλλως γίνονται φανερά με έμμεσο αλλά σαφή τρόπο.

outro 2024-25
Καρίνα Λογοθέτη

Το ενδιαφέρον της παράστασης εντοπίζεται κυρίως στη σκηνοθεσία της, στον τρόπο που ο Βασιλακόπουλος μεταχειρίζεται μια ρεαλιστική δραματική ιστορία με έναν λοξό τρόπο. Μια ιστορία που θα μπορούσε να αποδοθεί, για παράδειγμα, με τον ερμηνευτικό δρόμο του ωμού ρεαλισμού -κάτι που κάνει στο φινάλε καταφεύγοντας σε αχρείαστη εξωτερική ένταση και ζημιώνεται- τοποθετείται σε ένα περιβάλλον μικτής κινηματογραφικής και θεατρικής δράσης. Επίσης, συχνά σπάει ο ρεαλισμός στις ερμηνείες και στην κίνηση, που υιοθετούν εξπρεσιονιστικά μοτίβα, ενώ κάποιες λούπες στην εξέλιξη της ιστορίας την βγάζουν από τη στενή πρόσδεση σε μια λογική χρονική αλληλουχία - χάρη σε αυτά τα στοιχεία, αυτή η ελληνική οικογενειακή ιστορία δεν εκπίπτει στην ηθογραφία ή το μελόδραμα. Γίνονται φανερές οι σπουδές του σκηνοθέτη στο εξωτερικό (Ακαδημία Θεάτρου & Χορού του Άμστερνταμ) στον τρόπο που αυτός εισάγει τη ζωντανή κινηματογράφηση (την κάμερα χειρίζεται ο Στέλιος Παπαρδέλας), η οποία αποτελεί ουσιαστικά ένα εργαλείο σκηνοθεσίας, που λειτουργεί ταυτόχρονα και παράλληλα με τις ερμηνείες. Τα ζουμ της κάμερας, οι ήχοι που ακούγονται off stage δημιουργούν ένα επιδραστικό περιβάλλον, ενώ οι θεατές δεν καθίστανται απλώς μάρτυρες αλλά σχεδόν συμμέτοχοι σε ό,τι συμβαίνει επί σκηνής. 

outro 2024-25
Καρίνα Λογοθέτη

Αξιοπρόσεκτη η ιδέα του σκηνικού (Geurt Holdijk-House of Architects), αναπαριστά μία τρισδιάστατη μακέτα του σπιτιού, σε φυσικές διαστάσεις, και συμβάλει ουσιαστικά στην παράσταση, εγκλωβίζοντας τα πρόσωπα μέσα του. Η δυσκολία θέασης που δημιουργεί στους θεατές μπορεί να εκληφθεί και ως δραματουργικό εργαλείο: ως αποτύπωση των μυστικών και των ψεμάτων μέσα σε ένα σπίτι, όπου δεν είναι όλα φανερά κι εδώ έρχεται η λειτουργία τις κάμερας να τα βγάλει στο φως. Υπάρχει και σκηνοθετικά ένας πληθωρισμός, όμως το αποτέλεσμα σίγουρα δεν περνάει απαρατήρητο. Όσον αφορά στις ερμηνείες, ο Γιώργος Καραμίχος και η Γιώτα Φέστα είναι αδιαμφισβήτητα οι κυρίαρχοι της σκηνής: η Γιώτα Φέστα στο ρόλο της μητέρας έχει την εμπειρία να περνάει από διάφορα συναισθηματικά στάδια, ενώ ο Γιώργος Καραμίχος αποτελεί μια ήρεμη αλλά ζωηρή δύναμη, ερμηνεύοντας τον Λουκά. Ο Σταύρος Λιλικάκης, η Ιφιγένεια Βαρελά και η Αμαλία Μπαμπλέκη ερμηνεύουν τα υπόλοιπα πρόσωπα κάπως άνισα, αν και επιτυγχάνουν να μεταδώσουν τις ατμόσφαιρες και τα ζητούμενα της παράστασης. Μικρότερη ένταση στην έκφραση του θυμού που νιώθει ο αδερφός του Λουκά, θα βοηθούσε την ερμηνεία του ηθοποιού να αγγίξει ουσιαστικότερα την πλατεία.

