Κήτος

3,5

Δύναμη, συναίσθημα, αμεσότητα και ειλικρίνεια -παρά τις ατέλειές του- διαθέτει το ανέκδοτο έργο του Βαγγέλη Ρωμνιού, ο εξομολογητικός μονόλογος ενός παχύσαρκου άνδρα, και ανεβαίνει σε μία εξίσου άμεση παράσταση από τον Ευάγγελο Βογιατζή. | Powered by Uber

Κήτος Φάνης Παυλόπουλος©

Ίσως δεν θα έπρεπε να αποτιμηθεί ως ολοκληρωμένο θεατρικό έργο το -ανέκδοτο και άπαιχτο ως τώρα- έργο του Βαγγέλη Ρωμνιού, κι αυτό γιατί κατά την τωρινή του παρουσίαση γίνεται εμφανής ο προσωπικός, εξομολογητικός χαρακτήρας του. Το "Κήτος" περισσότερο φαίνεται ν’ αποτελεί ένα ημερολόγιο του συγγραφέα που πέθανε νεότατος πριν λίγα χρόνια παρά μία δραματουργική κατασκευή, κι έτσι σε σημεία μοιάζει αδούλευτο, κάπως περιγραφικό ή φλύαρο, σαν να μην έχει υποστεί την οριστική επεξεργασία του. Διαθέτει όμως δύναμη, συναίσθημα, αμεσότητα και ειλικρίνεια. Χωρίς να γνωρίζουμε -και δεν έχει σημασία- σε ποιο βαθμό αποτελεί απόλυτη αυτοβιογραφική καταγραφή, το έργο παραθέτει το ταξίδι στη ζωή ενός παχύσαρκου ανθρώπου, από την παιδική του ηλικία ως τα τριάντα του. Ο ήρωας μας παίρνει από το χέρι και μας οδηγεί σε σημεία-σταθμούς μιας διαδρομής γεμάτης με εσωτερικούς και εξωτερικούς δαίμονες, μέσω μιας σειράς αφηγήσεων που αναβλύζουν πίκρα, σαρκασμό και αυτοσαρκασμό, χιούμορ, αισθήματα μοναξιάς, κατάθλιψη, φόβο, παραίτηση.

Κήτος
© Φάνης Παυλόπουλος

Ο Ευάγγελος Βογιατζής κάνει δικά του αυτό το έργο κι αυτόν τον άνδρα και ερμηνεύει με μαεστρία. Είναι αέρινος και αεικίνητος, συναισθηματικός χωρίς να υπερβάλλει, διαθέτει κωμική φλέβα και έχει πολύ ωραία επικοινωνία με τους θεατές˙ μόνο η ερμηνεία του στα πιο εσωτερικά σημεία του μονολόγου ακούγεται πιο αμήχανη. Λίγα αλλά χαρακτηριστικά σκηνικά αντικείμενα, μία ζυγαριά που δεσπόζει στη μέση της σκηνής και ένα αλυσοδεμένο ψυγείο (σκηνικά-κοστούμια Χριστίνας Κωστέα), δίνουν το οπτικό στίγμα μιας παράστασης που διαθέτει σπιρτάδα και χιούμορ, στοιχεία εμφανή ήδη πριν από την έναρξή της όσο οι θεατές περιμένουν στο φουαγιέ - και η οποία βαραίνει σταδιακά οδηγώντας σε ένα σκοτεινό τούνελ, στη μαύρη τρύπα που ρουφάει τον ήρωα.  Καίρια η λειτουργία των τραγουδιών που έγραψε ο Σταμάτης Κραουνάκης για την παράσταση, και ερμηνεύει ο ίδιος σε ηχογράφηση, συμπληρώνουν από την πλευρά τους το κείμενο και τα συναισθήματα που κατατρώνε τον ήρωα.

