Glorious: Η πιο φάλτσα σοπράνο που πέρασε απ' τη γη

3,5

Μια παράσταση με ψυχή: αυτή είναι η κυρίαρχη αίσθηση στο σκηνικό ανέβασμα του έργου που δραματοποιεί την αληθινή ιστορία της Φλόρενς Φόστερ Τζένκινς, της γυναίκας που έμεινε στην ιστορία ως η πιο φάλτσα σοπράνο.

Glorious: Η πιο φάλτσα σοπράνο που πέρασε απ' τη γη

Η ιστορία της παθιασμένης με την όπερα αλλά εντελώς ακατάλληλης να την υπηρετήσει τραγουδίστριας εμπνέει τη συγγραφή ενός κωμικού έργου, στο πρότυπο μιας Γουέστ Εντ εμπορικής επιτυχίας (από εκεί ξεκίνησε τη διαδρομή του, το 2005), που λειτουργεί τελικά ως κατάφαση υπέρ της ζωής. Η παράσταση που υπογράφει η Θέμις Μαρσέλλου στήνεται με την ίδια έγνοια, καθώς για το ρόλο της ηρωίδας επιλέγεται η Κατερίνα Βρανά, στο πρόσωπο της οποίας το θέατρο συναντάει το πραγματικό βίωμα και τα όρια ζωής και τέχνης λιώνουν. 

Το έργο πιάνει το νήμα το 1944 και επικεντρώνεται στη γνωριμία της Φλόρενς με τον πιανίστα Κόσμε ΜακΜουν, που τη συνόδευσε στις πρώτες ηχογραφήσεις της όπως και στη μεγάλη συναυλία στο Κάρνεγκι Χολ (όνειρο ζωής για την ίδια) μέχρι το θάνατό της, αργότερα την ίδια χρονιά. Η προσωπικότητά της αναδύεται γλαφυρά και μέσα από τα μάτια του συντρόφου της Σεντ Κλερ Μπέιφιλντ, που υπήρξε στήριγμα και μάνατζέρ της ως το τέλος, μια σχέση ζωής που αναδεικνύεται στην παράσταση χάρη στην ωραία χημεία και την τρυφερότητα που διαπερνάει τη συνύπαρξη της Βρανά και του Γιώργου Καπουτζίδη, που τον υποδύεται. Ενώ έργο και παράσταση είναι προσανατολισμένα στο κωμικό συναίσθημα, κάτι που οδηγεί σε εξωστρεφή υποκριτική –ενδεικτικός ο ρόλος της ισπανόφωνης, φωνακλούς υπηρέτριας–, ο πυρήνας και το επιστέγασμα αφορούν την ανάδειξη της ηρωίδας ως μιας φωτεινής προσωπικότητας που σκορπίζει την αγάπη και τη χαρά. Απέναντι στις διαμαρτυρίες του πιανίστα για τις φωνητικές επιδόσεις της Φλόρενς, προβάλλεται η επίδρασή της στους γύρω της: "η Φλόρενς θα γεμίσει τη ζωή σου με ομορφιά", θα του ανταπαντήσει ο Σεντ Κλερ και η Βρανά υποστηρίζει αυτήν τη διάσταση του ρόλου με μια παιχνιδιάρικη παιδικότητα στην ερμηνεία της.

Glorious: η πιο φάλτσα σοπράνο

Από την προσωπικότητα της Φλόρενς –που προκαλεί εξίσου οίκτο και συμπάθεια–, το έργο και κυρίως η παράσταση εστιάζουν στο πάθος της για τη μουσική, και τελικά για την ίδια τη ζωή. Αυτό το πάθος ήταν που την έστρεψε στο τραγούδι, όταν η σύφιλη επηρέασε την επιδεξιότητα των χεριών της και αναγκάστηκε να εγκαταλείψει το πιάνο. "Το σημαντικό είναι να μην το βάζεις κάτω", δηλώνει σε μία μαγική, συγκινητική σύγκλιση θεάτρου και ζωής η Φλόρενς/Βρανά, μια αληθινή μαχήτρια που αφού κέρδισε πίσω τη ζωή της επέστρεψε στη σκηνή, ως stand up comedian και εδώ ως ηθοποιός.  Αυτή η αίσθηση δεν είναι το μοναδικό προτέρημα της παράστασης. Το δόσιμο των ηθοποιών (παίζουν ακόμη οι Γιώργος Γιαννίμπας, Χρύσα Κλούβα, Άννα Πασπάτη και  Έφη Σταυροπούλου), η παρουσία της μουσικής, τα ωραία σκηνικά (Μαίρη Τσαγκάρη) και κοστούμια (Παναγιώτα Κοκκορού) λειτουργούν υπέρ της, ενώ δεν τη ζημιώνουν αποφασιστικά κάποιες ατέλειες, όπως η υψηλή ένταση των μικροφώνων και των φωνών ή μερικά ζητήματα ρυθμού.

