Εγώ, μια δούλα

3

Στον κύκλο "Σύγχρονοι Αρχαίοι" του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου στον οποίο σύγχρονοι Έλληνες συγγραφείς γράφουν νέα έργα εμπνευσμένα από το αρχαίο ελληνικό δράμα, ο Βαγγέλης Χατζηγιαννίδης εμπνέεται από την «Εκάβη» του Ευριπίδη έναν κωμικό μονόλογο, που τοποθετεί τον ανώνυμο άνθρωπο μέσα στη δίνη της Ιστορίας. Τον ερμηνεύει με κέφι η Φιλαρέτη Κομνηνού σκηνοθετημένη από τον Νίκο Χατζόπουλο. | Powered by Uber

Εγώ, μια δούλα

Μια ανώνυμη δούλα της Εκάβης, η "δούλα του στίχου 890" είναι η  πρωταγωνίστρια του μονολογικού έργου του Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη, που εντάχθηκε στον κύκλο "Σύγχρονοι αρχαίοι" του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου. Με κωμικό ένδυμα το έργο μεταφέρει από τη ματιά μιας λαϊκής γυναίκας τα γεγονότα που διαδραματίζονται στην "Εκάβη" του Ευριπίδη. Περνώντας από τη θυσία της Πολυξένης φτάνει στην αποκάλυψη της δολοφονίας του Πολύδωρου από τον Πολυμήστορα και τη συνεπακόλουθη εκδίκηση της Εκάβης, τυφλώνοντάς τον και σκοτώνοντας τα δύο παιδιά του, πράξεις που θα φέρουν την έντονη αντίδραση της δούλας που βρίσκεται έτσι απολογούμενη απέναντι σε έναν αόρατο συνομιλητή.

Εγώ, μια δούλα

Πίσω από το χιούμορ που γεννάει η εξιστόρηση αυτής της ντόμπρας, λαϊκής γυναίκας και πέρα από το  διάλογο που ανοίγει ο σύγχρονος συγγραφέας με τον αρχαίο ομόλογό του, ο Χατζηγιαννίδης αγγίζει σημαντικές θεματικές με κυριότερο αυτό της αγριότητας του πολέμου εις βάρος των πιο ανυπεράσπιστων όπως και του αισθήματος δικαιοσύνης που διακατέχει αυτή τη λαϊκή γυναίκα, που δεν λογαριάζει τα βασιλικά αξιώματα.

Ο Νίκος Χατζόπουλος εισήγαγε στην παράσταση έναν μουσικό επί σκηνής (Jan Van Angelopoulos) στο ρόλο του αόρατου συνομιλητή και τον έβαλε σε έναν ωραίο διάλογο -χωρίς λόγια, μέσω της μουσικής οδού- με τη Φιλαρέτη Κομνηνού που επωμίστηκε την ερμηνεία. Η καταξιωμένη ηθοποιός ερμήνευσε με κέφι, επιδεικνύοντας όχι μόνο την μοναδική της σκηνική άνεση αλλά και κωμική φλέβα. Υπερβάλλοντας ίσως στο στοιχείο της μαγκιάς της ηρωίδας, μετέφερε πάντως εύγλωττα το χαρακτήρα της, από την κωμική αφέλειά της μέχρι το αίσθημα δικαίου που την διακατέχει.

πρώτη δημοσίευση: 11/7/24

Περισσότερες πληροφορίες

Εγώ, μια δούλα

  • Μονόλογος
  • Διάρκεια: 90 '