Περισσότερες πληροφορίες

Το κήτος

  • Μονόλογος

Η παράσταση αφηγείται με χιούμορ, ευαισθησία και ωμότητα, τη ζωή ενός παχύσαρκου ανθρώπου στο σύγχρονο δυτικό κόσμο. Ένα οδοιπορικό αδυνατίσματος που έρχεται να μας θυμίσει τις φορές που είπαμε, “από Δευτέρα ξεκινάω δίαιτα.” Ένας άνδρας και απέναντι του, διαιτολόγοι, διατροφολόγοι, χάπια, μηχανήματα, ινστιτούτα, προσφορές αδυνατίσματος, υποσχέσεις, διαφημίσεις και μοντέλα του ίνσταγκραμ. Κι όταν όλα αυτά μαζί καταφέρουν να μετακινήσουν τον δείκτη της ζυγαριάς του, η βελόνα κολλάει σε ένα συνονθύλευμα αναμνήσεων. Διότι υπάρχουν ζυγαριές που μετρούν τις γαστρονομικές μας κτηνωδίες, αλλά δεν υπάρχουν ζυγαριές μέτρησης του ψυχικού βάρους, που ολοένα θρέφει αυτό το «Κήτος» που κουβαλάμε μέσα μας. μονόλογος αποτελεί ανέκδοτο έργο του Βαγγέλη Ρωμνιού, αποφοίτου της Δραματικής Σχολής του Θεάτρου Τέχνης Καρόλου Κουν και συγγραφέα της μεγάλης επιτυχίας «Χαρτοπόλεμος», που τόσο πρόωρα έφυγε από τη ζωή το 2018.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Η Υρώ Μανέ ξανασυναντά τη "Μητέρα του σκύλου"

Η Ραραού επιστρέφει στο Ακροπόλ για δεύτερη χρονιά, φέρνοντας ξανά στη σκηνή την ιστορία των "ανώνυμων" ανθρώπων και των θυμάτων της Ιστορίας. Η Υρώ Μανέ πρωταγωνιστεί στη "Μητέρα του σκύλου" του Παύλου Μάτεσι, πλαισιωμένη από έναν ταλαντούχο θίασο.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
06/10/2025

Η Όλγα Βενέτη αποκαλύπτει τη δική της "Dalida"

Με αφορμή την παράσταση "Dalida – La Grande Finale", η πρωταγωνίστρια Όλγα Βενέτη μιλά για το φως, τη μοναξιά, τη μεταμόρφωση, την κορύφωση και την αθανασία∙ λέξεις που αποκτούν νέο νόημα μέσα από το βλέμμα και την ψυχή της Δαλιδά.

Το Θέατρο Μεταξουργείο παρουσιάζει το νέο του ρεπερτόριο

Το Θέατρο Μεταξουργείο παρουσιάζει το νέο του ρεπερτόριο για τη σεζόν 2025-2026, γεμάτο συγκίνηση, δυνατές ερμηνείες και γυναικείες φωνές. Για όλες τις παραστάσεις έχει ήδη ξεκινήσει η προπώληση εισιτηρίων Early Bird.

40 χρόνια Θέατρο Άττις με την επιστροφή της συγκλονιστικής "Νόρας"

Με early bird ξεκινά η νέα σεζόν 2025-26 στο θέατρο Άττις του Θεόδωρου Τερζόπουλου, με την επιστροφή του ιψενικού δράματος με πρωταγωνιστές τους Σοφία Χιλλ, Τάσο Δήμα, Νίκο Ντάση.

Είδαμε την παράσταση του Δημήτρη Παπαϊωάννου στο Ηρώδειο

Παρά το φθινοπωρινό ψύχος, η νέα παράσταση του Δημήτρη Παπαϊωάννου, "THIS THAT KEEPS ON", άναψε μια φλόγα στο Ηρώδειο. Ζήσαμε μια μοναδική βραδιά, όπου η τέχνη συνάντησε τη γενναιοδωρία, στηρίζοντας τη νέα εποχή του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.

Η Πενέλοπε Σκίνερ μας μιλά για τη 'Linda', τη γυναίκα, τη βία και την κοινωνία

Η δημιουργός της "Linda" αποκαλύπτει τις σκέψεις πίσω από την ηρωίδα της, μιλά για τις κοινωνικές προκαταλήψεις, τις εσωτερικές μάχες, τη δύναμη του θεάτρου και τη σχέση της βίας με την εποχή μας.

"Η Μάρθα είναι σαν κεραυνός": Η Έφη Μουρίκη ετοιμάζεται για ένα ρόλο ζωής στο 'Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ'

Η σπουδαία ηθοποιός Έφη Μουρίκη εξομολογείται για τον εμβληματικό ρόλο της Μάρθας στο "Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ" του Έντουαρντ Άλμπι, που κάνει πρεμιέρα στο Ζίνα 9 Οκτωβρίου, αλλά και για τη δική της κοινή πορεία με τον Βλαδίμηρο Κυριακίδη. Μοιράζεται στιγμές τρυφερότητας, δυσκολίες και μυστικά που κρατούν ζωντανή μια σχέση επί σκηνής και στη ζωή.