Ημέρα Κυρίου

3

Το νέο έργο του Γιάννη Τσίρου, που επικεντρώνεται στα φοβικά σύνδρομα της σύγχρονης ελληνικής κοινωνίας, ανεβαίνει σε μια δουλεμένη –αν και συγκρατημένη– παράσταση ωραίων ερμηνειών.

Ημέρα Κυρίου

Η σύγχρονη ελληνική κοινωνία απασχολεί και σε αυτό το έργο τον Γιάννη Τσίρο, στο ύφος που συνήθως εξασκεί, όπου ο ρεαλισμός συμπράττει με ένα δυναμικό "κάτω κείμενο" σχέσεων και νοημάτων. Στην "Ημέρα Κυρίου", η δράση επικεντρώνεται στον κήπο ενός μεγαλοαστικού σπιτιού, όπου κατοικεί ένα ανδρόγυνο και η νεαρή οικιακή βοηθός τους, ενώ καθημερινός "συγκάτοικός" τους είναι και ο υπάλληλος της ιδιωτικής ασφάλειας. Ήδη από την έναρξη, χτίζεται το προφίλ ενός αποξενωμένου ζευγαριού, που είναι κομμάτι μιας φοβικής κοινωνίας, περιχαρακωμένου στην όποια ασφάλεια μπορεί να προσφέρει το περιφραγμένο σπίτι του. Η ασφάλεια αυτή έχει διαταραχθεί το προηγούμενο βράδυ, όταν άγνωστοι –αδιευκρίνιστο γιατί– πέταξαν μια πέτρα σε ένα από τα παράθυρα, γεγονός που μας εισάγει στο δραματικό επίκεντρο.

Ημέρα Κυρίου
Ελίνα Γιουνανλή

Ο Τσίρος αναπτύσσει σιγά σιγά τη δυναμική της πλοκής, αποδεικνύοντας ότι γνωρίζει τα μυστικά ενός καλογραμμένου έργου. Το επίκεντρο αναπτύσσεται με αφορμή ένα γεγονός που μπορεί να είναι τυχαίο ή όχι, αλλά είναι σίγουρα συμβολικό: η πέτρα που θρυμματίζει το τζάμι δεν αποτελεί μόνο μια εξωτερική απειλή, αλλά και το μέσο για να σκιαγραφηθούν οι χαρακτήρες, να φανερωθεί η μυστική ενοχή που βασανίζει το ζευγάρι –για την οποία η σύζυγος θεωρεί ότι τιμωρούνται–, να βγουν στην επιφάνεια τα φοβικά τους ένστικτα, και δίνει την ευκαιρία στο συγγραφέα να αναπτύξει τη συνολικότερη προβληματική του. Κι αυτό επειδή οι υποψίες για την επίθεση γρήγορα στρέφονται στον μουσουλμάνο κηπουρό –πρόσωπο που δεν εμφανίζεται επί σκηνής–, εξαιτίας του σεκιουριτά, που τους οδηγεί προς αυτό το ενδεχόμενο, εκφράζοντας μια απολύτως αναγνωρίσιμη ξενοφοβική ρητορική· επιπλέον, διατυπώνονται και ταξικοί προβληματισμοί μέσω του ρόλου της οικιακής βοηθού, η οποία εντάσσεται επίσης στη σφαίρα των υπόπτων.

Ημέρα Κυρίου
Ελίνα Γιουνανλή

Η "Ημέρα Κυρίου" διατηρεί το ενδιαφέρον, χωρίς να στοχεύει απλώς να δείξει στο θεατή "τι θα γίνει παρακάτω". Εξάλλου, ο Τσίρος δεν λύνει την υπόθεση, δεν αποκαλύπτει τον ένοχο. Πρόθεσή του δεν είναι να δημιουργήσει ένα έργο αστυνομικού ενδιαφέροντος, αλλά να θέσει υπ’ όψιν μας μια σειρά από μοτίβα συμπεριφορών και αντιλήψεων και να μας προβληματίσει πάνω σε αυτά. Η παράσταση του Μάνου Καρατζογιάννη που μας συστήνει το έργο είναι καλοδουλεμένη και έχει ωραία διανομή, κυρίως στον τρόπο με τον οποίο οι ηθοποιοί συλλαμβάνουν τέσσερα πρόσωπα που το καθένα για δικούς του λόγους διατηρούν μια ψύχραιμη, κάποτε ψυχρή, επιφάνεια, κάτω από την οποία σιγοβράζουν πολλά. Ίσως όμως αυτά ακριβώς τα εσωτερικά αλλά έντονα συναισθήματα παρέλειψε να τονίσει περισσότερο η σκηνοθεσία, οδηγώντας σε μια παράσταση ενδιαφέρουσα και εύρυθμη, αλλά χωρίς κλιμακώσεις. Οι δύο νέοι ηθοποιοί, η Αναστασία Παντούση και ο Βασίλης Αθανασόπουλος, καταθέτουν ωραίες ερμηνείες και προδιαθέτουν για μια αξιόλογη θεατρική πορεία, ενώ η επιλογή του Μάξιμου Μουμούρη και της Φαίης Ξυλά στο ρόλο του καλοβαλμένου ζευγαριού είναι εξίσου επιτυχημένη, ακόμη και σε φυσιογνωμικό επίπεδο.