Το έργο είναι το δεύτερο μέρος της σπονδυλωτής παράστασης ογδόντα λεπτών που παρουσιάζεται στο πλαίσιο του κύκλου Contemporary Ancients. Το πρώτο μέρος είναι ο μονόλογος “Ιφιγένεια / Βορά”. Πρόκειται για έναν κωμικό μονόλογο με αφορμή την Εκάβη, με πρωταγωνίστρια όχι την ίδια τη βασίλισσα της Τροίας, αλλά μια έμπιστη δούλα της. Η ανώνυμη αυτή Τρωαδίτισσα έχει σταθεί μάρτυρας όλων των συμφορών τόσο της ίδιας της Εκάβης όσο και της πατρίδας της, που τώρα πια, μετά τον πόλεμο, είναι σκέτες στάχτες. Ένα κείμενο διασκεδαστικό και ευφρόσυνο που απομυθοποιεί το απόλυτο σύμβολο θρήνου και απόγνωσης, την Εκάβη, μέσα από τη ματιά ενός προσώπου το οποίο την έζησε από κοντά και αντιλήφθηκε πράγματα που δεν αποτυπώθηκαν ποτέ στα έργα των μεγάλων ποιητών. Η κοινή ανθρώπινη ματιά, το μικρό ανθρώπινο μέτρο, απέναντι στον μεγάλο μύθο. Η πορεία της τραγικής Εκάβης μέσα από ένα λοξό, απρόσμενο κοίταγμα.

Πειραιώς 260

Πειραιώς 260

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου με Μάριο Μπανούσι και τον Δεκέμβριο

Η παράσταση για την απώλεια και την ενηλικίωση "Taverna Miresia - Mario, Bella, Anastasia" κάνει ένα χειμωνιάτικο πέρασμα στο πλαίσιο των δράσεων του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου "Φθινόπωρο - ΑΠΟΗΧΟΙ".

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
26/11/2025

Δύο πράξεις θεατρικής απελευθέρωσης για την Παγκόσμια Ημέρα Κατά της Βίας των Γυναικών

Σε δύο παραστάσεις που αγγίζουν βαθιά τον θεατή, δύο σπουδαίες και έμπειρες πρωταγωνίστριες, η Κατερίνα Διδασκάλου και η Ελένη Κοκκίδου αναλαμβάνουν να φέρουν στο φως τη διαδρομή γυναικών που έμαθαν να σωπαίνουν – και αποφασίζουν επιτέλους να μιλήσουν.

Τελευταία παράσταση για τα "Πιρούνια σε ακριβά σπορτέξ"

Το έργο του Κωσταντή Ντίσιου, μια ιστορία ενός καλά θαμμένου τραύματος, θα παρουσιαστεί για ακόμη μία φορά στο Red Jasper, σε σκηνοθεσία Τάσου Καρακύκλα.

Νέα ημερομηνία πρεμιέρας για το "Cleansed" του Δημήτρη Καραντζά

Το τολμηρό έργο του 20ού αιώνα παρουσιάζει ο Δημήτρης Καραντζάς από 4/12 με ιδανικό θίασο: Χρήστος Λούλης, Μαίρη Μηνά, Δημήτρης Καπουράνης, Νατάσα Εξηνταβελώνη, Γιώργος Ζυγούρης, Νικολάκης Ζεγκίνογλου, Θανάσης Ραφτόπουλος.

Σύγχρονη ανάγνωση της "Ημερης του Ντοστογιέφσκι" από τον Γιάννη Νταλιάνη

Η "Ήμερη – Η Ανατομία μιας Πτώσης" του Γιάννη Νταλιάνη αναδεικνύει, με σεβασμό στο σκοτεινό σύμπαν του Ντοστογιέφσκι, την κωμικοτραγική μοναξιά των ηρώων και τη διαχρονική ανθρώπινη ανάγκη για ουσιαστική συνύπαρξη.

Οι "Δανειστές" του Στρίντμπεργκ στο Θέατρο 2510

Ένα έργο-σπουδή στον έγγαμο βίο, στη φθορά και στα αδιέξοδα της συμβίωσης που οδηγούν τους ήρωες προς την αναπόφευκτη εξόντωσή τους.

"Ο Πουπουλένιος" σε 20 τελευταίες παραστάσεις

Last call για την παράσταση "Ο πουπουλένιος" με τους Νίκο Πουρσανίδη, Αργύρη Αγγέλου, Γεράσιμο Σκαφίδα, Δημήτρη Πιατά στο Σύγχρονο Θέατρο.