Nasia Stouraiti©
Στο πλαίσιο μιας νέας δέσμης δράσεων του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου με τίτλο "Φθινόπωρο - ΑΠΟΗΧΟΙ", θα (ξανα)δούμε την πολυταξιδεμένη παράσταση του Μάριο Μπανούσι "Taverna Miresia - Mario, Bella, Anastasia". Στον Χώρο Η’ της Πειραιώς 260 έρχεται από 14 έως 29 Δεκεμβρίου η συγκινητική σκηνική αναμέτρηση του νέου δημιουργού, που έχει ξεχωρίσει σε διεθνές επίπεδο, με τη μνήμη, την απώλεια και την ενηλικίωση.
Τα τελευταία χρόνια οι παραστάσεις του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου έχουν ταξιδέψει επανειλημμένα εκτός συνόρων, ενισχύοντας την εξωστρέφεια της σύγχρονης ελληνικής θεατρικής δημιουργίας. Η Πειραιώς 260, παραμένοντας τόπος συνάντησης και δημιουργίας και μετά το πέρας των θερινών μηνών του Φεστιβάλ, υποδέχεται την παράσταση, που αγαπήθηκε από κοινό και κριτικούς ανά τον κόσμο.


'Όλα ξεκινούν από ένα απρόοπτο γεγονός που συνέβη υπό το φως της επιγραφής μιας οικογενειακής ταβέρνας σε ένα προάστιο των Τιράνων. Το γεγονός αυτό σφραγίζει τη ζωή του νεαρού γιου της οικογένειας. Χρόνια αργότερα, ως ενήλικος και σκηνοθέτης πλέον, ο Μάριο Μπανούσι μεταφέρει αυτήν την επιγραφή από την Αλβανία στη θεατρική σκηνή, τοποθετώντας την στον πυρήνα του κόσμου που οικοδομεί. Τι μένει ακόμα να φωτίσει αυτή η επιγραφή;
Οι προσωπικές μνήμες γίνονται το υλικό της δραματουργίας και μετατρέπονται σε τελετουργία κάθαρσης. Η ταβέρνα ανασυστήνεται ως τόπος όπου το παρελθόν συναντά το παρόν: εκεί όπου ο πρόσφατα εκλιπών πατέρας του, μάγειρας και ιδιοκτήτης της ταβέρνας, υποδεχόταν κάθε βράδυ τους πελάτες· και εκεί όπου τώρα, γύρω από ένα οικογενειακό τραπέζι με άδειες καρέκλες, ακούγονται όλα όσα δεν ειπώθηκαν ποτέ. Ο Mario αποχαιρετά τον πατέρα του και ξεκινά το μακρύ ταξίδι προς την ενηλικίωση.


"Taverna Miresia” σημαίνει στα αλβανικά "Ταβέρνα Καλοσύνη", ενώ τα ονόματα Mario, Bella, Anastasia αντιστοιχούν στα ονόματα του δημιουργού και των δύο αδελφών του – υπογραμμίζοντας τον βαθιά προσωπικό χαρακτήρα του έργου. Με την παράσταση αυτή, ο Μπανούσι ολοκλήρωσε την τριλογία που ξεκίνησε με τη "Ragada” και συνεχίστηκε με το "Goodbye, Lindita”· μια τριλογία όπου κάθε μέρος αντλεί έμπνευση από τη μητέρα, τη μητριά και, τέλος, τον πατέρα του.
>> Μάριο Μπανούσι: "Το "Taverna Miresia" αποτελείται από χώμα, μνήμη και ωραίους συνεργάτες"
Το έργο παρουσιάζεται για τρίτη φορά στην Ελλάδα και έχει ήδη ταξιδέψει σε Ιταλία, Ελβετία, Ρουμανία, Γερμανία, Βέλγιο, Καναδά, Βρετανία και Ταϊβάν. Η παράσταση είναι συμπαραγωγή της TooFarEast με το Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου.


Οι συντελεστές
Παίζουν: Χρυσή Βιδαλάκη, Σαβίνα Γιαννάτου, Πηνελόπη Τσούτσουβα (2025), Κατερίνα Κρίστο (2023 - 2025), Ευτυχία Στεφάνου, Μάριο Μπανούσι.
Τα σκηνικά και τα κοστούμια υπογράφει ο Σωτήρης Μελανός, τους φωτισμούς η Ελίζα Αλεξανδροπούλου, τη μουσική σύνθεση ο Jeph Vanger.
Το ταξίδι του έργου του "Taverna Miresia - Mario, Bella, Anastasia”
Το έργο "Taverna Miresia - Mario, Bella, Anastasia” παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου το 2023 (Εθνικό Θέατρο, Σκηνή "Ελένη Παπαδάκη”) στο πλαίσιο του grape – Greek Agora of Performance, της πλατφόρμας του Φεστιβάλ για την προβολή και την προώθηση της ελληνικής δημιουργίας στο εξωτερικό. Παρουσιάστηκε ξανά το 2024 στην Πειραιώς 260. Ο επόμενος σταθμός θα είναι τον Μάρτιο 2026 στην Comédie de Genève, στη Γενεύη, της Ελβετίας.
Προπώληση εισιτηρίων: more.com
Περισσότερες πληροφορίες
Taverna Miresia – Mario, Bella, Anastasia
Μια φωτεινή επιγραφή ενός εστιατορίου στην Αλβανία φωτίζει την ιστορία μιας οικογένειας. Ένα απρόοπτο γεγονός που εκτυλίσσεται υπό το φως της φέρνει τα άτομα αντιμέτωπα με την απουσία του πατέρα (του ιδιοκτήτη της ταβέρνας) που έχει πεθάνει. Τι ακόμα μένει να φωτίσει αυτή η ταμπέλα; Μια επιστροφή στη χώρα της παιδικής ηλικίας. Στην εποχή όπου η χαρά εναλλάσσεται με την απόγνωση και ένα πιάτο φαγητό ισοδυναμεί με φροντίδα. Το οικογενειακό τραπέζι με τις άδειες πια καρέκλες. Μια συνειρμική ακολουθία από εικόνες, θραύσματα από αναμνήσεις και από όσα δεν πρόλαβαν να ειπωθούν. Αποχαιρετισμός στον πατέρα και καλωσόρισμα στην ενηλικίωση και τις υπαρξιακές ανησυχίες που τη συνοδεύουν.