Πρώτη δημοσίευση: 14/4/21

Περισσότερες πληροφορίες

Ημέρα Κυρίου

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 90 '

Στο γεμάτο χιούμορ, σασπένς και ποιητικές αιχμές έργο του συγγραφέα, ένα εύπορο ζευγάρι και το υπηρετικό του προσωπικό αναζητούν το δίκαιο σε μια αποπροσανατολισμένη κοινωνία.

Σταθμός Θέατρο

Βίκτωρος Ουγκώ 55

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Κατερίνα Γώγου: Το γαμώτο που δεν έζησα

Η ζωή και η προσωπικότητα της ασυμβίβαστης καλλιτέχνιδας ξεδιπλώνεται μέσα από το φιλόδοξο διπλό εγχείρημα του Ανδρέα Ζαφείρη, σε μια παράσταση με ωραίες ποιότητες και μια αξιοσημείωτη κεντρική ερμηνεία. | Powered by Uber

ΓΡΑΦΕΙ: ΤΩΝΙΑ ΚΑΡΑΟΓΛΟΥ
01/05/2025

Αποκλειστικό: Ο θρυλικός "Αρσέν Λουπέν" σε μια παράσταση για όλη την οικογένεια από την Αθηνά Χατζηαθανασίου

Η ηθοποιός και σκηνοθέτης Αθηνά Χατζηαθανασίου μάς επιφυλάσσει μια παράσταση βασισμένη στις ιστορίες του θρυλικού ήρωα του Μορίς Λεμπλάν, που πρόσφατα αναγεννήθηκε και μέσα από τη σειρά "Λουπέν" του Netflix για τη σεζόν 2025-26.

Οι "'Όρνιθες" του Άρη Μπινιάρη επιστρέφουν για να ξαναπετάξουν!

Με τον Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο και τον Γιώργο Χρυσοστόμου στους πρωταγωνιστικούς ρόλους και έναν σύνολο σπουδαίων συντελεστών, οι "Όρνιθες" του Αριστοφάνη μεταμορφώνουν την αρχαία κωμωδία σε μια σύγχρονη τελετουργία που αξίζει να ζήσετε αυτό το καλοκαίρι.

Οι "Σπυριδούλες" των 4Frontal στη Θεσσαλονίκη και από τη νέα σεζόν ξανά Αθήνα

Το βραβευμένο ελληνικό έργο που μιλά για τη γυναικεία αυτοδιάθεση με αφορμή την αληθινή ιστορία της ομώνυμης "ψυχοκόρης" που υπέστη βαριά κακοποίηση, συνεχίζεται, σε σκηνοθεσία Θανάση Ζερίτη και Χάρη Κρεμμύδα.

Το "Parliament" έρχεται στο Μουσείο Μπενάκη και ζητά τη συμμετοχή σου

Όλοι είναι προσκεκλημένοι να έρθουν στο Μπενάκη και να μπουν στο συμμετοχικό έργο που ετοιμάζει ο χορογράφος και εικαστικός Michael Kliën.

Ταιριάζει τελικά το πένθος στην Ηλέκτρα, Κωνσταντίνε Κυριακού;

Ο ηθοποιός, σκηνοθέτης και συν-δημιουργός της θεατρικής εταιρείας THEARTES -μαζί με την Κατερίνα Μπιλάλη- γράφει για τη νέα τους παράσταση, όπου ο Ευγένιος Ο’Νιλ συναντά την τεχνητή νοημοσύνη.

Στην ταράτσα του Λαμπέτη για θέατρο και συναυλίες

Το καλοκαίρι του 2025 μάς περιμένουν μουσικές βραδιές με τους Μελίνα Ασλανίδου, Γεράσιμο Ανδρεάτο, Ασπασία Στρατηγού, Κώστα Μακεδόνα, Γιώτα Νέγκα, Polkar, Φωτεινή Βελεσιώτου, Θοδωρή Βουτσικάκη, μια ολοκαίνουργια παράσταση με πρωταγωνιστή τον Πέτρο Λαγούτη, stand up comedy με την Κατερίνα Βρανά και πολλά ακόμη.