Μάντεψε ποιος θα πεθάνει απόψε

3

Αστυνομικό θρίλερ με φόνους και μυστήριο αλλά και κωμικό μπουλβάρ που διαδραματίζεται σε ένα θέρετρο των Άλπεων, αυτό το ιδιαίτερο έργο, με την Κάτια Δανδουλάκη να ηγείται ενός πενταμελούς θιάσου γνωστών ηθοποιών, συνδυάζει την ίντριγκα με το χιούμορ.

Μάντεψε ποιος θα πεθάνει απόψε

Αστυνομικό θρίλερ με φόνους και μυστήριο αλλά και κωμικό μπουλβάρ που διαδραματίζεται σε ένα θέρετρο των Άλπεων, αυτό το ιδιαίτερο έργο, με την Κάτια Δανδουλάκη να ηγείται ενός πενταμελούς θιάσου γνωστών ηθοποιών, συνδυάζει την ίντριγκα με το χιούμορ.

Μάντεψε ποιος θα πεθάνει απόψε - εικόνα 1

Σας παρακαλούμε θερμά­, μετά την απομάκρυνσή σας από το θέατρο, κρατήστε μυστική την έκβαση της υπόθεσης»: αυτήν τη σύσταση κάνουν οι συντελεστές της παράστασης στις πρώτες σελίδες του προγράμματός τους. Λογικό. Το τέλος του «Μάντεψε ποιος θα πεθάνει απόψε» είθισται να μένει εφτασφράγιστο μυστικό ήδη από τη δεκαετία του ’60, όταν το έργο πρωτοπαίχτηκε στο Παρίσι κάνοντας διά­σημο εν μια νυκτί τον συγγραφέα του Ρομπέρ Τομά (1927-1989), γνωστότερο σήμερα για το αμέσως επόμενο έργο του «Οχτώ γυναίκες κατηγορούνται» (1961).
Δημιουργός ενός ιδιότυπου θεάτρου που αντλεί την πλοκή του από την αστυνομική­ λογοτεχνία και το ύφος του από το γαλλικό μπουλβάρ, ο Τομά κατόρθωσε να δώσει θεατρική μορφή στον ακαταμάχητο για το ευρύ κοινό συνδυασμό μυστηρίου, ανατροπής, ίντριγκας και χιούμορ. Η υπόθεση του «Μάντεψε ποιος…» μας ταξιδεύει σε ένα ειδυλλιακό θέρετρο των Άλπεων. Μια γυναίκα (Κάτια Δανδουλάκη), η οποία βρίσκεται εκεί για διακοπές με τον σύζυγό της, δηλώνει στην τοπική αστυνομία την εξαφάνισή του.
Έπειτα από τρεις ημέρες, κι ενώ ο επιθεωρητής (Τάσος Χαλκιάς) της ανακοινώνει ότι οι έρευνές του απέβησαν άκαρπες, εμφανίζεται ένας άντρας (Αλέξανδρος Αντωνόπουλος) ο οποίος ισχυρίζεται ότι είναι ο σύζυγός της. Εκείνη όμως δηλώνει πως της είναι εντελώς άγνωστος. Ο γρίφος περιπλέκεται ακόμη περισσότερο καθώς μια παπαδιά (Ελένη Κρίτα), ένας πελάτης του συζύγου της (Παντελής Καναράκης) και μια νοσοκόμα (Τζόυς Ευείδη) εμπλέκονται στην υπόθεση… Μολονότι το πρώτο μέρος κυλά αμήχανα και προσχηματικά, κάνοντάς μας την παρουσίαση των προσώπων, η σκηνή του πρώτου φονικού ανεβάζει κατακόρυφα την αδρεναλίνη και δίνει τις πρώτες ενδείξεις για το έξυπνο παιχνίδι γρίφων και πλαστοπροσωπίας που διέπει το έργο του Τομά. Οι Θανάσης Παπαθανασίου και Μιχάλης Ρέππας έφεραν το «Μάντεψε ποιος…» στα μέτρα και τα σταθμά της Κάτιας Δανδουλάκη και του θιάσου που τη συντροφεύει, μετατρέποντας καταρχάς τον πρώτο αντρικό ρόλο σε γυναικείο (στο πρωτότυπο ένας άντρας δηλώνει την εξαφάνιση της συζύγου του).
Κανένα πρόβλημα μέχρις εδώ: ο ρόλος, εξάλλου, της φινετσάτης Παριζιάνας η οποία απελπίζεται από τα αινίγματα που εμφανίζονται μπροστά της ταιριάζει στη γνωστή πρωταγωνίστρια. Τα προβλήματα­ της διασκευής αφορούν βασικά τις δόσεις παλιομοδίτικου «ελληνικού» χιούμορ που παρεισφρέουν στο πρωτότυπο (τόσο στους διαλόγους όσο και στη χαρακτηρολογία), διαλύοντας έτσι το καλοφτιαγμένο και κομψά ραφιναρισμένο ύφος του Τομά. Τέτοια κραυγαλέα παραδείγματα αποτελούν τα καλιαρντά του Παντελή Καναράκη, ο οποίος υπερβάλλει μεν, αλλά με εύστροφο θεατρινισμό, καθώς και ο μονόλογος της Ρωσίδας νοσοκόμας, ο οποίος­ όμως ερμηνεύεται μονοδιάστατα­ και στη διαπασών από την Τζόυς Ευείδη.
Οι επικίνδυνες ισορροπίες και οι μοιραίες δυναμικές που αναπτύσσονται στις συναντήσεις των τριών βασικών πρωταγωνιστών (Κ. Δανδουλάκη, Αλ. Αντωνόπουλος και Τ. Χαλκιάς) θα μπορούσαν να έχουν δουλευτεί περισσότερο, έστω κι έτσι όμως ο καθένας τους ξεχωριστά έχει σκιαγραφήσει ένα ενδιαφέρον πορτρέτο του ρόλου του.

