Αντιγόνη

2

Ο Θέμης Μουμουλίδης προσεγγίζει αφαιρετικά την σοφόκλεια τραγωδία, αλλά δεν καταφέρνει να παραδώσει μία ολοκληρωμένη και δικαιωμένη προσωπική ερμηνεία.

Γιορτινοί εξοδούχοι, προσοχή!
Τα θέατρα τροποποιούν τα ωράρια και τις ημέρες των παραστάσεων κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου. Πριν την έξοδό σας επιβεβαιώσετε τις όποιες αλλαγές για να οργανώσετε καλύτερα τις θεατρικές σας εξορμήσεις.
Αντιγόνη

Με μόνο έξι ηθοποιούς, με ένα λιτό σκηνικό μερικών γεωμετρικών όγκων, λίγα, χαρακτηριστικά σκηνικά αντικείμενα και σημερινά μαύρα, απλά κοστούμια (της Παναγιώτας Κοκκόρου), η παράσταση που υπογράφει ο Θέμης Μουμουλίδης επιχειρεί να αφήσει από την πρώτη εικόνα το στίγμα της. Την απόπειρα δηλαδή για μία αφαιρετική προσέγγιση της σοφόκλειας τραγωδίας, για μια παράσταση που θα γεννηθεί μέσα από την ομαδικότητα, μια παράσταση στην οποία οι ηθοποιοί μοιράζονται τους ρόλους των προσώπων και του Χορού, μια παράσταση που έχει ακόμη και στοιχεία αποστασιοποίησης. Όλα αυτά τα στοιχεία, όμως, αποδεικνύονται μια άδεια φόρμα, αφού η σκηνοθεσία θέτει ένα πλαίσιο που άλλοτε υπηρετείται (π.χ. στην απόδοση των χορικών) και άλλοτε ξεχνιέται, ενώ ούτε οι ερμηνείες των ηθοποιών δένονται κάτω από μία κοινή αισθητική, ώστε να εξυπηρετηθεί ολοκληρωτικά η σκηνική συνθήκη.

Η συνολική εντύπωση βαραίνει εξαιτίας της απόδοσης των δύο καίριων προσώπων του έργου, της Αντιγόνης και του Κρέοντα δηλαδή. Δύο ικανότατοι ηθοποιοί, ο Γιώργος Χρυσοστόμου και η Ιωάννα Παππά, σε αυτή την περίπτωση εγκλωβίστηκαν σε μία τεχνητή και σε σημεία μονοδιάστατη επίδειξη ήθους και συναισθημάτων. Ο Γιώργος Χρυσοστόμου καθοδηγήθηκε στο δρόμο της έντασης προκειμένου να αποδώσει το πεισματικό φρόνημα του Κρέοντα, ενός ρόλου που διαπράττει πράγματι μία σειρά από ύβρεις, κουβαλάει όμως το δικό του δίκιο ενώ κρύβει και μεγάλη τραγικότητα. Απέναντί του, η Ιωάννα Παππά -πότε ως «μάρτυρας» και πότε ως «γενναίο κορίτσι»- έδειχνε με κάθε τρόπο τα συναισθήματά της: με πόζες, παύσεις, εντάσεις και υφέσεις.

Αντιγόνη - εικόνα 1

Οι υπόλοιποι ηθοποιοί (Λουκία Μιχαλοπούλου,Μάνος Καρατζογιάννης, Χριστίνα Χειλά Φαμέλη, Δημήτρης Σαμόλης) έχουν διαφορετική παρουσία, περισσότερο ταιριαστή στο σκελετό της παράστασης, παρόλο που κάποιες φορές καθοδηγούνται σε αχρείαστες, συνεχείς δράσεις επί σκηνής. Εκτός από τους ρόλους των δραματικών προσώπων, όλοι μαζί ερμηνεύουν τα μέλη του Χορού, δείχνοντας έναν αποτελεσματικότερο δρόμο που θα μπορούσε να ακολουθήσει αυτή η «Αντιγόνη». Την παράσταση, και ειδικά τα χορικά -από τα ωραιότερα που έχουν γραφτεί, για τον Άνθρωπο, την εξουσία και τον έρωτα-, εμπλουτίζει η πρωτότυπη μουσική του Σταύρου Γασπαράτου.

Περισσότερες πληροφορίες

Αντιγόνη

  • Τραγωδία
  • Διάρκεια: 80 '

Η απόφαση της Αντιγόνης να θάψει τον αδερφό της Πολυνείκη αντίκειται στην εντολή του βασιλιά Κρέοντα, οδηγώντας την τελικά στον θάνατο.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Μία επιπλέον παράσταση στις 5/1 για τον Καρυοθραύστη

Μία επιπλέον παράσταση στις 5/1 προστίθεται για τον Καρυοθραύστη, η οποία θα είναι καθολικά προσβάσιμη και απευθύνεται σε όλο το κοινό.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
22/12/2025

Αρετή Πασχάλη: Από τη "Ληστεία της συμφοράς" στα όνειρα που ταξιδεύουν

Η Αρετή Πασχάλη μιλά για τη "Ληστεία της συμφοράς" στο Λαμπέτη, την αγάπη της για το θέατρο, τις επιρροές της, τις σκηνές που την συγκινούν και τα όνειρα που την ταξιδεύουν στη σύγχρονη ελληνική σκηνή.

"Πνεύμονες" : Last call για το βραβευμένο έργο

Στις 27 & 28/12 προλαβαίνετε να δείτε τους "Πνεύμονες" στο Θέατρο Κάτω Από Τη Γέφυρα, ένα έξυπνο και αστείο δράμα, μια ιστορία παράξενης, σκληρά αληθινής και συνηθισμένης αγάπης.

Theatre pick | Όταν το ελληνικό θέατρο γίνεται αιχμηρό: η "Έντα" του Παλούμπη και του Τσιοτσιόπουλου

Το "Έντα" των Αντώνη Τσιοτσιόπουλου και Γιώργου Παλούμπη φέρνει στη σκηνή ένα ωμό, πολιτικό, σημερινό έργο, συνεχίζοντας τη δυναμική των ελληνικών in-yer-face κειμένων που μιλούν ανοιχτά για εξουσία, ηθική και το μέλλον αυτής της χώρας. Πρωταγωνιστεί μια δυναμική ομάδα ηθοποιών.

Γιατί τα αγόρια δυσκολεύονται να βρουν τη θέση τους σε έναν κόσμο που μεταβάλλεται ραγδαία;

Στο νέο του έργο, "Δύο ή τρία πράγματα που ξέρω γι’ αυτόν", που ανεβαίνει στο Θέατρο Προσκήνιο, ο Αζάς στρέφει το βλέμμα του στην κρίση της ανδρικής ταυτότητας — ένα θέμα όλο και πιο παρόν στη δημόσια και ιδιωτική μας ζωή.

Πρεμιέρες: Οι νέες παραστάσεις της εβδομάδας

Συγκεντρώσαμε τις παραστάσεις που σηκώνουν αυλαία από 22-28 Δεκεμβρίου και αξίζουν.

"Η σκιά της μύγας" σε ένα καφενείο, σε μια πόλη που αλλάζει

Ένα μονόπρακτο για δύο ηθοποιούς "Η σκιά της μύγας" της Βαλεντίνας Παπαδημητράκη, τρυφερό, σκληρό και συγκινητικό ξεκινά νέο κύκλο παραστάσεων, αυτή τη φορά στο Ρεκτιφιέ.