Αναζητώντας τον Αττίκ

3

Η μουσική παρακαταθήκη του Αττίκ δεσπόζει σε αυτήν τη feelgood σκηνική εμπειρία, που υποστηρίζεται από μια πλούσια παραγωγή και αποζημιώνει τους φαν του είδους χωρίς να απογοητεύει τους υπόλοιπους, κυρίως χάρη στην ψυχή που επιδεικνύουν οι ερμηνευτές και οι μουσικοί της.

Αναζητώντας τον Αττίκ

Η μουσική παρακαταθήκη του Αττίκ δεσπόζει σε αυτήν τη feelgood σκηνική εμπειρία, που υποστηρίζεται από μια πλούσια παραγωγή και αποζημιώνει τους φαν του είδους χωρίς να απογοητεύει τους υπόλοιπους, κυρίως χάρη στην ψυχή που επιδεικνύουν οι ερμηνευτές και οι μουσικοί της.

Αναζητώντας τον Αττίκ - εικόνα 1

H Σοφία Σπυράτου συντονίζει την παράσταση, ακολουθώντας την «άτυπη» φόρμα που συνηθίζεται να έχουν οι μουσικοθεατρικές παραστάσεις, αυτήν ενός υπερθεάματος με δεκάδες αστραφτερά κοστούμια, εναλλαγές σκηνικών, ζωντανή ορχήστρα, τραγούδια και χορό, κι έχοντας ως οδηγό το κείμενο του Λάμπρου Λιάβα που, χωρίς να πρωτοτυπεί, συμπυκνώνει τη ζωή και την προσωπικότητα του κατεξοχήν εκφραστή του ελληνικού ελαφρού τραγουδιού, επιχειρώντας επίσης να καταδείξει –έστω επί τροχάδην– το ευρύτερο πλαίσιο μιας εποχής που έφερε ραγδαίες αλλαγές στην Ελλάδα και παγκοσμίως.

Το όλο θέαμα στήνεται πάνω στην ιδέα μιας γενικής δοκιμής, που επιτρέπει τις απαραίτητες αφηγηματικές γέφυρες κι επεξηγήσεις προς το κοινό, και από εκεί και πέρα, επιλέγοντας τη γραμμική εξέλιξη, ακολουθεί τη χρονική διαδρομή από τα τέλη του 19ου αιώνα –παιδική ηλικία του Κλέωνα Τριανταφύλλου στο Κάιρο– μέχρι τις αρχές του 20ού, όταν χάρη στην παραμονή του για σπουδές στο Παρίσι «γεννήθηκε» ο τραγουδοποιός Αττίκ, για να επικεντρωθεί στο πρώτο μισό του 20ού αιώνα, δηλαδή στα χρόνια της καταξίωσης και των μεγάλων επιτυχιών, των θρυλικών ερώτων που τροφοδότησαν το μουσικό του έργο, των βαριετέ και της περίφημης «Μάνδρας», έως το άδοξο –εθελούσιο– τέλος του.

Αναζητώντας τον Αττίκ - εικόνα 2

Αν και δεν μπορεί να γίνει λόγος για σκηνοθετική ερμηνεία αλλά για σκηνική διευθέτηση, σε αυτό το πλαίσιο μερικές σκηνές είναι ωραία και ατμοσφαιρικά δοσμένες, τα κοστούμια αντικατοπτρίζουν την εποχή τους με την απαραίτητη (;) για το θέαμα δόση πολυτέλειας, ενώ τα σκηνικά πλαισιώνουν απλώς τη δράση, αφήνοντας χώρο για τους ερμηνευτές (Μανόλης Παντελιδάκης). Το κείμενο διακρίνεται από μια ελαφράδα ταιριαστή με τους χαρίεντες στίχους των τραγουδιών, η επιλογή όμως να ακολουθήσει σε σημεία την ομοιοκατάληκτη οδό το αδικεί, ενώ το χιούμορ του ακούγεται κάποιες φορές αμήχανο. Από την άλλη, η δραματουργία που δημιουργεί η παράθεση των τραγουδιών είναι άμεση κι εύγλωττη, αφού το καθένα από αυτά αφηγείται μια ιστορία από τη ζωή του Αττίκ –αν όχι αληθινή, πάντα σε συνάρτηση με ένα πραγματικό ερέθισμα– κι έτσι καταλήγουν να αποτελούν το βασικό σκελετό της παράστασης.

