Περιμένοντας τον Γκοντό

3,5

Αξιοποιώντας στο έπακρο τους ηθοποιούς της διανομής, ο Γιάννης Κακλέας μας χαρίζει μια εύρυθμη, συγκινητική και καλοπαιγμένη παράσταση.

Περιμένοντας τον Γκοντό

Αβίαστα –σαν μια ανάσα– κυλάει η παράσταση που υπογράφει ο Γιάννης Κακλέας. Σε ένα έργο που μπορεί να βάλει μεγάλες τρικλοποδιές, ο δρόμος της απλότητας που επέλεξε τον δικαιώνει. Η προσωπική του σφραγίδα παραμένει βέβαια διακριτή ήδη από την πρώτη εικόνα: μέσα στο ερειπωμένο τοπίο, πιο πέρα από το γυμνό δέντρο και σήμα κατατεθέν του «Γκοντό», ένα παλιό αυτοκίνητο συμβάλλει στην εικόνα της αποσύνθεσης (σκηνικά: Σάκης Μπιρμπίλης - Γιάννης Κακλέας). Αυτή την εικόνα θα διαταράξει το ζευγάρι που ανοίγει την παράσταση – όχι ο Βλαντιμίρ και ο Εστραγκόν, αλλά ένα σημερινό ζευγάρι ερωτευμένων (Άρης Κακλέας, Αγγελική Τρομπούκη).

Να μία κατά Κακλέα υπενθύμιση ότι μπορεί ο χρόνος να ανακυκλώνεται, όπως τονίζει ο Μπέκετ, αλλά η ζωή δεν παύει να προχωράει. Θα υπάρχει πάντα μια νέα γενιά που μπορεί να φέρει την αλλαγή, και ίσως οι απαντήσεις να βρίσκονται στα νιάτα και στον έρωτα. Αυτή η γλυκόπικρη παραδοχή διατρέχει την παράσταση, εκφρασμένη επίσης στον Εστραγκόν και τον Βλαντιμίρ, δύο απόκληρους της ζωής που περνούν το χρόνο τους «φιλοσοφώντας». Ο Σπύρος Παπαδόπουλος και ο Θανάσης Παπαγεωργίου έχουν πολύ ωραία χημεία, ρυθμό στις ατάκες, εσωτερική επικοινωνία, ενώ προσδίδουν ύφος στους ήρωες: πιο αλέγρος, ελαφρύς ο Εστραγκόν του Παπαδόπουλου (που καταφεύγει σε κάποιες ευκολίες, αλλά χωρίς να ξεπερνάει το μέτρο), ενώ ο Παπαγεωργίου μεταφέρει με αφοπλιστική απλότητα τη λαϊκή θυμοσοφία του Βλαντιμίρ· η αβίαστη, εσωτερική ερμηνεία του μεταδίδει ταυτοχρόνως βαθιά υπαρξιακή θλίψη και αστείρευτα αισιόδοξη επιμονή.

Περιμένοντας τον Γκοντό - εικόνα 1

Ο κόσμος του έργου είναι ένας κόσμος μεταιχμιακός, ένας κόσμος που ρέπει προς την ολοκληρωτική φθορά, αλλά θα μπορούσε να αποτελεί και νούμερο τσίρκου, μιούζικ χολ ή θέατρο δρόμου. Η παράσταση του Κακλέα εκμεταλλεύεται αυτά τα χαρακτηριστικά και εντάσσεται σε μια παράδοση παραστάσεων που εμπνέονται τη μουσική, τα κοστούμια (Ηλένια Δουλαδίρη), την κίνηση (Άρης Σερβετάλης - Αγγελική Τρομπούκη) από τέτοια είδη λαϊκών θεαμάτων. Όμως, η είσοδος του δεύτερου διδύμου θα διαταράξει την ελαφρότητα που –επιφανειακά μόνο– διέπει την παράσταση.

