Οι γιορτές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς αποτελούν (ακόμη μια) καλή ευκαιρία για να επισκεφτείτε τα θέατρα της πόλης. Ανάμεσα στις παραστάσεις που ξεχώρισαν και συνεχίζουν την καλλιτεχνική τους πορεία, βρίσκονται ο "Κοιμώμενος Χαλεπάς, ο σαλός άγιος" και το "Family Secrets", τα οποία διανύουν την 4η και 2η χρονιά τους αντίστοιχα.
Κοινός παρονομαστής των δύο έργων, το γεγονός ότι στην καρέκλα του σκηνοθέτη κάθεται ο Αλέξανδρος Λιακόπουλος, ενώ πρωταγωνιστής τους είναι ο Γιώργης Κοντοπόδης, ένα δίδυμο ξεχωρίζει για την καλλιτεχνική του προσέγγιση.
"Κοιμώμενος Χαλεπάς, ο σαλός άγιος"
Η παράσταση, που παρουσιάζεται στο Θέατρο Καλλιρρόης, μας μεταφέρει στη ζωή του σπουδαίου γλύπτη, Γιαννούλη Χαλεπά. Από τη ζωή στην Τήνο και τις σπουδές στο εξωτερικό, μέχρι τη δημιουργική άνθηση στην Αθήνα του 19ου αιώνα, ο καλλιτέχνης κατάφερε να αποκτήσει παγκόσμια αναγνώριση και τον θαυμασμό του κοινού.
Ωστόσο, η διαδρομή της ζωής του δεν ήταν στρωμένη με ροδοπέταλα, ούτε είχε μόνο εξυψωτικές στιγμές. Σε αυτήν κρύβονται ζοφερές στιγμές, όπως η απομόνωση και ο εγκλεισμός του στο ψυχιατρείο της Κέρκυρας για 14 ολόκληρα χρόνια, η αυστηρή επίβλεψη της μητέρας του, ο μεγάλος του έρωτας και το αίσθημα της βαθιάς μοναξιάς στην καθημερινότητά του.

Μέσα από την βιωματική κατάδυση του κοινού στη ζωή του Χαλεπά, έρχεται στο φως η ευφυΐα, η ευαισθησία και η ψυχή του Έλληνα γλύπτη, αλλά και η μοίρα όλων των καλλιτεχνών, που τους φορά την ταμπέλα των "Σαλεμένων" η κοινωνία.
"Family Secrets"
Η ιταλική κωμωδία "Family secrets" μας μεταφέρει στο πατρικό του Αδάμ (Γιώργης Κοντοπόδης), όπου θα βρούμε την Γκρατσία, την οποία υποδύεται η Μαίη Σεβαστοπούλου. Η συνταξιούχος δασκάλα ζει απομονωμένη στο σπίτι της με μόνη συντροφιά τις σαπουνόπερες, η ιστορία των οποίων έχει γίνει η καθημερινότητά της, σε μια συνθήκη, όπου είναι θολή η σχέση μεταξύ του πραγματικού και του φανταστικού.
Ο σεναριογράφος σε σαπουνόπερες και επίδοξος θεατρικός συγγραφέας γιος της γυναίκας επιστρέφει μετά από πολυετή απουσία στο πατρικό του, ύστερα από μία αποτυχημένη προσπάθεια να κάνει το επόμενο επαγγελματικό βήμα στη ζωή του.

Η συνύπαρξή τους θα βγάλει στην επιφάνεια οικογενειακά μυστικά, καταχωνιασμένα στο παλιό μπαούλο, με κομβική στιγμή το μεγάλο μυστικό της Γκράτσια, που θα αλλάξει, για πάντα, τη σχέση των δύο ηρώων.
Στην παράσταση θίγονται θέματα που απασχολούν, όπως η αγάπη και η σχέση μεταξύ μητέρας και γιου, το δικαίωμα της επιλογής της μη θνητότητας, της ομοφυλοφιλίας, καθώς και η γονεική αποδοχή, η ταυτότητα και η καταπίεση από κοινωνικά στερεότυπα.
Και στις δύο επιλογές, η χημεία του σκηνοθέτη Αλέξανδρου Λιακόπουλου με τον ηθοποιό Γιώργη Κοντοπόδη καταφέρνει να δημιουργήσει επί σκηνής ένα θεατρικό αποτέλεσμα που αδιαμφισβήτητα -από τα sold out και τις παρατάσεις των παραστάσεων- έχει αγκαλιάσει το κοινό.
Περισσότερες πληροφορίες
Κοιμώμενος Χαλεπάς, ο σαλός άγιος
Το έργο, που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα και επιστρέφει για τρίτη χρονιά σε μια επετεικαή εκδοχή για τα 86 χρόνια από το θάνατό του, πραγματεύεται τη ζωή του Έλληνα καλλιτέχνη, ξεκινώντας ενώ είναι εσώκλειστος στο ψυχιατρείο της Κέρκυρας. Μέσα από τα διαρκή ταξίδια του μυαλού του, βλέπουμε όλη του τη ζωή: την Τήνο, την αυταρχική μητέρα και τον τυπικό πατέρα, τα αδέρφια, τον μεγάλο έρωτα της ζωής του. Περισσότερο, όμως, γινόμαστε μάρτυρες της έμπνευσης, της μανίας της δημιουργίας -η οποία οδηγεί στα σημαντικά έργα του-, των ονείρων, των εφιαλτών του, ώσπου καταλήγουμε στο τελικό ερώτημα. Τι αξίζει άραγε περισσότερο, να είσαι τρελός (σαλός) και ευφυής ή φυσιολογικός και απλά… άνθρωπος;
Family secrets
Για τη σχέση της Γκράτσια, μιας συνταξιούχου δασκάλας που ζει απομονωμένη μέσα από τις τηλεοπτικές σαπουνόπερες και κυρίως την «Τόλμη και Γοητεία», με τον γιο της τον Αδάμ, σεναριογράφο και επίδοξο θεατρικό συγγραφέα, που επιστρέφει μετά από χρόνια στο πατρικό ύστερα από ένα αποτυχημένο επαγγελματικό βήμα, μιλά η πρωτόπαικτη ιταλική μαύρη κωμωδία για το δικαίωμα στην αυτοδιάθεση. Η συνύπαρξή τους θα φέρει στο φως οικογενειακά μυστικά που θα αλλάξουν για πάντα τη σχέση τους. Ένα τρυφερό έργο που μέσα από την αγάπη μεταξύ μητέρας και γιου, θίγει θέματα της εποχής μας, όπως η αποδοχή από τους γονείς, η ομοφυλοφιλία, η ταυτότητα και η καταπίεση από τις κοινωνικές νόρμες.