«ΚΑΤΙΑ ΔΑΝΔΟΥΛΑΚΗ» Αγίου ­Μελετίου 61Α, Κυψέλη, 2108640414. Διάρκεια: 120΄.

Ημερομηνία πρώτης δημοσίευσης: 05/12/2013

Περισσότερες πληροφορίες

Μάντεψε ποιος θα πεθάνει απόψε

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 120 '

Το μυστήριο μιας εξαφάνισης σε ένα ορεινό γαλλικό θέρετρο του ’50 δεν ξεδιαλύνεται παρά μόνο την τελευταία στιγμή.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Τελευταία παράσταση για τα "Πιρούνια σε ακριβά σπορτέξ"

Το έργο του Κωσταντή Ντίσιου, μια ιστορία ενός καλά θαμμένου τραύματος, θα παρουσιαστεί για ακόμη μία φορά στο Red Jasper, σε σκηνοθεσία Τάσου Καρακύκλα.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
25/11/2025

Νέα ημερομηνία πρεμιέρας για το "Cleansed" του Δημήτρη Καραντζά

Το τολμηρό έργο του 20ού αιώνα παρουσιάζει ο Δημήτρης Καραντζάς από 4/12 με ιδανικό θίασο: Χρήστος Λούλης, Μαίρη Μηνά, Δημήτρης Καπουράνης, Νατάσα Εξηνταβελώνη, Γιώργος Ζυγούρης, Νικολάκης Ζεγκίνογλου, Θανάσης Ραφτόπουλος.

Σύγχρονη ανάγνωση της "Ημερης του Ντοστογιέφσκι" από τον Γιάννη Νταλιάνη

Η "Ήμερη – Η Ανατομία μιας Πτώσης" του Γιάννη Νταλιάνη αναδεικνύει, με σεβασμό στο σκοτεινό σύμπαν του Ντοστογιέφσκι, την κωμικοτραγική μοναξιά των ηρώων και τη διαχρονική ανθρώπινη ανάγκη για ουσιαστική συνύπαρξη.

Οι "Δανειστές" του Στρίντμπεργκ στο Θέατρο 2510

Ένα έργο-σπουδή στον έγγαμο βίο, στη φθορά και στα αδιέξοδα της συμβίωσης που οδηγούν τους ήρωες προς την αναπόφευκτη εξόντωσή τους.

"Ο Πουπουλένιος" σε 20 τελευταίες παραστάσεις

Last call για την παράσταση "Ο πουπουλένιος" με τους Νίκο Πουρσανίδη, Αργύρη Αγγέλου, Γεράσιμο Σκαφίδα, Δημήτρη Πιατά στο Σύγχρονο Θέατρο.

"Πόσο χρόνο έχω;" ρωτάει ο Βαγγέλης Χαρισόπουλος

Γνωστός και ως η φωνή του τηλεοπτικού Shopping Star, ο Βαγγέλης Χαρισόπουλος συνεχίζει ακάθεκτος με νέες παραστάσεις του stand up comedy σόλο "Πόσο χρόνο έχω;".

Το "Kontakthof" της Πίνα Μπάους ξαναζωντανεύει στο Εθνικό Θέατρο με ελληνικό θίασο

Η αγάπη της Ελλάδας για την Πίνα Μπάους συναντά μια ιστορική στιγμή: το Εθνικό Θέατρο συνεργάζεται με το Pina Bausch Foundation για την αναβίωση του εμβληματικού "Kontakthof" και εγκαινιάζει έναν νέο δίαυλο διεθνούς καλλιτεχνικής ανταλλαγής.