Lenz

2,5

Απόγνωση και νεύρωση, υπερβατικότητα και σασπένς στα άδυτα ενός άρρωστου μυαλού και σε μια ιδιόρρυθμη παράσταση, που θα ήθελε να είναι καθ’ όλα αντισυμβατική.

Lenz

Απόγνωση και νεύρωση, υπερβατικότητα και σασπένς στα άδυτα ενός άρρωστου μυαλού και σε μια ιδιόρρυθμη παράσταση, που θα ήθελε να είναι καθ’ όλα αντισυμβατική.

Lenz - εικόνα 1

«Ήδη. Κλαίει. Ήδη. Ο Λεντς. Κλαίει για το θάνατό μου. Για το θάνατό του. Ήδη. Κλαίει. Κλαίω. Για το θάνατό του. Για το θάνατο αυτού που έγραψε για το θάνατό του. Για το θάνατο αυτού που έγραψε για το θάνατο του Λεντς κλαίω». Η λογοτεχνία λυτρώνεται μέσα από τον εαυτό της. Κλαίει και... ο Γκέοργκ Μπίχνερ, διότι στην προσωπικότητα του Λεντς, σύγχρονου και φίλου του Γκαίτε, από τους εκπροσώπους της καλλιτεχνικής κίνησης Strum und Drang (Θύελλα και Ορμή), που εμφανίστηκε την περίοδο 1772-1776, αναγνωρίζει το alter ego του. Ταυτίζεται με τον Λεντς και ταυτόχρονα προσπαθεί να λυτρωθεί από την παραφροσύνη του πνευματικού αδερφού του, που νιώθει να κατοικεί μέσα του. Το 1835 γράφει την ημιτελή νουβέλα «Λεντς», ένα πραγματικό επεισόδιο από τη ζωή του ποιητή, όπως το έζησε και το κατέγραψε ο ιερωμένος Όμπερλιν αλλά και με τη συνδρομή γραπτών μαρτυριών του Γκαίτε.

Lenz - εικόνα 2

Μέσα από τη μοναχική πορεία του Λεντς στα βουνά της Αλσατίας­ καταγράφεται με εξπρεσιονιστικούς τόνους η ψυχική διαταραχή ενός ανθρώπου που πιστεύει ότι σε αυτόν τον κόσμο δεν υπάρχει θεός και καμία ελπίδα ανάπαυσης ακόμη και στο θάνατο. Ένα ποιητικό θραύσμα πρόζας, το κείμενο του Μπίχνερ φτάνει σε εμάς με ευθύτητα και ειλικρίνεια στο επίπεδο της σκηνικής αναπαράστασης αλλά και με μια περιττή περιγραφικότητα, ιδιαίτερα τις στιγμές που η Ηρώ Μπέζου ως αφηγήτρια-παρατηρήτρια επιχειρεί με το βλέμμα και το λόγο της μια επεξήγηση των ψυχολογικών αντιδράσεων του ήρωα.

Έχει ενδιαφέρον η ιδέα του σκηνοθέτη να ερμηνευτεί ο κεντρικός ρόλος από τρεις ηθοποιούς (Αντρέας Κοντόπουλος, Γιάννης Παπαδόπουλος, Μιχάλης Τιτόπουλος), η υλοποίησή της όμως καταλήγει σε άσκηση ύφους που αποσυντονίζει το κοινό από την παρακολούθηση της σκοτεινής διαδρομής προς το υποσυνείδητο. Πιο πειστική φωνή εκείνη της Σοφίας Κόκκαλη ως Όμπερλιν, φέρει την ηθική μιας συγκεκριμένης εποχής. Τι μας κέντρισε το ενδιαφέρον; Η πάλλουσα ενέργεια των ερμηνευτών κι εκείνες οι στιγμές που ακούγεται το κείμενο δυναμώνοντας την ένταση στον υπόκωφο θόρυβο του υπαρξιακού κενού που βιώνει ο Λεντς.