Ο Πότζο και ο Λάκι εμφανίζονται ως σχεδόν αλλόκοτα όντα που ίσως υπερβαίνουν τον δικό μας κόσμο. Ας μη σταθούμε στην εξαιρετική σωματικότητα που διακρίνει ούτως ή άλλως τον Άρη Σερβετάλη, αλλά στην ανάγνωση που επιφυλάσσει στον Πότζο ξεπερνώντας την απόδοσή του ως τυράννου. Αλαζόνας ή παράφρων, ο Πότζο αυτής της παράστασης κουβαλάει την υπεροψία του δημιουργού απέναντι στο δημιούργημά του, ενώ η «πτώση» του στη δεύτερη πράξη, εκφρασμένη μέσα από μια εσωτερική ερμηνεία κόντρα στην εξωστρέφεια της πρώτης πράξης, υπενθυμίζει τη φθαρτότητα της ύπαρξης. Ο Ορφέας Αυγουστίδης από την πλευρά του ως Λάκι –έναν από τους δυσκολότερους ρόλους του παγκόσμιου ρεπερτορίου– είναι μια ανθρώπινη μαριονέτα με ενεργητικότατη παρουσία (κίνηση, έκφραση), και μάλιστα σε έναν ρόλο που παραμένει σιωπηλός στο μεγαλύτερο μέρος του, ενώ η ερμηνεία του περίφημου, ακατάληπτου μονολόγου του ήρωα αποτελεί μια μεγάλη στιγμή της παράστασης και αδιαμφισβήτητα μια προσωπική νίκη του ηθοποιού.

ΒΕΑΚΕΙΟ ΘΕΑΤΡΟ Λόφος Προφήτη Ηλία, Πειραιάς, 2104226330 (23-24/7). ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΚΗΠΟΘΕΑΤΡΟ ΚΟΡΥΤΣΑΣ Άλσος Παπάγου, 2132027185-7, 2106520412 (29-30/7). Διάρκεια: 100΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Περιμένοντας τον Γκοντό

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 100 '

Το πιο γνωστό έργο του Ιρλανδού νομπελίστα, κι ένα από τα πιο αντιπροσωπευτικά του θεάτρου του παραλόγου, παρωδεί την προσπάθεια του ανθρώπου να εξηγήσει την ίδια του την ύπαρξη.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Γιατί έχουμε πλέον τόσες πολλές sold out παραστάσεις στην Αθήνα;

Ανιχνεύουμε τους λόγους πίσω από το φαινόμενο και τι αποκαλύπτουν για την ταυτότητα της θεατρικής Αθήνας και τις ανάγκες του κοινού της.

ΓΡΑΦΕΙ: ΤΩΝΙΑ ΚΑΡΑΟΓΛΟΥ
26/10/2025

Οι έξι ήρωες του διαδραστικού "Σποτ" του Ζήση Ρούμπου μάς συστήνονται

Όλα όσα χρειάζεται να ξέρεις για το "Σποτ" του Ζήση Ρούμπου, τη διαδραστική κωμωδία που κάνει πρεμιέρα στο θέατρο Γκλόρια (από 27/10), σε σκηνοθεσία της Σοφίας Πάσχου.

Ο σκηνοθέτης Παντελής Δεντάκης και δύο έργα που διερευνούν την ανθρώπινη ψυχή

Ο Παντελής Δεντάκης μας μιλά για δύο διαφορετικούς, αλλά βαθιά ανθρώπινους κόσμους: το "5ο Βήμα" του David Ireland, που ερευνά εθισμούς και σχέσεις εξάρτησης, και το "Intra Muros" του Alexis Misalik, που αναζητά την ελευθερία πίσω από τους τοίχους της φυλακής.

Η "Πετριχώρα" του Χάρη Θώμου: Όταν ο θρύλος γίνεται βίωμα

Ο Χάρης Θώμου, δημιουργός της "Πετριχώρας", μας καλεί να δούμε το θέατρο ως γέφυρα- εκεί όπου συναντιούνται οι εποχές, οι άνθρωποι και οι πιο μύχιες όψεις του εαυτού μας. Μια παράσταση που γίνεται τελετουργία μνήμης και κάθαρσης.

"IRЯINA": Η ηρωίδα του Τσέχοφ αλλιώς, στο Τέχνης

Το Υπόγειο θα φιλοξενήσει το πρωτότυπο έργο με τις τρεις εκδοχές της Ιρίνας από τις "Τρεις αδερφές", σε σύλληψη-σκηνοθεσία Γιώτας Αργυροπούλου.

Τι είδαμε τελικά στο "Παρελθόν" του Ζιλιέν Γκοσλέν;

Μια συναρπαστική σκηνική σύνθεση ή ένα φλύαρο εγχείρημα; Είδαμε την εναρκτήρια παράσταση της σεζόν στη Στέγη Ωνάση και μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας.

Ο "Άνθρωπος του Θεού" δοκίμασε την πίστη μας

Παρακολουθήσαμε την παράσταση "Άνθρωπος του Θεού" του Ανδρέα Κεντζού, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Γεωργαλά, που επιστρέφει για 2η χρονιά στο Θέατρο 104 για περιορισμένες παραστάσεις, και φέρνει επί σκηνής τη σύγκρουση πίστης, αμφιβολίας, λύτρωσης και εκδίκησης.