Περισσότερες πληροφορίες

Outro

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 120 '

Βασισμένη στο θεατρικό «Ακριβώς το τέλος του κόσμου» του Ζαν-Λουκ Λαγκάρς που μεταφέρθηκε στο σινεμά το 2016, η παράσταση αφηγείται την επιστροφή ενός συγγραφέα στο πατρικό του σε ένα χωριό της ελληνικής επαρχίας μετά από χρόνια. Ο Λουκάς θέλει να κερδίσει τον χαμένο χρόνο, τις χαμένες ευκαιρίες, να βρει το θάρρος ν’ αντιμετωπίσει τον εαυτό του απέναντι στην οικογένειά του. Να υπερασπιστεί τις επιλογές, τα «θέλω», την ταυτότητά του. Το έργο μιλά για τις οικογενειακές σχέσεις, τη διαφορετικότητα, τις σκληρές και οικείες αλήθειες που γονατίζουν υπό το βάρος της κοινωνικής «αποδοχής».

ΠΛΥΦΑ

Κορυτσάς 39

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Οιδίποδας" στη Στέγη σε συνθήκες προσβασιμότητας

Η παράσταση "Οιδίποδας" του Ρόμπερτ Άικ, βασισμένη στον "Οιδίποδα Τύραννο" του Σοφοκλή, είναι από τις μεγάλες θεατρικές στιγμές της σεζόν, μια σύγχρονη, συναρπαστική ανάγνωση ενός κλασικού μύθου γεμάτη ένταση και πολιτικό σασπένς.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
08/12/2025

Αλέξανδρος Σωτηρίου: Στο θέατρο ‘Τζένη Καρέζη’, ένα προσωπικό ‘αντίο’ γίνεται επαναστατική πράξη

Στην πρώτη ελληνική παρουσίαση του έργου του Εντουάρ Λουί, "Αγώνες και μεταμορφώσεις μιας γυναίκας", ο σκηνοθέτης Αλέξανδρος Σωτηρίου καθοδηγεί τους Ελένη Κοκκίδου και Κωνσταντίνο Γεωργόπουλο σε μια ιστορία χειραφέτησης, επιβίωσης αλλά και κάτι ακόμη βαθύτερο.

Σε αυτά τα έργα τέχνης γινόμαστε άλλα ζώα

Οι καλλιτεχνικές αφορμές για να απο-ανθρωποκεντρώσουμε για λίγο το βλέμμα μας και να αντιληφθούμε τον κόσμο από την πλευρά των ζώων πληθαίνουν.

Για τον Χάρη Ρώμα, η ανάγκη να αισθανθούμε ορατοί είναι πιο βαθιά απ’ όσο νομίζουμε

Με αφορμή την πρεμιέρα της νέας του κωμωδίας "Η Πριγκίπισσα των Αγίων Σαράντα" στο Coronet (από 4/12), ο Χάρης Ρώμας μιλά για τη συγγραφή, την υποκριτική, αλλά και για την πολιτική, αποκαλύπτοντας πώς συνδέει το χιούμορ με την κοινωνική κριτική και την προσωπική αλήθεια.

Χορεύουμε με την "Τοσοδούλα" στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών

Μια παράσταση για όλη την οικογένεια που βασίζεται στο παραμύθι "Τοσοδούλα" του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν, σε σκηνοθεσία Γκάρι Σιβογιάν.

Συζήτηση για τους Αφροέλληνες με αφορμή την παράσταση "Άσπρο Μαύρο" στο Επί Κολωνώ

Οι συντελεστές της παράστασης "Άσπρο Μαύρο" συνομιλούν με τρεις καλεσμένους στην εκδήλωση - συζήτηση "Η Ορατότητα της Αφροελληνικής Κοινότητας στο Σύγχρονο Γίγνεσθαι".

"Μάρτυρας κατηγορίας"- Μυστήριο και αμείωτο σασπένς και 3η χρονιά στο "Δημήτρης Χορν"

Με ένα καστ γεμάτο ταλέντο και ενέργεια, η παράσταση "Μάρτυρας κατηγορίας" ζωντανεύει το θρυλικό δικαστικό θρίλερ της Άγκαθα Κρίστι στο θέατρο "Δημήτρης Χορν". Για 3η χρονιά η ένταση και η αληθοφάνεια κρατούν το κοινό καθηλωμένο από την πρώτη στιγμή ως το συγκλονιστικό φινάλε.