BIOS Πειραιώς 84, 2103425335. Διάρκεια: 90΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Lenz

  • Δραματοποιημένο Αφήγημα
  • Διάρκεια: 90 '

Το πρώτο νεωτερικό αφήγημα παρακολουθεί 20 ημέρες από τη ζωή του ποιητή Γιάκομπ Λεντς, σύγχρονου του Γκαίτε κι ενός από τους πρωτεργάτες του κινήματος «Θύελλα και Ορμή».

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πέντε ραντεβού στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Με σύγχρονα ελληνικά έργα, μία επανάληψη, δύο πολυαναμενόμενες ξένες μετακλήσεις και μια σημαντική πολιτική μαρτυρία συνεχίζεται το πρόγραμμα του Φεστιβάλ, σε Μικρή Επίδαυρο και Πειραιώς 260, την εβδομάδα 10-16 Ιουλίου.

ΓΡΑΦΕΙ: ΤΩΝΙΑ ΚΑΡΑΟΓΛΟΥ
09/07/2025

Ακρόαση από το θέατρο Αγγέλων Βήμα με προορισμό τη θεατρική Αυστραλία

Ένα θεατρικό αφιέρωμα στη σύγχρονη δραματουργία της Αυστραλίας ετοιμάζει το Αγγέλων Βήμα για τη σεζόν 2025-26.

"Η θάλασσα και ο γέρος": Ο Τάσος Νούσιας στον συγκλονιστικό ρόλο του Σαντιάγο, στην Ηλιούπολη

Ο βραβευμένος Τάσος Νούσιας πρωταγωνιστεί, για 2η χρονιά, στην παράσταση "Η Θάλασσα και ο Γέρος" – μια θεατρική μεταφορά του αριστουργήματος του Έρνεστ Χέμινγουεϊ "Ο Γέρος και η Θάλασσα", σε σκηνοθεσία Μαρλέν Καμίνκσι.

"Στο τσακ!" της Δήμητρας Παπαδοπούλου – Η ξεκαρδιστική κωμωδία επιστρέφει

Η ανατρεπτική κωμωδία της Δήμητρας Παπαδοπούλου "Στο τσακ!" επιστρέφει για δεύτερη χρονιά στο Θέατρο Αλέκος Αλεξανδράκης και υπόσχεται γέλιο μέχρι δακρύων, μέσα από παρεξηγήσεις, σύγχρονες σχέσεις και... εκπλήξεις στο τσακ.

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου συνεχίζει την καλοκαιρινή της περιοδεία

Έχοντας ήδη επισκεφτεί κάποια θέατρα της Ελλάδας και του εξωτερικού, η κατά Τερζόπουλο "Ορέστεια" συνεχίζει να περιοδεύει με τελευταίο σταθμό το Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου.

Αποκλειστικό: Ένα θερινό σινεμά γεννιέται στο Επί Κολωνώ

Το Επί Κολωνώ είναι μια κυψέλη πολιτισμού που δεν σταματά να ονειρεύεται και να μοιράζεται ιδέες και εμπειρίες. Φέτος, μετατρέπει την αυλή του σε θερινό σινεμά, προσκαλώντας μας σε βραδιές ποιοτικού ανεξάρτητου κινηματογράφου, κάτω απ’ τον πλάτανο.

"Ιφιγένεια / Βορά": Από τον βωμό της Αυλίδας, στη σκηνή της Πειραιώς

"Ήρθα εδώ, να δω τη θάλασσα, να διαλογιστώ, ν’ αλλάξω. Πάντα μπορείς να ξαναρχίζεις…". Με αυτή τη φράση ξεκινά το ταξίδι της Ιφιγένειας, όχι στην Αυλίδα αυτή τη φορά, αλλά στην Πειραιώς 260, μέσα από τον θεατρικό μονόλογο "Ιφιγένεια / Βορά", σε κείμενο της Βίβιαν Στεργίου και σκηνοθεσία της Αικατερίνης Παπαγεωργίου.