Περισσότερες πληροφορίες

Glorious: Η πιο φάλτσα σοπράνο που πέρασε απ' τη γη

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 120 '

Η ιστορία της διάσημης φάλτσας σοπράνο Φλόρενς Φόστερ Τζένκινς, που αναδείχθηκε σε μουσικό φαινόμενο τη δεκαετία του ’40 με τη βοήθεια του μάνατζερ και συντρόφου της, Στ. Κλερ Μπέιφιλντ.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

grape 2025: Το Φεστιβάλ Αθηνών απένειμε τα Βραβεία Κοινού

Στην Πειραιώς 260, στο πλαίσιο του grape 2025, το Φεστιβάλ Αθηνών επιβράβευσε τις καλύτερες ελληνικές παραστατικές παραγωγές, αναδεικνύοντας νέους δημιουργούς Θεάτρου και Χορού με τα Βραβεία Κοινού Εθνικής Τράπεζας – Mastercard.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
08/11/2025

Έλενα Μαυρίδου: "Ο Ταρτούφος μιλάει για την ανάγκη να πιστεύουμε σε σωτήρες"

Η σκηνοθέτρια Έλενα Μαυρίδου αναμετριέται με τη σάτιρα του Μολιέρου, δημιουργώντας έναν γοητευτικό, "αλλόκοτο" κόσμο στο θέατρο Αλκυονίς, με πρωταγωνιστή στο ρόλο του Ταρτούφου τον Γιάννη Τσορτέκη.

Ο Χρήστος Τριπόδης μιλάει στο "α" για το νέο θέατρο Φιλίπ

Μια συζήτηση με τον Χρήστο Τριπόδη, ηθοποιό, σκηνοθέτη και παραγωγός, που εγκαινιάζει το νέο θέατρο Φιλίπ στην Κυψέλη με τρεις επιτυχημένες παραστάσεις.

Early bird προσφορά για "Το ψέμα του μυαλού" στο Σύγχρονο Θέατρο

Η Ελένη Σκότη σκηνοθετεί "Το ψέμα του μυαλού" του Σαμ Σέπαρντ, μια παράσταση γεμάτη ένταση, ψυχολογία και αλήθειες που συγκλονίζουν. Οι πρώτες παραστάσεις προσφέρονται σε early bird τιμή έως 20 Νοεμβρίου.

Στο "Cow | Deer", η Κέιτι Μίτσελ έκανε θέατρο μια μέρα δύο ζώων

Η σκηνοθέτρια από το Ηνωμένο Βασίλειο, που κάποτε ανέβασε τον "Βυσσινόκηπο" από την οπτική των δέντρων, φέρνει μια ιδιαίτερη πρόταση στο Εθνικό Θέατρο (από 7/11), που περιγράφει μόνο με ήχο ένα 24ωρο μιας αγελάδας κι ενός ελαφιού.

Με sold out παραστάσεις ξεκινά "Η δίκη" του Άρη Μπινιάρη

Ο πολυβραβευμένος Άρης Μπινιάρης, μετά τον "Φάουστ" και τη φετινή του διάκριση στα Βραβεία Κοινού Αθηνοράματος, επιστρέφει στο πλήρως ανασχεδιασμένο Θέατρο ARK με τη "Δίκη" του Κάφκα.

Μα, ποιος είναι ο Χούλιο Τόγκα και η συναρπαστική εξέγερση του;

Ο Βασίλης Μαγουλιώτης (Suyako) επιστρέφει στη σκηνή ως συγγραφέας και σκηνοθέτης με οργή, χιούμορ και μουσική. Το νέο του έργο "Η συναρπαστική εξέγερση του Χούλιο Τόγκα" μιλά για την τέχνη, την επανάσταση και την κρίση της μέσης ηλικίας- εκεί όπου το σύστημα χαμογελά, κι εσύ αναρωτιέσαι αν αντιστέκεσαι.