Οι ηθοποιοί ανταποκρίνονται επάξια στο μεγάλο –φωνητικό και κυρίως χορευτικό/κινησιολογικό– βάρος με το οποίο επιφορτίζονται και στέφουν με επιτυχία το εγχείρημα. Μπορεί­ να μη χρειάζεται να ερμηνεύσουν με «κανονικούς» θεατρικούς όρους τους –περισσότερους του ενός– χαρακτήρες που υποδύονται, όμως το σκηνικό εκτόπισμα και το κέφι τους είναι αξιοσημείωτα: από τον Άκη Σακελλαρίου με την πληθωρικότητά του, τον Κωνσταντίνο Ασπιώτη που αποδεικνύεται κι εδώ πολυτάλαντος, τη Νάντια Κοντογεώργη με την εξαιρετική φωνή κι ερμηνεία, την Κατερίνα Παπουτσάκη που ανταποκρίνεται θαυμάσια με τη φωνή και την κίνησή της, όπως και ο Μίνως Θεοχάρης, μέχρι τον «τελευταίο» ηθοποιό/χορευτή του πολυμελούς θιάσου και την αειθαλή αρτίστα Ζωζώ Σαπουν­τζάκη.

ΠΑΛΛΑΣ Βουκουρεστίου 5, City Link, 2103213100. Διάρκεια: 180΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Αναζητώντας τον Αττίκ

  • Μουσικοθεατρική
  • Διάρκεια: 180 '

Ηθοποιοί, μουσικοί και χορευτές κάνουν μια αναδρομή στο έργο του Αττίκ, χωρίς ρετρό διάθεση, αλλά με πολύ χιούμορ, σαρκασμό, τρυφερότητα και συγκίνηση.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Στον "συρμό" του "Blue Train" επιβιβάζονται φέτος νέοι συνταξιδιώτες

Η υπαρξιακή κρίση μιας γενιάς καθρεφτίζεται μέσα από τις αναμετρήσεις του ήρωά του με τον χρόνο στο "Blue train" του Γεράσιμου Ευαγγελάτου που επιστρέφει στο θέατρο Άλμα.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
19/09/2025

Ξεκίνησε το πιο Χειροποίητο και Ανακυκλώσιμο Διεθνές Φεστιβάλ Τεχνών

Το 13ο Handmade & Recycled Theater Festival μάς περιμένει στον Τεχνοχώρο Φάμπρικα και το Ρεκτιφιέ – Κέντρο Έρευνας Μεικτών Παραστατικών Τεχνών.

Θέατρο σε παγκόσμια πρεμιέρα από το Τορίνο της Ιταλίας στο Altera Pars

Ο ρόλος της γυναίκας βρίσκεται στο επίκεντρο του νέου ιταλικού έργου που θα παιχτεί πρώτη φορά στην Αθήνα και το θέατρο Altera Pars με αγγλικούς υπέρτιτλους.

"Επόμενη Στάση: Γκαζοχώρι": Έτοιμοι για τη θεατρική διαδρομή του φθινοπώρου;

Για τέσσερις φθινοπωρινές Κυριακές επιστρέφει ο θεατρικός περίπατος - ξενάγηση στη γειτονιά του Γκαζιού από το Βιομηχανικό Μουσείο Φωταερίου της Τεχνόπολης Δήμου Αθηναίων και την ομάδα θεάτρου Ανεμόμυλοι.

"Ιβάνοφ": Σπάνιος Τσέχοφ από τον Χουβαρδά στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Αργύρης Ξάφης, Γιάννης Νταλιάνης, Πηνελόπη Τσιλίκα, Μαρία Σκουλά, Νίκος Χατζόπουλος, Χάρης Φραγκούλης, ο Blaine Reininger των Tuxedomoon κι όχι μόνο θα ερμηνεύσουν το αριστούργημα του Άντον Τσέχοφ, σε σκηνοθεσία Γιάννη Χουβαρδά.

"Η φάλαινα": Δείτε φωτογραφίες του Πυγμαλίωνα Δαδακαρίδη με τον νέο θίασο

Πρώτη γεύση από τον ανανεωμένο θίασο της πολυσυζητημένης "Φάλαινας" με σκηνοθέτη και πρωταγωνιστή τον Πυγμαλίωνα Δαδακαρίδη, που κάνει πρεμιέρα για δεύτερη χρονιά τον Οκτώβρη.

Οι "Σπυριδούλες" επιστρέφουν στο Νέο Θέατρο Κατερίνα Βασιλάκου

Η επιτυχημένη παράσταση "Σπυριδούλες" των 4Frontal φέρνει ξανά στη σκηνή τις αθέατες ιστορίες των γυναικών που πάλεψαν για αυτοδιάθεση, αναδεικνύοντας τη δύναμη, το θάρρος και την αντοχή τους σε μια σκληρή κοινωνία της δεκαετίας του ’50.